LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie viesnīcu komunikācijas platformas «Guestjoy» līdzdibinātājas Annikas Ulem

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie viesnīcu komunikācijas platformas «Guestjoy» līdzdibinātājas Annikas Ulem

Igaunijā bāzētā uzņēmuma "Guestjoy" viesnīcu platforma palīdz viesnīcām iesaistīties komunikācijā ar viesi vēl pirms tas ir ieradies viesnīcā. Tāpat platforma palīdz viesnīcām palielināt savus ienākumus, aktīvi piedāvājot un pārdodot papildpakalpojumus. Lai skaidrāk saprastu kas ir "Guestjoy" - kompānija, kas vēl nesen paziņoja par vēlmi izplesties Latvijas tirgū, Travelnews.lv viesojās pie kompānijas līdzdibinātājas Annikas Ulem.

BalticTravelnews.com: Vai izskaidrosiet kas ir "Guestjoy"?

Annika Ulem: "Guestjoy" tika dibināts 2014.gadā un ir komunikācijas platforma, kas savieno viesnīcu un to viesus. Platforma, kurā viesnīca var sazināties ar savu sagaidāmo viesi jau pirms vēl ciemiņš ir ieradies pie viņiem, kā arī pēc vizītes ērti dot atsauksmes par savu pavadīto laiku viesnīcā. Tāpat caur "Guestjoy" platformu viesnīcai ir iespējams savam viesim piedāvāt dažādus īpašus piedāvājumus, kā arī informāciju par pilsētu un tās piedāvājumu, ja viesnīca to izvēlas.

BalticTravelnews.com: Vai viesnīcas pašas, kaut kādā mērā, jau šo darbību kopumu neveic?

Annika Ulem: Jā, dažas viesnīcas ko līdzīgu dara – un arī "kaut kādā mērā". Mēs vienmēr smejamies par to, ka mūsu lielākais konkurents ir roku darbs – respektīvi viss tas, ko "Guestjoy" var izdarīt un dara, bez platformas tiek uzlikts uz nakts recepcijas darbinieku pleciem, kas to visu dara ar rokām. Viņi iet cauri visām rezervācijām un visu informāciju izsūta paši vadot e-pastus, informāciju un pārējo. Bet, vaļsirdīgi runājot, mums īstenībā vispār nav konkurentu – vismaz tam veidam kā mēs veidojam savu pakalpojumu! Ar "Guestjoy" sistēma strādā automātiski – kad mēs paši guļam, tad sistēma izsūta visus e-pastus – pirms viesa apmešanās, kā arī pēc viņa aizbraukšanas no viesnīcas. Turklāt sistēma ievēro arī pareizos laikus, jo e-pasti tiek izsūtīti ciemiņa laika zonai atbilstošā laikā.

BalticTravelnews.com: Kā nācāt klajā ar ideju par šāda servisa nepieciešamību?

Annika Ulem: Tas ir labs jautājums! Es pati nāku no viesnīcu industrijas – iepriekš vadīju viesnīcu, kurai bija ļoti daudz papildpakalpojumu. Tomēr viesnīcas ienākumi no šiem papildpakalpojumiem bija ļoti zemi, jo, būsim godīgi – vairums rezervāciju notiek tiešsaistē, piemēram booking.com, expedia.com un citur. Un visas viesnīcas tiešsaistē galvenokārt orientējas uz pamatpakalpojuma – gultas vietas pārdošanu. Taču viesnīcā ir tik daudz telpas, kuru var izmantot citiem pakalpojumiem – un bieži vien šie pakalpojumi arī tiek piedāvāti. Taču pārdot šos papildpakalpojumus nav tik viegli, jo tas prasa laiku – runāt ar katru viesi un viņam fiziski piedāvāt šo pakalpojumu, iepazīstināt ar to un arī pārdot to. Tā tad arī bija mana galvenā problēma – sasniegt gaidāmos viesus, sniegt viņiem informāciju par papildpakalpojumiem viesnīcā, kā arī citu informāciju par viņu vizīti viesnīcā!

Un otrs "Guestjoy" dibinātājs, kurš arī ir atbildīgs par tehnisko platformas izpildījumu, patiesībā ir aktīvs tūrists un laikā, kad nācām klajā ar šo ideju, aptuveni gada garumā ceļoja pa Dienvidameriku. Un viņam vienmēr bija līdzīgas problēmas kā man – tikai šoreiz no viesa skatupunkta. Ikreiz, kad viņš viesojās jaunā pilsētā, viņam trūka informācijas par viesnīcu, kur viņš grasās apmesties – nebija norādes, kā uz viesnīcu nokļūt, nebija informācijas par pašu viesnīcu, kā arī dažreiz bija novērojama pat valodas barjera, jo pieejamā informācija bija svešā valodā! Un, ja tu atrodies ceļojumā, tad patiešām nav īsti laika meklēt visu šo informāciju – vai viesnīcai ir veļas mazgāšanas serviss, vai viesnīcas personāls zinās angļu valodu u.c.

Līdz ar to – es tolaik reprezentēju šīs komunikācijas problēmas no viesnīcu skatupunkta, savukārt viņš – no viesa skatupunkta. Līdz ar to dzima ideja par "Guestjoy"!

