LIELĀ INTERVIJA ar Kasparu Zeltiņu, «Kolonna Hotel Group» viesnīcu vadītāju

LIELĀ INTERVIJA ar Kasparu Zeltiņu,  «Kolonna Hotel Group» viesnīcu vadītāju

KOLONNA Hotel Group vadītājs Kaspars Zeltiņš uzskata, ka pašreiz svarīgi, lai grupas pārstāvētās četras trīszvaigžņu viesnīcas Rīgā un Rēzeknē strādātu atbilstošā kvalitātē, pagaidām nemērķējot uz vairāk zvaigznēm, bet šo viesnīcu atšķirības ir pietiekams izaicinājums ne tikai, lai tās regulāri piepildītu ar viesiem, bet arī spētu nopelnīt atbilstoši investoru interesēm.

BalticTravelnews.com: Kādi notikumi tūrismu ietekmēs 2017. gadā, vai viesnīcām gaidāms aktīvas darbības gads?

Kaspars Zeltiņš: Ja aizvadītajos trīs gados bijis tūristu skaita kritums Kolonnas viesnīcās, tad šogad ļoti ceru, ka gan Latvijā, gan Kolonnai gaidāms tūristu pieaugums un izdosies arī Kolonnai. Labs notikums nozarei šogad būs 3.Eiropas koru olimpiādes un Nāciju Grand Prix norise Rīgā un citās Latvijas pilsētās no 2017. gada 16.-23. jūlijam. Tajā piedalīsies ap 200 pasaules koru ar 12 000 dziedātājiem, plāno organizatori. Redzējām jau pirms diviem gadiem, ka Rīgas viesnīcām šis pasākums ļoti daudz iedeva finansiālā ziņā. Jau tagad uz šo laiku arī viesnīcā Konventa sēta ir veiktas rezervācijas.

Jāatzīmē, ka KOLONNA Hotel Group finanšu gads sākas ar 1. oktobri, līdz ar to mums ir rezumējums par 1. ceturksni. Salīdzinājumā ar vēl gadu iepriekš šajā laikā finansiālais pieaugums ir 5%. Četrām mūsu viesnīcām tas veido diezgan lielu skaitli, ko izdevies panākt, jo intensīvi darbojamies tirgus segmentēšanā, lai skaidri nodalītu, ar ko strādājam vairāk, ar ko mazāk.

BalticTravelnews.com: Kura no KOLONNA Hotel Group viesnīcām ir uzņēmuma flagmanis?

Kaspars Zeltiņš: Viesnīca Konventa sēta, Vecrīgā, kurā viesiem ir 141 numurs.

BalticTravelnews.com: Kas vēl Jums, kā viesnīcniekam, šogad vieš optimismu?

Kaspars Zeltiņš: Nedaudz atjaunojas tūristu plūsma no Krievijas, kas pēc dažādajiem ģeopolitiskajiem notikumiem uz vairākiem gadiem faktiski bija apstājusies. Par labu Baltijas, Skandināvijas valstīm pašreiz spēlē salīdzinoši nemierīgā situācija citviet pasaulē iespējamo teroraktu draudu dēļ, jo pie mums ir droši. Jau aizvadītā gada augustā sākās rezervācijas uz šī gada vasaru. Ir vairāki sadarbības partneri, ar kuriem veiksmīgi sastrādājamies, un viņi regulāri savas grupas izmitina pie mums Konventa sētā, viesnīcā Brigita, Pārdaugavā u.c. Pašreiz strādājam pie tā, lai vasarā audzētu savu pakalpojumu vidējo cenu, jo jau pašreiz redzams 70% noslogojums. 

BalticTravelnews.com: Latvijā ir daudz kvalitatīvu, labi remontētu viesnīcu, bet, ja skatāmies cenu ziņā, tad tās ir vienas no zemākajām Eiropā. Patērētājiem tas ir labi, bet Latvijas viesnīcnieki līdz ar to varbūt nenopelna to, ko varētu nopelnīt.

