Viedoklis: Kāda veida kruīzus izvēlas Latvijas ceļotāji?

Kruīzs ir ceļošanas veids par kuru ir vairāk stereotipu nekā par citiem. Vieniem tas saistās ar ārzemju pensionāriem, kas vēlas mierīgu izklaidi, kādam citam - braucienu pāri Baltijas jūrai uz Stokholmu. Lai nedaudz kliedētu stereotipus un noskaidrotu Latvijas ceļotāju pieredzi ar kruīziem, Travelnews.lv redakcija vērsās pie tūrisma aģentūrām, jautājot kāda veida kruīzus tās piedāvā, kas ir populārākie galamērķi un kādas vispār ir priekšrocības kruīziem, salīdzinot ar tradicionālāku ceļojumu. Vai ar vienu dienu katrā kruīza piestāšanas galamērķi nav par maz? Kādas klases kajītes latviešu ceļotāji izvēlas un ar kādām papildu izmaksām jārēķinās, dodoties kruīzā? Vai novērojams, ka kruīzos vairāk dodas, piemēram, vecāka gadugājuma cilvēki?

Inga Freiberga, ceļojumu aģentūras "Latvia Tours" Atpūtas ceļojumu nodaļas vadītāja

Kruīzu galamērķi ir atkarīgi no sezonalitātes – vasaras sezonā pieprasīti ir Vidusjūras kruīzi un Norvēģijas fjordi, savukārt rudens, ziemas un agra pavasara sezonā populāri ir Karību jūras kruīzi. Arī Kanāriju salas, Āzijas valstis un Arābu zemes – Arābu emirāti ziemas periodā. Novērojam, ka ļoti pamazām, bet interese par kruīziem Latvijā pieaug. Jūtam, ka ir arvien vairāk atkārtoto pasūtījumu – cilvēki vēlas doties atkārtoti kruīzos. Tāpat novērojam, ka cilvēki skatās uz atlaidēm un cenšas iegūt labāku piedāvājumu. Piemēram, Vidusjūras kruīzos, vasaras sezonas beigās iespējams iegūt piedāvājumu pat uz pusi lētāku nekā pašā "karstākajā" sezonā. Piemēram, ja standartā nedēļas kruīzs maksātu 1000 eiro, tad ar atlaidi var doties pat par 500 eiro. Papildu, protams, jārēķinās ar ceļa izmaksām uz kruīza sākumpunktu un no beigu punkta. Mēs parasti arī klientiem piedāvājam iegādāties šīs aviobiļetes pie mums, ko arī cilvēki dara. Tāpat kruīzā dodoties jārēķinās, ka papildu būs jāmaksā par dzērieniem un servisa jeb apkalpošanas maksu uz kuģa. Kruīzi, ierasts, tiek pārdoti ar "viss iekļauts" piedāvājumu – tātad, uz kuģa par ēšanu, atrakcijām un citām lietām nebūs jāmaksā, taču "viss iekļauts" nav iekļauti dzērieni un apkalpošanas maksa. Protams, vēl var iegādāties arī ekskursijas, taču tas nav obligāti.

Priekšrocības dodoties kruīzos, salīdzinot ar došanos parastā lidojumā uz kādu kūrortu vai pilsētu, noteikti ir tā, ka iespējams nedēļas laikā pabūt, piemēram, piecās dažādās vietās. Tāpat arī tas ir serviss uz kuģa – par jums rūpējas, jūs lutina. Uz kuģa bieži ir ļoti labi koncerti, teātris un citas ekstras par ko parastā ceļojumā būtu jāmaksā. Iespējams baudīt kuģi pat vakaros un naktī. Protams, ir gadījumi, kad cilvēkiem liekas, ka ar vienu dienu pilsētā, kamēr kuģis ir apstājies, nav pietiekami. Tomēr tas ir ļoti labs ieskats katrā valstī vai pilsētā – un ja kāda no šīm vietām ir īpaši iepatikusies, tad ir iespējams pēc kruīza doties jau uz konkrēto vietu, "atgriežoties". Ar ostu atrašanās vietām ir ļoti dažādi – ir ostas, kas atrodas pašā centrā – piemēram, Rīgā, kad nokāpj no kuģa, ir uzreiz vecpilsētā. Taču ir arī ostas, kuras ir tālāk no centra. Taču parasti ir gan autobusu, gan taksometru piedāvājums, lai nokļūtu centrā, nerunājot par kruīzu kompānijas organizētajām ekskursijām. Līdz ar to pat cilvēki, kas vēlas vieni paši iepazīt pilsētu, spēj ērti nokļūt pilsētas centrā.