Bet šobrīd – šobrīd mēs esam tas, kas mēs esam tikai un vienīgi pateicoties mūsu lieliskajiem klientiem!

BalticTravelnews.com: Pastāstiet par uzņēmuma un platformas nosaukumu. "Guestjoy"– ko tas simbolizē un kā pie tāda nonācāt?

Annika Ulem: [smejas] Nosaukumu es izdomāju, atrodoties savā vannas istabā! Mums īstenībā bija vairāk nekā 100 idejas par nosaukumu. Daudzi nosaukumi bija jau aizņemti, jo šobrīd ir grūti izdomāt nosaukumu, kas ir saistīts ar viesiem, bet nav jau aizņemts! Un mēs, noteikti, gribējām izveidot nosaukumu, kas būtu saistīts ar viesiem un viesu iesaisti. Tas tāpēc, ka mums viss ir saistīts ar viesiem un viņu apkalpošanu… Līdz ar to ienāca prātā šis nosaukums, tas bija pieejams – un tad arī mēs pavaicājām pāris saviem draugiem, kādas asociācijas viņiem rada šis nosaukums – un tas strādāja! Bet nosaukuma izdomāšana un izveide prasīja vismaz nedēļu – mēs ilgi spēlējāmies ar dažādiem nosaukumiem un vārdiem!

Bet, manuprāt, "Guestjoy" ir vienkāršs, viegls un arī atmiņā paliekošs. Piemēram, Latvijā jau vairums cilvēku, īpaši tie, kas saistīti ar nozari, jau zina kas ir "Guestjoy", līdz ar to, pasakot, ka mēs esam no "Guestjoy", jau ir daudz vieglāk runāt. Cilvēki zina mūs. Bet tas viss process, protams, ir saistīts ar mārketingu un pašas kompānijas spēju popularizēt savu zīmolu. Ikviens pasaulē, piemēram, zina, kas ir "Booking.com"!

BalticTravelnews.com: Iepriekš jūs teicāt, ka "Guestjoy" nav konkurentu. Tam ir grūti noticēt – vai variet paturpināt sevis teikto? Noteikti taču ir kāda līdzīga platforma vai serviss – un kāpēc viņi nekonkurē tajos pašos tirgos, kur ir "Guestjoy"?

Annika Ulem: Baltijas valstīs mums patiešām nav neviena konkurenta! Protams, raugoties globālā mērogā, vienmēr, savā ziņā, ir konkurence. Pasaulē nav neviena nozare, kurā vispār nebūtu konkurences! Es teiktu, ka "Guestjoy" savā ziņā pārklājas ar citām kompānijām un viņu pakalpojumiem. Dažas platformas ir spēcīgākas atsauksmju pārvaldīšanā, dažas ir spēcīgākas ievācot informāciju par viesi – bet, mūsuprāt, nav neviena spēcīgāka par mums tieši pārdošanā! Un tas arī šobrīd ir mūsu galvenais mērķis un uzdevums – palielināt pārdošanas apjomus! To darām, veidojot īpašus piedāvājumus gaidāmajam viesim, kuri tiek sagatavoti balstoties uz katru individuālo klientu. Piemēram, ja viesis uz viesnīcu dosies ar ģimeni un bērniem, mēs to zinām un spējam piedāvāt īpašus piedāvājums viesnīcas papildpakalpojumiem! Mēs veidojam ļoti, ļoti segmentētus piedāvājumus paša klienta valodā. Manuprāt, tas ir "Guestjoy" galvenais spēks! Tāpat, gribu pieminēt, ka mēs esam "Tripadvisor" oficiāls partneris, kas mums palīdz ievākt maksimāli daudz atsauksmju no klientiem!

BalticTravelnews.com: Un kā viss tas strādā no viesa skatupunkta? Iedomāsimies, ka es esmu viesis, kas grasās doties uz viesnīcu, kuru esmu rezervējis. Es saņemšu kādu e-pastu vai ko tieši?

Annika Ulem: Jā! Mēs dzīvojam pakalpojumu industrijā un ikviens viesis vēlas, lai viņu pienācīgi uzņem un apkalpo! Bet viss šis serviss, īstenībā, nesākas ar brīdi, kad viesis ierodas pa galvenajām durvīm viesnīcā! Serviss sākas jau daudz ātrāk – tajā brīdī, kad viesis veic rezervāciju un kļūst par klientu! Līdz ar to, ar "Guestjoy", viesis saņem pirms apmešanās e-pastu, viņa dzimtajā un izvēlētajā valodā – un šis e-pasts satur ļoti daudz noderīgu informāciju – piemēram, kā nokļūt uz viesnīcu; vai ir iespējams rezervēt transfēru uz viesnīcu – un ja nav, tad kā netikt apkrāptam no taksometru kompānijām; kas ir viesnīcā pieejams un kādi papildpakalpojumi pieejami. Tāpat, šajā e-pastā ir iespējas izvietot jau minētos papildus piedāvājumus – piemēram, ja viesnīcā ierodas biznesmenis, kuram ir maz laika, tad viņš var saņemt kādu tuvumā esošu restorānu ieteikumus! Priekš viesa tas ir ļoti vienkārši – savā e-pastā "izbraukt" cauri šādai, apkopotai informācijai savā mobilajā telefonā, pat tad, kad nav pieejams internets. Piemēram, lidmašīnā – ja e-pasts ir saņemts, tad dodoties uz viesnīcu, iespējams to visu uzzināt – nevis pašam meklēt internetā! Tāpat, ja viesim rodas kādi jautājumi, tad viņš tos var viesnīcai nodot, vienkārši atbildot caur mūsu platformu – nav nepieciešamības atkārtoti zvanīt vai rakstīt jaunu e-pastu, meklējot pareizos kontaktus!