Kaspars Zeltiņš: Viens iemesls zemajām cenām ir pieaugošā Rīgas viesnīcu pārprodukcija. Jebkuras augstākas klases viesnīcas atvēršanās pārgrupē esošo viesnīcu klientu prioritātes, izvēloties sev naktsmājas. Piemēram, drīzumā Rīgā, atveroties Kempinski viesnīcai, tā paņems kādu klientu daļu no četrzvaigžņu viesnīcu segmenta, tas savukārt no trīszvaigžņu viesnīcu segmenta, kas savukārt kādu daļu piesaistīs no hosteļiem un apartamentiem utml. Līdz ar to ķēdīte skars noslogojumu visās viesnīcās, un cenu kari jau labu laiku arī tāpat ir jūtami. Lai arī skaitliski nav atvērtas daudz viesnīcas, katrā no tām ir 100 un vairāk istabas. Ja vēl pirms dažiem gadiem Rīgā skaitījās aptuveni 8000 gultasvietas, tad tagad šis skaitlis jau noteikti pārsniedz 10 000. Nedomāju, ka proporcionāli par 20 – 30 % šajā laikā būtu pieaudzis arī tūristu skaits.  

BalticTravelnews.com: Varšavā, Stokholmā viesnīcu attiecībā pret iedzīvotāju skaitu ir pat daudz vairāk nekā Rīgā. Varbūt ir citi iemesli, kas traucē pilnībā noslogot Rīgas esošās viesnīcas.

Kaspars Zeltiņš: Piekrītu, bet Jūsu minētās pilsētas no dažādiem aspektiem ir citādākas nekā Rīga, līdz ar to tur tūristu plūsma ir lielāka. Rīgā trūkst konferenču centrs, kur kopā varētu sanākt liels skaits cilvēku, līdz ar to šāda mēroga biznesa pasākumi pie mums nenotiek. Tallina ir sasniegusi savu izmitināšanas spēju limitu, un tūrisma aģentūrām tur ir ļoti grūti grupām iegūt viesnīcu numurus. Rīga ir tikai daļa no Baltijas tūru apskates objektiem, un, ja nevar dabūt viesnīcu Tallinā, tūre tiek atcelta, tūristi neatbrauc arī uz Rīgu. Ārzemju viesnīcu investoriem Tallina nav tik interesanta, jo viņi tur var tikai iznomāt zemi, nevis iegādāties. Neviens investors nav ieinteresēts celt lielu ēku uz nomātas zemes, tā vietā uzceļ Rīgā. Šāda situācija no likumdošanas puses ir jau sena, bet tieši tūristu izmitināšanas kontekstā tā ir saasinājusies nesen.

BalticTravelnews.com: Kam no Latvijas puses būtu aktīvāk jāiesaistās, lai tūristu plūsma šeit augtu.

Kaspars Zeltiņš: Vairāk būtu jāiesaistās valsts, pašvaldības institūcijām, kuru uzdevums būtu popularizēt Rīgu kā galamērķi. Neviena Latvijā esošā viesnīcu ķēde viena pati to nespēs paveikt, kur vēl tik mazi, kā mēs, kam nav pat 1% no Rīgā esošo viesnīcu numuru skaita. Kopā ar KOLONNA Hotel Group kolēģiem esam piedalījušies dažādās starptautiskās izstādēs, manuprāt, to laiks ir norietējis. Jā, varbūt ir vēl vērts satikties tajās ar jau esošajiem sadarbības partneriem, kuri mūsu viesnīcām jau dod reālu biznesu, bet citādi nē. Pēc jaunajiem klientiem uz šīm izstādēm vairs nevar aizbraukt. Lielās viesnīcas tāpat sadarbojas tikai ar tūrisma aģentūrām, kas tām piegādā apmeklētājus.

BalticTravelnews.com: Ko Live Rīga dara jau labi, pie kā vēl vajadzētu piestrādāt?

