Intervija ar četru zvaigžņu viesnīcas Astor Riga Hotel & Conference jauno direktori Danu Zinovatnu [2]

Dana Zinovatna tūrisma nozarē strādā kopš 2001. gada un tagad ir uzņēmusies vadīt nesen uzcelto Vecrīgas viesnīcu Astor Rīga Hotel & Conference. Līdz šim Dana Zinovatna ir strādājusi vairākās viesnīcās, piemēram, Radi un draugi, Hotel De Rome, Opera Hotel & SPA, Avalon. Travelnews.lv uzaicināja jauno vadītāju uz interviju.

Travelnews.lv: Jūs jau vairākus gadus strādājat tūrisma nozarē. Pastāstiet mūsu lasītājiem, kas ir pamudinājis Jūs strādāt šajā nozarē? Kas dod prieku, enerģiju un veiksmes sajūtu?

Dana Zinovatna: Darbs tūrisma nozarē ir mana sirds lieta. Tas ir darbs, kas man patīk un ko daru ar prieku. Savulaik pabeidzu Daugavpils Universitātes Svešvalodu fakultāti. Sākotnēji strādāju skolā par vācu un angļu valodas skolotāju, bet man vienmēr gribējās strādāt viesmīlības biznesā, strādāt ar cilvēkiem. Tādēļ nolēmu sākt no pašiem pamatiem, lai iegūtu iemaņas darbā ar ārvalstu tūristiem un vienlaicīgi rastu pielietojumu savām svešvalodu zināšanām. Pabeidzot gidu kursus un strādājot skolā par svešvalodu skolotāju, paralēli strādāju arī par gidi. Pati plānoju tūrisma maršrutus tūrēm pa Latviju. Pēc gadu ilga darba nolēmu pilnībā pāriet uz tūrisma nozari un uzsāku darbu viesnīcā Radi un draugi. Esmu strādājusi dažādās viesnīcas menedžmenta pozīcijās gan kā viesu uzņemšanas nodaļas vadītāja, gan konferenču un banketu vadītāja, gan mārketinga un pārdošanas vadītāja. Vadot viesnīcu, ir būtiski pārzināt visnīcas darbību ne tikai teorētiski, bet arī praktiski, tādēļ to uzskatu par priekšrocību jebkuram viesnīcas vadītājam. Manā kontā ir darbs komandā atverot divas četrzvaigžņu viesnīcas Rīgā. Enerģiju un gandarījumu dod labi padarīta darba sajūta, savukārt veiksme ir atkarīga no pašas sasniegumiem – uzskatu, ka viss ir savstarpēji saistīts un nejaušību nav.

Travelnews.lv: Vai Jums bieži sanāk ceļot, un kuri galamērķi Latvijā un ārpus tās ir iecienīti? Vai esat spontāna ceļotāja, vai arī savus ceļojumus plānojat laicīgi?

Dana Zinovatna: Esmu praktiska un, izvēloties ceļojumus, cenšos tos saplānot laicīgi, tos pieskaņojot izstādēm vai citiem pasākumiem, tostarp ar tūrismu saistītiem. Par labāko atpūtas galamērķi uzskatu Latvijas laukus pie kāda Latgales ezera vai upes. Bieži vien mēs nenovērtējam pašmāju iespējas un brīnišķīgo dabu. Ziemā, protams, vilina dienvidi un jūra, jo kalni un slēpošana nav mana stihija.

Travelnews.lv: Kā Jūs ceļošanas laikā nosakāt viesnīcas atbilstību cenai? Kādā veidā Jūs iegūstat informāciju par vēlamo viesnīcu? Vai, ieejot viesnīcā, Jūs varat pēc pirmā acu uzmetiena spriest par viesnīcas kvalitāti?

