4. aprīlis vēsturē: atzīmē C vitamīna dienu

4. aprīlī netrūkst lietu un notikumu, ko godināt, bet šoreiz izcelsim veselībai tik ļoti svarīgo C vitamīnu. Tā kā šī viela dabiski rodas neskaitāmos dažādos augļos un dārzeņos, C vitamīns, visticamāk, pastāv tikpat ilgi kā pati zeme.

Cilvēki no visas pasaules jau sen ir apzinājušies plašās veselības priekšrocības, kas rodas, lietojot pārtikas produktus ar augstu C vitamīna līmeni, kā arī riskus, kas saistīti ar to, ja tas netiek pietiekami patērēts. Tomēr tikai 19. gadsimta beigās britu ārsts sers Tomass Barlovs sīki aprakstīja, kā šī viela var palīdzēt mūsu veselībai.

Askorbīnskābe jeb C vitamīns spēj nostiprināt cilvēka imunitāti, tādējādi ļaujot veiksmīgi izvairīties no ziemas vīrusiem. Lai gan nereti tiek maldīgi uzskatīts, ka vislabākais C vitamīna avots ir citrusaugļi, patiesībā šī vērtīgā viela atrodama arī daudzos citos produktos.

No pasaulē zināmākajiem augu valsts produktiem visvairāk C vitamīna ir acerolu augļos (1677 mg uz 100 g), smiltsērkšķu ogās (695 mg uz 100 g) un ārstniecības emblikas ogās (445 mg uz 100 g).

C vitamīnu lielā daudzumā satur upenes (līdz 177 mg uz 100 g jeb 177 mg%). Daudz tā ir arī paprikā, pētersīļu lapās, mārrutkos, svaigos Briseles kāpostos. Pretēji pastāvošajām uzskatam, citronos C vitamīna ir salīdzinoši mazāk (51 mg uz 100 g).

C vitamīns veicina leikocītu jeb balto asinsķermenīšu skaita pieaugumu, savukārt tie palīdz stiprināt imunitāti. Pētījumi apliecina, ka C vitamīns spēj ne tikai novērst saaukstēšanos, bet arī mazināt saslimšanas simptomus un veicināt ātrāku atveseļošanos gadījumā, ja tomēr gadījies saslimt. Tāpat C vitamīns aizsargā ķermeņa šūnas no bojājumiem, stiprina asinsvadus, aizkavē iekaisumu rašanos un veic virkni citu veselībai nozīmīgu funkciju. Tā kā cilvēka organisms nespēj nedz ražot, nedz uzglabāt C vitamīnu, ir svarīgi to pietiekamās devās uzņemt ar pārtikas palīdzību.

Minimālā C vitamīna deva ir 10 miligrami dienā , savukārt ieteicamā – aptuveni 80-100 miligrami dienā. Ja esi smēķētājs, veic smagu fizisku darbu vai esi sasirdzis ar kādu vīrusu, C vitamīna devu nepieciešams palielināt.

Par citiem 4. aprīļa notikumiem vari lasīt šeit.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 05.06.2019 - 22.06.2019 Līgo festivāls Višķos 2019 TAKA
Pirmo Reizi Daugavpils novadā tiek piedāvāts līgot trīs dienas dažādos veidos- tautiskā, disko, sportiskā, un tradicionālā ar "Skroderdienām | Skatīt vairāk
Latvija
Pasākumi Valmierā jūnijā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Jūnijā aicinām svinēt vasaras saulgriežu svētkus, kā arī baudīt citus kultūras, izziņas un aktīvās atpūtas pasākumus Valmierā, Beverīnas, | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 24.05.2019 - 23.06.2019 Līgo festivāls Višķos 2019 TAKA
Pirmo reizi Daugavpils novadā tiek piedāvāts līgot trīs dienas dažādos veidos- tautiskā, disko, sportiskā, un tradicionālā ar "Skroderdienām | Skatīt vairāk
Eiropas čempionāts BMX riteņbraukšanā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
No 12. līdz14. jūlijam Valmierā norisināsies Eiropas čempionāts BMX riteņbraukšanā. | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.11472011sec.