Aivars Mackevičs: Piecas atziņas par jauno «Ford Tourneo Custom L2»

Pēdējos trīs gadus esmu neziņā ar sevi, jo ir dienas, kad es ļoti gribu busiņu, bet ir daudzi tuvi cilvēki, kuri mani nepārtraukti pārliecina, ka buss nepiestāv manam raksturam, bet, ja nu ļoti vajag, tad to var arī iznomāt. Pirms 20 gadiem es biju iegādājies ''VW T4'' busiņu un ar to bez tehniskām ķibelēm nobraucu 250 000 kilometrus pie kopējā nobraukuma 450 000 kilometri, apceļojot lielāko daļu Eiropas. Ļoti labas atmiņas par šo laiku, tāpēc ceļojumam uz Berlīni nolēmu uzrunāt mobilitātes uzņēmumu «Sixt» , lai noīrētu 9-vietīgu ''Ford Tourneo Custom''.

Trešdienas rītā (6.03.2019) triju cilvēku grupā devāmies ceļā no Rīgas uz Berlīni (1225 kilometri). Piecu dienu laikā tika nobraukti 2470 kilometri, ar vidējo degvielas patēriņu 8,83 litri, lai gan busa dators vidējo patēriņu apzīmogoja ar 7,7 litriem. Jāsaka, ka lielāko ceļa gabalu braucu ar ātrumu starp 90 un 110 km/h. Tikai Vācijā ļāvu busiņam kādu brīdi ''iztīrīt plaušas'' ar 175 km/h. Jāpiezīmē, ka ceļot ar busu ir izdevīgi ģimenēm ar bērniem, jo mazos palaidņus novirza uz trešo rindu un šoferim ausīs ir klusums.

Skatiet fotogaleriju ar 55 bildēm ŠEIT.

1) Kopumā par ''Ford Tourneo Custom'' es varu teikt tikai labus vārdus, jo buss piedāvā plašu salonu, jaudīgu motoru un stabilu/drošu braukšanu, taču ir dažas nianses, kas ceļotājam ir jāņem vērā, izvēloties busu. Pēc ''Ford Latvija'' informācijas, līdzīgu busu var iegādāties aptuveni par 32.000 eiro, bet, īrējot auto nomā ''Sixt", – nesezonā 36,60 eiro dienā, bet sezonas laikā 83,85 eiro, ja tas tiek īrēts vismaz uz 7 dienām.

2) Vispirms gribas uzlielīt ''Ford Tourneo Custom'' salona telpas piedāvājumu, kur tikai bagāžnieks vien ir 2000 litrus liels un, modificējot 3 sēdekļu rindu, to var palielināt līdz mega 2800 litriem. Iedomājaties, ka parastai automašīnai bagāžnieks ir tikai 300-500 litru robežās. Sēdekļus var salikt dažādās variācijās, bet mūsu ceļojuma laikā izmantojām standarta variantu – trīs sēdekļu rindas pa 3 sēdvietām. Jāsaka, ka pirmās rindas divas pasažieru sēdvietas nav izcilas no sēdēšanas komforta viedokļa, bet aizmugurējās divas rindas ir perfektas. Busā mazāki cilvēki var ērti pārģērbties, stāvot kājās ar viegli noliektu galvu. Blakus sēdekļus var noliekt un pārvērst par galdiņiem vai arī ierīkot tos gulēšanas pozīcijai. Šofera vietai nav ne vainas un pēc 14 stundu brauciena var justies diezgan labi un bez muguras sāpēm. Salonā ir daudz vietu, kur salikt dažādus sīkumus, glāzītes dzeršanai vai viena litra ūdens pudeles. Salonā ir 220 voltu rozete un 8 USB ligzdas. Taču otrās un trešās rindas pasažieriem ''Ford Tourneo Custom'' ierobežo skatu pa logu, jo tie ir mazi. Protams, mūsdienu jaunatne ceļojuma laikā daudz vairāk skatās planšetēs vai viedtālruņos nekā vēro apkārtni caur logu. Otrās un trešās rindas pasažieri var ērti izkāpt no auto arī šaurās vietās, jo abās pusēs ir stumjamās durvis, bet lielās aizmugurējās durvis var kalpot par lietussargu, kad piknika vietā ir doma iekost kādu garšīgu svietmaizi. Jāatzīmē, ka jaudīgais gaisa kondicionieris salonā darbojas perfekti.