Mēs arī esam ievērojuši, ka arvien lielāku popularitāti iegūst čata roboti – tāpēc arī mēs saviem klientiem tādus piedāvājam! Tas ir ātrāk, ērtāk un vieglāk – un viesi var komunicēt ar viesnīcu jebkurā brīdī, kad vien viņiem ir ērti! Ar visiem šiem pakalpojumiem mēs nodrošinām to, ka viesis par viesnīcu iegūst visu sev vajadzīgo informāciju un nerodas lieki pārsteigumi, ierodoties viesnīcā!

BalticTravelnews.com: Es ievēroju, ka čata roboti "Guestjoy" ir Beta jeb testēšanas režīmā. Tātad, tas ir kas jauns jums?

Annika Ulem: Jā, pavisam jauns! Mēs robotus ieviesām tikai šī gada martā!

BalticTravelnews.com: Pastāstiet par pašu "Guestjoy" šobrīd. 2017.gadā. Cik liela kompānija esat un kas ir jūsu klienti – vai tie ir galvenokārt lielas viesnīcas vai mazas un individuālas iestādes?

Annika Ulem: Šobrīd mums ofisi ir Tallinā un attālināts ofiss ir Londonā. Mūsu klienti ir gan lieli viesnīcu tīkli, gan arī mazas un neatkarīgas viesnīcas! Šobrīd mums ir vairāk nekā 100 viesnīcu – klientu no 12 dažādām valstīm! Es teiktu, ka mūsu mazākajai viesnīcai ir aptuveni 20 istabu, savukārt lielākajai – 500. Galvenokārt gan mēs strādājam ar mazām un neatkarīgām viesnīcām, kas sevī iekļauj arī neatkarīgu viesnīcu grupas, piemēram "Mogotel" grupu Latvijā. Tāpat Latvijā sadarbojamies ar "SemaraH", "PK", "Centrum", "Tallink, "Welton", "Pullman" un "Mercure", kā arī ar citiem! Šobrīd mēs nefokusējamies uz starptautiskiem tīkliem – vismaz pagaidām ne. Galvenokārt mūsu klienti ir 4 un 5 zvaigžņu viesnīcas – un viesnīcu tīkli!

BalticTravelnews.com: Es zinu, ka jums ir plāni paplašināt savu darbību Latvijā. Kāpēc domājat, ka Latvijā jūsu kompānijai ir vēl augsne, lai izplatītos – un, ka pēc jūsu kompānijas pakalpojumiem ir nepieciešamība?

Annika Ulem: Protams, tā nav nejaušība, ka mēs vēlamies izplatīties Latvijā. "Guestjoy" tika dibināts Tallinā, kas ir ļoti tuvu Latvijai. Tāpat, kad mēs pirmo reizi ienācām Latvijas tirgū un meklējām partnerus, mēs ieguvām ļoti labas atsauksmes un lielisku publicitāti. Latvieši mūs sagaidīja ļoti, ļoti labi – un arī partnerus mēs atradām ļoti ātri! Sarunas vedās ātri un Latvijas viesnīcnieki arī ātri saprata, ka viņiem ir nepieciešamība pēc "Guestjoy". Šobrīd Latvijā arī sadarbojamies ar Aigaru Gerherdu – viņš ir mūsu vecākais konsultants. Viņam ir liela pieredze Latvijas viesnīcu nozarē un viņš mūs turpina ievadīt Latvijas tirgū ar saviem padomiem un kontaktiem! Arī tuvākā nākotnē mēs plānojam organizēt dažādus seminārus un informēt Latvijas viesnīcniekus arvien biežāk. Tāpat ceram redzēt arvien jaunus klientus Latvijā! Jā, un tie ir galvenie iemesli, kāpēc mēs izvēlējāmies paplašināties Latvijā, tajā pašā laikā arī virzoties dziļāk Lietuvas tirgū. Es teiktu, ka Latvijā vairums lielāko viesnīcu jau izmanto "Guestjoy", tāpēc šobrīd mums ir nepieciešams "noķert" mazās. Mums ir vīzija par to, ka visas viesnīcas kļūst arvien modernākas un pieejamākas un es patiešām ticu, ka vienmēr arī "Guestjoy" ir iespējas augt un pilnveidoties! Mēs vēlamies palīdzēt viesnīcām uzlabot viņu pakalpojumu kvalitāti – un to darīt visapkārt pasaulē! Pēdējo divu gadu laikā "Guestjoy" turpina strauji augt un mēs jūtam, ka arī pieprasījums pieaug. Ikviena viesnīca taču vēlas maksimizēt savus ienākumus, tāpat kā saņemt arvien vairāk atsauksmju no viesiem – un tas ir tas, kur mēs varam palīdzēt.