Kaspars Zeltiņš: Malači, kā Live Rīga darbinieki brauc pa izstādēm un popularizē Rīgu un Latviju kopumā, veido dažādas akcijas. Biežāk tādas vajadzīgas! Pierādījies, ka pozitīvs rezultāts rodas, ja šī organizācija akcijā apvieno lielākās viesnīcas, un līdz ar to ir gan labs piedāvājums, gan lielāks spēks, gan viesu pieplūdums uz Latviju. Jāvērtē vairāk kā sadarboties ar valstīm, no kurām Latviju jau tagad visvairāk apmeklē tūristi – Vācijas, Skandināvijas valstīm. Strauji sāk pieaugt tūristu skaits no Japānas, iespējams, jāskatās arī vairāk šajā virzienā.

BalticTravelnews.com: Pa kādiem ceļiem pie Jums nonāk viesnīcu klienti, kā viņi atrod iespēju rezervēt numuriņu?

Kaspars Zeltiņš: Cilvēki aizvien vairāk sāk izmantot tiešsaistes rezervācijas, kas ir daudz ērtāk. Līdz ar to strauji augusi Booking.com popularitāte, jo tā ir ērtāk nekā rakstīt viesnīcai elektronisko vēstuli, tad gaidīt atbildi utt. Ne visām viesnīcām savā mājaslapā ir integrēts rezervācijas modulis, kurā automātiski pats var redzēt pieejamos datumus, cenas utml., pats rezervēt. Mums ir sava rezervēšanas sistēma mājaslapā. Protams, patērētājam Booking.com ir ērtāk salīdzināt viesnīcu piedāvājumu, nekā ieiet 100 viesnīcu mājaslapās. Manuprāt, nav viesnīcām pareizi nonākt pārāk lielā Booking.com atkarībā. Uzņēmums var izlemt viendien strauji celt cenu par savu pakalpojumu, ko, piemēram, tad viesnīcas iesāktu? Lielākoties cilvēks rezervējot gan Booking.com, gan viesnīcas sistēmā, saistības neuzņemas, bet Rīgā rezervāciju atcelšana ir vidēji 20 – 25% apmērā. Tas nav daudz. Tendence ir, ka cilvēki šobrīd rezervē viesnīcu arī pēdējā nedēļā pirms ierašanās.

BalticTravelnews.com: Kā KOLONNA Hotels Group pašreiz darbojas, kā tā ir nostiprinājusies finansiāli?

Kaspars Zeltiņš: KOLONNA Hotels Group ir četras viesnīcas, no kurām trīs Rīgā un viena Rēzeknē. Uzskatu, ka arī Latvijā vairāk jāvirzās uz modeli, ka ar viesnīcu pārvaldīšanu – operēšanu nodarbojas profesionāļi, nevis ēku īpašnieki. Es pārstāvu investoru intereses – pelnīt uzņēmumam naudu, KOLONNA Hotels Group arī tieši attīstīsies kā viesnīcu operētāji. Pašreiz nav plānu paaugstināt zvaigžņu skaitu esošajām viesnīcām – labāk lai ir labas kvalitātes trīszvaigžņu viesnīcas. Kad būsim gatavi, varbūt centīsimies iegūt četras zvaigznes. Latvijas mērogā skatāmies, kur un kā vēl paplašināties. Nav vēl konkrētu mērķu, bet interesanti varētu būt strādāt Liepājā, Ventspilī.

KOLONNA Group akcionāri ir vācieši, finansiālais stāvoklis stabils, vēsturiski KOLONNA saistās ar Ievas Plaudes vārdu, bet juridiski šodien tā vairs nav. Ikdienā arī Kolonna vārds vietējiem iedzīvotājiem vairāk saistās ar skaistumkopšanas jomu, ar ko, protams, sadarbojas arī mūsu viesnīcas, klientiem KOLONNA skaistumkopšanas centros piedāvājot šiem pakalpojumiem izdevīgāku cenu. Pavisam Kolonna Group pārziņā ir 17 skaistumkopšanas saloni, sporta centrs Galerijā Centrs, Rīgā, veikalu tīkls Debenhams Rīgā un Tallinā, skaistumkopšanas līdzekļu vairumtirdzniecības noliktava.

