Aivars Mackevičs: Kad tūroperatoru arēnā sanāk milži

Latvijas tūroperatoru tirgū šogad ienāk divi lieli starptautiski tūroperatori (Vācijas TUI  un Polijas Itaka) un tas nozīmē, ka ir sākusies liela tūrisma tirgus pārdale ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijā.

Tas lielo tūroperatoru vidū rada pamatotu satraukumu, jo 2019. gadā būs milžu cīņas, kur īsākā laika posmā ieguvējs noteikti būs ceļotājs, bet ilgākā laika posmā, pie tirgus nekontrolētas situācijas, ceļotājs var būt arī zaudētājs. Ja cenu cīņas radīs finansiālu nestabilitāti tūroperatoru vidū, tad var pienākt brīdis, kad kāda no kompānijām var atstāt savus klientus vai nu ārzemēs vai nu bez naudas. Tāpēc tūrisma aģentūrām, asociācijai ALTA - Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijai un patērētāju aizsardzības struktūrām ir ļoti svarīgi pievērst rūpīgu uzmanību tūroperatoru aktivitātēm.

Interesanti, ka daudzi ceļojumu aģenti jauno tūroperatoru prezentācijās cenšas slēpties no publicitātes, jo nopietni baidās zaudēt savu līgumus ar esošiem tūroperatoriem. Mazās tūrisma firmas jau ziņo par lauztiem līgumiem un citām soda sankcijām. Arī tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv ir saņēmis netiešus "mājienus/norādījumus" ziņu veidošanas politikā un ar piedraudējumu anulēt esošos sadarbības līgumus. Situācija ir ļoti neparasta un interesanta! Izskatās, ka cīņa par Latvijas ceļotāju būs nopietna!

Komentē Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs Ēriks Lingebērziņš

Latvijas izejošā tūrisma tirgus gadiem ir bijis garlaicīgs, visiem zināmu iemeslu dēļ. Esošajā situācijā pirktspējas pieaugums Latvijā nosaka nepieciešāmību šo garlaicību kliedēt. Es redzu patērētāju kā ieguvēju ne tikai 2019. gadā - tas ir mazliet garāks posms, ņemot vērā faktu, ka Latvijas patērētājs ir vienmēr bijis ļoti konservatīvs savos lēmumos. Turklāt, ir jānotiek tirgus konsolidācijai. Latvijā ir ārkārtīgi liels aģentūru skaits un operatoru sadarbības nosacījumi var būt tie, kuri maina šo situācija. Nebrīnīšos, ja jau tuvākajā laikā sāksies vietējo, mazo, aģentūru konsolidācijas process, veidojot apvienības, tīklus utt. Tas būtu loģisks iznākums (turpinājums), komunikācijā ar operatoriem, meklējot ceļus pie labākiem sadarbības nosacījumiem.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 19.04.2019 - 25.04.2019 Velo tūre "Tā daļa Rīgas" Baltic DMC Group
Braucieni ar velosipēdiem pa Rīgu un Pierīgu erudīta gida pavadībā | Skatīt vairāk
Latvija 12 EUR
Pasākumi Valmierā aprīlī Valmieras TIC
Aprīlī aicinām baudīt Mākslas dienu norises kā arī citus koncertus, izziņas un sporta pasākumus Valmieras pusē! | Skatīt vairāk
Interneta vietnes izveidošana BeeZum
Interneta vietnes izveidošana pēc jūsu prasībām, iespējama dizaina izstrāde, apmācība un konsultācijas. | Skatīt vairāk
no 750 EUR
Māgisko sajūtu nakts Valmierā Valmieras TIC
Valmierā vasaras sezona tiks atklāta 4. maijā Gaujas Stāvo krastu Sajūtu parkā, kur ceturto gadu norisināsies pasākums “Maģisko sajūtu nakts”. | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.38755393sec.