BalticTravelnews.com: Darbojoties tik daudz valstīs – kopumā 12 – vai izjūtat būtiskas atšķirības starp valstīm un to tirgiem kā uzņēmējs?

Annika Ulem: Jā! Un ļoti spēcīgas turklāt! Katrs tirgus un valsts ir pavisam savādāka – dažās valstīs lielākā mūsu vērtība nāk no papildu ienākumiem, ko spējam ģenerēt, dažās valstīs lielākais labums ir no ievāktajām papildu atsauksmēm. Atšķiras arī ilgums, cik katrā valstī cilvēks ilgi paliek viesnīcā – līdz ar to arī pašu viesnīcu vēlmes atšķiras. Latvijā, piemēram, vidējais apmešanās laiks ir īsāks, līdz ar to cilvēkiem ir mazāk laika, lai izpētītu pilsētu un tās piedāvājumu – tāpēc individuāli izveidoti piedāvājumi, balstoties uz pašu klientu, ir daudz vērtīgāki! Katrs tirgus uzvedas savādāk – un to mēs noteikti novērojam, un arī pielāgojamies. Protams, visur mēs darām vienu un to pašu – taču mēs daudz lielāku uzmanību pievēršam detaļām.

BalticTravelnews.com: Kad reklamējot savu pakalpojumu viesnīcām, ko jūs viņiem varat solīt? Kā pārliecināt uzņēmējus par to, ka jūsu pakalpojums viņiem būs noderīgs? Vai ir kādi skaitļi, ko jūs varat garantēt, piemēram, ienākumu ziņā?

Annika Ulem: Mēs varam garantēt to, ka investīcijas apjoms, ko cilvēki investēs "Guestjoy", tiks atpelnīts vismaz 5 līdz 7 reizes lielākā apjomā!

BalticTravelnews.com: Jūs vairākas reizes pieminējāt to, ka viesnīcas vēlas arvien vairāk atsauksmes un viņām ir svarīgi šīs atsauksmes iegūt. Kāpēc tas tā ir? Vai tie klienti, kas būs neapmierināti ar pakalpojumu, vēloties pateikt, ka "kaut kas nebija labi", tāpat neatstās savu atsauksmi? Vai klienti vispār vēlas atstāt atsauksmes par viesnīcām?

Annika Ulem: Bez viesa nemaz nebūtu viesnīcas! Un mēs esam novērojuši, ka viesi mīl atsauksmes! Viņiem patīk lasīt tās un viņiem arī patīk tās atstāt. Un jo vairāk atsauksmju viesnīcai ir, jo izdevīgākā pozīcijā tā sevi nostāda – gan meklēšanas tīklos, Google, gan arī vērtējumu topos un citos. Jāņem vērā tas, ka brīdī,  kad ceļotājs sāk meklēt viesnīcu, kur apmesties, viss sākas ar atsauksmēm! Jo ir divas galvenās lietas uz kurām cilvēki skatās – tā ir kvalitāte un cena. Ja cena un kvalitāte ir aptuveni vienādas, tad klients vienmēr izvēlēsies pakalpojumu, balstoties uz ko citu – vairumā gadījumu citu pakalpojuma ņēmēju pieredzi. Un ne tikai tā – ja viesnīcai ir labas atsauksmes par viņu servisu un pakalpojumu, tad cilvēks var izvēlēties šo viesnīcu arī pāri citiem kritērijiem – piemēram, atrašanās vietu vai pat cenu! Cilvēki bieži paļaujas uz citu gūto pieredzi – un tas kļūst arvien vairāk svarīgi viesnīcām, lai spētu ievākt pēc iespējas vairāk atsauksmes no klientiem! Ja atsauksmes ir labas, tās uzlabos viesnīcas reputāciju, palielinās viesnīcas atpazīstamību interneta, īpaši tādos tīklos kā Booking.com un Tripadvisor – un tādejādi piesaistīs sev vēl klientus un rezervācijas! Bet par sliktajām atsauksmēm – ja viesis ir ar ko neapmierināts un atstāj sliktu atsauksmi, viesnīca uzzina par šo slikto pieredzi un var izdarīt visu, lai tas neatkārtotos! Tāpat "Guestjoy" palīdz arī atbildēt uz šīm negatīvajām atsauksmēm ātrāk – un atrisināt radušos situāciju ar klientu ātrāk! Tā ir daļa no viesnīcas marketinga un zīmola veidošanas!

BalticTravelnews.com: Un klienti, kas uzskata, ka serviss ir bijis labs vai vismaz "normāls" – nekas tik labs vai slikts, lai par to sniegtu atsauksmi? Vai viņi vispār vēlas kaut ko novērtēt un atsauksmi atstāt?