Dana Zinovatna: Mūsdienās interneta vide dod cilvēkiem iespēju ne tikai vizuāli apskatīt daudzu naktsmītņu piedāvājumus, bet arī salīdzināt tās pēc piedāvātā pakalpojumu klāsta un cenas. Rezervēšanas sistēmas izveidojušas atgriezenisko saiti ar saviem klientiem – pakalpojuma pircējiem, tūristiem, kuri novērtē pakalpojuma kvalitāti un norāda uz trūkumiem vai negatīvo pieredzi. Savukārt sociālie tīkli dod cilvēkiem iespēju savstarpēji dalīties ar šo pieredzi. Viss iepriekš minētais veido viesnīcas imidžu un popularitāti pakalpojuma pircēju vidū. Tūrisma kompānijām ir svarīgi, lai tūristi būtu apmierināti ar viesnīcā pavadīto laiku un ēdināšanu. Nešaubīgi, viesmīlības biznesa profesionāļi redz vairāk nekā vairums vienkāršu ceļotāju, jo nepievērš uzmanību sīkumiem un niansēm, taču tieši šie sīkumi rada kopainu un norāda uz kvalitāti. Cilvēks intuitīvi jūt, ka varētu būt labāk, bet profesionāļi redz konkrētus trūkumus un nepilnības.

Travelnews.lv: Tagad arī Jūs esat kļuvusi par lielas Vecrīgas viesnīcas vadītāju. Kādus mērķus Jūs esat sev izvirzījusi? Kas būs savādāk nekā līdz šim?

Dana Zinovatna: Esmu pateicīga viesnīcas īpašniekiem par uzticēšanos un iespēju vadīt viesnīcu. Ieplānoju dažus uzlabojumus, kas varētu pasvītrot mūsu viesnīcas priekšrocības un tūristiem, izvēloties mūsu nakstmītni, likt sajusties vēl labāk. Iecerēju arī dažas novitātes, ko noskatīju ārpus Latvijas, bet pirms laika par to negribētu runāt - kad tās ieviesīšu, noteikti arī jūs uzaicināšu novērtēt.

Travelnews.lv: Kā Jūs raksturotu četru zvaigžņu viesnīcu Astor Riga Hotel, ja par to stāstītu ne kādam reklāmas aģentam, bet gan labākajai draudzenei, kura ir ieplānojusi atbraukt ciemos uz Rīgu?

Dana Zinovatna: Draudzenei? Labs jautājums. Pirmkārt, pastāstītu, ka mūsu viesnīcā ir bagātīgas un garšīgas brokastis, kas ir ļoti svarīgi, uzsākot dienas gaitas un dodot pozitīvu lādiņu visai dienai. Otrkārt, cilvēki viesnīcā visvairāk laika pavada atpūšoties un guļot. Labsajūtai un miegam ir liela nozīme, tādēļ viesnīcā ir ļoti labas gultas un matrači. Treškārt, mūsu viesnīcai ir ļoti izdevīga atrašanās vieta, jo esam dažu minūšu gājiena attālumā no Vecrīgas centra un sabiedriskā transporta visos virzienos. Ir arī daudz citu priekšrocību, ko vislabāk novērtēt uz vietas viesnīcā.

Travelnews.lv: Daudzi jaunieši plāno uzsākt tūrisma studijas. Kādām īpašībām ir jāpiemīt, lai cilvēks profesionāli varētu strādāt viesmīlības industrijā?

Dana Zinovatna: Es teiktu, ka ne tikai īpašībām, bet arī prasmēm. Jābūt gataviem apgūt vairākas svešvalodas, kas nepieciešamas profesionāli. Jāpatīk kontaktēties ar cilvēkiem, jābūt komunikabliem, pozitīvi noskaņotiem un dzīvespriecīgiem. Lai cilvēks varētu strādāt viesmīlības industrijā, ir jābūt noturīgiem pret stresu, apķērīgiem, jo viesmīlības biznesā nereti gadās risināt dažādas problēmas, un ir svarīgi atcerēties, ka pakalpojuma saņēmēji ir ne tikai viesi, bet arī tūristi no dažādām valstīm, kuri kontaktējoties ar mums spriež ne tikai par konkrēto uzņēmumu un zīmolu, bet arī par mūsu valsti kopumā. Caur viesnīcas darbiniekiem iziet ne tikai daudz dažādu cilvēku, bet arī informācijas, tādēļ jābūt labai atmiņai. Svarīgi ikdienā būt punktuāliem, kulturāliem un piekopt kārtību lietās un darbos. Pārējo var ar laiku iemācīties un apgūt strādājot.

