LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie viesnīcu tīkla «Mogotel» vadītājas Jeļenas Stirnas

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie viesnīcu tīkla «Mogotel» vadītājas Jeļenas Stirnas

Viesnīcu tīkls «Mogotel» ļoti strauji attīstās, tam ir ambiciozi plāni, kuram līdzās jau esošajām 11 viesnīcām tuvākajos piecos gados taps vēl astoņas jaunas. Ja tagadējās atrodas galvenokārt Rīgā un viena Tallinā, tad nākotnē "Mogotel" vadītāja Jeļena Stirna lūko iespējas viesnīcu atklāšanai arī Lietuvā, Polijā, Čehijā, Ungārijā u.c.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs vērtējat tūristu plūsmu salīdzinājumā ar iepriekšējām vasarām? 

Jeļena Stirna: Vasara ir ļoti laba klientu ziņā, lai arī gads iesākās sarežģīti. To var redzēt arī pēc tirgus atskaitēm. Pēc mums pieejamās tirgus statistikas redzam, ka no šī gada janvāra līdz martam aizpildījums Rīgā bija zemāks par 2016. gadu, kā arī RevPar nokrita. Tirgus atdzīvojās no aprīļa. Aprīlī un maijā mums gāja ļoti labi, jūnijā un jūlijā – fantastiski! Visām mūsu viesnīcām ir izaugsme salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Rīgā un Tallinā esošajām viesnīcām noslogojums ir augstāks par 90%! Jūlijā pat viesnīcā Bauskā noslodze bija rekordaugsta.

BalticTravelnews.com: Ar ko šāda augšupeja ir izskaidrojama? Latvijā viesojas vairāk tūristu, Jūs ieguldiet vairāk, lai piesaistītu viesus?

Jeļena Stirna: Viesnīcu kļuvis vairāk, tātad augusi arī tūrisma plūsma. Protams, arī paši ieguldām informācijas tehnoloģijās, attīstām pārdošanas sistēmas, cenšamies samazināt pašu kļūmes pārdošanas procesā utml., lai piesaistītu vairāk viesu. Pēc ne tik veiksmīga janvāra – marta perioda ļoti priecēja aprīlis. Aprīļa rādītājus ietekmēja arī Lieldienas un maija svētku brīvdienas, kā arī dažādi pasākumi pilsētā. Bijuši arī vairāki lieli pasākumi, kuru laikā viesnīcu piepildījums uzreiz ir daudz augstāks. Jūlijā lielu pienesumu deva Eiropas Koru olimpiāde, tomēr, pēc maniem novērojumiem, Eiropas Koru olimpiādes laikā vidējais cenu līmenis viesnīcās nebija tik augsts kā Pasaules Koru olimpiādes laikā 2014. gadā. Tagad arī redzam, ka tūristu plūsma no Krievijas turpina atdzīvoties un pieaugt. Kopumā vēl ceļotāju vidū aktīvākie ir skandināvi, vācieši – tieši grupas. Esam ievērojuši, ka finanšu rādītāji īpaši pieaug vidējā līmeņa viesnīcām – t.s. midscale segmentā.

Arī pēc tirgus statistikas Rīgas viesnīcās vidējā cena laika periodā no janvāra līdz jūnijam ir pieaugusi par 2% pret 2016. gadu, par šo pašu periodu RevPar rāda 0.7% pieaugumu. Mūsu tīklā izaugsmes rādītāji ir augstāki. Operējam arī Tallinā, kur viesnīcu pieprasījums ir ļoti augsts, pēc statistikas datiem par periodu no janvāra līdz jūnijam vidējā cena izauga par 9.3% pret 2016. gadu, aizpildījums – par 4.1%, bet RevPar pat par 13.8%. Piemēram, mūsu trīszvaigžņu viesnīcas Tallinā, kas atrodas vecpilsētā, vidējā cena līdzinās Rīgas četrzvaigžņu "superior" viesnīcas cenai (arī vecpilsētā).

