LIELĀ INTERVIJA ar Vadimu Muhinu, «Mogotel» valdes priekšsēdētāju

LIELĀ INTERVIJA ar Vadimu Muhinu, «Mogotel» valdes priekšsēdētāju

Viesnīcu operatoru kompānija "Mogotel" valdes priekšsēdētāja Vadima Muhina vadībā piedzīvo strauju izaugsmi, atklājot vienu viesnīcu pēc otras ne tikai Latvijā, bet nu jau arī ārpus tās robežām.

BalticTravelnews.com: Kuras vietas Eiropā ir tās, kur Jūs saredzat interesantas tendences viesnīcu būvniecībā utml.?

Vadims Muhins: Daudz ceļoju ar savu ģimeni, kā arī dodos darījuma braucienos, un, protams, ceļā mani vada arī profesionālā interese. Piemēram, nekad vienā viesnīcā nepalieku ilgāk par divām dienām, bet apmetos vēl kādā viesnīcā. Tā varu salīdzināt iespējami vairāk viesnīcas un to servisu. Viesnīcu izvēlei izmantoju rezervēšanas sistēmu Booking.com, visbiežāk palieku četru zvaigžņu viesnīcās, reti kad piecu zvaigžņu. Ļoti interesanti Polijā vērot tendences viesnīcu attīstības jomā, jo lielā tirgus dēļ tur pašreiz aktīvi strādā investori gan no rietumiem, gan austrumiem. Līdz ar to arī viesnīcu piedāvājums veidojas interesants, daudz jauna tehnoloģiju jomā. Pats esmu pabijis Varšavā, Krakovā. Tāpat sava veida attīstība vērojama Čehijā, Ungārijā. Lai cik liels būtu viesnīcu noslogojums lielākajās Eiropas galvaspilsētās, Rīgā tas vienmēr būs par 15-20 procentpunktiem zemāks.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs vērtējat, kādēļ veidojas šāda situācija?

Vadims Muhins: Tā veidojas no daudzām sakritībām, bet jāņem vērā, ka turīgu klientu piesaistē viesnīcnieki vien nevar visu paveikt. Lai viņi šeit brauktu, jābūt ieinteresētībai gan valsts līmenī, gan no uzņēmējdarbības vides. Gribētos, lai arī pilsētas – Rīga, Jūrmala vairāk ieguldītu darba, lai tūristiem būtu interese un vajadzība šeit braukt. Vairākās valstīs pašreiz uz tā arī viesnīcu attīstība balstīta – daudz brauc darījumu cilvēki, kuri pie reizes arī atpūšas.

BalticTravelnews.com: Ko viesnīcās Latvijā būtu vērts ieviest, lai tās kļūtu vēl modernākas?

Vadims Muhins: Viesnīcu jomā pašreiz visā pasaulē ļoti aktīvi ievieš jaunās tehnoloģijas. Piemēram, klientam ienākot istabā, viņu no ekrāna sveicina patīkama balss, izstāstot par iespējām apskatīt pilsētu, apmeklēt restorānus utt. Būtu vairāk vērts piestrādāt pie atsevišķu konceptu izveides restorānos. Pēc mūsu aprēķiniem, Latvijā viesnīcas numuriņa vidējā cena tuvākajā laikā pieaugs, reizē tiks sasniegts augstāks kvalitātes līmenis. Protams, katra viesnīca iespējami rūpējas par viesu apkalpošanu pēc savas izpratnes un iespējām. Piemēram, ja nepieciešams, arī mēs organizējam viesu sagaidīšanu lidostā, bet tas ir atsevišķs maksas pakalpojums. Kad uzsākam sadarbību ar kādu no taksometru firmām, pārliecināmies, lai tai būtu kvalitatīvas automašīnas, laba apkalpošanas kultūra. Jāņem vērā arī, ka ģeopolitiskās situācijas dēļ pašreiz ir sava veida krīze viesnīcu biznesā. Jāatzīst, ka arī mūsu viesnīcu papildpakalpojumu vidējās cenas ir kritušās.


BalticTravelnews.com: Ar ko Rīga tomēr pašreiz ir tūristiem pievilcīga?

