Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Dažos vārdos par Tīnūži - Koknese (P80) ceļu, kurš ir paņēmis īsā laika periodā 12 dzīvības... vispirms vēlos pateikt, ka šis 60 km posms ir ļoti vērtīgs, jo pēc paša pieredzes varu secināt, ka Latgales, Sēlijas un Dienvidvidzemes braucējiem ir mazāks nogurums un ātrāks ceļš. Radio ziņās dzirdēju informāciju, ka gandrīz visās autoavārijās uz P80 nav vainojams neviens cits kā tikai šoferu neuzmanība un pārgalvība.
Es tam nevēlos piekrist pilnībā, jo ceļu pasūtītājs nav rēķinājies ar taisno ceļu garlaicību. Te bija jābūvē īsta autostrāde ar 4 braukšanas joslām, jo ar to mēs pasargātu autobraucējus no pretīmbraucošajiem un arī palielinātu braukšanas ātrumu, kas attālākajiem Latvijas reģioniem ir ļoti nepieciešams. Tas ir vajadzīgs arī tranzīta biznesam, tūrismam un Latvijas ostu konkurētspējai. Modernas automaģistrāles pasargātu mūsu dzīvības un arī sekmētu vienmērīgu Latvijas tautsaimniecības attīstību visā tās teritorijā.
Esošais ceļa posms Tīnūži - Koknese ir garlaicīgs ar 90 km/h un autovadītāji atslābst un sāk meklēt blakusnodarbes (telefona čekošana, ceļa maltīte, ''sirsnīgas'' sarunas utt.). Šajā posmā nav nevienas degvielas stacijas, atpūtas laukuma vai arī uzmundrinošu CSDD plakātu. Šoferim ir vajadzīga uzmanība, interese vai mazliet adrenalīns, ko daži gūst ar ātrumu, bailēm no policijas soda, vilinošām tūrisma norādēm vai sarežģītu braukšanas maršrutu. Piemēram, Lietuvā ir ceļa posms Moletai - Anyksciai, kur aso un daudzo līkumu dēļ praktiski nav iespējams braukt ātrāk par 70 km/h. Statistika uzrāda, ka domājami bīstamais ceļš ir daudz drošāks nekā daudzie taisnie ceļa maršruti.
Ieplānotie papildus radari uz P80 principā neko daudz nelīdzēs, bet policijas klātbūtne gan uzdzen pareizo tonusu. Taču visa tā varētu nebūt, ja ceļu pasūtītājs, proti, valsts būtu būvējusi automaģistrāli. Nekas vēl nav nokavēts!
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.