Travelnews.lv: Daudzi runā par Krievijas un Ukrainas konfliktu un tā ietekmi uz tūrismu. Vai viesnīca Astor Riga Hotel izjūt tūristu skaita vai valstu ģeogrāfijas izmaiņas? Kāda būs vasaras sezona Latvijas tūrismam?

Dana Zinovatna: Konflikta rezultātā ir pasliktinājusies Krievijas un Ukrainas iedzīvotāju pirktspēja. Cilvēki vairāk izvēlas pavadīt brīvdienas un atvaļinājumus savā valstī. Bet ir jāsaprot, ka Baltijas valstis nav tik lielas, lai neatrastos cilvēki, kuriem pietiek līdzekļu, lai apmeklētu Latviju atpūtai un/vai biznesam. Tūrisma nozare nešaubīgi reaģē uz notikumiem un meklē jaunas iespējas. Krievijas un Ukrainas tūristiem samazinoties, palielinās tūristu skaits no citām Eiropas valstīm. Iespējams, ir Rīgas un Latvijas viesnīcas, kas to izjūt sāpīgi, bet mēs nevaram sūdzēties par viesnīcas piepildījumu nesezonā, un jo vairāk sezonas laikā. Manuprāt, tas vairāk ietekmēs Jūrmalas viesnīcas, kurās vasaras karstākajos mēnešos bija liels tūristu pieplūdums, pateicoties muzikāliem konkursiem un pasākumiem. Jaunā Viļņa, KVN un Humora šova aiziešana no Jūrmalas šajā sezonā noteikti ietekmēs tūristu skaitu no Neatkarīgo Valstu Sadraudzības jeb NVS valstīm, bet Latvijas prezidentūra Eiropas Savienībā piesaista citu ES valstu tūristus, jo Latvija šajā pusgadā ir uzmanības centrā. Daudz kas būs atkarīgs no tā, kādu alternatīvu iepriekš minētiem konkursiem spēs piedāvāt mūsu lielāka kūrortpilsēta Jūrmala un Dzintaru koncertzāle.

Travelnews.lv: Rīga ir pievilcīgs galamērķis ārvalstu un arī pašmāju tūristiem, ko apliecina vairāku ārvalstu mediju atzinības. Taču vienmēr ir vēlme būt vēl labākiem. Kā pietrūkst Rīgai, lai tūristi mūsu valsts galvaspilsētā justos vēl labāk un to būtu vēl vairāk?

Dana Zinovatna: Latvijas tūrisma nozares SVID analīze kā uz vienu no draudiem norāda uz izteiktu tūrisma sezonalitāti, kas rada tūrisma komercdarbības apgrozījuma svārstības. Tas nozīmē, ka vasaras mēnešos lielākā daļa viesnīcu ir pietiekami noslogotas, bet rudens un ziemas periodā Rīgā un Latvijā nav aktīvās atpūtas iespēju, kas piesaistītu masu tūrismu. Tūrisma kompānijas nesezonā praktiski neved tūristu grupas uz Baltiju, un individuālie tūristi ir nelielā daudzumā. Manuprāt, valsts varētu vairāk un nopietnāk domāt, kā stimulēt vissezonas tūrisma produktu un pakalpojumu attīstību Latvijā. Ar to domāju vissezonas aktīvās atpūtas tūrisma objektus, ko tūristi plāno iepriekš un izvēlas par savu ceļojuma galamērķi ģimenēm uz vairākām dienām. Tikai šādi iespējams būtiski mainīt tūrisma plūsmas laikā un ģeogrāfiski, kas veicinātu nodarbinātību un palielinātu valsts budžeta ieņēmumus. Kvalitatīvi vissezonas tūrisma objekti var piesaistīt daļu no pašmāju atpūtniekiem, lai tie atpūtai atvēlētos līdzekļus ar prieku iztērētu tepat Latvijā, nevis tos aizvestu uz ārvalstīm, ko var pielīdzināt importam. Nepietiekama ir inovāciju izmantošana tūrisma nozarē. Jāsaprot, ka tūrisms būtībā ir eksporta produkts, tikai salīdzinājumā ar klasisko eksportu, to nevajag nekur transportēt, jo tūristi paši atbrauc un pērk pakalpojumus un produktus tepat Latvijā.

