LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie luksus viesnīcas «Dome Hotel & SPA» īpašnieka Gundara Ozola [1]

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie luksus viesnīcas «Dome Hotel & SPA» īpašnieka Gundara Ozola

Viesnīcas "Dome Hotel & SPA" īpašnieks Gundars Ozols kopš pavasara pats aktīvi iesaistījies tās vadībā un tālākajā attīstībā. Tādējādi šī kompaktā pieczvaigžņu viesnīca Vecrīgā pamazām tiek paplašināta, viesi saņem zinoša konsjerža pakalpojumus, SPA procedūras veic profesionālas ajūrvēdas masieres no Indijas, bet Gundara Ozola sapnis ir, lai viesnīcas restorāns nākotnē lepotos ar Michelin zvaigznēm.

BalticTravelnews.com: Kāda šī karstā vasara ir bijusi tūrismam Latvijā?

Gundars Ozols: Klimata ziņā es tādu vasaru neatceros! Kā arī no viesmīlības nozares neesmu saticis nevienu, kurš šovasar žēlotos par viesu un darba trūkumu!

BalticTravelnews.com: Vai pēdējos gados ir kaut kas pamainījies viesu ģeogrāfijā? No kurienes viņi brauc pie mums?

Gundars Ozols: Kopš 2014. gada, saistībā ar Ukrainas notikumiem, situētie tūristi no Krievijas un pārējām austrumu kaimiņvalstīm pie mums sākuši braukt mazāk. Kopš tā brīža mainījusies viesu ģeogrāfijas struktūra. Pieaug Rietumeiropas īpatsvars, jūtams Āzijas tūristu pieplūdums, sāk braukt ķīnieši, japāņi. Tāpat palielinās amerikāņu īpatsvars, un parādās arvien vairāk viesu no dažādām tālākām un eksotiskākām valstīm, piemēram, Meksikas, Brazīlijas. Jābrīnās kā gan viņi mūs atrod...

Iespējams, pasaulē izskanējusi Latvijas simtgade un tās dēļ, kāda daļa vēlas šeit atbraukt. Tāpat sava loma ir labajiem laikapstākļiem. Šovasar visā Eiropā tūrisms jūtams tūrisma pieaugums, lidmašīnu reisi ir pilni!

BalticTravelnews.com: Viesnīcas biznesu Jūs iesākāt pirms desmit gadiem, kad Latvijā ekonomiskā krīze bija pilnbriedā. Pa šo laiku saceltas tik daudzas viesnīcas... Vai tas nozīmē, ka visām viesu pietiek, mēs esam kļuvuši tūristiem interesanti?

Gundars Ozols: Šī situācija nav viennozīmīga. Pieaugums nekorelē ar tūrisma pieaugumu Latvijā vai Rīgā, kas ir ap 12% gadā. Vērtējot viesnīcu noslodzi, nevajag izdarīt secinājumus pēc augstās noslodzes darba sezonā, jo mums ir tā, ka 3 – 4 mēnešus viesnīcām ir laba noslodze, bet tad...

Aizvadītajos gados dažādos segmentos ir sabūvētas ļoti daudz jaunās viesnīcas. Turklāt numuru skaita ziņā tās kļūst aizvien lielākas... Liela daļa no pēdējos gados tapušajām viesnīcām nav vērtējamas kā klasiski viesnīcu biznesa projekti, bet gan ārvalstnieku brīvo līdzekļu izvietošana. Naudas atpelnīšana ir notikusi jau līdz ar tās ieguldīšanu nekustamajā īpašumā, un īpašnieks ir apmierināts ar dažu procentu kapitāla atdeves, nerēķinot investīciju atpelnīšanu. Līdz ar to, viesnīcu tirgus spēlētājiem nav vienādi spēles noteikumi.

Mums, kam viesnīca ir pamata bizness, nav viegli konkurēt ar šādiem investīciju izvietošanas projektiem, bet tas kalpo par dzinuli strādāt vēl labāk un kā galveno argumentu konkurences cīņā izvirza kvalitāti.