BalticTravelnews.com: Vai uzturēšanas izmaksas viesnīcai Rīgā un viesnīcai Tallinā ir līdzīgas?

Jeļena Stirna: Lielākoties jā, bet Tallinas viesnīcā augstākas izmaksas veido personāla atalgojums. Turklāt Igaunijā atrast labu darbaspēku ir vēl grūtāk.

Foto: Jeļena Stirna

BalticTravelnews.com: Cik daudz viesu reģistrāciju Jūs pārdodiet paši, cik paveic viesnīcu rezervēšanas vietne Booking.com u.c.? 

Jeļena Stirna: Aptuveni 50 % klientu ir tie, kuri rezervāciju veic pa tiešo, t.s. mūsu mājaslapās www.rixwell.com, www.wellton.com, pa telefonu, e-pastu, ar esošo līgumu (korporatīvie klienti) utt. Protams, ka Booking.com un citiem partneriem ir liela loma, bet aktīvi strādājam, lai esošie klienti pie mums atgrieztos, rezervējot istabu pa tiešo. Mums ir iespēja piedāvāt dažādus bonusus, ja viesis rezervāciju veic pa tiešo. Reizēm, jautājot pastāvīgajiem klientiem, kuri rezervāciju veica caur kādu no starpniekiem, atbildes ir visdažādākās, piemēram, klienta sekretāre ir pieradusi pie konkrētas tiešsaistes sistēmas. Šī tēma ir viena no populārākajām visās nozares konferencēs, jo ir aktuāla pilnīgi visiem. Tīkliem šajā jautājumā ir dažādas priekšrocības salīdzinājumā ar atsevišķām viesnīcām.

BalticTravelnews.com: Kā viesnīcu pieprasījuma ziņā Baltijas valstis izskatās Eiropas kontekstā?

Jeļena Stirna: Kopumā labi, visās trīs valstīs pieaug tūristu skaits. Diemžēl pēc man pieejamās statistikas, lielāka izaugsme ir kaimiņiem – Igaunijai un Lietuvai. Pieprasījumu ļoti ietekmē dažādi pasākumi – konferences, koncerti, dažādi kultūras pasākumi utt. Piemēram, kad Baltijas valstis izvēlas mūzikas zvaigznes, tad tām seko arī fani, un viesnīcas ir piepildītas. Tas ir labs rādītājs, ka šādi koncerti pie mums notiek. Kad Rīgā nesen bija Red Hot Chili Peppers koncerts, kas sakrita arī ar citiem ievērojamiem pasākumiem pilsētā, tad brīvu viesnīcu Rīgā tikpat kā nebija, ja bija, tad par ievērojami augstākām cenām nekā parasti. Tikko izziņoja Depeche Mode koncertu nākamā gada februārī, tā uzreiz pieauga rezervāciju skaits koncerta norises vietai tuvumā esošajās viesnīcās.

BalticTravelnews.com: Kādas ir Jūsu priekšrocības?

Jeļena Stirna: Mūsu tīkla galvenā priekšrocība ir plaša viesnīcu izvēle, kas rada iespēju katram viesim piemeklēt viņa vēlmēm atbilstošo piedāvājumu. Nozīmīga pārdošanas priekšrocība ir viesnīcu centralizēta pārdošana. Ja klients pēkšņi iebraucis Rīgā un interesējas par vienu mūsu viesnīcu, bet tur ir pilns, tad operatīvi varam piedāvāt vietu citā viesnīcā, kurā šodien ir pieejamas istabas, vai kāds no gaidītajiem viesiem tomēr neiebrauca. Rezervāciju menedžeri maiņās strādā septiņas dienas nedēļā, tādējādi varam izmitināt visus klientus, kuri to plānojuši. Es pati savulaik esmu vadījusi gan mazu, gan lielu viesnīcu un esmu redzējusi, ka tās individuāli nevar šādu servisu nodrošināt.

