Viedoklis: Ko restorāni dara ar pāri palikušo pārtiku un kā izvairās no pāri palikumiem?

Domājot par restorāniem, produktu ziņā mēs domājam lielos apjomos - jo tur, atšķirībā no mājām, pusdienas, brokastis un vakariņas dodas ēst ļoti daudz cilvēku - turklāt šo cilvēku plūsmu, atšķirībā no mājām, ir grūti prognozēt. Kā restorāni nosaka to, cik daudz produktu būs nepieciešami - lai pabarotu visus viesus - un lai nepaliktu nekas pāri? Cik bieži ēdiens tiek piegādāts restoraniem? Kas ir "ejošākie" produkti vasaras sezonā? Un ja restorānam tomēr paliek produkti pāri - un ko ar šiem produktiem iesāk? Travelnews.lv ar šiem jautājumiem vērsās pie vairāku Rīgas restorānu šefpavāriem.

Inga Cīrule, restorāna "Kaļķu vārti" šefpavāre

Tā kā šobrīd pilnā sparā rit tūristu sezona, tad produktus vajag daudz lielākā daudzumā nekā ziemā, jo līdz ar tūristu pieplūdumu, palielinās apgrozījums. Skatoties pēc ēdienkartes vai, ja ir kāds bankets paredzēts, tad attiecīgi skatāmies, cik daudz produktu būs nepieciešams un tad pasūtam. Bet tā produktus iepērkam katru dienu. Visvairāk tiek pasūtīti tādi produkti kā zivis, gaļa, vasaras sezonā tie ir dārzeņi.

Parasti cenšamies visu plānot uz priekšu tā, lai produkti pāri nepaliek. Un lai arī kādreiz ir mazāk klientu, produktus tāpat cenšamies izmantot un nekas netiek izmests laukā, jo mums, piemēram, ir arī bistro, kur tālāk šie produkti tiek pārstrādāti un izlietoti.

Ēriks Līvmanis, restorāna "Gutenbergs" šefpavārs

Produktus iepērkam katru dienu! To, cik daudz pasūtīt, skatāmies tā individuāli – kas par nedēļas dienu un tad aptuveni var prognozēt klientu plūsmu. Piemēram, nedēļas nogalēs vai ceturtdienās, piektdienās produktu pasūtījums noteikti ir lielāks nekā nedēļas sākumā. Vasaras sezonā visvairāk tiek pasūtīta gaļa un zivis, gluži kā visiem. Arī dārzeņus un ogas daudz patērējam!

Veicot pasūtījumus katru dienu, neizlietoti pāri paliek vidēji kāda piektā daļa pārtikas produktu. Taču tos produktus, kas paliek pāri dienas beigās, pārsvarā apēdam paši - restorāna darbinieki. Bet nu nav tā novērots, ka būtu tādi produkti, kuri regulāri paliktu pāri un netiktu izlietoti.

Kaspars Jansons, restorāna "Muusu" šefpavārs

Produktus iepērkam katru dienu. Bet mums ir sadalīts pa dienām, piemēram, zivju, gaļas, piena produktu piegāde trīs reizes nedēļā, dārzeņu piegāde – katru dienu. Īpaši vasaras sezonā cilvēkiem vairāk gribās tieši svaigus zaļumu, tāpēc tos piegādā uz "Muusu" restorānu katru dienu.

To, cik daudz produktus pasūtīt, spriežam pēc patēriņa. Vislielākā noslodze ir nedēļas nogalē, līdz ar to sestdienās, svētdienās patēriņš dubultojas. Un mums nav tā, ka produkti netiktu izmantoti, mēs tos pārstrādājam – ārā praktiski neko nemetam. Piemēram, cūkgaļu ar derīguma termiņu piecas dienas, mēs trešajā vai ceturtajā dienā kūpinām vai pārstrādājam savādāk.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Anitas Celmas izstāde Valmieras muzejā Valmieras TIC
No 2024. gada 6. aprīļa līdz 29. maijam Valmieras muzeja Izstāžu namā skatāma tekstilmākslinieces Anitas Celmas personālizstāde “Atgriešanās”. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.04.2024 - 26.04.2024 Augšdaugava.Tūrisma sezonas atklāšana. TAKA
Augšdaugavas novada pašvaldības iestāde ‘’TAKA’’ aicina 26. aprīlī plkst. 10.00 apmeklēt tūrisma sezonas atklāšanas pasākumu. | Skatīt vairāk
Luksus klases piedāvājumi - Taizeme Estravel Latvia
Esat pelnījuši - izbaudīt unikālu pieredzi, augstākās klases apkalpošanu un ņemt no dzīves vairāk! Dažādi Luksus piedāvājumi atpūtai Taizemē. | Skatīt vairāk
no 610 EUR
Atlaide auto nomai Bahreinā Europcar
Persijas līča debeszilajos ūdeņos atrodas apslēpts dārgakmens, kas gaida izpēti — Bahreina. Nepalaid garām, rezervē tūlīt un saņem 20% atlaidi. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.41256809sec.