BalticTravelnews.com: Kā varētu raksturot katru no KOLONNA Hotels Group viesnīcām?

Kaspars Zeltiņš:  Abas Vecrīgas viesnīcas savā darbībā ir tuvākas, bet Pārdaugavā esošā viesnīca Brigita ir pilnīgi atšķirīga, Rēzeknes viesnīca ir izteikta reģionālā viesnīca. Konventa sētā izmitinām gan grupas, gan individuālos klientus. Viesnīcā KOLONNA Hotel Rīga, Tirgoņu ielā grupas neņemam, jo numuri ir atšķirīgi un nevaram piedāvāt visiem viesiem identiskus dzīvošanas apstākļus. Viesnīcā Brigita pamatā apmetas tikai grupas, jo ērti var apstāties un atstāt autobusu. Daudzas grupas intensīvi dodas ekskursijās – tranzīta tūristi, un viņiem viesnīca vajadzīga tikai un vienīgi nakšņošanai, nekur citur doties vairs nav spēka. Rēzeknē noslogojumu paredzēt ir grūti, bieži vien pusi viesnīcas norezervē ierašanās dienā. Rēzeknē iespēja nakšņot viesnīcā arī ir tikai KOLONNA Hotels Group viesnīcā, viesnīcā “Latgale” un pašvaldības viesnīcā Olimpiskajā centrā, kas gan atrodas patālu no centra. Lielu viesu pienesumu dod koncertzālē Gors notiekošie pasākumi, un bieži vien ir situācijas, kad mūsu 41 numurs ir pilns, un visus gribētājus nevaram izmitināt.

BalticTravelnews.com: Kā veidojat KOLONNA Hotels Group restorānu piedāvājumu? 

Kaspars Zeltiņš: Viesnīcas Konventa sēta restorāna šefpavārs daudzus gadus ir Māris Pastars, kurš strādā vēl no Hotel de Rome laikiem. Manā skatījumā restorānam Konvents izdodas pasniegt garšīgu ēdienu par salīdzinoši pieejamām cenām. Arī  Rēzeknes viesnīcā ir ļoti labs restorāns Rozālija.

Piedalāmies dažādos iepirkumos, apkalpojam izbraukuma banketus, konferences. Konventa sētā ir sešas konferenču, semināru telpas un pērn apkalpojām vienu konferenci, kurā bija vairāk nekā 100 cilvēku. Viesnīcā Brigita ir divas konferenču telpas, arī organizējam banketus, bēru mielastus, jo netālu atrodas Ziepniekalna kapi. Rēzeknes viesnīcā ir viena konferenču telpa, kurā arī pietiekami bieži rīkojam pasākumus.

BalticTravelnews.com: Kādas ir KOLONNA Hotels Group turpmākās ieceres, ko plānojat attīstīt nākamos piecos gados?

Kaspars Zeltiņš: Plānojam palielināt viesnīcu skaitu, tāpat jāiet līdzi laikam. Katrā nesezonā veicam viesnīcās renovācijas darbus, piemēram, tagad Konventa sētā mainām televizorus pret modernākiem. Mainām pamazām gultas, jo pērn mainījām matračus, segas, spilvenus. Protams, ka finansiāli uzreiz jūtam, ja jānopērk 141 jauna gulta.

BalticTravelnews.com: Kurā no KOLONNA Hotels Group viesnīcām Rīgā Jūs ieteiktu apmesties vietējiem cilvēkiem?