Viesnīcu Rīgā viennozīmīgi ir par daudz, un man nav skaidrs, ko domā tie uzņēmēji, kuri aizsāk vēl jaunus projektus. Manuprāt, tas tiek darīts, vispār neveicot nekādu tirgus analīzi. Ja jūlija vidū es apzvanīšu viesnīcas, tur nebūs pieejami numuri. Taču tas nebūs objektīvs rādītājs, lai izlemtu par labu vēl vienai viesnīcai. Šogad mums paveicās, ka aktīvā tūrisma sezona ir četrus mēnešus, bet tālāk tāpat sekos astoņi nesezonas mēneši. Tajos pilnīgi nomainās viesu profils – atpūtnieku vietā biznesa cilvēki, vismaz par 30% samazinās cenas. Par to mazo saujiņu darījumu ceļotāju tad nu cīnās visas viesnīcas, neatkarīgi no to zvaigžņu daudzuma. Attiecīgi kāda pieczvaigžņu viesnīca iedod četrzvaigžņu viesnīcas cenu utt.

Jāsaka, ka redzams - valstij vai pilsētai nav vīzijas darījumu tūristu piesaistē... Bija ambiciozs projekts par Eiropas līmeņa izstāžu centra izveidi, bet tas nesanāca. Attīstības stadijā ir Skanstes darījumu centrs, tomēr ar to vien ir par maz.

Taču domāju, ka viesnīcu un dažādu pakalpojumu zemās cenas šeit un mūsu restorānu salīdzinoši labā kvalitāte radīs papildus vilkmi. Organizācijas meklē arvien jaunus galamērķus gadskārtējās sapulces, tikšanās un citu pasākumu rīkošanai. Un Rīga ar plašo avio savienojumu tīklu Eiropā, zemo cenu līmeni viesnīcām un pakalpojumu sfērā, kā arī plašajām izklaides iespējām var izskatīties kā pievilcīgs galamērķis. Svarīgi, lai mēs paši to nesabojātu ar sliktas kvalitātes servisu vai tūristu prastu apkrāpšanu, kam kā piemērs ir mināms dārgie taksometri no lidostas.

BalticTravelnews.com: Vai starptautisko viesnīcu ķēžu, piemēram, "Grand Hotel Kempinski Riga", ienākšana ir ieguvums Rīgai?

Gundars Ozols: Ja runa ir par šo konkrēto viesnīcas ķēdi, tad noteikti tas ir pozitīvi, jo zināmai profesionāļu auditorijai tas nosprauž Rīgu kartē kā jaunu galamērķi, turklāt Kempinski ir adekvāta cenu politika. Diemžēl to nevaru teikt par "AccorHotels" grupas darbu Rīgā, manuprāt ar zemu cenu līmeni un viduvēju servisa kvalitāti šie uzņēmēji diskreditē dažus "Accor" zīmolus.

Runājot par pārāk zemajām viesnīcu cenām un, līdz ar to tirgus sabojāšanu, uzvarētāja titulu piešķiru pēdējos gados šeit tapušajai "Wellton" grupai.

Viesnīcu uzņēmēji, par galveno konkurences instrumentu nosakot cenu, nesaprot, ka tūristi brauktu pie mums arī tad, ja viesnīcu cenas šeit būtu augstākas. Līdz ar to arī viesnīcnieki varētu maksāt labākas algas darbiniekiem utt. Jo zemākas cenas, jo mēs šeit dabūjam mazāk maksātspējīgu tūristu.

BalticTravelnews.com: Nesen Jūs savā Facebook.com profilā ierakstījāt atklāti par to, cik nesakārtots ir taksometru tirgus un cik neiespējami ir par adekvātu cenu no starptautiskās lidostas “Rīga” nokļūt līdz Rīgas centram...

Gundars Ozols: Taksometru biznesam kopumā laikam raksturīgas spraigas iekšējās attiecības. Labu ieskatu var gūt, izlasot Kaspara Muižnieka interviju “Klubā”.

Gadījumā ar lidostu sanācis tā, ka atbrīvojot konkurenci, panākts apgriezts efekts - cenas no starptautiskās lidostas “Rīga” kļuva dārgākas, kvalitāte daudz zemāka. Lidostas apkalpošanā ienākot vairākām firmām vai uzņēmējiem, kam nerūp reputācija, ir sākusies plaša krāpniecība, protams, mērķēta uz tūristiem! Tūristi ir atbraukuši uz vienu no Eiropas Savienības dalībvalstīm, domā, ka šeit viss ir civilizēti, iekāpj taksometrā, atbrauc uz centru un jāmaksā 52 EUR. Zinu konkrētus gadījumus. Ja pievērš uzmanību, kādi tarifi sarakstīti uz lidostā “pirmajā” rindā stāvošajiem taksometriem – iekāpšana 5 EUR, nobrauktā kilometra cena 2 EUR... Savukārt pilsētas viesim neglābjami sabojāts pirmais - un paliekošais - iespaids par mūsu valsti!

