Kāda bija lidošana 30 gadus pagātnē? [2]

30 gadi atpakaļ... Bet īstenībā tas ir tikai 1987.gads - nav jau arī tik ļoti sena pagātne. Jebkurā gadījumā, 30 gadus atpakaļ aviācijas industrija bija pavisam savādāka. Lielākā lidsota pasaulē bija Londonas pilsētas lidosta (kas tika uzcelta kā alternatīva Hītrovas lidostai). To tikko bija atvērusi karaliene Elizabete II.

Tomēr pašas lielākās atšķirības bija pašās lidmašīnās. Pirms 30 gadiem visās lidmašīnās bija atļauts smēķēt - un liels vairums lidmašīnu bieži vien atgādināja kādu ainu no televīzijas filmām, kur visa telpa ir ar cigarešu dūmiem. Protams, jau tad lidmašīnas salons bija iedalīts smēķētāju un nesmēķētāju daļās, tomēr lidmašīnas salons nebija nodalīts tā, lai cigarešu dūmi neplūstu pa visu salonu. Bieži vien smēķi radīja tik piedūmotu salonu, ka stjuartēm, lai pasniegtu atspirdzinājumus, nācās lūgt lidaparāta kapteinim ieslēgt "Nesmēķēt" signālu uz 20 minūtēm, lai tās varētu staigāt pa lidmašīnas salonu. Jā, ar tādu pašu signālu, kā mūsdienās "piesprādzējies", lidmašīnas kapteinis lūdza pasažierus nesmēķēt.

Tomēr drīz vien, lidmašīnās pamazām aizliedza smēķus un drīz vien lidmašīnās tika dalītas košļājamās gumijas - lai nomierinātu nervus tiem, kam rokas trīcēja, lai aizdegtu cigareti...

Tāpat izmaiņas notikušas arī apģērbā kādā cilvēki lido. Vēl 80-to gadu beigās, ja ieradies uz savu lidojumu sporta jakā un bez kaklasaites, tev varēja liegt iekāpšanu lidmašīnā. Nu, vismaz biznesa klasē noteikti - jo šiem pasažieriem bija jāģērbjas atbilstoši savai klasei.

Lidmašīnas arī bija piepildītas arī par aptuveni 50 procentiem, nevis kā mūsdienās - pilnas, pat pārpildītas (overbooking, īpaši airBaltic gadījumos). Lidmašīnu sēdvietas bija retāk izvietotas, jo nebija jēgas saspiest pasažierus, ja tāpat puse no lidmašīnas netika aizpildīta.

Protams, arī tehniskās lietas bija pavisam savādākas - lidmašīnas biļetes saņēmi pa pastu aptuveni mēnesi pirms lidojuma. Lai uzzinātu lidmašīnu biļešu cenas, skatījies avīzes pēdējā lapaspusē. Bija iespējams lidmašīnā ienest gan vīna pudeli, gan arī mazus skapīšus - ja tā vēlējies. Tomēr virs sēdvietām nebija bagāžas nodalījuma, bet gan tikai tīkliņš - tādām lietām kā cepurēm. Cilvēki ar koferiem sēdēja savās vietās.

Tāpat, lai arī lielākās drošības noteikumu izmaiņas notika pēc 11.septembra 2001.gadā, jau 1987.gadā cilvēki uztraucās par dažādiem politisku mērķu vadītiem uzbrukumiem. Taču tas netraucēja kapteiņiem atļaut lidojuma laikā bērniem vai sievietēm - vai pat jebkuram interesentam, ienākt pilota kabīnē, lai parādītu kā lidmašīna tiek vadīta.

Tomēr tiek uzsvērts - lidošana šobrīd ir daudz daudz drošāka nekā pirms 30 gadiem. Tas panākts tādējādi, ka lidmašīnām ir ārkārtīgi daudz drošības pārbaužu un viss šis bizness ir ārkārtīgi naudīgs.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 es 09/22/2017 23:22 Tiešām vislielākās muļķības! Lidmašīnas bija pārpildītas līdz pēdējai vietai ne tā kā tagad, kad airbaltik uz Londonu tikai trešā daļa sēdvietu aizpildīta! Un pa pastu arī neviens biļetes nesūtīja! Pašiem bija jāstāv rindās pie aeroflot kasēm un cenas bija konstantas. Uz Maskavu par 21 rubli varēja aizlidot! Uz Liepāju, Ventspili, Daugavpili arī varēja aizlidot. Un bagāža tāpat bija jānodod. Lai ar savu somu ātrāk varētu uz mājām tikt un nebūtu bagāža jāgaida, somā liku augļus vai plīstošas lietas.

2 kurmīc 09/18/2017 12:12 Nu gan pasakas stāsta!!!Kauna nav nemaz?


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Jaunais gads Ķīnā un Honkonga Jēkaba Ceļojumi
Sagaidīsim Jauno gadu Šanhajā un dosimies uz dienvidiem, tā sauktajām Ķīnas Havaju salām – Hainaņas salu, ar tik atšķirīgo dzīves ritmu un | Skatīt vairāk
Latvija 2200 EUR
Jaunais gads Ķīnā un Honkonga Jēkaba Ceļojumi
Teiksmainu pūķu un neparastas auras zeme, kas aug un attīstās prātam neaptveramā ātrumā. Ir vērts iepazīties! | Skatīt vairāk
2200 EUR
Čīle un mistiskā Lieldienu sala Jēkaba Ceļojumi
Nokļūt Lieldienu salā nav vienkārši, bet turp tiecas liela daļa pasaules apceļotāju, meklējot atbildes noslēpumam par lielajām akmens skulptūrām. | Skatīt vairāk
4490 EUR
Šrilanka - Āzijas skaistā pērle Jēkaba Ceļojumi
Indijas prieka asara – mazā Šrilankas sala ir tieši tik eksotiska, lai ceļotājiem aizrautos elpa. Ļaujies Šrilankas burvībai! | Skatīt vairāk
2280 EUR

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2017 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2017 1st-studio.com

 
Total Timed::0.08398795sec.