Kaspars Zeltiņš: Ja vēlas vairāk pabaudīt centru – tad Konventa sētu. Ja vēlas pārnakšņot un ērti novietot automašīnu, tad ieteiktu doties uz Brigitu. Dažās dienās šeit varētu divvietīgu numuriņu ar brokastīm piedāvāt pat par 30 EUR. Konventā sētā cena attiecīgi būtu 35 – 40 EUR. Konventa sētā arī ir autostāvvieta, bet diennakts maksa ir 15 EUR. Cenu piedāvājums atkarīgs no tās dienas viesnīcu noslogojuma. Rīgas viesnīcās vietējie iedzīvotāji apmetas ļoti maz, tomēr vairāk vietējo nakšņo mūsu viesnīcā Rēzeknē.

BalticTravelnews.com: Kā kļuvāt par viesnīcu vadītāju?

Kaspars Zeltiņš: Man ir sanācis kā tajā teicienā – būt pareizajā vietā un pareizajā laikā. Augstskolā “Turība” studēju uzņēmējdarbības vadību. Strādāju jau no 8. klases, darbs man nav nekad bijis svešs. Paralēli studijām sāku strādāt tirdzniecībā, jau otrajā mēnesī pelnīju neto algu 1600 latu, bet nepadomāju un arī treknajos gados mazliet apdedzinājos, kredītā paņemot pārāk dārgu automašīnu. Sākās dižķibele, naudas kļuva mazāk un mazāk, bet es strādāju faktiski kredīta atdošanai. Pārdevu automašīnu, lai izlīstu no parāda, Latvijā pametu darbu, paņēmu studijām akadēmisko gadu un devos uz Nīderlandi. Tur pavadīju gadu, strādājot trīs darbos, gulēju katru otro nakti un gada laikā dzēsu savus parādus – sāku dzīvi no jauna. Atgriezos Latvijā, jau pēc nedēļas atkal strādāju tirdzniecībā, bet pēc trīs mēnešiem sapratu, ka konkrētā vieta nav man. Tajā brīdi Royal Square Hotel radās iespēja strādāt par administratoru, ko varēju apvienot ar studijām. Pēc dažiem gadiem viesnīcā Garden Palace kļuvu par front office vadītāju. Tad sekoja darbs viesnīcā Hansa par pārdošanas vadītāju, un tad jau piedāvāja vadīt viesnīcu Brigita, kurā man izdevās strauji palielināt apgrozījumu. Kopš 2016. gada marta esmu KOLONNA Hotels Group vadītājs. Katrs nākamais solis man bija tāds, ka viesnīcu zvaigznes samazinājās, bet amats kļuva svarīgāks.

Man pārdošanas process rada sava veida azartiņu, katru dienu iesāku darbā ar krūzi kafijas un iepriekšējās dienas rezultātu analīzi. Viesnīcas vadītājam katra diena ir savādāka.

BalticTravelnews.com: Kā pašam patīk ceļot, kurp un kādā veidā ceļojat?

Kaspars Zeltiņš: Ceļošanas apstākļi var būt dažādi. Esam ar draugiem ceļojuši kopā un Palangā palikuši pie jūras gulēt karavānās. Portugālē, Maljorkā esmu dzīvojis labākās viesnīcās, bet man vajag tikai izgulēties, paēst brokastis un internetu, lai varu darba e-pastu pārlūkot, nevis lai sociālajos tīklos īpaši dalītos piedzīvotajā.   

BalticTravelnews.com: Kādi vēl ir Jūsu hobiji?