Iespējams ierēdņi vienkārši nostājušies pozā, lai paskatāmies, kāds būs haoss. Nu labi, var mēnesi tā darīt, bet tad situācija būtu jālabo! Nu jau šāda nepieņemama situācija ir ieilgusi un netiek nekādi risināta, tā kļūst pat vēl sliktāka. Iespējams, tie ierēdņi, kur kompetencē būtu šo situāciju risināt, nekad tur garām neiet un īsti nezina, kas notiek realitātē. Ir taču jādomā valstiski! Šis modelis nestrādā, tātad meklējam citu, kontrolējam kvalitāti. Situācija ir absurda. Esmu pārliecināts, ka šīs situācijas kvalitatīvam risinājumam nevajag vairāk par mēnesi. Ir tikai jāgrib un jāpieķeras!

BalticTravelnews.com: Tikko bija Rīgas svētki, pasākumu piedāvājums bija liels, bet viss paredzēts vienai nedēļas nogalei. Kas vēl būtu vajadzīgs, lai piesaistītu tūristus?

Gundars Ozols: Mums ir virkne valsts un pašvaldības organizāciju, kuras Latviju, Rīgu reklamē ārpus valsts robežām, nodarbojas ar tūrisma veicināšanu. Bieži vien to darbība ir atrauta no realitātes un tās vairāk aizņemtas ar pašu procesu. Diez vai izšķiroša nozīme būs vienam sauklim vai parindei zem logo. Jāskatās uz lietām vienkāršāk un reālāk, definējot konkrētus uzdevumus: kas būtu vajadzīgs, lai cilvēki brauktu šurp no oktobra līdz martam. Atbildes nav grūti atrast, ja paskatās uz citām Eiropas pilsētām, kurp tūristi brauc arī ziemā, sliktā laikā. Arī pie mums notiek lieliski mākslas notikumi, festivāli, bet jāskatās vai un kā tie tiek popularizēti ārpus Latvijas robežām

Mūsu tūrisma veicināšanas organizācijas, kuras aizņemtas ar saukļu izdomāšanu, saukļus un to sekojošu nomaiņu, varētu, piemēram, paņemt rokās pasākumu kalendāru, izanalizēt to un attiecīgi strādāt ar mērķa grupām – ļaudīm, kam tas interesētu. Komunikācija jāpadara reālāka, pasākumi jākoordinē, lai vienā nedēļas nogalē nenotiek tik daudzi, bet nākamajā nav nekā un arī tūrisms tukšā.

Žēlojoties, cik mums Latvijā viss ir slikti, bieži vien aizmirstam, cik daudz mums šeit ir laba un interesanta. Mums ir tik daudz unikālu lietu! Viesnīcā aizvien labāk izkopjam konsjerža prasmes un sniegto padomu daudzveidību. Konsjeržs būtībā ir privātais sekretārs, kurš var palīdzēt jebkurā jautājumā un iesaka vēl lietas, par kurām viesis pat varbūt neiedomājas, ka viņam tās būtu vajadzīgas. Apkopojam dažādas aktivitātes, ko piedāvāt viesim, kuras Eiropas līmenī ir pat unikālas. Piemēram, Lietuvā, Latvijas pierobežā var izlidot ar reaktīvo iznīcinātāju MIG. Kur vēl to var? Vai kur vēl var bobslejā trasē izbraukt ar īstu bobu? Mums ir fantastiska, neskarta daba un īstas četras sezonas! Visur pasaulē tūrisma eksperti pārdod pieredzi un iespaidus, ne tikai galamērķi un gultu tajā. Redzam, ka aizvadītajos gados sabiedrība līdz ar sociālo tīklu invāziju tik ļoti mainās, katrs grib nofotografēt un sevi parādīt ar unikālu pieredzi.

Mums ir arī daudz argumentu darījumu ceļotāju piesaistei. Pozitīvi skatos uz tūrisma veicināšanas nonākšanu LIAA pārziņā, jo LIAA tostarp veicina ārvalstu uzņēmēju ienākšanu vai sadarbību ar Latviju, tātad, rada papildus darījumu ceļotāju plūsmu. Tur būtu jāveidojas sinerģijai.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs piesaistāt darījumu tūristus? Ar aktīvu pārdošanu vai gaidāt, kamēr viņi paši rezervēs numuriņu?