BalticTravelnews.com: Kādi ir ceļotāju viesnīcu rezervēšanas paradumi? Vai mēdz būt tā, ka no rīta vēl viesnīca tukša, bet vakarā jau pilna.

Jeļena Stirna: Tā gan nav, bet, protams, rezervāciju logs atšķiras katrai viesnīcai. Piemēram, mūsu viesnīca "Rixwell Elefant Hotel" ir iecienīta starp cilvēkiem, kuri Rīgā ierodas ar automašīnu, jo tur ir stāvvieta. Daudzi no viņiem istabu rezervē pēdējā brīdī, līdz ar to reizēm dienā ir pat vairāk nekā 30 pēdējā brīža rezervāciju. Mums ir izveidots savs algoritms, cik daudz rezervācijām jau jābūt noteiktu periodu uz priekšu, tad sekojam līdzi kā piepildās pārējie numuri, un vajadzības gadījumā attiecīgi rīkojamies, lai aizpildījums būtu vēl pilnīgāks. Cenu politiku veidojam tā, ka klientam izdevīgāk rezervēt istabu pēc iespējas ātrāk. Rezervāciju logs atšķiras arī pa rezervāciju avotiem, piemēram, tūrisma operatori savām grupām tagad jau rezervējuši noteiktu numuru skaitu, kurus izmantos nākamajā vasarā. Ja tiešsaistē iegādājas lidojumu kopā ar viesnīcas numuru, tad populāri ir rezervēt divus vai vairāk mēnešus iepriekš. Tomēr ļoti populārs ir arī rezervāciju logs divas nedēļas pirms iebraukšanas. 

BalticTravelnews.com: Rietumu tirgū aptuveni 60% noslodzi viesnīcās veido vietējie ceļotāji. Cik lielu lomu Jūsu viesnīcu tīklā spēlē Latvijas tūrists?

Jeļena Stirna: Ceļotāji no Latvijas visvairāk apmetas viesnīcās, kurām ir autostāvvietas. Piemēram, "Elefant Hotel", "Gertrude Hotel" Latvijas ceļotāju skaits veido vismaz 10%. Viesnīcā Bauskā vairāk apmetas caurbraucēji, bet ir reizes, kad kādu lielu pasākumu laikā pie mums dzīvo arī galvenokārt vietējie viesi. Ir patīkami, ka daudzi latvieši Tallinā labprāt apmetas tieši mūsu viesnīcā "Rixwell Old town hotel" un pašreiz tieši lemjam, kā viņus vēl vairāk iepriecināt par šādu patriotisku lēmumu.

Foto: Jeļena Stirna

BalticTravelnews.com: Vairākus mēnešus gadā Latvijas viesnīcās tomēr ir klusuma periods. Kāds ir Jūsu redzējums, lai viesnīcas piepildītu arī šajā laikā? Kas varētu būt kopējais vilcējspēks?

Jeļena Stirna: Piemēram, aizvadītā gada oktobris mums bija brīnišķīgs mēnesis, jo notika daudz konferences. Šis arī ir viens no risinājumiem. Nevajag pat ļoti liela izmēra pasākumus organizēt, svarīgāk, lai notiek vairāki un regulāri. Novembris, februāris viesnīcniekiem ir grūti mēneši. Varbūt tieši tajos vajadzētu censties kaut ko vairāk organizēt.

BalticTravelnews.com: Kādu Jūs jūtat šajā laikā atdevi no lidsabiedrībām? Vai tiekaties, rīkojat kādas kopīgas sadarbības akcijas?

Jeļena Stirna: Man šķiet, ka aviokompānijas aktīvi darbojas arī nesezonā, rīko zemo cenu biļešu akcijas, ko daudzi arī izmanto. Veidojam arī sadarbību ar transporta pakalpojumu uzņēmumiem – gan aviosabiedrībām, gan autobusu pārvadātājiem. Šajā jomā ir vēl kur pastrādāt vairāk.