Vadims Muhins: Pašreiz šāds pievilcīgums veidojas kompleksi – var lēti atlidot, lēti palikt. Līdz ar to arī ierodas tūristi ar vidēji augstiem ienākumiem, bet vienalga viņiem uz citu valstu fona izdodas šeit salīdzinoši lēti atpūsties. Rīga ir skaista pilsēta, un daudzi tūristi arī atgriežas vēlreiz, liecina mūsu statistika. Cilvēkiem ir, kur aiziet atpūsties, šeit var garšīgi paēst. Daudzi izmanto SPA procedūras, tādēļ par to pieejamību daudz rūpējamies arī savās viesnīcās. Skandināvijas valstu, Vācijas, Krievijas tūristi, pēc maniem vērojumiem, ir tie, kuriem SPA jo īpaši interesē. Grūti pateikt, kas dod lielākus ienākumus viesnīcai – SPA vai restorāns, jo SPA bieži vien kādā veidā jau ir iekļauta viesnīcas piedāvājumā. Tomēr skaidrs, ka SPA ir labs pieprasījums, pavēroju arī ārzemēs, ko mēs varētu jaunu ieviest šajā jomā.

BalticTravelnews.com: Par ko ceļotāji izsakās pozitīvi, kas viņiem Latvijā patīk?

Vadims Muhins: Viesu grāmatās aizvien ir daudz ierakstu par to, cik viesiem ļoti patikušas Jūgendstila ēkas, atzinīgi vārdi tiek veltīti Rīgas Doma baznīcas ērģelēm. Arī man pašam patīk pastaigāt pa Rīgas centru, apskatīt arhitektūru, pavērot, kā tajā iekļaujas tik dažādās viesnīcas... Liela mūsu bagātība ir cilvēki - draudzīgi, pretimnākoši, ko novērtē arī ceļotāji.  

BalticTravelnews.com: Kā ceļotāji uzzina par Jūsu viesnīcu esamību un apmešanās vietu pieejamību?

Vadims Muhins: Viesu piesaiste mums ir vislielākais izaicinājums – komandas darbs gada garumā, ceļotāju paradumu izpēte, konkrētas izvēles skaidrošana. Mūsu viesnīcu numuriņi tiek pārdoti vismaz 200 kanālos, aktīvi sadarbojamies ar ienākošā tūrisma organizatoriem, bet, protams, lielākā loma mūsdienās ir internetā pieejamajai informācijai. Grupu tūrisms aktīvāks ir vasarā, ziemā lielāks pieprasījums ir no individuālajiem ceļotājiem. Esmu gandarīts, ka mums izdodas strādāt diferencēti, un, kad Latvijā strauji kritās Krievijas tūristu skaits, mēs to tikpat kā neizjutām.


BalticTravelnews.com: Viena no Jūsu viesnīcām Rīgā ir tuvu autoostai, dzelzceļa stacijai. Vai ir gadījumi, kad cilvēki ienāk un jautā pēc iespējas palikt? Vai cena par numuriņu būs tāda pati, kā tobrīd Booking.com vai zemāka?  

Vadims Muhins: Protams, situācijas ir dažādas, bet pašreiz pieturamies pie tā, ka cena ir tāda pati, kāda tā tobrīd ir Booking.com Iespējams, sarūpēsim klientam kādu papildus pārsteigumu vai tml.

BalticTravelnews.com: Nesen piedzīvojāt nosaukumu maiņu – zīmola RixWell izveidi, kādēļ tas bija nepieciešams?