Gundars Ozols: Jā, ne velti kopš pavasara esmu personīgi aktīvi iesaistījies viesnīcas vadībā. Es vēlos, cik iespējams, samazināt to klientu skaitu, kuri pie mums nokļūst ar tiešsaistes rezervēšanas sistēmu palīdzību (tādi kā booking.com un citi), jo tie paņem milzīgu daļu no ieņēmuma komisijā un dod pilnīgi nelojālus viesus, kuri, nākamreiz atkal meklēs kādu izdevīgu piedāvājumu vai zemāko cenu citviet. Mēs sekojam, lai, rezervējot mūsu mājaslapā www.Domehotel.lv, vienmēr būtu visizdevīgākā cena mūsu viesnīcai.

Ļoti aktīvi strādājam ar korporatīviem klientiem, gan Latvijas uzņēmumiem, kas uzņem viesus, gan starptautiskām organizācijām. Esam izstrādājuši speciālus pakalpojumus un īpašu cenu politiku, ņemot vērā darījumu ceļotāju vajadzības.

Es jau minēju, ka esam izveidojuši jaunu pakalpojumu “DOME business Concierge”, kur iesaistos personīgi un palīdzu ārvalstu uzņēmējiem izprast Latvijas biznesa vidi, sameklēt kontaktus vai organizēt tikšanās.

BalticTravelnews.com: Kam viesnīcā vēl ir nozīme, lai viesis no tās iedvesmotos, būtu sajūsmināts?

Gundars Ozols: No pieredzes varu teikt, ja viesnīca – tā brīža mājas – ir brīnišķīga, tajā var justies labi un komfortabli, tad arī atmiņas par ceļojumu paliek patīkamas, ja pat lijis lietus. Un var būt arī otrādi – interesanta pilsēta, labs laiks, bet nepaveicas ar viesnīcu, un iespaidi sabojāti. Protams, numuru komfortam jāatbilst viesnīcas “zvaigžņu skaitam”.

Es pat, atverot budžeta viesnīcu, netaupītu uz matraci, segu, spilvenu. Neizgulējies cilvēks mēdz kļūt īgns... Vislielākā nozīme ir uzņemšanas nodaļas darbiniekiem, kā viņi komunicē ar viesiem. Pretimnākošs darbinieks trīszvaigžņu viesnīcā pacels to augstāk viesa acīs kā pieczvaigžņu viesnīcu, ja tās administrators būs neatsaucīgs vai nelaipns.

Mūsu lielākā priekšrocība ir "Dome Hotel" mazais izmērs un individuālā attieksme, ko tādejādi varam sniegt. Redzu, cik daudziem cilvēkiem ir svarīgi, ja ar viņiem es aprunājos kā īpašnieks. Mēs uzrunājam viesus vārdā, nevis pēc istabas numura. Man ir svarīgi, lai attiecībās ar viesi esam ļoti atsaucīgi un pretimnākoši, godīgi savos ieteikumos. Lai katrs no mums no sirds izdara viesim to, ko tas sagaida, pamēģināt būt pussolīti vēl priekšā viņa gaidām.

BalticTravelnews.com: Pēc Travelnews.lv vērojumiem, atverot jaunās viesnīcas, istabiņas tajās ir skandināviskas, atturīgas, bet visa greznība ir redzama galvenokārt koplietošanas telpās. Vai piekrītat?

Gundars Ozols: Jā, pilnībā piekrītu. Lielo rakstāmgaldu laiks istabiņās ir pagājis. Ērta un kvalitatīva vannasistaba vēl arvien ir svarīga, – jo augstākas klases viesnīca, jo tai jābūt plašākai. Paša numura platībai vairs nav tik liela nozīmes. Publiskās telpas, sniegtie viesnīcas pakalpojumi tiek izvērsti aizvien vairāk. Jaunā koncepta viesnīcās uzsvars ir uz aizraujošu publisko telpu un uz saturu – stilīgu interjeru, tiek gādāts, lai tur kaut kas notiktu. Numuri pavisam nelieli, bet ļoti komfortabli un aprīkoti ar dažādām tehnoloģijām. Ideja ir tajā, ka nav obligāti jādodas ārpus viesnīcas, pati viesnīca piedāvā aizraujošu vidi un sabiedrību.

BalticTravelnews.com: Kā ar minētajām tendencēm ir "Dome Hotel"?

Gundars Ozols: Pēdējos laikos esam daudz ko jau mainījuši, cenšamies vidi un saskarsmi padarīt demokrātiskāku, radīt māju sajūtu, veidot ciešāku dialogu ar viesi. Tomēr jāņem vērā, ka pieczvaigžņu viesnīca un jārod balanss, robeža, līdz kurai dažādās novitātēs varam iet, lai nenonāktu konfliktā ar 5 zvaigžņu standartu.

