INTERVIJAS & PADOMI | Fakti

Uzzini, kuri ir 4 izplatītākie cēloņi, kādēļ avarē kruīza kuģi

Var uzskatīt, ka kruīzu industrija ir rekordiste drošības jomā, taču arī okeāna lainerus reizēm piemeklē nelaimes gadījumi. Lūk, 4 visizplatītākie nelaimju cēloņi uz kruīza kuģiem pēdējo 25 gadu laikā.

1. Monstru viļņi

Monstru viļņi (angļu valodā – monster waves, freak waves) ir viens no dabas fenomeniem, kurš ilgus gadus ticis uzskatīts par mītisku, jo nebija atrasti reāli pierādījumi šādu viļņu eksistencei. Taču mūsdienās ir zināms, ka okeānā reizēm spontāni rodas līdz pat 30 metriem augsti viļņi, kurus praktiski nav iespējams paredzēt.

2005. gadā monstru viļņa dēļ kruīza laineris "Grand Voyager" uz laiku palika bez vilcējspēka un komunikācijām, kā arī tika ievainoti 20 tā pasažieri. Savukārt 2010. gadā "Louis Majesty" cieta no gandrīz 30 metrus augsta, negaidīta viļņa radītā trieciena netālu no Francijas krastiem – lainerim tika izsisti stikli vairākos augšējos klājos, bojā gāja 2 pasažieri, bet 14 tika ievainoti.

Kā pasargāties: kuģu logu un iluminatoru izstrādē tiek izmantoti izturīgi materiāli, zinātnieki detalizēti pēta monstru viļņu parādību, lai nākotnē būtu iespējams brīdināt par to tuvošanos.

Visbiežākais nelaimes cēlonis: informācijas trūkums.

2. Vētras

Uz kruīza kuģiem pastāvīgi tiek novēroti meteoroloģiskie apstākļi. Ja kuģis nokļūst iepriekš neparedzētā vētrā, rezultāts var būt nāvējošs. 1998. gadā visi 100 "Windjammer Cruise" piederošā kuģa "Fantome" pasažieri veiksmīgi nokāpa no tā klāja Belizā, taču kuģa apkalpes locekļi, sekojot kompānijas pavēlēm, mēģināja to izvest no orkāna "Mitch" iespējamā ceļa. Diemžēl vētra mainīja kursu un iznīcināja "Fantome", nogalinot 31 tā apkalpes locekli.

Kā pasargāties: bojas un satelīti palīdz uzraudzīt laikapstākļļus, informējot kuģu apkalpi.

Visbiežākais nelaimes cēlonis: cilvēka kļūda.

3. Ugunsgrēki

Pēdējo 25 gadu laikā uz kruīza kuģiem izcēlušies teju 100 ugunsgrēki. 2011. gadā aizdegās "M.S. Nordly" motortelpa, kā rezultātā tika atņemtas dzīvības diviem pasažieriem, bet 16 tika ievainoti. 2012. gada aprīlī arī "Azamara Quest" motortelpu piemeklēja ugunsgrēks, taču apkalpes locekļiem acumirklī izdevās to novērst.

Kā pasargāties: ugunsdzēsības komandas uz klāja, dūmu detektori uz kuģa, noslēdzamas lūkas uguns lokalizēšanai.

Visbiežākais nelaimes cēlonis: tehniskas problēmas.

4. Sadursmes

Okeāna laineri ir sadūrušies arī ar piestātnēm, kā arī ar citiem ūdens transportlīdzekļiem. Viens no nopietnākajiem šādiem incidentiem notika 1992. gadā, kad kāds, zem Grieķijas karoga peldošs kruīza kuģis sadūrās ar zvejas traleri, nogalinot vairāk nekā 30 pasažierus. Nesen, šī gada martā, kuģis "Silver Shadow", šķērsojot ūdeņus Vjetnamas piekrastē, spēcīgas miglas dēļ sadūrās ar konteinerkuģi. Par laimi, negadījumā neviens necieta.

Kā pasargāties: ar radio komunikāciju un moderno navigācijas palīglīdzekļu palīdzību iespējams noteikt precīzu šķēršļu atrašanās vietu.

Visbiežākais nelaimes cēlonis: cilvēka kļūda.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Biznesa pusdienas Mārupes terasē! Hercogs Mārupe
Pusdienu piedāvājums darba dienās no 11:00-15:00. Piedāvājumā salāti, zupas, pamatēdieni un deserts. Iknedēļas jaunais piedāvājums Hercoga | Skatīt vairāk
Latvija
Neaizsniedzamā Kalabrija Valsts svētkos FlyMeAway
Uz Kalabriju brauc dramatisku skatu un brīnišķīgu, baltām smiltīm klātu pludmaļu cienītāji, mierīgas atpūtas tīkotāji un senās Itālijas | Skatīt vairāk
no 399 EUR
Interneta vietnes izveidošana BeeZum
Interneta vietnes izveidošana pēc jūsu prasībām, iespējama dizaina izstrāde, apmācība un konsultācijas. | Skatīt vairāk
no 750 EUR
Izlaiduma kleitu izpārdošana LaVita
Tikai vienu dienu Kalnciema ielas tirdziņā skaistākās LaVita izlaiduma kleitas vienā eksemplārā. Piesaki savu izmēru, mēs pārbaudīsim vai ir | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.09374309sec.