Latvijas tūristi pēdējā laikā visbiežāk izvēlas kajītes ar logu vai kajītes ar balkonu, nevis iekšējās kajītes, kuras ir lētākas, vai ekstra klases kajītes. Agrāk bija novērojams, ka ir lielāks pieprasījums pēc iekšējām kajītēm, bet vairs ne – cilvēki novērtē to, ka ir pieejams logs vai balkons, un būt svaigā gaisā un klimatā. Savukārt par mērķauditoriju kruīziem – visā pasaulē pamazām tiek lauzts stereotips, ka kruīzi tiek domāti veciem cilvēkiem, jo tas ir ļoti ērts ceļošanas veids. Novērojam, ka arvien vairāk jaunas ģimenes iegādājas kruīzus – ir vairākas kruīzu kompānijas, kuras par mērķauditoriju izvēlējušās jaunus cilvēkus un ģimenes ar bērniem, tiem arī piedāvājot dažādas aktivitātes uz kuģiem – atrakcijas bērniem vai pat iespēju sērfot.

Dmitrijs Silva, ceļojumu aģentūras "Alsvets" mārketinga menedžeris

Pie mums pieprasītākie kruīzi ir Vidusjūras kruīzi un Rīga – Stokholma – Rīga kruīzs pa Baltijas jūru. Protams, piedāvājam arī Karību jūras kruīzus un, piemēram, arī kruīzus pa Āzijas valstīm. Manuprāt, ir konkrēta cilvēku grupa, kura interesējas par kruīziem, tajos arī dodoties. Tāpat ir arī cilvēku grupa, kura baidās no kuģiem un tajos nedodas. Baidās no dažādām lietām, ka kaut kas kuģim var notikt un tā – vai arī vienkārši "nepanes" ceļošanu kuģos. Mērķauditoriju atšķirības starp cilvēkiem, kuri dodas kruīzos vai dodas cita veida ceļojumos neesmu novērojis – ceļo visur vienādi. Gan veci cilvēki, gan jauni, gan ģimenes. Kruīzu izmaksas ir ļoti atšķirīgas, bet, piemēram, par Vidusjūras kruīzu vidēji cilvēks samaksā aptuveni 800 eiro. Parasti mums lidojums uz kruīza sākumpunktu un atpakaļceļš  ir iekļauts cenā, bet ir arī iespējams, ka lidojums jāpērk pašam – jāskatās pēc piedāvājuma. Kruīziem priekšrocība ir tā, ka tādā veidā cilvēks, piemēram, divu nedēļu laikā, var apceļot vairākas valstis, taču ceļojot uz vienu galamērķi – tikai vienu. Tāpat ar kuģi var nokļūt tādās Karību jūras salās, uz kurām aizlidot īsti nevar. Parasti klienti pērk ekonomiskās klases vai vidus klases kajītes. Starp kruīzu klasēm pārsvarā atšķirības ir novērojamas kajītes izkārtojumā, kā arī garākos kruīzos – piedāvātajā pakalpojumu klāstā. "Tallink" kruīzam Rīga – Stokholma kajītes ir arī bez logiem, taču eksotiskākos kruīzos kajītes bez logiem ir daudz retāk. Tomēr viss atkarīgs no kuģa, kuri ir dažādi. Jāiepazīstas ar piedāvājumu rūpīgi, pirms pērk kruīzu!

