Sākusies sniega sezona aviācijā – vai lidostas ir gatavas dabas stihijai?

Katra ziema ir jauns izaicinājums gaisa satiksmes industrijai, jo to darbību būtiski ietekmē laikapstākļi. Ne visas valstis ir vienlīdz labi sagatavojušās pirmajam sniegam, tādēļ gaisa satiksmes traucējumi dažādās pasaules lidostās ir ikdiena. Lidojumu kompensācijas pieprasījumu uzņēmums "Skycop" piedāvā iepazīties ar lidostām, kuru darbu pirmais sniegs nespēj ietekmēt un lidostām, kurām būtu jāmācās no citu valstu pieredzes.

Viena no pieredzes bagātākajām lidostām ir Arlanda (Arlanda) lidosta Stokholmā, kas nekad nav tikusi slēgta sniega dēļ. Lidosta sāk gatavoties ziemas sezonai jau rudens sākumā, kad lidlauka apkalpes darbinieku skaits pieaug no 30 līdz 50 un dažreiz pat līdz vairāk nekā 100 darbiniekiem. Lai netiktu traucēta lidostas darbība, slikto laikapstākļu dēļ, būtiska nozīme ir atbilstošam darba ekipējumam. Arlandas (Arlanda) lidostas vadītājs Kristians Nibergs (Christian Nyberg) apgalvo, ka lidosta izmanto vairāk nekā 100 dažādas sniega tīrīšanas iekārtas.

Vēl viena skandināvu valsts, kura lieliski tiek galā ar nelabvēlīgiem laikapstākļiem, ir Norvēģija. Reiz Oslo pieredzēja sniegputeni, kas radīja līdz pat 70 cm biezu sniega segu. Dažas Norvēģijas lidostas nācās slēgt, taču galvenā Oslo lidosta Gardemoena (Gardermoen) turpināja savu darbu kā ierasts. Lidosta bija labi aprīkota ar sniega tīrīšanas iekārtām, tajā skaitā lielāko sniega tīrītāju pasaulē, kas spēj savākt pat 10 000 tonnu sniega mazāk nekā stundas laikā.

Ne visas valstis ir tik labi sagatavojušās sniegotiem laikapstākļiem kā Norvēģija un Zviedrija. Karaliskā Nīderlandes Meteoroloģijas Institūta sniegtā informācija liecina, ka Amsterdamas Šipholas (Schiphol) lidostā sniega kārta ir vidēji 14 dienas gadā. Parasti lidosta ar šo situāciju tiek galā, bet pērn sniega vētras dēļ tika atcelti 2401 no 4990 paredzētajiem lidojumiem, ietekmējot tūkstošiem pasažieru.

Lielbritānijas gaisa satiksme gandrīz katru gadu saskaras ar sniega radītajām problēmām. "Mēs ikdienā neredzam pietiekami daudz sniega, lai varētu būt eksperti," teic Džeims–Pols Streitons (James- Paul Straiton), Glāzgovas lidostas lidlauka vadītājs. Iespējams, ka viena no visspēcīgākajām sniega vētrām notika 2017. gada 10. decembrī, kad Londonā uzsniga 25 cm bieza sniega kārta. Hītrovas lidostā Londonā tika atcelti 689 reisi un kavējās 1345 no 2227 paredzētajiem reisiem. Tūkstošiem pasažieru piecas stundas stāvēja garās rindās, lai tiktu ārā no lidostas. Cilvēki bija neapmierināti ne tikai par kavēšanos, bet arī par to, ka lidostā trūkst personāls, kas palīdzētu cilvēku plūsmas kontrolēšanai.

Vissliktākā situācija bija Īrijā. 2017. gada 2. martā Dublinas lidosta tika slēgta, atceļot 97% lidojumu (556 no 573 lidojumiem). Tikai vienam reisam izdevās no lidostas izlidot laikus, četri bija aizkavējušies un par 12 nebija ziņu.

"2017. - 2018. gada ziema Eiropu pārsteidza ar snigšanu 24h garumā. 5. februārī Madridē bija spēcīgs sniegputenis, kas gandrīz apturēja lidostas darbību. Lidosta bija spiesta slēgt četrus no pieciem skrejceļiem, kā rezultātā tika atcelti 155 no 1448 lidojumiem. Šie piemēri liecina, ka pat valstīm, kurās ziema ir silta un parasti nav novērojamas sniega vētras, ir nepieciešams gatavoties ziemas sezonai," skaidro "Skycop" izpilddirektors Marjus Stonkus.

Pēdējos gados ir pieaudzis ekstrēmo laikapstākļu dienu skaits. Lidostām vienmēr jābūt gatavām sliktākajam scenārijam, ja tās vēlas turpināt savu darbību bez pārtraukumiem. Kaut arī sliktie laika apstākļi nedod pasažieriem tiesības saņemt kompensāciju no aviokompānijas, lidojumu traucējumi aviokompānijām un lidostām tāpat izmaksā milzīgas naudas summas. Nonākot situācijā, kad lidojums kavējas, vai tiek atcelts sakarā ar sliktiem laikapstākļiem, pasažieriem ir tiesības saņemt vairākus pakalpojumus bez maksas. Aviokompānijām jānodrošina pārtika un ūdens (ikvienam pasažierim, kurš gaida ilgāk par 2 stundām), kā arī naktsmītni (ikvienam, kuram nākamais reiss nodrošināts nākamajā dienā). Diemžēl, ne vienmēr aviokompānijas ir gatavas rūpēties par saviem pasažieriem, tāpēc svarīgi ir zināt savas pasažieru tiesības.

Sniega sezona ir jau klāt, tāpēc  katram pasažierim ir jāpievērš uzmanība laika apstākļiem un pieejamajai informācijai par pasažieru tiesībām.

Par "Skycop":

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums "Skycop" – uzņēmums, kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies aviolīnijās, viegli atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu www.skycop.com. "Skycop" profesionāļi ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi aviācijā, tiesā un parādu pārvaldībā ir gatavi palīdzēt pasažieriem cīņā par savām tiesībām, atgūstot maksimālu kompensāciju par ciestajām neērtībām. "Skycop" pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.03.2024 - 31.03.2024 Pastaigas vecpilsētā gida pavadībā Liepājas reģiona TIB
Katru sestdienu un svētdienu plkst. 12.00, gids ar zaļi sarkano Liepājas karodziņu rokās gaidīs pie koncertzāles “Lielais dzintars”. | Skatīt vairāk
Publiskā ekskursija ar gidu Zeltiņos Alūksnes TIC
6.aprīlī pulksten 11:00 atvērtā ekskursija Kodolraķešu bāzē Zeltiņos ar gidu. | Skatīt vairāk
no 2.00 EUR
Atklājam Turcijas sezonu! CelojumuBode.lv
Piedāvājumā mazcenas viesnīcas ar izlidošanu no Rīgas un Viļņas kā arī LUX viesnīcas ar vilinošām sezonas sākuma cenām... | Skatīt vairāk
6 trending travel destinations for 2024 airBaltic
Venture beyond the ordinary and enjoy the picturesque views, historical sights, and pristine nature of the Balkans. | Skatīt vairāk
79 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.26033998sec.