14.novembris vēsturē - tiek atklāts «eirotunelis» jeb tunelis zem Lamanša šauruma

Tunelis, kas savieno Franciju un Lielbritāniju, ir garākais zemūdens tunelis pasaulē - un arī viens no slavenākajām šāda veida būvēm pasaulē. Tunelis ir 50,5 kilometru garš (aptuveni kā no Rīgas līdz Siguldai, kur ir 52,6 kilometri) un tas savieno Kalē pilsētu Francijā ar Folkstones pilsētu Lielbritānijā.

Ideja par šāda veida tuneļa būvi "peldēja" gaisā jau kopš 1800.gadiem, kad franču inženieris Albērs Matjē-Favjē piedāvāja šādu ideju un izstrādāja pirmo tuneļa projektu. Tā kā šajos laikos tehnoloģiskās iespējas bija ļoti ierobežotas, viņa projektā tuneli apgaismoja ar eļļas lampām, pa to brauca ar zirgu ekipāžām, savukārt gaisu tunelī nodrošināja caurules, kas paceltos virs jūras līmeņa. Lai arī ideja cilvēkiem patika, kara dēļ tā netika īstenota.

Tomēr 1875. gadā tika nolemts tuneli izbūvēt - un 1876. gadā veica ģeoloģisko izpēti, pēc kuriem arī rakšanas darbus. Tomēr atkal - karu dēļ darbi tika apstādināti, no abām pusēm "izrokot" aptuveni 2 kilometrus. Pagāja 100 gadi un ideja vienmēr virmoja gaisā līdz 1984.gadā abas puses vienojās, ka tunelis tomēr jāceļ. Tuneļa izbūve sākās 1987.gadā un abas valstis katra raka no savas puses. Kopumā briti izraka vairāk nekā francūži, bet galvenais tika panākts - abas puses satikās precīzi vienā vietā. Lai nerastos situācija, ka tuneļi tiek rakti katrs savā virzienā, notika regulāra mērīšana ar dažādiem lāzeriem.

Tuneļa zemākais punkts ir 75 m zem jūras līmeņa, tomēr tas nav garākais tunelis pasaulē - garākais un dziļākais tunelis pasaulē ir Japānā meklējamais Seikana tunelis (54 kilometrus garš un līdz 240 metriem dziļš). Taču - kā jau minēts, Lamanša tunelim ir visgarākais posms, kas ir tieši zem ūdens.

Tunelis tika atklāts 1994.gada 6.maijā, taču pēc tam noritēja dažādi testi un pārbaudes līdz 1994.gada 14.novembrī tunelī tika atklāta pasažieru satiksme. Tunelis ir paredzēts tikai dzelzceļam, taču dzelzceļa sastāvos, kas "lido" pa sliedēm ar ātrumu 160 kilometri stundā, ir iespējams ievietot arī automašīnas. Kopumā tunelim ir trīs dzelzceļa joslas, divas paredzētas turp-atpakaļ maršrutiem, bet trešā - vilcienu apkopei, ja nu tāda nepieciešama. Brauciens no Francijas uz Lielbritāniju ar vilcienu aizņem aptuveni 35 minūtes.

Cenas ir no 30 mārciņām (34 eiro) par mašīnu vienā virzienā (braucot uz nedēļas nogali - 1 vai 2 dienām) vai 25 mārciņām (27 eiro) vienam cilvēkam. Tomēr regulāra biļete mašīnai vienā virzienā maksā aptuveni 90 eiro - taču nav papildu maksas par bagāžu vai mašīnā sēdošo cilvēku skaitu. Vilcieni kursē līdz pat četrām reizēm stundā (ik pa 15 minūtēm). Vilcieni pārvadā arī autobusus.

Gadā tuneli izmanto aptuveni 10 miljoni pasažieru un 2,5 miljoni mašīnu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
“Lustes Jēkabpilī” Jēkabpils TIC
11.08.2018 Jēkabpils Sēļu sētā notiks 11. starptautiskais tautas mūzikas festivāls “Lustes Jēkabpilī”! | Skatīt vairāk
Latvija
11. stāva vasaras terase ir atvērta Bellevue Park Hotel Riga
11. stāva restorāna Le Sommet vasaras terase ir atvērta. Laipni lūdzam nobaudīt Vidusjūras virtuvi. | Skatīt vairāk
“BALTIC SEA DOCS” Jēkabpils TIC
No 03.09.2018 līdz 07.09.2018 Jēkabpils Tautas namā notiks 22. Baltijas jūras dokumentālo filmu forums. | Skatīt vairāk
 “100 iemesli lepoties ar Jēkabpili” Jēkabpils TIC
No 2018. gada 5. maija līdz 2019. gada 31. decembrim Jēkabpils Vēstures muzeja Izstāžu zālē būs iespējams aplūkot izstādi “100 iemesli lepoties ar | Skatīt vairāk
no 0.30 EUR

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2018 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2018 1st-studio.com

 
Total Timed::0.13583398sec.