Daudzu viesnīcu vērtējumi internetā tiek manipulēti, eksperti iesaka uzmanīties [3]

Tūristi uzticas interneta portālos atrodamajiem viesnīcu un citu tūrisma pakalpojumu vērtējumiem, tomēr nozares eksperti Eiropā iesaka uzmanīties. Vismaz viena trešdaļa visu vērtējumu varētu būt viltota. Kam pievērst uzmanību?

Ja citi ceļotāji šo viesnīcu atzinuši par labu, tā taču nevar būt slikta! – tā pirmajā mirklī padomā katrs, kas internetā lasa klientu atsauksmes par viesnīcām. Ieskatoties vērīgāk, izrādās, ka daudzas atsauksmes ir aizdomīgi vienveidīgas, bet citas uztraucas par lietām, kas nevienam nevarētu traucēt. Berlīnē notikušajā tūrisma izstādē ITB eksperti aicinājuši akli nepaļauties uz internetā atrodamajām klientu atsauksmēm, jo apmēram trešdaļa šo atsauksmju acīmredzami nenāk no neitrālām, neieinteresētām personām, tātad uzskatāmas par viltojumiem.

Vācijā veiktā pētījumā aptaujāti vairāk nekā 300 viesnīcu uzņēmumi, un tā rezultāti liecina, ka gandrīz puse uzņēmumu saskārusies ar viltotām klientu atsauksmēm, vainojot tajās negodīgu konkurences cīņu. Tāpēc arī negatīvu atsauksmju gadījumā ir vērts aizdomāties, vai tās autors nav kāds konkurents. Līdz ar to interneta atsauksmēm nevajadzētu kalpot par vienīgo kritēriju, mēģinot noskaidrot, cik laba būs izvēlētā nakšņošanas vieta.

Īpaši jāuzmanās no vērtējumiem tādos portālos, kuros, lai ierakstītu atsauksmi par kādu viesnīcu, netiek prasīts nekāds pierādījums, ka atsauksmes autors tajā vispār ir uzturējies.

Kā ne reizi vien pierādījies klientu aptaujās, potenciālie viesnīcu klienti internetā atrodamajām atsauksmēm piešķir lielu vai ļoti lielu nozīmi, tās tiek uzskatītas par autentiskām atšķirībā no pašu pakalpojumu sniedzēju sagatavotās informācijas.

Eksperti dod arī dažus padomus, kā izvērtēt internetā atrodamās atsauksmes. Pirmkārt, īpaši skeptiski jāuztver fotogrāfijas, kas var būt ļoti maldinošas kā pozitīvajā novērtējumā, tā kritikā: jebkurš brokastu bufetes galds, kas tiks nofotografēts brokastu laika beigās, izskatīsies nepievilcīgs, bet tāpat jāatceras, ka fotogrāfijā var būt gan redzams skaistais skats pa logu uz jūru, bet līdzās esošais būvlaukums ne.

Tāpat jābūt uzmanīgiem, ja pozitīvajās atsauksmēs tiek lietoti tipiska reklāmas valoda. Apdomājiet, piemēram, kurš normāls ceļotājs interneta komentārā lietos izteikumu „brīnišķīga istaba”, - cilvēki parasti tā nerunā.

Taču vienmēr der arī paturēt prātā, ka tas, vai viesnīca kādam patīk vai nepatīk, ir gaumes jautājums. Tāpēc arī īstu klientu īstas atsauksmes un vērtējumi vienmēr ir subjektīvi, - kas vienam šķiet pieņemams un labs, citam liksies nepieņemams. Drīzāk klientu atsauksmes var sniegt priekšstatu, kādam klientu lokam un kādām prasībām konkrētā viesnīca ir vai nav piemērota. Komentāram „viesnīcā visu laiku kaut kas notiek” būtu jāliek aizdomāties tiem, kas meklē klusumu un mieru, savukārt tiem, kas meklē izklaidi, tā būs īsti atbilstoša. Tātad svarīgākais ir saprast, vai aspekts, kas tiek kritizēts, man vispār ir svarīgs. Ja saņemtas negatīvas atsauksmes par to, ka viesnīca, piemēram, atrodas uz iepirkšanās ielas, tad tiem, kas viesnīcā ieradušies iepirkšanās ceļojuma laikā, tā būs pozitīva ziņa.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 fday 03/12/2012 19:00 es vairāk esmu saskāries ar to, ka jafiltrē negatīvās atsauksmes, dažkārt pat rodas iespaids, ka līdz atsauksmes rakstīšanai nonāk tie, kas grib izgāzt žulti. Tie, kas ceļojumā vairāk saskata pozitīvo, ir skubināmi uzrakstīt atsauksmi, jo tas ka ir labi liekas pats par sevi saprotams un nav pieminēšanas vērts, tas paliek tikai sarunām ar daraugiem un savās atmiņās.

2 Zaza 03/12/2012 18:44 "kurš normāls ceļotājs interneta komentārā lietos izteikumu „brīnišķīga istaba”, - cilvēki parasti tā nerunā." ???? kāpēc nerunā, kā tad runā? manuprāt, normāla frāze. Es arī mēdzu teikt brīnišķīga, burvīga.. hmm pazudis tulkojumā?

3 Tre 03/12/2012 09:10 Diemžēl - pilnīga taisnība.


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.04.2024 - 29.04.2024 Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 23.04.2024 - 29.04.2024 Liepājas pēdas Latvijā Liepājas reģiona TIB
Lai aktīvi un erudīti atzīmētu Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienu, liepājnieki un pilsētas viesi aicināti pieteikties orientēšanās | Skatīt vairāk
GeLux - Āzijas piedzīvojumu ceļojums Estravel Latvia
Jauna izpratne par Luksu - piedzīvojumu ceļojumā Taizemē un Kambodžā // Unikāla pieredze, vairāk iekļautu pakalpojumu // 10% atlaide, rezervējot | Skatīt vairāk
no 2519 EUR
Būsim pazīstami Latgale, Sēlija! TAKA
Skolēnu ekskursijas Augšdaugavas novadā! | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Estravel Latvia
,


Daugavkrasti
,


Rija Domus Hotel
,


Nikos Travel
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.23910809sec.