Annika Ulem: Tas ir cilvēka dabā – ja kaut kas slikts ir noticis, tad viņš vēlas bļauj un panākt, ka visi viņu dzird. Tieši tāpēc mēs redzam vairāk negatīvus komentārus un atsauksmes nekā pozitīvus! Tomēr tas ir nedaudz maldinoši, jo tie klienti, kas ir apmierināti, par savu pieredzi neko nepastāsta. Tie, kuri ir neapmierināti, ļauj visai pasaulei par to zināt! Līdz ar to mēs dodam veidu kā lūgt atsauksmi no pilnīgi ikviena klienta! Ne tikai no tiem, kas paši vēlas doties internetā un rakstīt par savu pieredzi, bet ikviena! Protams, tas vēl arvien ir brīvprātīgi – ir daudzi cilvēki, kas vienkārši aizver ciet šo iespēju, bet mēs novērojam, ka vairums – aptuveni 55% no klientiem atstāj atsauksmi. Un atsauksmes ir ļoti, ļoti svarīgas viesnīcām!

BalticTravelnews.com: Cik ilgu laiku klientam aizņem vienas atsauksmes atstāšana?

Annika Ulem: Tas notiek ļoti ātri! Tiešām ātri – es domāju, divas minūtes! Atsauksmes atstāšanas ilgums ir ievērojami samazinājies kopš mēs sākām sadarbību ar "Tripadvisor". Līdz ar to, tas ir ļoti īss un ērts pasākums – mums tagad ir mazāk obligātu aizpildāmu ailīšu, kas paātrina procesu!

BalticTravelnews.com: Pastāstiet man par "Guestjoy" komandu. Es zinu jūs, es zinu otru kompānijas dibinātāju, kurš ir nedaudz nostāk no visa – un es zinu Aigaru Gerherdu, kurš jums palīdz Latvijā. Kurš vēl?

Annika Ulem: Mums ir ļoti daudz tā saucamo atbalstītāju visa pasaulē. Bet mūsu galvenajā birojā Tallinā strādā pieci cilvēki, ieskaitot mani. Mums ir marketinga speciāliste, kura ir no Taizemes. Mums ir pārdošanas menedžere Jevgēņija, kura runā piecās dažādās valodās – līdz ar to pārdošanas sektors būtībā ir nosegts – un mums ir platformas izstrādātāji. Mēs esam mazi, bet kopā nosedzam būtībā visu, kas nepieciešams! Citos birojos mums pārsvarā ir pārdošanas cilvēki, kuri ir atbildīgi par visas valsts tirgu – un arī cilvēkiem, kas nodarbojas ar pakalpojuma pārdošanu! Polijā, piemēram, mums ir pat divi pārdošanas menedžeri! Mārketings un tehniskās lietas, protams, tiek organizētas un koordinētas no Tallinas, bet šie pārdošanas menedžeri ir atbildīgi par pārdošanu tieši pašās šajās valstīs un to tirgos. Jo lielāks tirgus, jo vairāk palīdzību mēs meklējam un raugāmies pēc kāda, ko noalgot. Šobrīd aktīvi darbojamies Latvijā un Čehijā, bet pēc šim valstīm plānojam skatīties uz Vācijas pusi.

Jebkurā gadījumā, lielākā daļa "Guestjoy" komandas nāk no viesnīcu nozares. Mūsu mārketinga speciāliste ir no Bangkokas, kur šī nozare ir fenomenāli liela – un viņa patiešām nozari pārzina neiedomājami labi. Jevgēņija arī nāk no ceļošanas nozares, bet otrs līdz-dibinātājs no avio industrijas. Līdz ar to, viņš zina visu par lidojumiem, lidmašīnām un ceļošanu! Kā jau iepriekš minēju – viņš vienatnē ir apceļojis teju visu pasauli! Un tā mēs visi esam lielā mērā savienoti ar nozari un katrs esam eksperts savā jomā. Nav tā, ka mēs būtu nejauši cilvēki, kas sanākuši kopā un redzējuši iespēju taisīt biznesu – mēs patiešām redzējām nepieciešamību pēc šāda pakalpojuma!

BalticTravelnews.com: Daudzi latvieši uzskata, ka Igaunija ir kas līdzīgs Baltijas valstu IT nozares galvaspilsētai. Arī jūsu kompānija ir lielā mērā saistīta ar IT – līdz ar to varbūt varat izstāstīt no IT uzņēmēja skatupunkta – vai šis apgalvojums ir patiess arī jūsuprāt? Vai jums bija kāds īpašs atbalsts no valsts, veidojot uzņēmumu? Kas vēl bija tie faktori, kas palīdz Igaunijā veidot IT uzņēmumu?

Annika Ulem: Es negribētu teikt, ka Igaunija ir labāka par Latviju IT nozarē. Bet jā, mums ir vairāki patiešām labi veiksmes stāsti… Piemēram, "Skype", "Transferwise" – tie ir starptautiski zināmi uzņēmumi. Es domāju, ka galvenais iemesls, kāpēc Igaunijā attīstās IT uzņēmumi, ir tas, ka ir ļoti sakārtota jaunuzņēmumu jeb "start-up" vide un komūna. Visa šī komūna arī turpina augt un augt – ikviens vēlas būt daļa no kāda "start-up" Igaunijā!

BalticTravelnews.com: Arī jūs esat vai bijāt "start-up" uzņēmums?