Travelnews.lv: Ko Jūs ieteiktu Travelnews.lv un novēlētu mūsu lasītājiem?

Dana Zinovatna: Protams, panākumus, vairāk lasītāju un pozitīvu notikumu tūrisma industrijā Latvijā, ko varētu atspoguļot un rādīt ne tikai Latvijai, bet arī Baltijai, Eiropai un pasaulei.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 Jūrmalnieks 05/30/2015 22:39 Zaļais sasmīdināja ar savām "padziļinātām" zināšanām tūrismā. Rakstā ar melnu uz balta atsauce uz Latvijas tūrisma nozares SVID analīzi... Jaunajam vilnim un citiem liela mēroga konkursiem noteikti bija, ir un būs tieša un netieša ietekme uz viesnīcu, restorānu un veikalu piepildījumu mūsu pilsētā. Rīdzinieki, pierīgas iedzīvotāji un citu Latvijas pilsētu atpūtnieki ir daudz pieticīgāki un pārsvarā uzturas mūsu pilsētā tikai pa dienu. Piekrītu raksta autorei, ka Latvijā maz tādu aktīvās atpūtas vietu, piemēram, tādu kā mūsu Līvu akvaparks, kurā var pavadīt laiku arī ziemā. Ārvalstnieki ziemā nebrauks tikai uz akvaparku, jo viņiem tādu pie sevis biezā slānī. Piekrītu, ka pie mums Jūrmalā vēlā rudenī, ziemā un agrā pavasarī patiešām ir salīdzinoši maz ārvalstu tūristu.

2 Zaļais 05/09/2015 07:49 Lai veicas jaunajai vadītājai, bet izdarīt secinājumus par tēmu kas nav petīta vai zinama, nav profesionāli. Festivāli "Jaunais vilnis" u.t.l. noteikti nav tie, kas piepilda Jūrmalas viesnīcas. Tas bija viens neliels segments. Joprojām brīnos, par terminu sezona un nesezona pielietošanu. Ja ir nesezona, tad jau nav ko darīt...un, kas vienam nesezona, tas otram sezona. Vai ne tā?


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.04.2024 - 22.04.2024 Pilnvērtīgs laiks sev! Via Vitalité
Via Vitalité ir četru zvaigžņu svara korekcijas un labsajūtas centrs Aizputē. Piedāvājam programmas "Pamata","Exstra","Relax". Zvaniet +371 20 605 553 | Skatīt vairāk
Latvija no 145 EUR
27. aprīlī - lielais Stādu tirgus Madonā Madonas TIC
Stādu tirgus Madonā jau ir kļuvis par nozīmīgu pavasara tradīciju plašā apkārtnē. Tas ir īstais starts uzsākt praktiskus pavasara darbus dārzos un | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 31.03.2024 - 20.04.2024 Kandavā tikšanās ar "Nelūgtajiem viesiem"  Tukuma TIC
Sarunu vakars ar Leldi Kovaļovu un Andri Daugaviņu - Kandavas vīna namā 20.aprīlī. | Skatīt vairāk
Rīko konferences un seminārus Bauskā! Bauskas TIC
Iepazīsties ar Bauskas novada konferenču un semināra telpu piedāvājumu! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.4794991sec.