Vadims Muhins: Tas bija akcionāru lēmums, kādam turpmāk jābūt sadalījumam, lai pēc izvēlētā koncepta strādātu viena vai otra nosaukuma viesnīcas, ir mērķis attīstīt arī pieczvaigžņu viesnīcas. Viena no Wellton viesnīcām jau tiek būvēta Krastmalā, kurai precīzu nosaukumu izvēlēsimies tuvākajā nākotnē. Plānojam, ka tajā gultasvietu skaits varētu sasniegt pat 450 vietas. Darām visu iespējamo, lai tā būtu augstākās klases un pieprasītākā pieczvaigžņu viesnīca Rīgā ne tikai brīnišķīgā skata uz Daugavu, bet arī visa pārējā servisa dēļ. Apzināmies, ka ar savām viesnīcām esam daļa no Rīgas kopējā tēla, ka esošās un topošās mūsu viesnīcas arī veido Rīgas izskatu, bet pēc mūsu darba viesi vai garāmgājēji spriež arī par mūsu galvaspilsētu kopumā. Pats ar katru brīdi aizvien vairāk aizraujos ar arhitektūru, un man padomā ir veids, kā tās attīstību nākotnē veicināt tieši arhitektu vidē. Skaidrs, ka ēkas lielākoties mūs pārdzīvos, un arī tās, ko redzam Vecrīgā, kādreiz kāds ir projektējis, cēlis, attīstījis, tādēļ es arī vēlētos izcelt šīs jomas profesionāļus.

BalticTravelnews.com: Reti kurš viesnīcu tīkls iziet ārpus Rīgas, bet jums ir viesnīcas arī Jūrmalā un Bauskā. Kā tur veicas ar viesu uzņemšanu?

Vadims Muhins: Jūrmalā tā ir pavisam neliela viesnīca, ko mums piedāvāja pārņemt un izmantojām šo piedāvājumu. Turklāt šādus piedāvājumus saņemam ļoti bieži, bet ne visi mums ir interesanti. Bauskā veicas labi, lai gan sākumā vajadzēja īpaši iedziļināties, kas būs viesi, kādu mārketingu labāk izmantot. Tagad skaidrs, ka Bauskā vairāk izmitinām grupas. Latvijas iedzīvotāji mūsu viesnīcās paliek minimāli, bet, piemēram, "Elefant" viesnīcā, Rīgā to īpatsvars ir diezgan liels. Tas varētu būt saistīts arī ar faktu, ka pie šīs viesnīcas mums ir laba autostāvvieta.

BalticTravelnews.com: Nevar noliegt, ka Jūsu paveiktais rada izbrīnu, kas ir Jūsu veiksmes pamatā?

Vadims Muhins: Lai kā konkurenti uz mums lūkotos, nekādu sevišķu brīnumu šeit nenotiek. Tas ir cītīgs ikdienas darbs. Pie mums var strauji kāpt pa karjeras kāpnēm, un daudzi biroja kolēģi vēl nesen strādāja mūsu viesnīcās dažādos amatos – viņi izprot tur notiekošo no augšas līdz apakšai, varam strādāt vienotā ritmā. Tāpat darba samaksa ir nedaudz virs vidējā tūrisma nozarē. Maldīgi domāt, ka pietiek pārdošanas kanālos izlikt zemu viesnīcas numuriņu cenu un uzreiz viss notiks, nē! Savās sanāksmēs nemitīgi analizējām, kādēļ vienas vai otras viesnīcas piedāvājums tobrīd rezervācijas sistēmās atrodas augstāk vai zemāk, pieņemam lēmumus, kā situāciju uzlabot. Pats analizēju, kāda veida darba optimizācija vēl ir iespējama, daudz iespēju saskatu informācijas tehnoloģijās. Dzīvoju Jūrmalā un katru rītu pa ceļam uz biroju Rīgā iebraucu arī kādā no viesnīcām, lai paskatītos, kā tur notiek darbs, kāda ir atmosfēra. Klātbūtnes sajūta man ir ļoti svarīga!

BalticTravelnews.com: Kā nokļuvāt tūrisma biznesā?