Evita Grāvīte, ceļojumu aģentūras "Pegasus International" produktu menedžere

Lai arī šobrīd mūsu māja lapa norāda, ka piedāvājam vienu kruīzu, mēs piedāvājam dažāda veida kruīzus. Šobrīd mums darbu ir tik daudz, ka nav bijis laika pieķerties mājaslapai un sakārtot piedāvājumu tur. Bet mēs Latvijā pārstāvam "MSC" (the Mediterranean cruise company) un "NCL" (Norwegian Cruise Line) kompānijas un pieprasījums pēc kruīziem ir ļoti labs. Pat pārsteidzošs īstenībā. Beidzot cilvēkiem ir gana informācijas par kruīziem un viņi saprot kādas ir to priekšrocības! Ir dažādu veidu pieprasījums starp cilvēkiem – ir liela interese pēc kruīziem ar jaunajiem kuģiem. Piemēram "MSC" šogad jūrā laidīs kuģi "Meraviglia", uz kura tad arī būs grandiozs šovu piedāvājums – pat "Cirque du Soleil". Otrs ir Karību jūras kruīzi un trešā kategorija ir oktobris/novembris, kad aktīvā tūrisma sezona ir beigusies, bet Vidusjūrā klimats vēl arvien ir ļoti labs, tad cilvēki dodas tādos īsajos kruīzos – uz četrām vai piecām naktīm. Par ļoti labu cenu! Mums ir pat veselas grupiņas, kuras piesakās uz šāda veida kruīziem. Un ja to var nopirkt par 300-400 eiro, tad tā ir ļoti patīkama cena ar vēl patīkamāku cenu. Protams, cena kruīziem ar jaunajiem kuģiem, īpaši vasarā, cena ir ļoti augsta. Sākot no 1000 eiro. Bet tam pašam kuģim uz rudeni – jau kaut ko varam piemeklēt. Kruīza kompānijas arī regulāri taisa akcijas un var "noķert" ļoti labus piedāvājumus. Varbūt ne uz jūliju vai augstu, bet uz septembra beigām vai oktobri – vēl ir pieejami piedāvājumi. Kruīza mērķauditorija vairs nav pensionāri – tos iegādājas arī cilvēki ap 30-40 gadiem ar domu izmēģināt. Un tie, kas izmēģina, nav vīlušies. Jo kruīza laikā nav jādomā par to kur jāguļ vai kur jāēd. Tāpat priekšrocība kruīzam ir tā, ka iespējams apskatīt vairākas vietas. Kuģis pārsvarā kustās pa nakti, līdz ar to pa nakti jūs guļat un no rīta pamostaties jau jaunā valstī. Kuģis būtībā ir tāda liela kustīga viesnīca! Līdz ar to var no rīta doties jaunā pilsētā vai pat turpināt zvilnēt pie baseina, ja ir tāda vēlme [smejas]. Lai arī pārsvarā kuģis stāv vienu dienu katrā pilsētā, taču dažreiz stāv divas vai trīs dienas. Protams, ir gadījumi, kad pietrūkst laika kādā pilsētā – tajā pašā Barselonā taču var pat divas nedēļas nodzīvot, taču tas ir šī ceļojuma veids. Tas ir veids kā paskatīties uz dažādām pilsētām, lai viņās atgrieztos! Tā "iemest aci" un atgriezties. Tas ir lielisks veids kā pārvietoties un pārvietoties ar augstu klasi.

Pērkot kruīzu, cilvēkam papildu jārēķinās ar lidojumu uz kruīzu, kā arī transfēru no lidostas un maksām uz kuģa – par dzērieniem un servisa maksu. Servisa maksa ir tāds kā obligātais maksājums par jūsu apkalpošanu. Tā vidēji ir ap 11 eiro dienā. Šo maksu tad piešķir apkalpojošajam personālam. To var nemaksāt, ja ir būtiski iebildumi pret servisu uz kuģa. Taču tad jādodas pie kuģa recepsijas un par to jāinformē ar iemesliem par to, kāpēc. Taču tas, manuprāt, nav īsti pieklājīgi. Vēl var doties kuģa kompānijas organizētās ekskursijās – par kurām jāmaksā, taču var doties arī pats uz "savu galvu", savā gaitā. Tajā pašā Barselonā es cilvēkiem parasti iesaku doties pašiem. Ar metro izbraukāt pašiem pilsētu un apskatīties slavenākās vietas. Jārēķinās, ka ekskursijas pārsvarā ir angļu valodā, līdz ar to valoda jāpārzina labi. Lai gan šobrīd parādās ekskursijas arī krievu valodā!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Tanzānijas sala - Zanzibāra Jēkaba Ceļojumi
Zanzibāra - Tanzānijai piederoša sala Indijas okeānā. Ideāla vieta, kur nedarīt neko un kaut uz mirkli atslēgties no pārējās pasaules. Atliek tik | Skatīt vairāk
Latvija 1830 EUR
Zaļā sala ragas mazā grupā Jēkaba Ceļojumi
Kaboverde jeb Zaļā Raga salas atrodas aptuveni 800 km uz rietumiem no Āfrikas kontinenta un vidusceļā starp Portugāli un Brazīliju! Apceļo šo unikālo | Skatīt vairāk
1858 EUR
Čīle un mistiskā Lieldienu sala Jēkaba Ceļojumi
Nokļūt Lieldienu salā nav vienkārši, bet turp tiecas liela daļa pasaules apceļotāju, meklējot atbildes noslēpumam par lielajām akmens skulptūrām. | Skatīt vairāk
4490 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 23.09.2017 - 26.09.2017 Autobusu noma - MB 1223 (26 sēdvietas) AP SAULI
Vai esi paguvis ieplānot autobusa tūri kopā ar kolēģiem vai radu pulku? Piedāvājam mazu, bet ļoti ietilpīgu un ērtu autobusu ar 26 sēdvietām! | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2017 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2017 1st-studio.com

 
Total Timed::0.07922721sec.