TRANSPORTS | Auto | Auto & Moto

Jaunais «911 Turbo S» uzstāda jaunus standartus daudzās jomās

Jaudīgāks, dinamiskāks un ērtāks nekā jebkad agrāk - jaunais 911 Turbo S uzstāda jaunus standartus daudzās jomās.

Tas attiecas arī uz adaptīvo aerodinamiku, kuru Porsche ir pilnveidojuši savā populārākajā modelī 911. Porsche aktīvā aerodinamika (PAA) vēl precīzāk pielāgo transportlīdzekļa aerodinamiskās īpašības braukšanas situācijai, ātrumam un izvēlētajam braukšanas režīmam. Pasaule tika iepazīstināta ar PAA iepriekšējās paaudzes modelī 911 Turbo, kas tirgū nonāca 2014. gadā. Visās modeļu līnijās no 718 līdz Panamera un Taycan tagad ir izmantoti aktīvās aerodinamikas elementi.

"Neviena cita sporta automašīna nereaģē uz dažādām situācijām ar tādu aerodinamisko elastību kā jaunais 911 Turbo S. Mēs, aerodinamikas inženieri, parasti nonākam dilemmas priekšā - maksimālam ātrumam un zemam patēriņam ir vēlams zems pretestības koeficients, savukārt liels piespiedējspēks uzlabo braukšanas dinamiku. Tomēr abas šīs īpašības ir pretrunā viena ar otru," skaidro Porsche Aerodinamikas attīstības nodaļas vadītājs Dr. Tomass Vīgands (Thomas Wiegand). "PAA atrisina šo atšķirīgo aerodinamikas mērķu savstarpējo konfliktu. Automatizētās sistēmas visaptverošā paplašināšana 911 Turbo S modelī ļauj sasniegt daudz lielāku aerodinamisko konfigurāciju diapazonu, kas nodrošina optimālu braukšanas dinamiku un minimālu pretestību. Turklāt ir palielināts aerodinamisko komponentu potenciāls apmierināt īpašas braukšanas dinamikas prasības ikvienā braukšanas situācijā."

Sistēma ietver jaunus aktīvos dzesēšanas gaisa aizvarus. Pieskaitot regulējamo priekšējā spoilera apmali un izbīdāmo un nolokāmo aizmugurējo spoileri, modeļu līnijas izcilākajam pārstāvim ir trīs aktīvās aerodinamiskas komponenti. Papildus 911 Turbo aerodinamikas pamatkonfigurācijām, proti, PAA Speed un PAA Performance, sistēma tagad sniedz iespēju realizēt Eco konfigurāciju.

PAA ir paplašināta, iekļaujot Wet Mode jeb mitra ceļa seguma režīmu, kas virza aerodinamisko līdzsvaru aizmugurējās ass virzienā, lai uzlabotu braukšanas stabilitāti uz mitra ceļa seguma, kā arī gaisa bremzes funkciju, kas gadījumā, kad lielā ātrumā tiek strauji bremzēts, rada lielāku pretestību un lielāku piespiedējspēku, tādējādi saīsinot bremzēšanas ceļu un palielinot braukšanas stabilitāti. PAA arī palīdz pielāgoties mainīgai gaisa plūsmai ap transportlīdzekli, kad ir atvērta bīdāmā lūka vai nolaists kabrioleta jumts. Tas nozīmē, ka pavisam ir astoņas dažādas aerodinamikas konfigurācijas un katru no tām raksturo īpaša aktīvās aerodinamikas komponentu kombinācija.

Uzlabojumi ir veikti ne tikai sistēmas pielāgošanā īpašajām braukšanas prasībām, bet arī attiecībā uz aerodinamiskajām īpašībām: jaunizveidotais aktīvais priekšējais spoilers un aizmugurējais spoilers ir palielinājuši piespiedējspēku par 15 procentiem, lai garantētu labāku braukšanas stabilitāti un dinamiku lielākā braukšanas ātrumā. Maksimālais piespiedējspēks Performance (veiktspējas) pozīcijā (ar aktivizētu Sport Plus režīmu) tagad ir aptuveni 170 kg.

