INTERVIJAS & PADOMI | Fakti

Ko lidmašīnu piloti nekad nestāstītu saviem pasažieriem?

Ja šķiet, ka pilota darbs profesionāļiem būtībā tāds nieka uzdevums vien ir – jāuzticās sistēmai, tehniskajām pogām un atbildīgi jāveic pacelšanās un nolaišanās posms, tad apdomājies vēlreiz. Daily Mail veicis aptauju pilotiem, kas atklājuši diezgan interesantas sava darba detaļas.

Piloti ar informāciju dalījušies diezgan negribīgi, cerot, ka tā neaizbiedēs to pasažierus. Kāds pilots atklājis, ka liela daļa uzskata – cik viegli ir atrast nosēšanās vietu lidostu skrejceļos. Tas esot maldīgi, jo lielais gaismas objektu daudzums bieži mēdz apmulsināt pilotus. Protams, pasažieriem nav jāsatraucas, jo piloti operatīvi spēj noreaģēt šādos mulsuma brīžos.

Vairāki piloti atzinuši, ka viņi nekad neatklātu saviem pasažieriem, cik bīstama patiesība var būt turbulence un gaisa bedres patiešām var pamatīgi sakratīt lidaparātu. Daudzos gadījumos uz turbulences radīto reakciju gaisa kuģī nemaz nav iespējams zibenīgi noreaģēt, tādēļ pasažieriem drošības jostas, viņuprāt, būtu jālieto visā lidojumu laikā. Trakākais, kas lielā turbulencē var gadīties, nav vis kāds neveikls kritiens, bet gan pamatīga svaidīšanās pa lidaparātu, pārtikas paplāšu nekontrolēta "lidošana" pa sēdvietām, kā arī lauztas rokas un ribas pret roku balstiem un krēslu atzveltnēm.

Veriks Lins (Verix Lin), Air of China pirmais pilots, atzīst, ka viņš nekad pasažieriem nedarītu zināmu, ja lidaparāta personālam būtu zināmi terorisma draudi. Viņš saka: "Jūs patiesi negribētu izjust to haosu, kas sāktu valdīt lidmašīnā, kad taptu zināms, ka IESPĒJAMS lidaparātā ir spridzeklis. Kāds aiz satraukuma pavisam noteikti centīsies atvērt ārkārtas izejas durvis lidojuma laikā."

Jaunais pilots Andijs Kerrs (Andy Kerr) stāsta, ka reti kurš pasažieris aizdomājas, cik patiesībā vecs ir lidaparāts, ar kuru tas devies ceļojumā. Viņš pavisam noteikti nekad nestāstītu, ka lidaparāts, kas pacēlies gaisā, ir uzbūvēts 1968. gadā. Daudzi cilvēki visā pasaulē 60. un 70. gados radītajiem auto neizsaka uzticību mūsdienās. Tad kādēļ būtu jādomā, ka nosaucot lidaparāta patieso vecumu, pasažieri nebūs satraukti un nervozi visu lidojuma laiku?

Pauls Šavs (Paul Shaw) stāsta, ka reti kurš aizdomājas par skābekļa maskām. Tajās reizēs, kad maskas avārijas gadījumā nolaižas vien pēdējās 10 minūtēs, notiek īpatnēja reakcija, kas izsauc degšanu. Randels Kammings (Randall Cumming) izvairīgi, bet tomēr stāsta, cik reti tiek tīrītas lidmašīnu sēdvietas. Reizēm starp lidojumiem ir tik īss laiks, ka tīrīšanas līdzekļi netiek pat izmantoti – tiek iztīrītas vien miskastes, sakārtotas skaņu atskaņojošās austiņas un aiziet – nākamais reiss. Visbiežāk tīrīšanai piešķirtais laiks ir 10 līdz 15 minūtes. Galdi un paplātes netiek notīrītas, pogas nav noslaucītas, ūdens krāns nav dezinficēts, bet tualetē tiek tikai nolaists ūdens.

Randijs Džonss (Randy Jones) piebilst, ka lielākajai pasažieru daļai nemaz nav nojausma par to, cik daudz vai, patiesībā, cik maz reizēm pelna piloti un apkalpojošais personās, kas strādā lidaparātā. Ja šķiet, ka visu pilotu alga mērāma sešciparu skaitļos, tad tā vis gluži nav – ir jāsasniedz noteikta pieredze, lai šādu algu saņemtu – jaunie piloti ir vēl tikai ceļā uz to.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Minizoo JuRita TAKA
Minizoo JuRita šogad ir iegādājies daudz jaunu dzīvnieku, kuru skaits jau pārsniedz 100, un kur iespējams tos barot, glaudīt un tie atrodas brīvi | Skatīt vairāk
Latvija
Valmieras Restorānu nedēļa Valmieras Tūrisma informācijas centrs
No 12.līdz 19.oktobrim Valmierā norisināsies Valmieras Restorānu nedēļa. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 13.09.2019 - 19.09.2019 Piedalies pasaulē garākā deķa tapšanā! TAKA
Naujenes muzejā Latgalē top pasaulē lielākais musturdeķis. Šobrīd tas jau ir 400 metru garš - gandrīz vienā garumā ar Akmens tiltu Rīgā. | Skatīt vairāk
Sporta biedrība “ULTRA” TAKA
Piedāvā vizināšanu ar speciālo tandēma paraplānu vai moto-deltaplānu, apmācību lidojumiem ar paraplānu/deltaplānu un pilotu sertifikāciju, | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.11590695sec.