Tomēr, šis jaunais viesnīcu attīstības koncepts ar tādu ļoti neformālu pieeju mani aizrauj, domāju, ka nākotnē kaut ko tādu realizēšu.

BalticTravelnews.com: Rīgā?

Gundars Ozols: Nē, Rīgā neko vairāk nevajag. Var būt, ka Latvijas reģionu pilsētas, kuras pašreiz intensīvi attīstās, pēc laika sāks piesaistīt vairāk darījumu tūristu, tur radīsies vajadzība pēc jaunām viesnīcām. Ziemeļeiropā, Rietumeiropā, lai veidotu šāda tipa viesnīcas, ir jābūt stabilam darījumu tūrismam. Drīzāk, es tādu atvērtu arī ārpus Latvijas.

BalticTravelnews.com: "Dome Hotel" bija plāni paplašināties? Kā Jums veicas?

Gundars Ozols: Esam procesā, rekonstrukcijas process ir sarežģīts, jo ēka tomēr arhitektūras piemineklis. Stilistiski interjers būs saskanīgs ar esošo viesnīcu. Interjeru zīmē arhitekts Reinis Liepiņš, kurš izveidoja jau esošo viesnīcu. Numuru iekārtojums būs galvas tiesu pārāks par pašreizējo, jo top arī divlīmeņu, trīs līmeņu numuri, numuri ar terasēm. Mēs iegūsim jaunas, lielākas apspriežu telpas. Pagrabstāvā būs pievilcīga, plaša SPA zona.

BalticTravelnews.com: "Dome Hotel" restorāna šefpavārs Sergejs Šiporovs šeit strādā jau vairāk nekā divus gadus. Kā esat apmierināts ar viņa sniegumu?

Gundars Ozols: Viņš ir izcils! Esam "Relais & Châteaux" asociācijā, kur es arī ieņemu reģionālu amatu pārvaldē, un viena no manām ambīcijām ir atvest uz šo reģionu Michelin. Sergejs pilnīgi noteikti kvalificējas, lai restorāns iegūtu Michelin zvaigznes. Viņš ir viens no labākajiem pavāriem Rīgā! Restorāns, līdz ar pārbūvi, arī paplašināsies, pieslīpēsim servisa kvalitāti. Tāpat man ir gandarījums, ka mums ir izdevies restorānu izveidot tādu, lai to regulāri apmeklētu vietējie iedzīvotāji. Reņģes, kā restorāna ēdiens, bija mana ideja, mēs pirmie Rīgā tās sākām piedāvāt ēdienkartē. Mana iecere par “nacionālās zivs” radīšanu ir izdevusies, un nu jau daudzos Rīgas restorānos reņģes ir neatņemama ēdienkartes sastāvdaļa! Mūs reizēm urda mazās tautas komplekss, vai tikai nebūs par vienkāršu, bet, manuprāt, tieši vienkāršībā un atšķirīgumā ir spēks!

BalticTravelnews.com: Kā veicas darbs viesnīcas augšējās terases daļā, kur arī var viesi baudīt ēdienus un dzērienus?

Gundars Ozols: Biju gaidījis, ka mūsu jumta terase būs vairāk paredzēta privātiem pasākumiem, korporatīviem pasākumiem, bet izrādās, ka tā visu laiku ir aizņemta ar ikdienas apmeklētājiem, tā strādā ar ļoti stabiliem ieņēmumiem.

BalticTravelnews.com: Kā veicas ar SPA pakalpojumu sniegšanu?

Gundars Ozols: Pateicoties konkurencei, esam sapratuši, ka mums ir jāspecializējas. Līdz ar to no Indijas esam uzaicinājuši šeit strādāt profesionālas ajūrvēdas terapeites, izcilas masieres. Esmu iecerējis piedāvāt šo pakalpojumu vietējiem iedzīvotājiem, attiecīgi pielāgojot arī cenu līmeni.

BalticTravelnews.com: Cik pasaules valstis esat pats apceļojis?

Gundars Ozols: Neesmu skaitījis, bet ļoti tālie un eksotiskie ceļojumi man vēl noteikti priekšā.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs uztverat ceļošanu? Kā rodas sajūta, ka tieši tobrīd jādodas uz konkrētu valsti?