911 Turbo S pretestības koeficients (cd) mainās atkarībā no aerodinamikas iestatījuma. Visefektīvākā konfigurācija ar minimālo cd vērtību 0,33 tiek sasniegta ar aizvērtiem aizvariem un ievilktu priekšējo un aizmugurējo spoileri.

Nepārtraukti regulējami dzesēšanas gaisa aizvari

Jaunizveidotie regulējamie dzesēšanas gaisa aizvari nodrošina mazāku braukšanas pretestību un tādējādi samazina degvielas patēriņu. Aizvari atrodas priekšējā apakšējā paneļa labajā un kreisajā gaisa ieplūdes atverē. Tie ir nepārtraukti regulējami un kontrolē dzesēšanas gaisa caurlaidību caur radiatoriem.

Intelektiskā enerģijas pārvaldības sistēma gādā par līdzsvaru

starp dzesēšanas vajadzībām, radiatora ventilatora darbināšanai nepieciešamo elektrisko jaudu un dzesēšanas gaisa aizvaru aerodinamiskajiem ieguvumiem. Tā rezultātā dzesēšanas gaisa aizvari tiek maksimāli aizvērti, kad braukšanas ātrums ir 70 km/h vai lielāks. Ikdienā tas ļauj samazināt degvielas patēriņu.

Kad ātrums ir 150 km/h vai lielāks, aizvari atveras lineāri, lai sasniegtu optimālu aerodinamisko līdzsvaru lielā ātrumā. Prioritāte tiek piešķirta braukšanas dinamikai, un dzesēšanas gaisa aizvari tiek atvērti, kad ir aktivizēts braukšanas režīms Sport, Sport Plus un Wet un kad ir deaktivizēta Porsche stabilitātes vadības sistēma (PSM) vai nospiesta spoilera poga.

Priekšējais spoilers - atsevišķu segmentu pneimatiska iedarbināšana

911 Turbo aktīvais priekšējais spoilers ir būtiski uzlabots. Tā efektīvās aerodinamiskās virsmas laukums ir palielināts, salīdzinot ar iepriekšējo spoilera versiju. Spoileri tagad var izbīdīt un ievilkt ātrāk, ar zemāku spiedienu. Trīs segmentus var kustināt atsevišķi ar piedziņas mehānismu palīdzību. Divi ārējie mehānismi vienmēr darbojas sinhroni. Priekšējais spoilers ir izgatavots no elastīgas plastmasas (elastomēra), tāpēc to var pagriezt tā, lai vidējo segmentu varētu ievilkt vai izbīdīt, kad malējie segmenti ir izbīdīti. Ir vairākas regulēšanas iespējas:

• Pamatpozīcijā spoilera apmale ir pilnībā ievilkta, un fiksētā stāvoklī to notur elastomēra priekšslodze un magnēti 911 Turbo S virsbūves apakšdaļā.

• Speed (ātruma) pozīcijā tiek izvirzīti tikai apmales divi ārējie segmenti. Tādējādi gar virsbūvi tiek novirzīts vairāk gaisa, samazinot cēlējspēku pie priekšējās ass.

• Performance pozīcijā visi trīs apmales segmenti ir izvirzīti. Šī pozīcija piedāvā uz veiktspēju orientētu aerodinamiku ar maksimālo iespējamo piespiedējspēku uz priekšējās ass. Šajā pozīcijā spoilera apmales vidusdaļā redzams reljefs "911 turbo S" logotips.