BalticTravelnews.com: Jau pirms vairāk nekā desmit gadiem, viesojoties Minhenē, izbaudījām kā ar pults palīdzību var pasūtīt pilnīgi visu – no brokastīm numurā līdz kino biļetēm pilsētā. Vēl ne tik sen Latvijas viesnīcām bija izaicinājums ieviest internetu, tagad jau tas visur ir pieejams. Kādas vēl tūristu prasības ir nākušas klāt?

Jeļena Stirna: Šajā nozarē izmaiņas ir raksturīgas un nepārtraukti jāpēta klienta uzvedība, vēlmes. Viesnīcās, kuras pašreiz būvējam Kungu ielā un 11. novembra krastmalā, būs ļoti modernas, jo ir ņemtas vērā pasaules šī brīža aktuālākās tendences. Galvenokārt tas saistīts ar viesu automātisku reģistrāciju, automatizāciju istabās u.c.

BalticTravelnews.com: Kad plānojat atvērt jaunās viesnīcas? Ar ko tās mūs pārsteigs?

Jeļena Stirna: Mūsu vērojumi liecina, ka Rīgā viesnīcām labākā vieta ir Vecrīga un tās tiešais tuvums. Jāvērtē atdeves potenciāls nākotnē, tādēļ arī mūsu viesnīcas galvenokārt atrodas šajā pilsētas daļā. Kungu ielā būs neliela, bet ļoti skaista pieczvaigžņu viesnīca, kuras būvniecību plānojam pabeigt 2018. gada martā. Tā būs klasiska dizaina viesnīca, kuras iekārtošanā kopā ar Latvijas dizaineriem interjera izvēlē ļoti daudz piedalās arī īpašnieki.

11. novembra krastmalā būvējam divas viesnīcas. Viena būs četrzvaigžņu "superior" ar 170 istabām, bet otra četrzvaigžņu ar 120 numuriem. Lielai daļai istabu būs izcils skats uz Daugavu. Šeit būs arī SPA komplekss ar pilnvērtīgu baseinu. Pašreiz plānojam kā jaunajās viesnīcās darbosies restorāni. Jāatzīmē, ka jau labu laiku esam nodalījuši, ka paši operējam viesnīcas, bet restorānu nododam operēt ēdināšanas nozares profesionāļiem.

Vēl tālākā nākotnē sadarbībā ar partneriem plānojam atvērt pieczvaigžņu viesnīcu Pils ielā. Liela interese ir arī no atsevišķu viesnīcu īpašniekiem, kuri vēlas, lai mēs pārņemtu viņu viesnīcu operēšanā. Rūpīgi izvērtējam katru iespēju, bet nu jau šajā jomā, ja kāds vēl pagūs ielēkt vilcienā, tad pagūs. Viesnīcu skaits ir diezgan liels, un drīzāk jaunas viesnīcas šādā veidā nākotnē vairs nepiesaistīsim. Vismaz ne tik aktīvi.

Foto: Jeļena Stirna

BalticTravelnews.com: Pastāstiet mazliet vairāk par SPA pakalpojumu piedāvājumu!

Jeļena Stirna: Viesnīcās, kurās mums ir SPA pakalpojumi, tos pamatā izmanto viesnīcas viesi, bet ir iespēja arī jebkuram atnākt un atpūsties. Cenu sadalījums ir dažāds, viesi maksā atsevišķi, bet, piemēram, paaugstināta komforta istabu viesiem atpūta SPA zonā ir jau iekļauta cenā. Nesezonā SPA zonas piedāvājums ir laba pievienotā vērtība, lai piesaistītu tūristus tieši mūsu viesnīcām. Rūpējamies, lai SPA pakalpojumu kvalitāte būtu laba, atbilstoša tendencēm un šeit arī redzam klientu augstu novērtējumu.

BalticTravelnews.com: Redzam, ka jau pašreiz darbojaties ar vairākiem nosaukumiem. Kādēļ tā? Vai tas nerada sajukumu?