Vadims Muhins: Jau pirms daudziem gadiem mana ģimene nodarbojās ar būvniecību, galvenokārt ceļot viesnīcas un tās pārdodot.  Izveidojās situācija, ka man, vēl pavisam jaunam esot, nācās uzņemties šī ģimenes biznesa vadību – nebija izvēles. Es savos 19 gados vēl turpināju iegūt augstāko jurista izglītību Latvijas Universitātē, bet tālākā karjera jurisprudencē mani neinteresēja, tādēļ, izprotot vajadzību palīdzēt ģimenei, sāku strādāt. Tobrīd mums nebija vēl neviena viesnīca! Esmu gandarīts par paveikto, bet vēl daudz darba priekšā. Mans dzinulis noteikti nav naudā vai slavā, bet, ja izdodas un ir panākumi, loģiski, ka rodas aizvien jauni plāni un vēlmes sasniegt vairāk. Reizē pamudinājums ir vēlme, lai mani darbinieki pelnītu pietiekami. Piemēram, lai biroja kolēģi, kuri tik daudz no sevis iegulda mūsu biznesā, varētu atļauties sev tādus mājokļus, automašīnas, ceļojumus utt., kā viņi vēlas, lai būtu apmierināti ar darbu un nopelnīto pie mums! Visaugstāk darbiniekos novērtēju lojalitāti, jo katru var iemācīt darīt darbu, bet lojalitāti mūsdienās darba devējam īpaši jānovērtē. Ja Latvijā tagad esam viesnīcnieki, ar kuriem jau rēķinās, tad ieejot starptautiskā tirgū, mēs sākotnēji būsim kā skudriņas, bet ceru – augsim, un ar mums rēķināsies arī citi spēcīgi šī biznesa spēlētāji!

BalticTravelnews.com: Kā atpūšaties no darba, gūstat enerģiju?

Vadims Muhins: Katru rītu ceļos agri un skrienu gar jūru, tā sakārtoju domas. Vakaros pavadu laiku ar ģimeni, draugiem. Brīvdienās bieži vien esmu medībās - Dobeles pusē vadu Zebrenes medību kolektīvu. Iespējams, vectēva saknes mani ietekmējušas, bet sev un pārējiem par izbrīnu pēkšņi sevī atklāju medību aizrautību. Īsā laikā esmu guvis arī panākumus, piemēram, man ir Zelta medaļa par brieža ragiem.

Uzziņa

  • "Mogotel" ir viena no straujāk augošajām viesnīcu operatoru kompānijām Latvijā.

  • "Mogotel" pārstāv viesnīcu zīmolus "Wellton" un "Rixwell".

  • Latvijā darbojas 11 "Wellton" un "Rixwell" viesnīcas, no kurām divas Jūrmalā un Bauskā - pārējās Rīgā.

  • SIA "Mogotel" sniedz darbu vairāk nekā 400 cilvēkiem.

  • 2016. gadā "Mogotel" atklājis divas viesnīcas Tallinā, Igaunijā.

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimis un izaudzis...

Rīgā

Mana mīļākā pilsēta Latvijā ir...

Jūrmala

Trīs manas iecienītākās atpūtas vietas Latvijā ir...

Ļoti grūti kādu īpaši izcelt!

Mans iecienītākais restorāns Rīgā...

Restorāns "Melnā Bite"

Mans tālākais ceļojums ir bijis uz...

Taizemi

Vislielāko iespaidu man ir atstājis ceļojums uz...

Šveici

Mana sapņu valsts, kurp vēlos doties...

Peru

Mans iecienītākais vaļasprieks ir ...

Medības

Mans novēlējums BalticTravelnews.com ir...

no 10-10!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Skolēnu pavasara ceļvedis Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
Noderīgs materiāls skolēniem un ģimenēn plānojot pavasara atpūtu Jelgavas pusē. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 24.03.2024 - 01.04.2024 Svini Lieldienas Bauskas novadā! Bauskas TIC
Esam apkopojuši Lieldienu svinību norises vietas Bauskas novadā! Foto:N.Veiss | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.03.2024 - 01.04.2024 Pavadi Lieldienu brīvdienas Jēkabpilī!  Jēkabpils novada TIC
Pavadi Lieldienu brīvdienas Jēkabpils novadā! Esi aktīvs, dodies dabā, apmeklē pasākumus! | Skatīt vairāk
Labi būt pavasarī - Bauskas novadā! Bauskas TIC
Izdots jaunais kultūras un tūrisma ceļvedis „Labi būt Bauskas novadā” - aplūko un iedvesmojies brīvdienām! | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Kaļķu vārti
,


Jūrmalas TIC
,


Grand Palace Hotel
,


SIXT Latvija
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.68478584sec.