Vadības bloks un gaisa kompresors ir uzstādīti bagāžas nodalījuma sānā. Pneimatiskais modulis ir kompakts nekā tā iepriekšējā versija. Tāpēc bagāžas nodalījuma tilpums ir par trim litriem lielāks. Regulējamā priekšējā spoilera apmale palielina arī priekšējās pārkares leņķi un uzlabo ikdienas lietojamību - klīrenss pamata pozīcijā ir lielāks, tāpēc piemērots auto novietošanai stāvvietā vai ātrumu ierobežojošo vaļņu ("guļošo policistu") šķērsošanai.

Aizmugurējais spoilers ar vēl bagātīgāku funkcionalitāti

Aizmugurējam spoileram, kas ir raksturīga Turbo modeļu iezīme, tagad ir īpaši viegla konstrukcija - tas sver par 440 gramiem mazāk nekā agrāk, bet tam ir par astoņiem procentiem lielāks efektīvais virsmas laukums. Spoilera pamatne ir izgatavota no poraina materiāla ar kaltiem ieliktņiem. Konstrukcijas augšpusē ir divi plastmasas ar oglekļa šķiedras stiegrojumu (divdzīslu CFRP) slāņi, bet apakšpusē - viens plastmasas ar stikla šķiedras stiegrojumu (trīsdzīslu GFRP) slānis. Spārns tiek elektriski regulēts (izbīdīts vai noliekts) galvenokārt atkarībā no ātruma un izvēlētā braukšanas režīma.

Atkarībā no braukšanas režīma, tam tagad ir papildu pozīcijas, kā arī jau zināmās Speed un Performance pozīcijas:

• Eco pozīcija ar ievilktu spoileri tagad ir pieejama lielā ātruma diapazonā, lai transportlīdzekli varētu vadīt ar minimālu pretestību.

• Performance II pozīcija ar mazāku sasvēruma leņķi, kad braukšanas ātrums pārsniedz 260 km/h, samazina pretestību un samazina slodzi uz aizmugurējās ass riteņiem, ļaujot izvairīties no riepu spiediena paaugstināšanās. Šo procesu sniegtā priekšrocība ir augsts riepu potenciāls attiecībā uz garenisko un šķērsenisko dinamiku braukšanas veiktspējai un īpaši sportiskai transportlīdzekļa darbībai, piemēram, sacīkšu trasē. Arī ikdienas lietojamība un braukšanas ēr-tums gūst labumu no pielāgotā gaisa spiediena riepās.

• Otrajā jaunajā pozīcijā - Wet - spoilers ir krietni izbīdīts, bet nav noliekts. Apvienojumā ar pilnībā ievilkto priekšējā spoilera apmali aerodinamiskais līdzsvars tiek novirzīts uz aizmugurējo asi, kad tiek aktivizēts Wet režīms. Rezultāts ir pacelta auto aizmugure un uzlabota braukšanas stabilitāte, nodrošinot lielāku drošību uz slapja ceļa seguma.

Jaunās funkcijas: Wet režīms un gaisa bremze

Izmantojot jauno Wet režīmu, galvenā uzmanība tiek pievērsta braukšanas stabilitātei mitros apstākļos. Ja sensori, kas standartaprīkojumā uzstādīti priekšējo riteņu arkās, uztver ļoti slapju ceļa segumu no riepu mestajām šļakatām, kontrolmērinstrumentu panelī vadītājam tiek parādīts atbilstošs ziņojums. Vadītājs var manuāli aktivizēt Wet režīmu ar pagriežamo slēdzi uz stūres. Papildus iepriekš aprakstītajam aerodinamisko komponentu pielāgojumam visas attiecīgās vadības sistēmas ir noregulētas maksimālai braukšanas stabilitātei.

Jaunā gaisa bremzes funkcija tiek automātiski aktivizēta, kad vadītājs strauji bremzē, braucot lielā ātrumā. Šādā situācijā priekšējais un aizmugurējais spoilers tiek noregulēts Performance pozīcijā. Lielāka pretestība un palielināts piespiedējspēks var samazināt bremzēšanas ceļu. Bremzēšanas laikā tiek uzlabota arī braukšanas stabilitāte.

