Viedoklis: Kā Rīgas tuvums ietekmē Pierīgas novadu pasākumu apmeklētību?

Pierīgas novadiem ir sava specifika – ja tik tuvu ir galvaspilsēta, ar milzīgu kultūras, atpūtas un brīvā laika pavadīšanas piedāvājumu un jebkurā brīdī var "ielekt mašīnā", lai to jau pēc pārdesmit minūtēm izbaudītu, domājams, ka Pierīgas novadiem jāstrādā dubultā, lai veidotu pievilcīgu piedāvājumu un saviem pasākumiem piesaistītu cilvēkus. Vai varbūt ir tieši otrādi – un rīdzinieki brauc uz Pierīgas novadiem, lai baudītu tajos piedāvātos pasākumus? Kā Pierīgā ir ar pasākumu apmeklēšanu? Kas ir iecienītākie pasākumi un kas, varbūt, tiek mazāk apmeklēti? Kā popularizējat sevis organizētos pasākumus? Vai Rīgu saskatāt kā iespēju vai kā biedu?

Aiva Veršiņina, Ķekavas Tūrisma informācijas centra vadītāja p.i.

Tā objektīvi varu spriest tikai par aktīvās atpūtas pasākumiem, kurus organizējam mēs paši tūrisma informācijas centrā. Par kultūras pasākumiem kā teātris, kino un koncertiem nevarēšu pilnīgi precīzi atbildēt, tad jāprasa tiem, kas tos organizē – kultūras namā. Ir gan nācies dzirdēt, ka kāds koncerts vai pasākums ir atcelts, jo nav bijusi pietiekami liela interese no cilvēkiem. Taču tas ir reti un pārsvarā jau visus pasākumus apmeklē noteikts skaits cilvēku. Ir jau dažādi cilvēki – viens grib "lielo ekrānu", skatoties kinoteātri, savukārt cits domā "kāpēc maksāt vairāk, ja var kino par lēto noskatīties kultūras namā" vai vienkārši priecājas par to, ka viņam kultūru pieved klāt.  Savukārt par aktīvo atpūtu runājot – tai noteikti netraucē Rīgas tuvums. Par cilvēku trūkumu nesūdzamies! Nozīmīgākais faktors, kas ietekmē pasākumu apmeklētību, ir laikapstākļi – ja tie ir nelabvēlīgi, tad arī apmeklējums ir mazāks. Tas tā, jo mūsu pasākumiem tomēr ir sava specifika – mēs organizējam velobraucienus, laivošanu, pārgājienus un tādas lietas. Protams, ja neizbēgami sola sliktu laiku, tad ir iespējams pārcelt pasākumu un apzināt tos, kuri iepriekš pieteikušies. Taču mēs laikapstākļu dēļ, vismaz pēdējā gada laikā, nevienu pasākumu atcēluši neesam! Vienmēr jau ir kāds, kas sagatavojies, saplānojis savu laiku un ir gatavs piedalīties. Pagājušajā gadā pati braucu velobraucienā lietū, kur bijām desmit cilvēki!

Rīgu vairāk uzskatām kā iespēju, nevis biedu – cenšamies arī rīdziniekus, tāpat kā citu apkārtējo novadu iedzīvotājus aicināt uz pasākumiem, un, kad organizējam kādu pasākumu un reģistrācijas lapās redzu, ka reģistrējies kāds, piemēram, no Cēsīm, tad ir tāds patiess gandarījums par savu darbu. No Rīgas jau pat ar taksi var atbraukt – nav tik dārgi, nemaz nerunājot par gana ērtu un regulāru sabiedrisko transportu, kas maksā tikai 1 eiro vienā virzienā. Lai piesaistītu cilvēkus saviem pasākumiem, mēs galvenokārt cenšamies veidot saturīgas preses relīzes, lietot sociālos medijus, īpaši feisbūku. Protams, izveidojot jaunu pasākumu, pirmais ko piedāvā uzaicināt, ir tavi draugi, taču pēc tam arī tas viss "aiziet tālāk". Izmantojam arī maksas reklāmu feisbūkā, lai informētu cilvēkus par pasākumiem Ķekavas novadā!

Laura Skrodele, Siguldas Attīstības aģentūras direktore

Siguldā un Siguldas novadā varētu teikt ir divu līmeņu pasākumi – viens ir vietējai auditorijai un otrs ir tas, ko mēs taisām gan vietējiem iedzīvotājiem, gan arī plašākai auditorijai – jebkuram interesentam. Un uz šiem pasākumiem jau mēs esam jau tā teikt "noprofilējušies" jeb esam izveidojuši iestrādnes un tradīcijas. Un tiem jau mērķauditorija ir izveidojusies. Tie paši Opermūzikas svētki, "Muzikālās brokastis", kas notiek jūlija svētdienās – un cilvēki jau iepriekš zvana un interesējas par programmu un citām detaļām. Līdz ar to, jā – mēs par cilvēku atsaucību sūdzēties nevaram! Uzreiz arī prātā nenāk neviens pasākums, ko mēs būtu mēģinājuši veidot, bet nav bijusi cilvēku atsaucība uz to. Katram pasākumam jau ir sava šī ideja un mārketings kādā veidā cilvēkus piesaistām. Pirms pāris gadiem, piemēram, Blūza festivāls beidza pastāvēt Siguldā. Tā varbūt bija tāda "niša", kas Latvijā nav tomēr tik populāra un tāpēc arī tika pārtraukta šī tradīcija. Bet citu tādu piemēru īsti nav. Tieši otrādi – mums šogad 28.janvārī, ziemā, pirmo reizi bija Garšu festivāls un mēs beigās pat paši bijām pārsteigti par cilvēku interesi un apmeklētību – jo kopumā pasākumu apmeklēja četri līdz pieci tūkstoši cilvēku. Un pasākums notika ārtelpās! Rīga viennozīmīgi mums ir kā iespēja, nevis kā bieds. Siguldā iedzīvotāju skaits turpina augt un runājot ne tikai par pasākumu apmeklēšanu un kultūras dzīvi, bet arī par novada attīstību, tad novērojam to, ka daļa no mūsu pasākumu apmeklētājiem pēc kāda laika kļūst par mūsu iedzīvotājiem! Līdz ar to veiksmīgu pasākumu organizēšana ir svarīga arī no pilsētas attīstības viedokļa – cilvēki atbrauc, redz kādi ir pasākumi, infrastruktūra, kāda ir pilsēta un izglītības iespējas – un pēc tam pārceļas uz Siguldu dzīvot!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
ALBĀNIJA jau no 30.05. Latvia Tours
Klimats ir ideāli piemērots tiem, kam patīk siltums un saule, bet kas nevēlas karstumu. Temperatūra vasarā svārstās no 25 līdz 28 grādiem pēc Celsija | Skatīt vairāk
no 589 EUR
Atlaides auto nomai Reunion salā Europcar
Izmanto 15% atlaidi savai auto nomai 2024. gada JŪNIJĀ Reunion salā! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 10.04.2024 - 20.04.2024 Restorānu nedēļa aicina garšu ceļojumā Liepājas reģiona TIB
Liepājas restorānu nedēļa norisināsies no 12. līdz 21. aprīlim un tajā īpašās ēdienkartes piedāvās 23 Liepājas restorāni un kafejnīcas. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 09.04.2024 - 20.04.2024 Viesu nams “BALTIŅI” TAKA
Lieliska vieta atpūtai, kur paslēpties no pilsētas burzmas un trokšņiem. Ir iespēja baudīt spāņu virtuvi. Visus ēdienus gatavo spāņu šefpavārs! | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.18938494sec.