Gundars Ozols: Man ļoti patīk ceļot. Viesnīca nav mans vienīgais bizness, līdz ar to daudz sanāk braukt saistībā ar darbu. Galamērķi man bieži vien ir diezgan netipiski, piemēram, reģionālās pilsētas Eiropā, kur kā tūristi parasti neieklīstam. Man ir milzīgs gandarījums par šādu iespēju, varu salīdzināt kā cilvēki dzīvo dažādās vietās. Ja runa ir par atpūtas braucieniem, tad vados pēc tā brīža noskaņojuma. Man ļoti patīk jūra, smiltis, siltums, bet izvēlos kaut ko mazliet eksotiskāku par Turciju. Mani aizrauj kalnu slēpošana, cenšos regulāri aizbraukt uz kalniem.

Plānošana vienmēr ir ļoti īsā termiņā – no ieceres doties ceļojumā līdz izpildījumam man vajag nedēļu, divas. Negaidītie un neplānotie ceļojumi parasti ir tie vislabākie. Īsos ceļojumus ir viegli noorganizēt, mums ir paveicies ar to, ka mums ir "airBaltic" ar tik daudziem tiešajiem savienojumiem – atliek tikai izvēlēties interesantāko vai izdevīgāko galamērķi un nedēļas nogales ceļojums gatavs!

Ja lemju doties garākā ceļojumā, tad man ir vajadzīga sajūta, ka es to esmu nopelnījis. Tagad man ir tik daudz ikdienas darbu, daudz darbojos ar bērniem, un kādā brīdī es sajūtu, ka esmu cītīgi un apzinīgi strādājis, bērniem nav trūcis manas uzmanības, tātad tagad varu atļauties to visu atstāt un aizbraukt uz dažām nedēļām.

BalticTravelnews.com: Kurš ceļojums ir bijis tāds, kas joprojām silda sirdi?

Gundars Ozols: Man ir sarakstiņš ar šādiem ceļojumiem. Pirms vairākiem gadiem, tieši sievas Ineses dzimšanas dienas priekšvakarā pajautāju, vai viņa ir gatava doties ceļojumā rīt. Nopirku biļetes uz Atēnām un tālāk uz Krētu. Norezervēju viesnīcu pirmajai naktij Krētā. Tālākā programma šim nedēļu ilgajam ceļojumam bija simtprocentīga improvizācija! Izvēle par labu Krētai, jo biju atradis fotogrāfiju ar klinšu ieskautu pludmali un līcīti, kurā ūdens tik dzidrs, ka laiviņas izskatās, kā pakārtas gaisā. Tas arī kļuva par šī brauciena galamērķi. Visas mantas atstājām viesnīcā, līdzi bija t-krekls un nedaudz skaidras naudas. Nakšņojām pie saimniekiem, ēdām vietējās ēstuvēs, tikām cienāti ar pašmāju brūvējumiem... Atradām arī iecerēto vietu ar pludmali, kur skats tiešām bija grandiozs. Tur nokļūt varēja tikai ar laivu no vietējā ciemata.

BalticTravelnews.com: Jūs jau pieminējāt, ka viesnīcas vadīšana nav vienīgais bizness, ar ko vēl nodarbojaties?

Gundars Ozols: Es vadu arī uzņēmumu grupu, kas darbojas IT nozarē un izstrādā jaunākās paaudzes risinājumus Eiropas degvielas tirgotājiem – benzīntanku tīkliem un transporta uzņēmumiem. Biznesu aizsāku 1995. gadā, pārdodot smērvielas, vēlāk pievienojās degvielas kartes. Tā, soli pa solim, esam tikuši tik tālu, ka šobrīd vadām tehnoloģisku procesu, saikni starp pārvadātājiem visā Eiropā un degvielas tirgotājiem. Tāds UBER degvielas nozarei. Šo tehnoloģiju radījām 2008. gada krīzes iespaidā. Risinājuma būtība – kā transporta uzņēmumi, kuriem ir vairāki tūkstoši automašīnu, var satikties ar degvielas uzpildes stacijām. Plastikāta karšu vietā šoferi izmanto savus telefonus. Šobrīd otras šādas tehnoloģijas nav.

Viesnīcu jomā, piemēram, tehnoloģiju niša, kurā darbojas tiešsaistes portāli, kas pārdod viesnīcu pakalpojumus, ir tik pārsātināta, ka tajā vairs nevar iespiesties.

BalticTravelnews.com: Ja Jums kādā pasaules valstī, pilsētā vajadzētu nodzīvot vienu gadu, kura tā būtu?

