10 veidi, kā ceļotāji var mazināt stresu savā ikdienā

Bieži vien aizraujamies ar vitamīniem un ārsta apmeklējumiem - kas, protams, arī ir labi - bet aizmirstam parūpēties par savu emocionālo veselību. Jā, arī stress var būt nozīmīgs dažādu veselības problēmu cēlonis. Iemācies, kā tikt ar to galā veselīgā veidā!

1. Ievēro sev atbilstošu un vienmērīgu miega režīmu

Pārbaudi, vai dienā guli pietiekoši daudz - vai no rīta piecelties ir pārāk grūti, pa dienu pieļauj daudz nejaušības kļūdu, ir grūtības koncentrēties un nomāc viegla aizkaitināmība? Iespējams tu guli pārāk maz. Ārstu ieteikums ir gulēt vidēji 8 stundas, taču katram šis ilgums var atšķirties individuāli - dažiem pietiek ar 7 stundām, bet citiem nepieciešamas 8,5 vai pat 9 stundas. Pārbaudi to eksperimentējot ar miega ilguma laiku. Kad beidzot esi atradusi diennakts režīmu, kurā spēj optimāli strādāt, centies ievērot to pašu pamošanās laiku... arī brīvdienās. Tas palīdzēs rast ķermenim vienmērīgu ritmu un ļaus rītos pamosties arvien vieglāk.

2. Svarīgie B grupas vitamīni

Ļoti svarīgi uzņemt savā uzturā B grupas vitamīnus, jo īpaši B-6, B-3, B-12. Iekļauj savās ēdienreizēs vairāk zivju ēdienus, tītara vai vistas gaļu. Šis vitamīns stiprinās tavu emocionālo izturību, tā mazinot ikdienas laikā piedzīvoto trauksmi.

3. Raksti dienasgrāmatu

Saskaroties ar stresu, ir svarīgi to necensties apspiest. Ļauj sev paskatīties uz situāciju "no malas" - analizē to, kā arī vissvarīgākais - analizē savas jūtas, pārdzīvojumu. Ar sevi ir jādraudzējas - iepazīsti sevi un savas domas, kas tevi satrauc, kas liek justies labi. Tā būs vieglāk reaģēt veselīgā veidā nākamajā stresa situācijā.

4. Saules gaisma

Ķermenim nonākot tiešā saskarē ar saulesgaismu (tātad - izejot ārā, nevis pieejot pie loga), tiek izraisīta serotonīna izdalīšanās smadzenēs. Serotonīnsir atbildīgs par laimes un labsajūtas izjūtu, tādēļ tautā bieži dēvēts par laimes hormonu. Centies dienā vismaz 30 minūtes pavadīt laukā - pusdienlaikā dodies pastaigā, ja iespējams, dodies uz darbu ar kājām. Izmanto iespēju justies labāk bez maksas - atrodoties dabā! Starpcitu, šis strādās arī mākoņainā laikā.

5. Sakārto savu vidi

Radi kārtību vidē, kur tu atrodies -vienalga, vai tas ir mājās vai darbā. Atbrīvojies no liekā - veciem, nederīgiem čekiem, drēbēm, kas vairs neder un netiek vilktas, sen izlasītām grāmatām, veciem papīriem. Mēs paši to ikdienā nepamanām, taču mūsu vides nekārtība tiešā veidā var radīt spriedzes un trauksmes sajūtu.

6. Mazāk ķīmisku saldumu

Svarīgi - cukurs kā tāds nav slikts. Vēl jo vairāk - smadzenēm ogļhidrāti ir ļoti nepieciešami, lai izturētu kognitīvo slodzi un justos labi. Taču svarīgi savā uzturā ierobežot rafinēto cukuru patēriņu. Rafinētie cukuri rada krasas izmaiņas cukura līmenī - no sākuma jūties nemierīgs, bet pēc mirkļa - ļoti noguris. Kā tos atpazīt - tās ir rūpnieciski ražotās konfektes, gāzētie dzērieni, kā arī kečups.

Bet kā apmierināt vēlmi pēc cukura, neēdot neveselīgus saldumus? Ēd vairāk dabīgi saldas lietas - augļi, ogas, dateles (tās vari izmantot desertu saldināšanai), medu.

7. Iemācies lūgt palīdzību

Ar visu nav jātiek galā tev pašam. Iemācies grūtās situācijās lūgt apkārtējo palīdzību, nejūtoties vainīgam par to. Tu neesi vājš - vienkārši ir situācijas, kurās cilvēkam vienam pašam tikt galā ir pārāk grūti.

8. Sporto

Šo esam atkārtojuši daudz un atkārtosim vēl tikpat un vairāk - jo tas vienkārši strādā! Ievies savā ikdienā vairāk fizisko aktivitāšu un pielāgo tās savām vajadzībām. Ja meklē veidu, kā atbrīvoties no spriedzes, trauksmes un dusmām, nodarbojies ar kardio-intensīvām aktivitātēm, kā, piemēram, skriešana, riteņbraukšana. Ja dienas beigās alksti vairāk miera un līdzsvarotības, izvēlies jogu.

9. Atvēli laiku sev

Draugi un ģimene ir ļoti svarīgi un nepieciešami tavai labsajūtai. Taču ir jāmāk pavadīt laiku ar sevi vienatnē. Tāpat kā tu ieplānotu precīzu dienu un laiku, lai tiktos ar draugiem, ieplāno laiku arī sev. Šīs ir lietas, kuras bieži vien piemirstam, jo izjūtam lielāku atbildību pret plāniem, kuros piedalās arī citi cilvēki. Taču atceries - tu esi tikpat svarīgs! Ieplāno laiku grāmatas lasīšanai, SPA procedūrai, sportam, pastaigai - jebkam, kas tev liek justies labi.

10. Auksts ūdens ārkārtas situācijām

No stresa pilnībā izvairīties nav iespējams. Situācijās, kad izjūti spēcīgu trauksmi uz brīdi skalo rokas ledainā ūdenī. Tas nomierinās asinsriti, līdz ar to nomierinās arī tevi.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ceļotāju stāstu vakars Valmierā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
27. novembrī plkst. 18:30 Valmieras Tūrisma informācijas centrā norisināsies Ceļotāju stāstu vakaras par Agneses Kalniņas pārgājienu Izraēlā. | Skatīt vairāk
Latvija
Autobusu noma - MB 1223 (23 sēdvietas) AP SAULI
Vai esi paguvis ieplānot autobusa tūri kopā ar kolēģiem vai radu pulku? Piedāvājam mazu, bet ļoti ietilpīgu un ērtu autobusu ar 23 sēdvietām! | Skatīt vairāk
Raiņa māja Berķenelē TAKA
Pusmuižā iespējams apskatīt Rainim veltītas ekspozīcijas, dažādas mākslas izstādes, pasūtīt ekskursijas, piedalīties radošajās darbnīcas, | Skatīt vairāk
Autobusu noma - MB 1223 (26 sēdvietas) AP SAULI
Vai esi paguvis ieplānot autobusa tūri kopā ar kolēģiem vai radu pulku? Piedāvājam mazu, bet ļoti ietilpīgu un ērtu autobusu ar 23 sēdvietām! | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.55252218sec.