Annika Ulem: Jā! Pirmos trīs gadus mēs bijām daļa no IT uzņēmumu inkubatora Tallinā! Mēs vēl arvien esam daļa no inkubatora – mums ir pieeja dažādai informācijai un iespējām – bet savā ziņā mēs esam izauguši ārpus no inkubatora, jo mūsu birojs šobrīd vairs neatrodas inkubatorā, bet gan Tallinas centrā.

BalticTravelnews.com: Runājot par viesnīcu nozares nākotni – un sasaistot to ar strauji augošo IT nozari – vai redzat vēl iespējas IT uzņēmumiem sasaistīties ar viesnīcu nozari? Jau šobrīd liekas, ka viss notiek internetā un ir saistīts ar to – rezervācijas, tagad arī "Guestjoy" un citi uzņēmumi…

Annika Ulem: Tieši pretēji! Es domāju, ka viesnīcu nozare ir ļoti konservatīva nozare, līdz ar to tehnoloģiskā attīstība tajā pāris soļus atpaliek no citām nozarēm! Piemēram, Latvijā ļoti daudz viesnīcas vēl arvien visu dara ar roku darbu! Veic rezervācijas, zvana klientiem… Bet tas viss aizņem daudz laika un es zinu kādas ir darbaspēka izmaksas! Tāpat, ir ļoti grūti atrast labus darbiniekus… Tāpēc mēs domājam, ka ar tehnoloģijām ir iespējams saglabāt personisko kontaktu, bet tas samazina darbaspēka izmaksas un apjomu! Piemēram, "Guestjoy" nodrošina ar kontaktu starp viesi un viesnīcu – un tāda agrāk vairumā gadījumu nemaz nebija! Es jau teicu, ka serviss nesākas ar brīdi, kad cilvēks ierodas viesnīcā, un nebeidzas, kad viņš viesnīcu pamet – tas viss var tik paātrināts un paildzināts – darbojoties ar klientu un pēc palikšanas viņam lūdzot novērtēt pakalpojuma kvalitāti! Viens klients viesnīcai var dot daudz vairāk nekā vienkārši palikt viņu veidotajās "četrās sienās"!

BalticTravelnews.com: Kur saredzat Latvijas tūrisma industriju pēc pieciem gadiem?

Annika Ulem: Čata roboti klientu apkalpošanā, viennozīmīgi, kļūs par ikdienu! Papildu tam, es negribētu veikt nekādas prognozes, bet jau šobrīd ir viesnīcas, kurās ir iespējams veikt attālināto reģistrāciju. Līdz ar to, es domāju, ka nākotne pieder tiešsaistes recepsijai – es gan nerunāju par nākotni pēc pieciem gadiem, bet varbūt 10 vai 20. Tomēr es patiešām ticu, ka būs brīdis, kad no viesnīcām pazudīs apkalpošanas galdiņi pirmajā stāvā! Jau šobrīd ir viesnīcas Vācijā, kurās tu ierodies, ievadi savas detaļas un kodi, saņem atslēgu un dodies uz savu istabu! Un vēl arvien ir iespējams ar klientu komunicēt, piemēram, caur "Guestjoy"!

BalticTravelnews.com: Ja Jums ir tik konkrēta vīzija, vai jūsu kompānija plāno attīstīties šajā virzienā?

Annika Ulem: Mēs esam par to domājuši, bet šobrīd tās ir pārāk lielas izmaksas viesnīcām. Ir jāmaina durvis, jāmaina sistēma pilnībā, kā arī recepcijas darbības. Pašlaik tas vairumam viesnīcu tomēr nav iespējams…

BalticTravelnews.com: Kā ir ar cilvēku ceļošanas paradumiem – vai tie mainās un vai cilvēki nākotnē ceļos vairāk?

Annika Ulem: Cilvēki jau šobrīd daudz ceļo! Es domāju, ka galamērķi nepārtraukti mainās, bet es nedomāju, ka nākotnē cilvēki ceļos vairāk nekā šobrīd. Iespējams pat, ka mazāk, īpaši dēļ dažādiem politiskajiem notikumiem – arī teroraktiem. Mēs jau šobrīd varam novērot samazinājumu ceļošanas apjomos atsevišķās valstīs. Līdz ar to viesnīcām arvien vairāk jādomā kā pārdot vairāk papildpakalpojumus.

BalticTravelnews.com: Esam lasījuši un arī rakstījuši par to, ka arvien lielāku popularitāti iegūst virtuālā ceļošana – kad cilvēks vienkārši uzvelk 3D brilles un dodas "ceļojumā" uz Itāliju, nemaz neatstājot savu guļamistabu. Ko Jūs par to domājat? Vai šāda veida ceļošana varēs aizstāt tradicionālo ceļošanu – un kāpēc kas tāds kļūst arvien populārāks?

Annika Ulem: [Smejas] Es domāju, ka tas ir vēl tālāk nākotnē! Mans personīgais viedoklis gan ir tāds, ka virtuālā ceļošana nevarēs pilnībā aizstāt tradicionālo ceļošanu! Bet kā galvenie iemesli, kāpēc tas kļūst arvien populārāks varētu būt tas, ka cilvēkiem nav laika. Cilvēki nevar atrast laiku, lai dotos ceļojumā, tāpēc izvēlas virtuālu risinājumu!