Gundars Ozols: Pirmā būtu Berlīne, vācu vide man ir pazīstama. Kosmopolītiska, tur vienmēr kaut kas notiek, daudz parku, samērīgs cenu līmenis. Berlīnē es jūtos brīvi, gandrīz kā mājās. Vēl man patīk Spānija, pārsvarā gan esmu bijis Katalonijas reģionā, vēl Madridē, bet labprāt iepazītu pārējo daļu, kaut vai basku zemi. Runāju angliski, krieviski, vāciski, pēdējos gados apgūstu spāņu un franču valodas, tādējādi dzīvošana Spānijā dotu iespēju uzlabot valodas zināšanas. Man ļoti patīk Karību reģions, es varētu gadu padzīvot, piemēram, San Martinā. Nomainītu profesiju, kļūtu par sērfošanas instruktoru. Ja visu laiku dzīvoju lielā atbildības atmosfērā, tad pienāk brīdis, kad gribas kaut ko vieglu un nepiespiestu, lai neparko nav jāuztraucas.

BalticTravelnews.com: Kur Jums patīk Latvijā atpūsties?

Gundars Ozols: Līdz šim esmu nepiedodami maz apceļojis Latviju. Pārsvarā zinu Kurzemi, agrāk vasaras pavadīju Pāvilostā.

Šobrīd, aizbraucot uz kādu Latvijas vietu, kur neesmu bijis vai sen neesmu bijis, man ir pozitīvs pārsteigums par attīstību. Nesen apmeklēju viduslaiku festivālu Jaunpils pilī. Fantastiski iespaidi! Tik laba kvalitāte, tik autentiski un bez samākslotības. Viesnīca iekārtota viduslaiku pilī, pati pils ārkārtīgi interesanta, fantastisks restorāns! Latvijas apceļošana noteikti ir manu nākotnes plānu sarakstā!

BalticTravelnews.com: Kā Jūs nonācāt līdz tam, ka kļuvāt par viesnīcnieku?

Gundars Ozols: Ap 2000. gadu, kad šī ēka nonāca manā īpašumā, lauzīju galvu par labāko scenāriju, lai ēku rekonstruētu un ieguldījums būtu atpelnāms no tās ieņēmumiem. Īres un nomas tirgus vēl tikai veidojās, tāpēc izlēmu par labu viesnīcai, sākotnējā versijā – trīszvaigžņu, bet jau projekta realizācijas gaitā, analizējot tirgu, mainīju ieceri un galu galā uzbūvēju piecu zvaigžņu viesnīcu. Man nav kādas speciālas izglītības tūrismā vai viesmīlības biznesā. Latvijas Universitātē esmu ieguvis maģistra grādu Publiskajā pārvaldē – esmu profesionāls pašvaldību izpildvaras speciālists.

BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu hobiji?

Gundars Ozols: Cik nu tos savas aizņemtības dēļ varu atļauties. Mana meita trenējas kalnu slēpošanā, līdz ar to – es viņai līdzi. Kādreiz trenējos boksā un tagad atgriezos atkal šajā sportā fizkultūrai. Drusku spēlēju tenisu. Mācos svešvalodas. Esmu tajā vecumā, kad gribas sevi pilnveidot.

BalticTravelnews.com: Kāds automašīnu zīmols Jums patīk vislabāk?

Gundars Ozols: Man patīk atsevišķas automašīnas, nevis viss zīmols. No klasiskām vērtībām, piemēram, Wrangler Jeep vai Mercedes G klase. No pēdējo gadu ražas vairāki izdevušies modeļi ir Citroën. Esmu sajūsmā par to, kā ir spējis mainīties Volvo un uzskatu, ka tā jaunā dizaina līnija ir īsts veiksmes stāsts! Plašā patēriņa automašīnu grupās pašreiz parādās pat vairāk jaunu, interesantu dizainu nekā klasiskajās.

Uzziņa

5 zvaigžņu luksus viesnīca "Dome Hotel", Rīgā atklāta 2009. gadā.

Pašreizējais "Dome Hotel" izskats ir īpašnieku iztēles un arhitekta Reiņa Liepiņa talanta un prasmes sintēze, kur cieņa pret arhitektūras mantojumu organiski sadzīvo ar 21. gadsimta klienta prasību apzināšanos.

1954. gadā Francijā izveidotā asociācija "Relais & Châteaux" apvieno vairāk nekā 550 izcilas viesnīcas un restorānus, kuru vadītājus, īpašniekus un šefpavārus vieno kaislība uz savu darbu, kā arī patiesums un cilvēcība saskarsmē ar viesiem. Dome Hotel tika uzņemta Relais & Châteaux asociācijā 2014. gadā.

