Aivars Mackevičs: Kad tūroperatoru arēnā sanāk milži

Latvijas tūroperatoru tirgū šogad ienāk divi lieli starptautiski tūroperatori (Vācijas TUI  un Polijas Itaka) un tas nozīmē, ka ir sākusies liela tūrisma tirgus pārdale ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijā.

Tas lielo tūroperatoru vidū rada pamatotu satraukumu, jo 2019. gadā būs milžu cīņas, kur īsākā laika posmā ieguvējs noteikti būs ceļotājs, bet ilgākā laika posmā, pie tirgus nekontrolētas situācijas, ceļotājs var būt arī zaudētājs. Ja cenu cīņas radīs finansiālu nestabilitāti tūroperatoru vidū, tad var pienākt brīdis, kad kāda no kompānijām var atstāt savus klientus vai nu ārzemēs vai nu bez naudas. Tāpēc tūrisma aģentūrām, asociācijai ALTA - Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijai un patērētāju aizsardzības struktūrām ir ļoti svarīgi pievērst rūpīgu uzmanību tūroperatoru aktivitātēm.

Interesanti, ka daudzi ceļojumu aģenti jauno tūroperatoru prezentācijās cenšas slēpties no publicitātes, jo nopietni baidās zaudēt savu līgumus ar esošiem tūroperatoriem. Mazās tūrisma firmas jau ziņo par lauztiem līgumiem un citām soda sankcijām. Arī tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv ir saņēmis netiešus "mājienus/norādījumus" ziņu veidošanas politikā un ar piedraudējumu anulēt esošos sadarbības līgumus. Situācija ir ļoti neparasta un interesanta! Izskatās, ka cīņa par Latvijas ceļotāju būs nopietna!

Komentē Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs Ēriks Lingebērziņš

Latvijas izejošā tūrisma tirgus gadiem ir bijis garlaicīgs, visiem zināmu iemeslu dēļ. Esošajā situācijā pirktspējas pieaugums Latvijā nosaka nepieciešāmību šo garlaicību kliedēt. Es redzu patērētāju kā ieguvēju ne tikai 2019. gadā - tas ir mazliet garāks posms, ņemot vērā faktu, ka Latvijas patērētājs ir vienmēr bijis ļoti konservatīvs savos lēmumos. Turklāt, ir jānotiek tirgus konsolidācijai. Latvijā ir ārkārtīgi liels aģentūru skaits un operatoru sadarbības nosacījumi var būt tie, kuri maina šo situācija. Nebrīnīšos, ja jau tuvākajā laikā sāksies vietējo, mazo, aģentūru konsolidācijas process, veidojot apvienības, tīklus utt. Tas būtu loģisks iznākums (turpinājums), komunikācijā ar operatoriem, meklējot ceļus pie labākiem sadarbības nosacījumiem.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Autobusu noma - MB Sprinter (19 sēdvietas) AP SAULI
Piedāvājam nomāt mūsu jauno luksus klases mikroautobusu - Mercedes Benz Sprinter ar 19 sēdvietām! Ideāls mazām ceļotāju grupām, kas augsti vērtē | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 03.08.2019 - 27.08.2019 Velomaršruta nr.779 brauciens TAKA
Ir sākusies pieteikšanās reģionālā velomaršruta Nr.779 „Luknas ezera loks” popularizēšanas velobraucienam. Piedalīties tiek aicināts ikviens | Skatīt vairāk
Autobusu noma - Setra S 416 (50 sēdvietas) AP SAULI
Ietilpīgs un ērts autobuss ar 50 sēdvietām, lieliem logiem un panorāmas skata jumtu. | Skatīt vairāk
Grupas BERMUDU DIVSTŪRIS koncerts #Pirmais Valmieras Tūrisma informācijas centrs
1.septembrī plkst.17.00 aicinām uz grupas "BERMUDU DIVSTŪRIS" labāko dziesmu koncertu #PirmaisValmierā! | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.51162815sec.