BalticTravelnews.com: Un kā ar Jums? Vai jūs atrodat laiku – ceļošanai un arī kādam savam hobijam?

Annika Ulem: Manuprāt, viss ir saistīts ar laika menedžmentu. Mēs visi varam teikt, ka mums nav laika! Bet es savas dienas plānoju – katrā vakarā es ieplānoju visu nākamo dienu. Tas gan, galvenokārt, ir tāpēc, ka man ir ģimene – līdz ar to man jāspēj sabalansēt savs laiks starp darbu un ģimeni.

BalticTravelnews.com: Un kā Jūs "atslēdzaties" no darba? Daudzi cilvēki dodas skriet, daudzi ceļo? Kā to darāt Jūs ?

Annika Ulem: Jā, es nesen sāku skriet! Bet, ja pilnīgi godīgi, tad "atslēgties" no darba man palīdz ģimene. Es cenšos pēc iespējas vairāk laika pavadīt ar saviem bērniem. Tas arī ir kas tāds, ko es vēlētos darīt daudz vairāk. Līdz ar to, kad vien man ir laiks, es to pavadu ar bērniem!

BalticTravelnews.com: Jūs vēl arvien neatbildat par saviem hobijiem! Jums taču noteikti tādi ir! Vai vienīgais hobijs ir bērni?

Annika Ulem: [Smejas] Ticiet man – kad jūs esat daļa no "jaunuzņēmuma", tad tas arī ir jūsu hobijs! Bet es jau minēju, ka man patīk skriešana. Arī ceļošana, protams – jo kuram gan tas nepatīk! Patiesībā, es ceļoju gana daudz – bet pārsvarā Eiropas robežās. Uz Āziju nesanāk tik daudz ceļot, kā gribētos.

BalticTravelnews.com: Jūs pārsvarā dodaties ar biznesu saistītos ceļojumos vai ir arī kāds atpūtas brauciens? Varbūt spējat apvienot abus?

Annika Ulem: Es teiktu, ka 50/50. Man sanāk bieži ceļot uz Franciju – tie, pārsvarā, ir atpūtas braucieni šobrīd, bet citur arvien vairāk sanāk doties, saistībā ar darbu… Varbūt kādā brīdī izdosies apvienot abus – un uz Franciju ceļošanu arī ar darba jautājumiem – bet šobrīd mēs esam atlikuši virzīšanos šajā tirgū. Varbūt nākotnē!

BalticTravelnews.com: Kas ir Jūsu, kā uzņēmēja, lielākais šķērslis?

Annika Ulem: Hmm. Es teiktu, ka mēs vēlētos paātrināt pārdošanas procesu. Lielākais šķērslis šobrīd varētu būt tikšana pie pareizajām viesnīcām un pareizajiem cilvēkiem šajās viesnīcās! Dabūt pareizos kontaktus, vienvārdsakot! Jo priekš mums ļoti svarīgi ir augt ātri – kā jau visiem mūsdienās. Mēs esam izlēmuši "ņemt" katru tirgu pēc kārtas – un dažreiz mums rodas sajūta, ka mēs to nedarām pietiekami strauji. Līdz ar to, lielākais šķērslis ir tas, ka dažreiz mēs netiekam pie pareizajiem kontaktiem pietiekoši operatīvi. Rodas sajūtas, ka mēs izniekojam laiku.

BalticTravelnews.com: Un kāpēc tas tā ir, ja Jūs, kā jau teicāt, varat garantēt to, ka investīcija "Guestjoy" atmaksāsies 5 -7 reizes?

Annika Ulem: Jo viesnīcas ir lielas sistēmas! Dažreiz mēs sākam ar recepciju, bet viņi vienkārši noliek klausuli! Pārdošanas process pats par sevi ir grūts. Pat viesnīcas vadība dažreiz var tev pateikt "nē" pat nezinot ko piedāvā. Un tas ir visur, ne tikai kādā konkrētā valstī. Un es domāju, ka ko tādu piedzīvo ikviena kompānija – taču mums noteikti uzlabojas pārdošanas process! Un tas ir iemesls, kāpēc mēs esam nolēmuši virzīties katrā tirgū pēc kārtas. Latvijā, piemēram,  mēs piedalāmies dažādos semināros, iegūstam kontaktus un izplatām informāciju par sevi. Bet, kā jau es minēju, mēs esam "start-up" uzņēmums, mums ir jārada inovācija viesnīcai. Viņiem ir jāsaprot, ka viņiem ir nepieciešamība pēc mums! Un viesnīcas dažreiz ir vecmodīgas, kā jau es to teicu – viņiem patīk vecās pieejas, kas strādā jau gadiem. Un viņi negrib atteikties no šīm pieejām! Tieši tāpēc mēs mērķējam uz 4 un 5 zvaigžņu viesnīcām – ja mēs sākam no augšas, dabiski sekos arī 2 un 3 zvaigžņu viesnīcas!

BalticTravelnews.com: Atgriežoties pie Jums – kas ir visinteresantākais ceļojumu galamērķis, kur esat bijusi?