PAA vadības stratēģija ar spoilera pogu ir tāda pati kā Sport Plus režīmā.

Papildus iepriekš aprakstītajām pamatpozīcijām PAA reaģē arī uz bīdāmās lūkas atvēršanu un kabrioleta jumta nolaišanu. Tāpēc ir nošķirtas septiņas aizmugurējā spoilera pozīcijas. Atsevišķu pozīciju konfigurācijā tiek ņemti vērā arī dažādi aprīkojuma varianti. Vadības stratēģija arī ņem vērā, vai auto ir kupeja vai kabriolets, un to, vai Sport Design pakotne ar dažādām virsbūves kontūrām ir uzstādīta priekšā vai aizmugurē.

Porsche aerodinamikas inovācijas

Porsche no paaudzes paaudzē ir nepārtraukti uzlabojuši 911 aerodinamiku. Sporta automašīnu ražotājs daudzos gadījumos ir uzstādījis latiņu aerodinamikas jomā. Lūk, svarīgākie sasniegumi:

• Jau 1971. gadā Porsche uzstādīja pirmo priekšējo spoileri 911 S modelim. Tas paātrināja gaisa plūsmu zem automašīnas un virzīja daļu gaisa gar auto sāniem, tādējādi samazinot cēlējspēku auto priekšpusē.

• 1972. gadā jauns sasniegums aerodinamikas attīstībā bija motorsportam paredzētā Carrera RS 2.7. Tai bija ne vien zems priekšējais apakšējais panelis, bet arī izteiksmīgs spoilers virs aizmugurējā vāka - leģendārā "pīles aste".

• Pirmo 911 Turbo pasaule ieraudzīja 1975. gadā. Atšķirīga iezīme bija lielais fiksētais aizmugurējais spoilers ar melnu apvalku, kas izgatavots no poliuretāna.

• Pirmais modelis ar elektriski izbīdāmu aizmugurējo spoileri debitēja 1989. gadā - 964 modeļu sērijas 911 Carrera 4. Tas bija pirmais solis ceļā uz adaptīvu aerodinamiku.

• 2014. gadā Porsche prezentēja 911 Turbo ar adaptīvo aerodinamiku. Šajā modelī priekšējais un aizmugurējais spoilers izbīdījās atkarībā no braukšanas ātruma un režīma.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Svarīgākais iemesls ceļojumam uz Taizemi ir?

Kultūra: tempļi, muzeji, reliģija, mūzika…

Daba: pludmales, kalni, salas, džungļi, dzīvnieki…

Viesmīlība: cilvēki, ēdiens, viesnīcas, izklaide

Aktivitātes: golfs, riteņbraukšana, pārgājieni, aktīvā ūdens atpūta

Pievilcīgas ceļošanas cenas

Es neceļotu uz Taizemi

Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Slutišķu sādža un vecticībnieku lauku sēta TAKA
Daugavas ielejas ielokā no ziņkārīgām svešinieku acīm paslēpies Slutišķu vecticībnieku ciems, kas ir mīklains un nezināms. | Skatīt vairāk
Latvija
Izpletņlēcēju Sporta Klubs “D.I.S.K.” TAKA
Lēciens–atrakcija ar apaļo izpletni, lēcieni tandēm sistēmā, pasažieru vizināšana ar AN -2 un JAK 18t lidmašīnu, izpletņlēcēju | Skatīt vairāk
VELOMARŠRUTS NR. 779 “LUKNAS EZERA LOKS” TAKA
Izzinošs maršruts, kas ietver sevī Višķu pagasta saimnieciski aktīvāko un ainaviski spilgtāko daļu. | Skatīt vairāk
Jurita Mini zoo TAKA
JuRita Mini Zoo ir lieliska atpūtas vieta ģimenēm, kur iespējams iepazīties ar dažādiem dzīvniekiem. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.16695809sec.