Jeļena Stirna: "Mogotel" ir operētājkompānijas nosaukums – zīmols un vairāk ir korporatīvajam tēlam, klienti atpazīst "Rixwell", "Wellton". Jāsaka, ka būs vēl jauni zīmolu nosaukumi, kopā četri viesnīcu zīmoli. Saskārāmies ar to, ka tomēr jānodala viesnīcu zīmoli pieczvaigžņu, četrzvaigžņu, trīszvaigžņu (šobrīd četras un trīs zvaigznes ir zem viena zīmola) viesnīcām, lai klientiem uzreiz būtu lielāka izpratne, kādu kvalitāti viņi saņems. Tāda prakse ir arī citiem lieliem viesnīcu tīkliem.

BalticTravelnews.com: Kā jūs spējat visu saplānot, vadīt lielu uzņēmumu?

Jeļena Stirna: Es savus darbus plānoju elektroniskajos kalendāros, kas man ir pieejami gan datorā, gan telefonā. Kolektīvs ir zinošs, atsaucīgs, liels atbalsts ir no īpašniekiem.

BalticTravelnews.com: Cik daudz Jūs pati nakšņojat viesnīcās?

Jeļena Stirna: Ceļot man patīk. Ja agrāk man bija vienalga kur palikt, varēja būt arī hostelis, tad tagad darba dēļ esmu kļuvusi prasīgāka, izvēlīgāka. Man ir arī ģimene, domāju par pārējiem, kā viņi jutīsies. Ārzemēs, izvēloties viesnīcu, es ņemu vērā atsauksmes internetā, jo 2000 pozitīvas atsauksmes nevar melot. Ņemu vērā viesnīcas atrašanās vietu, sev pieejamo budžetu. Cenšos reģistrāciju veikt viesnīcu mājaslapās.

Foto: Aivars Mackēvičs

BalticTravelnews.com: Kā Jums pašai patīk atpūsties?

Jeļena Stirna: Šovasar manai ģimenei bija lieliska iespēja nedēļu padzīvot Mazirbes ciemata lauku mājā bez ūdensvada un kanalizācijas. Miers, klusums, turpat jūra. Pa dienu apkārt neviena cilvēka! Mana vīramāte ir ļoti aktīva un saorganizēja dažādas ekskursijas, kurās iepazinām gan piena produktu ražošanas procesu, gan lielisku Mini Zoo, kur dzīvnieki un putni brīvi staigāja, kazu saimniecībā pat kazas slaukt pamēģinājām. Dēls bija sajūsmā. Iedomājos, ka pēc atpūtas Bulgārijas kūrortā viņam nebija tik spilgtas atmiņas kā pēc šādas atpūtas laukos. Viņš šo piedzīvojumu vēlas vēl un vēl pārrunāt.

BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu vaļasprieki?

Jeļena Stirna: Esmu uzņēmuma vadītāja, darbs ir diezgan vīrišķīgs, tādēļ brīvajā laikā cenšos attīstīt savu sievišķo pusi. Agrāk pamācījos spēlēt ģitāru, bet tagad to esmu atstājusi novārtā. Mēģināju jāt ar zirgiem, bet arī tam man neatliek laika. Labprāt adu, tagad izšuju glezniņu. Esmu iesaistījusies brīvprātīgo kustībā, kurā pieredzējušas mammas, kuras saņēmušas arī atbilstošu apmācību un sertifikātu, palīdz jaunajām māmiņām, kurām ir sarežģījumi ar krūts barošanu. Mēnesī es konsultēju kādas piecas reizes, braucu uz mājām pie māmiņām, konsultēju arī pa telefonu. Varu brīvi izvēlēties, cik tam veltīt laiku, bet ir gadījies, ka noraudājusies māmiņa man piezvana tieši sapulces laikā...

BalticTravelnews.com: Vai Jūs pati gatavojat labprāt vai vairāk dodaties uz restorāniem?