Kaspars Zeltiņš: Esmu automašīnu fans, man vislabāk patīk BMW markas automašīnas, un pērn es kļuvu par 3. sērijas kabrioleta īpašnieku. Tas ir mīts, ka Latvijā nav vasara, jo pie + 15 grādiem es jūtos komfortabli. To sapratīs tikai kabrioleta īpašnieki. Pērn ar jau tagadējo manu līgavu izbraucām diezgan daudz pa Latviju. Piemēram, maršrutā Kolka – Ventspils – Kuldīga bija ļoti skaisti un daudz ko redzējām. Vienreiz no Rēzeknes braucot, devos caur Jaunpiebalgu – arī skaisti! Izbaudu arī tos retos brīžus, kad varu būt blakussēdētājs, jo tā var daudz vairāk redzēt. Man patīk pašam skrūvēt automašīnas, bieži vien vakarā kārtīgi jāmazgā līdz elkoņiem sasmērētās rokas, jo viesnīcā jāierodas ar tīrām rokām. Kopš agras bērnības jau jaucu pulksteņus, liku atpakaļ, tāpat vēlāk mopēdus, tad motociklus, viss pēc tam darbojies. Tagad tās ir automašīnas.

BalticTravelnews.com: Vai vēlētos kādā citā valstī dzīvot, ņemot vērā, ka Jums ir darba pieredze ārpus Latvijas.

Kaspars Zeltiņš: Esmu sapratis, ka ārzemes nav domātas, lai es tur dzīvotu patstāvīgi bez savas ģimenes, draugiem, bez šejienes kultūras.

BalticTravelnews.com: Kā izskatās viesnīcu perspektīva, vai jaunajiem būtu vērts saistīt savus nākotnes plānus ar darbu Latvijas viesnīcās?

Kaspars Zeltiņš: Labu speciālisti trūkst jebkurā jomā. Tūrisma nozare attīstās ļoti strauji, un, ja vien ir galva uz pleciem, tad ir vērts mācīties, lai tajā strādātu.

 

Uzziņa

KOLONNA Group strādā vairāk nekā 600 darbinieku, no tiem KOLONNA Hotels Group 120 darbinieki.

KOLONNA Hotels Group tīklā ietilpst 4 trīszvaigžņu viesnīcas Rīgā un Rēzeknē.

Viesnīca Konventa sēta, darbu Vecrīgā uzsāka 1996. gada 14. decembrī, bet 2009. gada jūnijā iekļauta KOLONNA Hotels Group tīklā.

Viesnīcā Konventa sēta ir 141 viesu numurs (standarta numuri, luksus klases numuri, studijas klases numuri un penthouse numuri), 6 dažāda izmēra semināra un pasākuma telpas.

KOLONNA Hotels Group no 2005. gada par savu galveno darbības veidu noteica un veiksmīgi īsteno kvalitatīvu viesnīcu un restorānu pakalpojumu sniegšanu.

Esmu dzimis

Esmu dzimis Rīgā, bet skolas gados pārcēlāmies ar vecākiem uz Ādažiem. Studiju gados atkal atgriezos uz Rīgu.

Mans zelta likums ir

Neliec citam darīt to, ko neesi gatavs darīt pats.

Viena no manām jaunākajām atziņām ir

netērē naudu, kuru vēl neesi nopelnījis.

Mana mīļākā pilsēta Latvijā

Rīga, bet ļoti patīk arī Ventspils

Latvijā vislabāk man patīk atpūsties

Kopā ar draugiem un tad ir vienalga kur. Kaut līdz pasaules malai.

Ceļojumā man vislabāk patīk atpūsties

Siltās zemēs, pagarinot Latvijas vasaru.

Mans iecienītākais restorāns Rīgā

Man patīk labi paēst un nepatīk ēdienu vienveidība, tādēļ jāsaka, ka esmu vēl sava mīļākā restorāna meklējumos.

Ja man būtu neierobežotas finanses, es 


apceļotu ASV

Vislielāko iespaidu man ir atstājis ceļojums uz

Palma De Mallorca. Iesaku kaut reizi dzīvē turp doties ikkatram.

Ticu, ka man izdosies ceļojums uz

Japānu un ASV.

Jaunajā gadā mana ciešākā apņemšanās

Tā, lai paliek pie manis.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Uzņēmumi


Konvents
,

Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2017 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2017 1st-studio.com

 
Total Timed::0.10247803sec.