TRANSPORTS | Auto | Auto & Moto

«Renault Fuego» aprit 40 gadi

«Renault Fuego» aprit 40 gadi

Fuego modeļa debija notika 1980. gada martā Ženēvas auto izstādē, un šis modelis kļuva par Renault coupé modeļu priekšteci.

Fuego vēsture aizsākās 1976. gada sākumā, kad tika ieviesta programma, kura paredzēja atjaunot visus Renault piedāvātos automobiļus. Viena no prioritātēm bija turpināt darbu pie vidējās klases auto modeļu izstrādes. GTS pieprasītākā versija starp 226 000 Fuego modeļiem, kas tika saražoti piecu gadu laikā.

1982. gada Renault Fuego bija pirmais automobilis ar infrasarkano centrālo atslēgu, bet vēlāk tas tika aprīkots ar stūres pogām, ērtākai audio sistēmas vadībai.

Divi modeļi – Renault 15 coupé un Renault 17 coupé – pavēra ceļu jaunajai sērijai Fuego. Jaunie modeļi, kuri tika pozicionēti kā populārie coupé automobiļi, tika radīti uz Renault 18 šasijas pamata. Pārtraucot uz skaitļiem balstīto nosaukumu tradīciju, tika uzsvērts Fuego starptautiskais raksturs un dinamika.

Automašīnas oriģinālais dizains asociējās ar ātrumu. Platās durvis ļāva ērtāk iekļūt salona aizmugurē. Virsbūves projekts – futūristisks ķīlis ar noapaļotām malām – tika prezentēts 1976. gada beigās slēgtā prezentācijā Renault valdei. Savukārt  Fuego modeļa publiskā debija notika 1980. gada martā Ženēvas auto izstādē. Jaunā līnija bija īstens 80. gadu stila pieteikums. Tehnoloģijas ziņā virsbūve līdz B stienim bija gandrīz identiska Renault 18 virsbūvei. Būtiskākās atšķirības vērojamas virsbūves aizmugurējā daļā.

Neraugoties uz sportisko līniju, četriem pasažieriem paredzētais, Fuego bija arī funkcionāls. Lielais panorāmas atloks ļāva vieglāk ievietot bagāžniekā lielākus priekšmetus, bet aizmugures sēdekļi bija saliekami. Bagāžnieka tilpums – 375 dm3 (saskaņā ar DIN - litri) neatšķīrās no standartiem, kas bija raksturīgi tā saucamajām ģimenes kompaktajām automašīnām, savukārt pēc sēdekļu salikšanas tilpums palielinājās pat līdz 814 dm3.

Salonā tika iekļauti aviācijas tipa priekšējie sēdekļi, kā arī tahometrs, pieejami tikai dārgākajās auto versijās. Papildus tam, pārdotākajam Fuego modelim bija elektriski paceļamie logi, velūra apdare, stūres pastiprinātājs un zaļā krāsā ietonēti logi. Visdārgākā no Fuego versijām – GTX – auto pasaules vēsturē zināms kā pasaulē pirmais masveidā ražotais automobilis ar infrasarkano tālvadības centrālo atslēgu.

Fuego mērķis bija kļūt par auto, kurš interesētu visas patērētāju grupas, neatkarīgi no potenciālo pircēju budžeta. Šī iemesla dēļ sērijai pievienojās gan TL pamata versija, gan Turbo modelis, gan GTL, TS, GTS, TX, GTX versijas. Tāpat bija pieejama Fuego versija ar dīzeļdzinēju. Motora tilpums bija no 1400 līdz 2000 cm3.

Fuego Turbodiesel versija, kas bija pieejama tikai Eiropā, bija aprīkota ar J8S dzinēju ar 2068 cm3 tilpumu un 88 ZS. Pirmās turbodīzeļa coupé sniegums bija lielisks. Maksimālais ātrums bija 177 km/h, paātrinājums 0-100 km/h - 13,2 s, tas vidēji patērēja apmēram 8 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km. Līdz 1983. gada pavasarim, Renault Fuego Turbodiesel bija ātrākais dīzeļdzinēja auto pasaulē. Ārpus Francijas automašīna guva lielu popularitāti arī Beļģijā un Itālijā. Laižot klajā modeli 25 (1984. gadā), Fuego papildaprīkojums tika papildināts ar inovatīvo audio sistēmas vadību stūrē, elektrisku spoguļa regulēšanu un borta datoru.

GTS versija bija pieprasītākā starp 226 000 Fuego modeļiem, kas tika saražoti piecu gadu laikā. 1997. gadā Renault pasauli iepazīstināja ar Megane Coupe – automašīnu, kuru var uzskatīt par Fuego pēcteci.

1982. gada Renault Fuego bija pirmā automašīna ar centrālo atslēgu ar infrasarkano tālvadības pulti. Šis auto ir pazīstams arī ar to, ka bija aprīkots ar stūres pogām, ērtākai audio sistēmas vadībai. Kā pirmais coupé turbodīzeļa auto pasaulē, tas bija ātrākais sērijveida automobilis ar šādā veida piedziņu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Svarīgākais iemesls ceļojumam uz Taizemi ir?

Kultūra: tempļi, muzeji, reliģija, mūzika…

Daba: pludmales, kalni, salas, džungļi, dzīvnieki…

Viesmīlība: cilvēki, ēdiens, viesnīcas, izklaide

Aktivitātes: golfs, riteņbraukšana, pārgājieni, aktīvā ūdens atpūta

Pievilcīgas ceļošanas cenas

Es neceļotu uz Taizemi

Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 14.05.2020 - 31.05.2020 Slutišķu krauja TAKA
Slutišķu krauja – vislielākais kvartāra iežu atsegums Daugavas ielejas Latvijas daļā. Tās augstums – 40,9 m, garums 400 m. Kraujas nogāzes | Skatīt vairāk
Latvija
Minizoo JuRita TAKA
Minizoo JuRita šogad ir iegādājies daudz jaunu dzīvnieku, kuru skaits jau pārsniedz 100, un kur iespējams tos barot, glaudīt un tie atrodas brīvi | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.05.2020 - 31.05.2020 Šmakovkas muzejam 4! Daugavpils TIC
6. un 7. jūnijā Šmakovkas muzejs Daugavpilī piedāvā īpašas akcijas cenas ekspozīcijas apmeklējumam. Iepriekšēja pieteikšanās apmeklējumam pa | Skatīt vairāk
2.15 EUR
Jurita Mini zoo TAKA
JuRita Mini Zoo ir lieliska atpūtas vieta ģimenēm, kur iespējams iepazīties ar dažādiem dzīvniekiem. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.11529994sec.