Jeļena Stirna: Nē, uz restorānu ejam reti. Kopš vīrs sācis aktīvi sportot, viņš pats eksperimentē arī virtuvē, izmēģinot ārzemju portālu receptes. Man par pārsteigumu, sanāk pārsteidzoši labi!

Uzziņa

"Mogotel" pārstāv viesnīcu zīmolus Wellton un Rixwell – pārvaldītajās viesnīcās pašreiz pieejamas vairāk nekā 1000 viesu istabas.

Latvijā darbojas 10 Wellton un Rixwell viesnīcas, no kurām viena Bauskā – pārējās Rīgā. Tallinā, Igaunijā darbojas 1 Rixwell viesnīca.

SIA "Mogotel" dod darbu vairāk nekā 450 cilvēkiem.

"Rixwell" tīkla viesnīcas piedāvā konferenču telpas – no slēgtas sēdes līdz pat lielai konferencei.

Beauty&Wellness Centros pieredzējuši speciālisti piedāvā dažādas masāžas un ķermeņa ietīšanas, sejas kopšanas rituālus, pīlingus un citas efektīvās estētiskās procedūras, kā arī spa atpūtas zonu.

Viesnīcas piedāvā arī daudzveidīgu restorānu izvēli:

restorāns "Melnā Bite" viesnīcā "Wellton Centrum Hotel&Spa";

restorāns "Tapas Tapas" viesnīcā "Wellton Riga Hotel&Spa";

restorāns "Elefant" viesnīcā "Rixwell Elefant hotel";

restorāns viesnīcā "Rixwell Old Riga Palace".


EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimusi un izaugusi...

Latvijā.

Mans zelta likums ir...

ja dari darbu, tad dari to uz visiem 100%!

Viena no manām jaunākajām atziņām ir...

Visu laiku jātur rokas uz pulsa sakarā ar nozares jaunumiem, inovācijām. Viesnīcu nozarē viss mainās tik strauji. Ko uzskatījām par dogmu pirms gada, tagad vairs var nebūt vispār aktuāls. Nepārtraukti jāinteresējas par inovācijām, jāveic pētījumi un analīzes.

Mana laimes formula ir...

ģimene, kas gaida mājās pēc saspringtas darba dienas.

Mana iecienītākā atpūtas vieta Rīgā ir...

Rīgas Zooloģiskais dārzs

Mans iecienītākais restorāns Rīgā...

Melnā Bite.

Latvijas vasara nav iedomājama bez...

Peldēšanās aukstā jūrā.

Es iedvesmojos no...

SIA "Mogotel" kolektīva.

Vieta Latvijā, kas mani pārsteigusi pēdējā gada laikā...

Dundagas novads.

Es kā tūrists ārvalstīs esmu apmierināta, ja...

Ir pietiekami labs atpūtas un izklaižu piedāvājums ģimenēm ar bērniem un daudzveidīga restorānu izvēle.

Ja man būtu neierobežotas finanses, es...

pavadītu vismaz gadu ceļojot pa pasauli.

Vislabprātāk es gatavoju...

kāpostu pīrāgu.

Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...

Dienvidāfrikas Republiku.

Lielākais izaicinājums man šogad ir...

Atrast laiku sportam

Mans novēlējums BalticTravelnews.com...

Tā tik turēt!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 27.03.2024 - 03.04.2024 Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” | Skatīt vairāk
Pilna Servisa Līzings Passat Europcar
Pilna Servisa Līzinga piedāvājums VW Passat Variant MY24 Elegance. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.03.2024 - 31.03.2024 Pastaigas vecpilsētā gida pavadībā Liepājas reģiona TIB
Katru sestdienu un svētdienu plkst. 12.00, gids ar zaļi sarkano Liepājas karodziņu rokās gaidīs pie koncertzāles “Lielais dzintars”. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.03.2024 - 04.04.2024 Aktuālās izstādes Liepājā Liepājas reģiona TIB
Iepazīsties ar šī brīža aktuālajām izstādēm Liepājā – ieplāno un iedvesmojies! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.877846sec.