Kopš 2016. gada "Dome Hotel" īpašnieks Gundars Ozols ir uzņēmies "Relais & Châteaux" vicedelegāta uzdevumus asociācijas Beneluksa, Austrumeiropas un Skandināvijas valstu apakšnodaļā.

"Dome Hotel" restorāna šefpavārs Sergejs Šiporovs savu vairāk nekā 15 gadus ilgo šefpavāra karjeru ir veidojis kā Latvijā, tā arī ārpus tās, piemēram, Oksfordas restorānā "Le Manoir aux Quat Saisons", kas novērtēts ar divām Michelin zvaigznēm.

Dome zivju restorāns ir vienīgais Rīgā, kuram zivis piegādā mazās zivju audzētavas un arī paši zvejnieki – piemēram, reizi nedēļā svaigas zivis tiek vestas no 200 km attālās Pāvilostas Latvijas rietumu piekrastē.

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimis un izaudzis...

Rīgā. Savukārt manas bērnības vasaras aizvadītas Pāvilostā.

Mans zelta likums ir...

būt godīgam un darīt labu!

Viena no manām jaunākajām atziņām ir...

ka katram sava patiesība. Vēl tikai jāiemāca savam ego ar to sadzīvot...

Vasarā mans mērķis ir...

kārtīgi atpūsties. Diemžēl šovasar drīzāk sanāca kārtīgi pastrādāt...

Sevi iepriecinu ar...

no tādiem ikdienas priekiem laikam jau garšīgi paēst. Vēl šeit pieminētu masāžas apmeklējumu...

Mans iecienītākais restorāns...

visgaršīgāk, vēl joprojām, ir mūsu DOME zivju restorānā! Šovasar iecienīju "36.līniju", kombinējot to ar pludmales apmeklējumiem Lielupē.

Trīs lietas, kas man vēl bez pases vienmēr ir līdzi ceļojumā...

šeit nebūs nekā eksotiska... Lidojumā ņemu līdzi šokolādi un daudz ūdens.

Ja man būtu iespēja, es stundu sarunātos ar...

kādu cilvēku, kas visu zina par sievietes un vīrieša attiecībām.

Es kā tūrists ārvalstīs esmu apmierināts, ja...

cilvēki apmeklētajā valstī ir draudzīgi un atsaucīgi. Un mani nemēģina apkrāpt...

Es iedvesmojos no...

vides estētikas. Visbiežāk – citās valstīs redzētā.

Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...

šeit saraksts diezgan garš. Vairākas Āfrikas valstis un Austrālija būtu no tādiem tuvāko gadu ceļojumu plāniem!

Mana ideālā diena...

ir, kad izdodas iecerētais. Mazas vai lielas veiksmes un izdošanās man vienmēr uzlabo garastāvokli!

Mans novēlējums Baltictravelnews.com...

Spēt turēt līdzi tehnoloģiju laikmetam. Lai vienmēr izdodas noķert īsto vilni un būt starp vadošajiem medijiem!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 Jānis Sīmanis 08/24/2018 10:15 Nepiedodami daudz gramatikas kļūdu. Šī iemesla dēļ nebija pacietības izlasīt visu interviju... Izdariet secinājumus un esiet lūdzu uzmanīgāki un pārlasiet tekstu pirms publicēšanas!

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 10.10.2018 - 28.10.2018 Bagātīgās svētdienas brokastis! Hercogs Mārupe
Katru svētdienu no 11:00-15:00 – brīvdienu vēlās brokastis. Piedāvājumā plašs siltās un aukstās bufetes klāsts, glāze prosecco un svaigi | Skatīt vairāk
Latvija no 19 EUR
Valmieras Restorānu nedēļa Valmieras TIC
Valmieras Restorānu nedēļas laikā, no 5. līdz 11.novembrim, restorānos ēdienkarti būs sastādījis pats rudens. | Skatīt vairāk
Pasākumi oktobrī Valmieras TIC
Oktobrī aicinām apmeklēt aktīvās atpūtas pasākumus, koncertus, svētkus, sarīkojumus, un izziņas pasākumus Valmierā un Kocēnu, Burtnieku, | Skatīt vairāk
Ideāla vieta svinībām! Park Hotel Latgola
Jūsu pasākums noteikti kļūs ekskluzīvs, jo Daugavpilī tā ir augstākā vieta, no kuras var baudīt pilsētas skatus! | Skatīt vairāk
no 40 EUR
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2018 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2018 1st-studio.com

 
Total Timed::0.11027598sec.