Ainažu dzelzceļš , arhitektūras objekts

Ainaži

Šaursliežu dzelzceļš no Ainažiem līdz Valmierai 89 km garumā tika būvēts 20. gs. pirmajā desmitgadē, atklāts 1912. gada 12. augustā. Pirmais Pasaules karš Ainažiem nodarīja lielus postījumus, tas skāra arī dzelzceļu. Toties Ulmaņlaikos Ainažu-Valmieras dzelzceļš "strādāja kā zvērs". No rīta un vakarā gāja pasažieru vilcieni uz Valmieru. Pēcpusdienā ātrais, kas daudzās stacijās nepieturēja, bet no rītiem vilciens pieturēja visās stacijās. Vilcienā bija pirmā un otrā klase, arī īpašs vagons smēķētājiem. Preču vilciens jeb pastnieks veda kokmateriālus no Salacas stacijas, no Priekules, Lagastes u.c. Visās stacijās, arī Ainažos, bija koka plači, kur mizoja baļķus. Vilciena sastāvā bija 20 vagonu ar baļķiem, priekšā divas tvaika lokomotīves. Veda arī veikaliem preces - vispirms no Rīgas uz Valmieru, tad pārkrāva Ainažu vilcienā. Atpakaļceļā veda arī akmeņogles, kuras pārkrāva no kuģiem Ainažu ostā vagonos, arī saldētas zivis. Otrā pasaules kara laikā vācieši no Ainažiem uzbūvēja dzelzceļa atzaru uz Igauniju. Izmantojot dzelzceļa līniju Ainaži - Valmiera vācieši sūtīja daudz kara materiālu uz Ļeņingradas fronti. Vācieši ņēma nost arī vecās dzelzceļa sliedes, jo tās bija no augstvērtīga metāla sakausējuma. Vietā lika no dzelzs, mazliet platākas sliedes. Pēckara gados dzelzceļš vēl darbojās, taču drīz vien autobusi un karavas mašīnas izkonkurēja vilcienu. 1977. gadā likvidēja dzelzceļa līniju Ainaži - Pāle, 1979. gadā Pāle - Valmiera.

Ainažu dzelzceļš , arhitektūras objekts

Adrese: Ainaži
Mājas lapa: www.tourism.salacgriva.lv
Avots:
Jūsu atsauksme var būt pirmā!

Lūdzam norādīt Jūsu kontaktus, tie netiks publicēti!

Kontaktinformācija ir nepieciešama, lai atsauksme nebūtu anonīma un nepieciešamības gadījumā mēs varētu ar Jums sazināties, lai precizētu detaļas. Reģistrējies ar savu Facebook kontu un dati nebūs jaievada.

Paldies!

Kontaktinformācija: