Kāpēc jaunā paaudze nemīl runāt pa telefonu?

Daudzi darba devēji ir neziņā par jauniešu komunikācijas īpatnībām, kad biroja darba kompetencēs ir aktīva telekomunikācija ar klientiem. Ļoti daudzi šajā gadsimtā dzimušo jauniešu cenšas izvairīties no telefonu tiešajām sarunām, lai gan visiem ir moderni viedtālruņi, un daudzi vadītāji un biroja darbinieki ir neizpratnē par šo nevēlēšanās faktu. Pieredzējušie darbinieki norāda par lieku laika šķērdēšanu, kad jaunietis iegrimst (īsziņas, e-pasts, whatsapp, messenger u.c.) sarakstē, lai gan aktuālo jautājumu var atrisināt ar īsu telefona zvanu un vienlaicīgi pēc balss noskaidrot klienta garastāvokli.

Telefona sarunas bija pagājušā gadsimta komunikācijas novitāte, kad cilvēki ar vairāku tūkstošu kilometru attālumu varēja tiešsaistē komunicēt ar darba kolēģiem vai draugiem. Taču mūsdienu jauniešiem ir plašs komunikācijas spektrs, ko var izvēlēties tiešajā komunikācijā un telefonēšana kļūst par visneērtāko komunikācijas veidu.

Jauniešu visbiežāk nosauktie iemesli telefonēšanas noliegšanai:

1) Situācijai nevar sagatavoties, jo, paceļot klausuli, uzreiz ir jābūt sarunas tēmā.

2) Nepazīstamo zvanu pieņemšana rada apmulsumu, jo citos komunikācijas kanālos var ātri interneta dzīlēs (google) ievākt informāciju par pieziņojošo personu.

3) Pēc zvanītāja balss jaunieši neatpazīst klientu, draugu vai paziņu, jo šī īpašība ikdienā jauniešos nav trenēta. Tas jauniešos izraisa mazvērtības kompleksu, kad pieredzējis darbinieks atpazīst pēc balss simtiem klientu. 

4) Pieredzējis darbinieks pārsteidz jaunieti ar savas balss un runas stila maiņu, pielāgojot savu runu klienta vēlmēm vai uzņēmuma servisa korporatīvajam tēlam. Lomu spēles telefona sarunā jauniešiem ir pilnīgi jauna pasaule. 

5) Vairāki uzņēmumu vadītāji ir pamanījuši, ka jaunie darbinieki atsevišķus telefona zvanus nepaceļ, bet gan atbild ar īsziņas uzaicinājumu, lai zvanītājs pieziņojas ar īsziņas vai e-pasta starpniecību. Jaunieši bieži vien neatzvana, bet gan uzreiz raksta e-pastā vai citos komunikācijas tiešsaistes kanālos.

6) Jaunieši vairāk uzticas rakstītajam tekstam nekā telefonā teiktajam, jo to var vairākas reizes pārlasīt un tikai tad pieņemt lēmumu, kur telefona sarunā gudrais lēmums ir jāpieņem un jāpaziņo momentāni. Tas jauniešos rada diskomforta sajūtu. 

7) Telefona sarunā spēcīgākais orators var pārtraukt oponenta sarunu un vairāk akcentēt savus argumentus, kas tiešā sarakstē nepieredzējušam jaunietim ļauj savu domu teikumus uzrakstīt līdz galam. Nedrošākos argumentus ātri pārbaudīt un dod pamatotas atbildes. 

8) Jaunieši kaunās par savu nedrošo sarunas prasmi publiskās vietās (birojā), kur katrs pieredzējušais darbinieks noklausās sarunu, novērtē, kritizē un izdara piezīmes. Tas daudzos jauniešos rada paniskas sajūtas. 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Pirts rituāls diviem. Rūmenes muiža Estravel Latvia
Izbaudiet mierpilnu atpūtu, un smelieties enerģiju no dabas un pirts autentiskos rituālos Rūmenes muižas pirts mājā pašā ezera krastā ar pirtnieku. | Skatīt vairāk
Latvija no 275 EUR
Ģimenes atpūta Jūrmalā, ar vakariņām Estravel Latvia
Wellness centrā viesiem pieejams 25 m baseins ar kaskādēm, baseins bērniem, džakuzi, somu sauna, turku tvaika pirts un dušas // 3 vai 4 personām | Skatīt vairāk
no 132 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 26.11.2020 - 03.12.2020 Adventes laiks Cēsīs Cēsu Kultūras un Tūrisma centrs
Sākot ar pirmo Adventes svētdienu, Cēsis pamazām pildīs Ziemassvētku noskaņa. | Skatīt vairāk
Romantikas brīvdienas, vakariņas, Jūrmala Estravel Latvia
1 nakts Executive Suite numurā, brokastis un īpašās vakariņas numurā, Sea Wellness apmeklējums | Skatīt vairāk
no 180 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.27932sec.