TŪRISMA BIZNESS | Bizness

Seši ES reģioni apvieno spēkus tūrisma nozares konkurētspējas kāpināšanai

Septiņas tūrisma nozares veicināšanas organizācijas no sešiem Eiropas Savienības reģioniem – Toskānas reģiona (Itālijā), Austrumu Flandrijas (Beļģijā), Dienvidu Limburgas (Nīderlandē), Krētas reģiona (Grieķijā), Baleāru salām (Spānijā) un Latvijas – uzsākušas Interreg Europe programmas “Tūrisma attīstības veicināšana reģionos – BRANDtour” projekta īstenošanu tūrisma nozares konkurētspējas kāpumam. Latvijas dalību projektā nodrošinās Ekonomikas ministrija.

Projekta mērķis ir piecu gadu laikā izstrādāt un īstenot politikas iniciatīvas tūrisma nozarē iesaistīto uzņēmēju konkurētspējas celšanai un veicināt tūrisma plūsmas attīstību uz Eiropas Savienības reģioniem. Projekta partneri starptautiskas sadarbības un pieredzes apmaiņas rezultātā veiks aktivitātes, lai celtu tūrisma konkurētspēju ar reklamēšanas, zīmolu veidošanas, jaunu tūrisma galamērķu popularizēšanas, kā arī klasteru veidošanās aktivitātēm.

Ekonomikas ministrijas prioritāte ir izstrādāt stratēģiskas ievirzes, lai veicinātu mazo un vidējo tūrisma uzņēmumu radošumu un attīstību jaunu tūrisma produktu radīšanā, kas palīdzētu tiem veiksmīgāk iesaistīties gan Latvijas tirgū, gan reģionālos tirgos.

Tāpat svarīgi apzināt citu valstu pieredzi tūrisma nozarei specifisku jautājumu risināšanā – prioritāšu definēšanā, problēmu identificēšanā un risinājumu rašanā, lai lemtu par tuvākajos gados veicamajiem pasākumiem ilgtspējīga Latvijas tūrisma sektora izaugsmei.

Šā gada 14. jūnijā Rīgā notika pirmais BRANDtour projekta seminārs, kura laikā tūrisma nozarē iesaistītie pārstāvji tika iepazīstināti ar BRANDtour projektu un plānotajām aktivitātēm. Tāpat semināra laikā Ekonomikas ministrija arī informēja par pēdējo divu gadu laikā īstenotajiem pasākumiem tūrisma nozares izaugsmes sekmēšanā, īstenojot Latvijas tūrisma attīstības pamatnostādnes 2014.-2020. gadam.

Šobrīd vērojama pozitīva tūrisma nozares izaugsme – ir strauji pieaudzis ārvalstu tūristu skaits, par 8% pārsniedzot plānoto, kā arī palielinājies viesnīcu noslogojums nesezonā. Izvērtējot ārvalstu tūristu vidējos izdevumus Latvijā, secināts, ka tie ir bijuši zemāki nekā plānots, kas izskaidrojams gan ar Krievijas krīzes ietekmi uz Latvijas tūrisma sektoru, gan arī ar naktsmītņu vidējo cenu samazināšanos kopš 2015. gada.

Seminārā piedalījās pārstāvji no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Kultūras ministrijas, Vidzemes augstskolas, Biznesa augstskolas “Turība”, kā arī plānošanas reģionu un pašvaldību pārstāvji un  tūrisma nozari pārstāvošās asociācijas.

Papildu informācija par BRANDtour projektu publicēta projekta tīmekļa vietnē. mājaslapā: https://www.interregeurope.eu/brandtour/

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Mjanma jeb senā Birma Jēkaba Ceļojumi
Budistu mūki rītausmā mazgā zelta Budas statujas, bet rīsa laukos gluži kā tālā senatnē salīkuši nemainīgā ritmā rosās cilvēki. Te viss | Skatīt vairāk
Latvija 2780 EUR
Itālijas smaržas, garšas un baudas Toskānā Jēkaba Ceļojumi
Dodies izbaudīt Toskānu! Lēnām, nesteidzoties, sēžot pie kafijas tases, malkojot vīnu, gatavojot un izgaršojot itāļu ēdienus. | Skatīt vairāk
1165 EUR
Jordānija ar ieskatu Izraēlā Jēkaba Ceļojumi
Jordānija ir apmeklējuma vērta, ne tikai, lai lauztu savus stereotipus par Austrumiem, bet arī, lai apskatītu vēstures un dabas pērles, ko tā glabā. | Skatīt vairāk
1888 EUR
Akcija "Simtgades dārgumi" Valmieras TIC
Valmieras Tūrisma informācijas centrs aicina piedalīties tūrisma akcijā "Simtgades dārgumi!" pēc Geocaching noteikumiem no 25.jūlija līdz 31.oktobrim. | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2017 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2017 1st-studio.com

 
Total Timed::0.12342906sec.