Eksperti: Latvija nākotnē varētu kļūt par Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu

Ar katru gadu gastronomiskais tūrisms Latvijā kļūst arvien pievilcīgāks. Vietējā virtuve un uz vietas audzētie ekoloģiskie produkti piesaista gardēžus no visas pasaules, tas liek domāt par Latviju kā jauno Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu. Īpašu popularitāti Latvijas produkti var iegūt Āzijas tirgū. Tie ir ekspertu atzinumi no pašlaik Rīgā notiekošās pārtikas nozares start-up jeb jaunuzņēmumu realitātes šova Meallions Show filmēšanas.

“Latvija – otra Šveice. Brīnišķīga ekoloģija un kvalitatīvi produkti, kā arī izcili vietējie pavāri liek domāt, ka šai valstij ir liels potenciāls, lai nākotnē kļūtu par Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu,” saka Meallions Show idejas autors Ivans Sidoroks.

Tajā pašā laikā viņš atzīmēja, lai veiksmīgi realizētu produkciju, vietējiem ražotājiem ir jākļūst drosmīgākiem un jāpārstāj orientēties tikai uz iekšējo tirgu.

“Latvijas tirgus ir mazs un ne pārāk interesants masveida ražošanai, bet var radīt augstākās klases produkciju, kas orientēta uz realizēšanu, piemēram, Ķīnā. Kāpēc? Ķīnas ražotāji bieži vien piedāvā zemas kvalitātes produkciju, mazais Latvijas ražošanas apjoms šajā gadījumā spēlē lielu un visnotaļ pozitīvu lomu – šeit ir iespējams ražot augstvērtīgus produktus. Latvijas produkti ir perspektīvi - viss, kas saistīts ar ražošanas tīrību, ir ļoti pieprasīts pasaulē, tai skaitā Āzijas zemēs,” apgalvo Sidoroks.

Savukārt šova idejas līdzautors un kulinārijas start-up centra Mabius kurators Aleksandrs Kiseļovs paskaidroja, kāpēc, viņaprāt, Latvijas pārtikas jaunuzņēmumus sagaida panākumi citās zemēs:

“Pirmkārt, vietējie uzņēmēji mazā vietējā tirgus dēļ sākotnēji ar savu produktu vēlas iekļūt Eiropas Savienības tirgū. Tas ir sarežģīti, taču ļoti ātri liek uzņēmējiem fokusēties uz jauniem tirgiem. Otrkārt, vietējā tirgū ir lielā konkurence, kas liek restorāniem un produktu jaunuzņēmumiem koncentrēties uz produkta un servisa kvalitāti, kā arī domāt par atšķirīgu piedāvājumu. Tas dabiskā ceļā virza uz inovācijām. Un tie, kam izdodas pircēja acīs radīt šo vērtību, sasniedz savu mērķi. Treškārt, Latvijas virtuve ir gastronomiski interesanta.”

Par realitātes šovu Meallions show

Februārī un martā Rīgā notiek YouTube realitātes šova pirmās sezonas filmēšana. Šovs domāts pārtikas nozares uzņēmējiem, tā balvu fonds ir 100 000 ASV dolāru. Meallions show vienkopus pulcē jaunos uzņēmējus ar inovatīvām pārtikas produktu idejām un ambīcijām iekarot pasaules tirgu.

Pēc šova veidotāju ieceres, Meallions mērķis ir radīt pārtikas nozares start-up komūnas perspektīvos nozares tirgos, iedvesmot lielos uzņēmējus uz globālu sadarbību, kā arī atklāt biznesa pasionārijus, kam piemīt drosme sapņot un palīdzēt realizēt potenciālu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 19.04.2024 - 26.04.2024 Lux Express Liepājas reģiona TIB
"Lux Express" no 2. maija uzsāks pasažieru komercpārvadājumus maršrutā Rīga-Liepāja. | Skatīt vairāk
Atlaides auto nomai Ungārijā Europcar
Nomā auto ar Europcar Budapeštā un saņem atlaidi! Izbaudi Budapeštas daudzveidību. | Skatīt vairāk
TUNISIJA no 295 EUR/pers!  Latvia Tours
Aprīļa beigas un maijs Tunisijā - laiks SPA un talasoterapijas procedūrām, siltiem saules stariem, pastaigām un ekskursijām! | Skatīt vairāk
no 295 EUR
Jaunie pavasara atpūtas ģalamērķi Estravel Latvia
Ieskatieties - sākas pavasara ceļojumu galamērķu izpārdošana! Tunisija, Grieķijas salas, Albānija... | Skatīt vairāk
no 369 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.4042449sec.