TŪRISMA BIZNESS | Pētījumi & Statistika

53% Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod zīmoliem, kuri saudzē vidi

Videi draudzīgs dzīvesveids Latvijā, tāpat kā citviet pasaulē, kļūst arvien populārāks, un “zaļā domāšana” arvien spēcīgāk ietekmē arī Latvijas iedzīvotāju ikdienas paradumus. Jau 53% Latvijas iedzīvotāju, ikdienā izvēloties preces un pakalpojumus, priekšroku dod zīmoliem, kuri saudzē vidi  - liecina AS “Latvijas Zaļais punkts” veiktā zaļo zīmolu izpēte.

Saskaņā ar izpētes rezultātiem, vairums Latvijas iedzīvotāju iepērkoties novērtē gan to, vai zīmols saudzē vidi, gan arī to, vai tas atbalsta dažādas “zaļās” iniciatīvas - vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto atzinuši, ka labprātāk izvēlas tos zīmolus, kuri iestājas par tīru vidi. Savukārt  51% , ka neiegādātos preces, kuru ražošanas procesā tiek piesārņota vide. Tāpat, pieaugot labklājības līmenim, vismaz katrs trešais aptaujātais jeb 39%  ir gatavi maksāt vairāk par precēm, kuru iepakojumus var pārstrādāt vai lietot atkārtoti, bet 62% ir gatavi maksāt vairāk par produktiem, kuru saturā visas izejvielas ir dabiskas.

„Ir liels prieks redzēt, ka Latvijas sabiedrība iedzīvina „zaļo domāšanu” savos ikdienas paradumos, jo tikai pateicoties cilvēku aktīvai iesaistei, Latvija kļūst arvien zaļāka. Iedzīvotāju attieksme pret zīmoliem, iepērkoties vai izvēloties pakalpojumus, liecina, ka pieprasījums pēc videi draudzīgā aug. To apstiprina arī veiktā izpēte - 44% Latvijas iedzīvotāju pievērš uzmanību tam, vai uz iepakojuma ir Zaļā punkta preču zīme, kas norāda uz ražotāja rūpēm par iepakojuma atkārtotu pārstrādi,” norāda AS „Latvijas Zaļais punkts” direktors Kaspars Zakulis.

Salīdzinājumā ar iepriekšējā gada izpētes rezultātiem, Latvijā aizvien vairāk cilvēku domā par vidi arī saimniekojot savā mājoklī. Jau 82% sabiedrības uzskata, ka šķirot atkritumus ir svarīgi, bet 53% atzīst, ka viņu mājsaimniecībā to dara. Tāpat liela daļa jeb 66% cenšas taupīt dabas resursus: atkārtoti izmanto iepirkumu maisiņus, izvēlas tādus produktus, kuriem ir pēc iespējas mazāk iepakojuma u.tml.

Sabiedrības paradumu maiņa tiek novērota arī lielveikalu tīkla „Maxima Latvija” pircēju uzvedībā: „Ikdienā novērojam, ka mūsu pircēji ar katru gadu kļūst arvien atbildīgāki pret dabu – konteineros pie „Maxima” veikaliem palielinās šķiroto atkritumu daudzums, kā arī biežāk var manīt, ka iedzīvotāji plastmasas maisiņu vietā izvēlas auduma maisiņus, ko var lietot vairākas reizes. Savukārt tiem pircējiem, kuriem vēl aizvien ērtāk ir izvēlēties polietilēna maisiņus pie kasēm, piedāvājam maisiņus ar EPI piedevu, kas ļauj maisiņiem vidē sadalīties ātrāk,” stāsta „Maxima Latvija” operacionālā vadītāja Kristīne Āboltiņa.

Lai veicinātu “zaļā dzīvesveida” nostiprināšanos pircēju vidū, uzņēmums kopā ar partneriem regulāri īsteno dažādas aktivitātes, kas mudina cilvēkus mainīt paradumus par labu apkārtējai videi. „Tā, piemēram, kopā ar AS „Latvijas Zaļais punkts” esam uzsākuši nebijušu labdarības kampaņu, kuras ietvaros, šķirojot atkritumus un izmetot tos konteineros pie mūsu veikaliem,  ikviens var izdarīt 2 labus darbus  – saudzēt vidi un ziedot bērnu rehabilitācijas centram „Poga”,” turpina Kristīne Āboltiņa.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Izrāde “Vafeļu sirdis” Valmieras TIC
Ziemeļvalstu dienu Valmierā ietvaros mazajiem valmieriešiem būs iespēja noskatīties teātra izrādi “Vafeļu sirds''. | Skatīt vairāk
Latvija
Konference Vidzemes Augstskolā Valmieras TIC
Tūrisma nozares pārstāvji 25.oktobrī Vidzemes Augstskolā tiksies konferencē“Tūrisma izglītības izcilību meklējot. Augstskolu un nozares | Skatīt vairāk
Tūrisma akcija ''Simtgades dārgumi'' Valmieras TIC
No 2018.gada 20.jūlija līdz 31.oktobrim Valmiera un apkārtējie novadi aicina piedalīties tūrisma akcijā ''Simtgades dārgumi''! | Skatīt vairāk
Autobusu noma - NEOPLAN LUX (57 sēdvietas) AP SAULI
Lielām grupām iesakām mūsu divstāvīgo skaistuli ar 57 sēdvietām. Ietilpība, komforts un stabilitāte uz ceļa! | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2018 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2018 1st-studio.com

 
Total Timed::0.59270501sec.