3) Braukšanas sajūta ar priekšpiedziņas ''Ford Tourneo Custom'' nav salīdzināma ar vieglo vai apvidus automobili, jo busa lielums un braukšana vairāk līdzinās kravas automobiļu kategorijai. Vācijā trīs vasaras esmu nobraucis ar kravas automobiļiem līdz 7,5 tonnām un dažas iemaņas man ļoti labi noderēja arī braucot ar ''Ford Tourneo Custom''. Es nevēlos pārspīlēt, bet, braucot ar šo busu, ir tāda ''kravenieka'' pārliecības sajūta, ka uz ielas ir daudz sīku automobiļu un ir arī lielie un lēnie milži (fūres), kurus tomēr nākas respektēt arī tad, kad viņiem nav taisnība. Protams, ka lielais buss ne visur ir viegli noparkojams, bet sensori ļauj diezgan veikli iespraukties arī mazākā autostāvvietā. Divu litru dīzeļmotors ar 170 zirgspēkiem velk busu uz priekšu jaudīgi un apdzīšanas manevrus var veikt diezgan pārliecinoši. Līdz 100 km/h busa salonā ir diezgan kluss, bet pie ātrākas braukšanas skaņas līmenis kopā ar degvielas patēriņu ievērojami pieaug. Es dotu priekšroku 6 pārnesumu automātiskajai ātrumkārbai, jo tas padara braukšanu ērtu un ātruma kloķis ilgāk izskatās jauns :) Ātrumu pārslēgšanas kloķis diemžēl vienmēr ir ceļā starp stūri un vidējo konsoli. Ja būtu iespējams, tad es to nomainītu ar stilīgu un ergonomisku grozāmo ātrumu pārslēgšanas pogu, kāda tagad ir jaunajā ''Ford Focus'' automobilī. Katru otro reizi, iesākot braukšanu, es ieslēdzu manuālo pārnesumu ''M'' un tikai tad pārslēdzu uz automātisko ''D''. Tas reāli kaitināja. Patīkami, ka buss ir aprīkots ar lietus sensoru, kas pie mainīgiem laika apstākļiem ļāva nepievērst uzmanību šai funkcijai. ''Ford Tourneo Custom'' pārsteidza, ka tam nevajag daudz vietas, lai uz normālas ielas ērti apgrieztos.

4) Ja es tagad vēlētos iegādāties ''Ford Tourneo Custom'', tad vienīgais mans pārdomu objekts būtu degvielas patēriņš. Lai gan oficiāli ir rakstīts, ka ar šo ''Ford Tourneo Custom'' 100 kilometrus var nobraukt ar vidēji 7 litriem, tad man ar 7,16 litriem izdevās nobraukt tikai 447 kilometrus. Ja braukšanu uzskata par darbu, tad droši vien ir iespējams uz Eiropas līdzenajiem ceļiem ārpus pilsētas satiksmes kučierēt ar 7-8 litriem, bet, ja grib braukt vienkārši pēc sajūtas, tad degvielas patēriņš būs 10-12 litru robežās un uz autobāņa ar 175 km/h būs 15+ litru robežās. Ja degvielas patēriņu būtu iespējams samazināt vismaz par 2 litriem, tad es šo spēkratu no privātas lietošanas aspekta uzskatītu par interesantu. Grupu ceļojumiem vai uzņēmējdarbībai ''Ford Tourneo Custom'' ir labs un reprezentatīvs. Buss sver apmēram 2,4 tonnas, bet labi piekrauts tas var sasniegt arī 3,2 tonnas, tāpēc degvielas patēriņš arī pēc definīcijas nevar būt mazs, ja ir vēlēšanās iespiest pedāli grīdā.

5) Ja vajadzētu apkopot domas par ''Ford Tourneo Custom'' īsā teikumā, tad es izceltu jaudīgo un sprigano motoru, telpas piedāvājumu un drošības sajūtu. Ceļojuma laikā centos uz busa monitora pārslēgt sava viedtālruņa ''Waze'', bet tas man neizdevās (pagaidām man tas nevienā spēkratā bez citu palīdzības nekad nav izdevies). Ja atrod sponsora naudu degvielai, tad ceļošana ar šo busu ir aizraujoša un ērta.

Sadarbībā ar www.sixt.lv.

Citas fotogalerijas no celojuma uz Berlīni:

15 bildes

50 bildes

100 bildes

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 15.04.2024 - 22.04.2024 Itālijas ezeru burvība Latvia Tours
Itālijas ezeru reģiona skaistums, brīnišķīgs klimats, svētvietu noslēpumainība iespaidīgās vietās, ir tikai daži no šī neaizmirstamā maršruta | Skatīt vairāk
no 1299 EUR
Atpūta un Gardēžu vakariņas Igaunijā Estravel Latvia
1 nakts 2 personām, brokastis un vakariņas Michelin ceļvedī ieteiktā restorānā, kā arī spa piedāvājums // līdz 31.05. | Skatīt vairāk
no 225 EUR
Augšdaugava.Tūrisma sezonas atklāšana. TAKA
Augšdaugavas novada pašvaldības iestāde ‘’TAKA’’ aicina 26. aprīlī plkst. 10.00 apmeklēt tūrisma sezonas atklāšanas pasākumu. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.04.2024 - 23.04.2024 Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.16179395sec.