Kā sākt rūdīties ūdenī ziemas spelgonī?

Ziemā peldēties āliņģī vai atklātā ūdenī – ne visiem pietiktu dūšas šādam pasākumam, taču Latvijā ir vairāki simti ziemas peldētāju, sauktu par roņiem, kuri apvienojušies klubos – lai būtu ne tikai interesantāk, bet arī drošāk. Vienu no senākajiem un tradīcijām bagātākajiem ziemas peldēšanas klubiem "Jelgavas roņi" jau daudzus gadus vada aktīvs ziemas peldētājs Aleksandrs Jakovļevs.

Veselīgs dzīvesveids vai sacensības

Aleksandrs ar ziemas peldēšanos nodarbojas kopš 1996. gada, kad draugi viņu uzaicināja klubā, bet draudzība ar aukstu ūdeni ir daudz senāka – mamma jau vairāk nekā 30 gadus katru rītu un vakaru laistās ar aukstu ūdeni, un abi ar māsu dabūjuši kontrastdušu izbaudīt jau bērni būdami.  Arī Aleksandra sievai un bērniem patīk nodarbes aukstā ūdenī. Jelgavas klubā ir 50 roņi, visi kā viena liela ģimene ar savām tradīcijām, puse biedru peld uz rezultātu, otra puse – veselīgam dzīvesveidam. Ziemas peldētājiem notiek daudz dažādu pasākumu. Jaunās sezonas pirmās ziemas peldētāju sacensības – ikgadējais "Jelgavas roņu kauss" – pērn pirmo reizi bija arī pasaules kausa "Winter Swimming World Cup" posms. Visas sezonas laikā plānoti arī dažādi citi atraktīvi roņu pasākumi, ko organizē ziemas peldētāju klubi Latvijā, pulcējot arī roņus, kuri ziemā peld tikai pašu priekam un veselībai, ne uz rezultātu.

Ja ir interese, ar ko sākt?

Aleksandrs iesaka pirms ziemas peldes uzsākšanas vispirms pakonsultēties ar ģimenes ārstu, lai nenodarītu lielu kaitējumu savai veselībai, kā arī apzināt citu roņu pieredzi – kā un ko labāk darīt. Ziemas peldēšanās ir norūdīšanās augstākā pakāpe, bet, lai to sasniegtu vai tai tuvotos, roņi iesaka ūdens procedūras veikt katru dienu. Sadraudzēties ar auksto ūdeni var visdažādākajos veidos – norīvējoties ar mitru dvieli, ejot vēsā vai kontrastdušā, staigājot pa rasu un sniegu. Nākamais solis ir ielēkt āliņģī vai dīķī pēc pirts. Galvenais ir regularitāte, pakāpeniskums un vēlme to darīt savas veselības labad.

Arī zinātniski pierādīts, ka organisma regulāra norūdīšana ir ļoti svarīga cilvēka veselības nostiprināšanai – peldes ziemā reizi vai divas nedēļā palielina spēju pretoties vīrusu un saaukstēšanās slimībām, nostiprinot imūnsistēmu.

Aleksandrs Jakovļevs ir pārliecināts, ka ikvienam būtu jānodarbojas ar ziemas peldēšanu, jo tā uzlabo veselību un garastāvokli.

Ieteikumi tiem, kas saņēmušies baudīt ziemas peldēšanu:

  • Pirms peldēšanas ir nepieciešama iesildoša fiziska slodze, lai ķermenis būtu gatavs aukstajam ūdenim.

  • Lai saglabātu ķermeņa siltumu, kas peldot aizplūst caur galvu, ir jāvelk cepure.

  • Ūdenī jāiet lēnām, lai ķermenis spēj pielāgoties aukstumam un lai izvairītos no elpas trūkuma.

  • Pēc peldes jāvelk sauss un silts apģērbs, apavi un cimdi, kā arī ieteicams dzert karstu tēju vai sulu. Aleksandra recepte – tēja ar medu un ingveru.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
 Izstāde "Valmiera/Gaujas krasti"  Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Atverot Valmieras Sv. Sīmaņa baznīcas atjaunoto torni, 26.jūlijā plkst.11.00 baznīcā līdz 30.augstam būs skatāma Valmieras Dizaina un mākslas | Skatīt vairāk
Latvija
Edītes Pauls-Vīgneres izstāde “Koronetes” Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Līdz 14.septembrim ikviens aicināts doties uz Valmieras muzeju un aplūkot Edītes Pauls-Vīgneres izstādi "Koronetes". | Skatīt vairāk
Autobusu noma - Setra S 416 (50 sēdvietas) AP SAULI
Ietilpīgs un ērts autobuss ar 50 sēdvietām, lieliem logiem un panorāmas skata jumtu. | Skatīt vairāk
Grupas BERMUDU DIVSTŪRIS koncerts #Pirmais Valmieras Tūrisma informācijas centrs
1.septembrī plkst.17.00 aicinām uz grupas "BERMUDU DIVSTŪRIS" labāko dziesmu koncertu #PirmaisValmierā! | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.44707489sec.