Annika Ulem: Ziemeļpols! Mans vīrs strādā kompānijā, kura organizē šāda veida ceļojumus, līdz ar to tā nebija nejaušība, bet gan ieplānots ceļojums! Mēs redzējām izsalkušu lāci, piemēram! [smejas] Nē, bet tas bija ļoti aizraujoši. Mēs turp devāmies 2016.gada augustā un dienas bija gana garas – mums bija ļoti daudz dienasgaismas. Mums arī paveicās ar laikapstākļiem, jo bija arī gana silts. Taču tur apkārtnē nebija nekā – nebija ne koku, ne kā cita. Tāpat redzēt cilvēkus, kas tur dzīvo – jo tur dzīvo cilvēki… Mēs apmeklējām arī pašu Ziemeļpolu – un sastapām Krievijas zinātniekus, kas tur strādā. Mēs redzējām arī jau minētos lāčus un citas lietas. Un patiesībā tur ļoti skaudri var redzēt kā globālā sasilšana ietekmē pasauli – jo bija acīmredzams, ka viss kūst…

BalticTravelnews.com: Iedomāsimies, ka jūs uzvarējāt loterijā – un ieguvāt tukšu biļeti – uz jebkuru vietu pasaulē. Bet jāizlido jau rīt. Kurp dosieties?

Annika Ulem: Es domāju, ka es gribētu doties uz Japānu. Es nekad tur neesmu bijusi un domāju, ka tā ir fascinējoša valsts! Es mīlu citas kultūras un jaunas pieredzes! Mīlu Japānas mentalitāti, viņu cilvēku dzīvesveidu – tas ir ļoti neierasts Eiropai. Tāpat es vēlētos doties uz Dienvidkoreju – arī šī valsts liekas ļoti interesanta. Uz Ziemeļkoreju gan ne – jo es zinu, ka tas, ko var redzēt tūrists tur, patiesībā nebūt nav tas, kas tur notiek. Patiesībā mani arī ļoti interesē Ziemeļkoreja, bet es zinu, ka tur nav daudz ko redzēt. Tas, kas tur notiek, patiesībā ir ļoti skumji!

Uzziņa

"Guestjoy" 2014.gadā dibināja divi kaislīgi ceļotāji ar lielu zināšanu bāzi

Kompānijā Tallinā pilna laika darbā strādā 5 cilvēki, savukārt ārpus Igaunijas ir 10 pārdošanas menedžeri.

Kompānija darbojas 12 dažādās valstīs.

"Guestjoy" apkalpo vairāk nekā 100 dažādas viesnīcas.

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimusi...

un izaugusi Tallinā - Igaunijas galvaspilsētā.

Mans zelta likums ir...

neatlikt darāmos darbus, citādi sanāks atlikt visu dzīvi!

Viena no manām jaunākajām atziņām ir...

nav

Mana iecienītākais restorāns Rīgā ir...

nav

Mana mīļākā pilsēta Latvijā ir...

Rīga.

Latvijā man vislabāk patīk atpūsties...

Cēsīs.

Es kā tūriste ārvalstīs esmu apmierināta...

ja satieku vietējos iedzīvotājus un varu ar tiem parunāties. Vēlos sajusties kā vietējā!

Ja man būtu neierobežotas finanses, es...

es apceļotu visas pasaules eksotiskākās vietas!

Vislielāko iespaidu man ir atstājis mans pirmais ceļojums uz...

Ziemeļpolu.

Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz

Ķīnu un Japānu.

Lielākais izaicinājums man šogad ir...

saplānot savas dienas tā, lai ejot vakarā gulēt, justu, ka esmu izdarījusi ko nozīmīgu pasaulei.

Mans novēlējums BalticTravelnews.com...

labus sadarbības partnerus, klientus un jaunus mērķus!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Čīle un mistiskā Lieldienu sala Jēkaba Ceļojumi
Nokļūt Lieldienu salā nav vienkārši, bet turp tiecas liela daļa pasaules apceļotāju, meklējot atbildes noslēpumam par lielajām akmens skulptūrām. | Skatīt vairāk
Latvija 4490 EUR
JAUNĀ SEZONAS ĒDIENKARTE Light House Jurmala
Rudens - pārmaiņu laiks. Restorāns Light House Jurmala, kas atrodas tieši Rīgas jūras līča krastā, piedāvā izbaudīt jaunu rudens-ziemas | Skatīt vairāk
Šrilanka - Āzijas skaistā pērle Jēkaba Ceļojumi
Indijas prieka asara – mazā Šrilankas sala ir tieši tik eksotiska, lai ceļotājiem aizrautos elpa. Ļaujies Šrilankas burvībai! | Skatīt vairāk
2288 EUR
Čīle un mistiskā Lieldienu sala Jēkaba Ceļojumi
Nokļūt Lieldienu salā nav vienkārši, bet turp tiecas liela daļa pasaules apceļotāju, meklējot atbildes noslēpumam par lielajām akmens skulptūrām. | Skatīt vairāk
4490 EUR
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2017 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2017 1st-studio.com

 
Total Timed::0.22607493sec.