TRANSPORTS | Auto | Auto & Moto

«Renault» prezentē jaunāko konceptauto «Renault Morphoz»

Pienāciet tuvāk, un auto jums nosūtīs signālu. Tas jūs pazīst un sveicina. Iekāpiet un sagatavojieties pilnīgi jaunām izjūtām: jūs esat modulārā viedautomobilī, kas paver plašākus apvāršņus.

Šajā atbilstoši pasūtītāja vēlmēm komplektētajā automobilī, kas pielāgojas visiem lietošanas veidiem - gan īsiem ikdienas braucieniem uz darbu vai veikaliem, gan arī tālākiem izbraukumiem. Personiskajā automobilī, kas tiek koplietots, kad to neizmantojat. Automobilī, kas ir izstrādāts tā, lai būtu saderīgs ar dažādām ekosistēmām un veicinātu saskarsmi. Autonomā automobilī, kuru novērtēs gan tā vadītājs, gan pasažieri.

Šis futūriskais automobilis atspoguļo "Renault" koplietojamas elektromobilitātes redzējumu laikposmam pēc 2025. gada. Tā nosaukums ir "MORPHOZ". Tas ir radīts, balstoties uz alianses jauno modulāro elektroplatformu "CMF-EV", kas piedāvā vairākas ne tikai jaudas, akumulatora ietilpības un nobraucamā attāluma, bet arī lietotāju iespēju un bagāžnieka tilpuma konfigurācijas.

Zīmola būtībai uzticīgais konceptautomobilis "MORPHOZ" iemieso "Renault" projektēšanas stratēģijas dzīves zieda diagrammā, kas veidota, balstoties uz cilvēka dzīves posmiem. Tomēr tas nav tikai pētniecisks mobilitātes redzējums. Tā konstrukcijas, detaļu un salona iekārtojums vēstī arī par jaunu "Renault" elektromodeļu saimi tuvākajos gados.

Elektromobiļu iegādi joprojām galvenokārt kavē nobraucamais attālums, tomēr drīzumā tiks kliedēts priekšstats, ka elektromobilitāte ir pārāk ierobežojoša, un "Renault" konceptautomobilis "MORPHOZ" ir līdz šim labākais elektromobiļu iespēju apliecinājums.

""MORPHOZ" koncepcija, kas ir drosmīga savā modulācijā, inovatīvā dizainā, orientēta uz cilvēku, pateicoties spējai atvieglot koplietošanu un apmaiņu, ideāli iemieso jauno "LIVINGTECH" filozofiju "Renault" dizainā. Tehnoloģijas visās tās formās - dizains, iebūvētais intelekts, savienojamība, salona izkārtojums - nodrošina jaunu ceļojuma pieredzi visiem transportlīdzekļa lietotājiem. No ikdienas līdz nedēļas nogalei un brīvdienām. "MORPHOZ" koncepcija ir patiesi dzīva pieredze." Lorenss van den Akers, "Groupe Renault"  korporatīvā dizaina izpildviceprezidents.

""MORPHOZ" raksturo mūsu topošos augstas veiktspējas elektromobiļus. Īpašā modulārā platforma "CMF-EV" optimizē automobiļa elektroveiktspēju, un lielā garenbāze un riteņi, kas ir novirzīti uz visiem četriem stūriem, piedāvā jaunas, pārsteidzošas konstrukcijas un palielinātas ietilpības iespējas" Žils Normāns, "Groupe Renault" vecākais viceprezidents elektromobiļu un mobilitātes pakalpojumu jomā

Pilsētā un ārpus tās: elektromobilitāte bez ierobežojumiem

Elektromobilitātes celmlauze un eksperte "Groupe Renault" pēdējos 10 gadus ir nepārtraukti uzlabojusi galvenā modeļa "ZOE"  nobraucamo attālumu un jaudu, lai padarītu šo modeli vēl daudzpusīgāku un vairotu tā iespējas. Vienlaikus uzņēmums ir izstrādājis "Twingo ZE", kas nodrošina braukšanai pilsētā piemērotu veicamo attālumu. Tāpat modeļu klāsts ietver mazu pilsētas SUV "Renault City K-ZE", kas tiek pārdots Ķīnā, kā arī visplašāko elektriskā komerctransporta saimi Eiropā.

Saskaņā ar "Groupe Renault" redzējumu par visiem piemērotu ilgtspējīgu mobilitāti uzņēmums plāno piedāvāt modeļus dažādās lieluma, masas, jaudas un nobraucamā attāluma kategorijās, un šie modeļi būs pielāgoti visiem lietojumiem, lai tie atbilstu visām klientu prasībām bez ierobežojumiem pilsētā un ārpus tās.

Nākotnē šis uzdevums kļūs arvien nozīmīgāks, tāpēc ir izstrādāts konceptautomobilis "MORPHOZ". Tas nav tikai pētniecisks modelis. Tas vēstī arī par jaunu elektromodeļu saimi "Renault" klāstā nākotnē. Modeļu, kam var būt vairākas akumulatora ietilpības. Modeļu, kas liks lietā visjaunākos tehnoloģiskos sasniegumus, lai optimizētu akumulatoru un motoru energoefektivitāti. Modeļu, kas īstenos uzlādes sistēmu strukturālo un ekspluatācijas uzlabojumu priekšrocības. Modeļu, kas būs apgādāti ar satīklotiem pakalpojumiem, lai optimizētu braucienus un uzlādes procesu.

Īpaša elektroplatforma

Šis redzējums par elektromobilitāti vidēja termiņa perspektīvā un šādu mobilitāti nodrošinoši "Renault" nākotnes klāsta automobiļi nebūs iespējami bez attiecīgas tehniskās bāzes. "Renault MORPHOZ  tiek izmantota pilnīgi jauna 100 % elektriska modulārā platforma, ko mēs dēvējam par "CMF-EV".

Tāpat kā "CMF-B" platformu, ko pagājušajā gadā sāka izmantot "Clio" automobiļiem un izmantoja jaunajam "Captur", arī "CMF-EV" ir alianses izstrādāta. Tā mums atvieglo elektromobiļu projektēšanu, būvēšanu, pielāgošanu un precīzu noregulēšanu daudz vairāk nekā iekšdedzes motoriem vai jauktiem iekšdedzes/elektrisko motoru lietojumiem paredzētā platforma.

Vispirms par automobiļa eleganci - platformas inovatīvā arhitektūra pieļauj lielu garenbāzi ar iespējami tālu automobiļa stūros novietotiem riteņiem, samazinātas pārkares un līdzenu grīdu. Tas radikāli maina fiziskās proporcijas, piešķirot satriecošu izskatu. Izmantojot modernizēto akumulatoru, "CMF-EV" platforma ļauj projektēt automobiļus ar mazāku klīrensu, zemāku jumtu un, pats galvenais, ar uzlabotiem aerodinamiskajiem raksturlielumiem. Īsais motora pārsegs ļauj izveidot garāku un elegantāku automobiļa salonu.

Dinamisku braukšanu palīdz nodrošināt šasija un karkass, kas ar zemu smagumcentru ir pielāgoti elektromobilim, novietojot akumulatorus zem grīdas automobiļa aizmugurē.

Un visbeidzot - par izjūtām automobilī un salona iekārtojumu. Kad par iekšdedzes motoru mazākais vilces elektromotors ir uzstādīts optimālajā pozīcijā, kā tas ir "CMF-EV" platformā, var pilnveidot un pārvietot uz priekšu instrumentu paneli, lai radītu vairāk vietas priekšmetu novietošanai un pasažieriem, it sevišķi aizmugurē sēdošo pasažieru kājām. Kardāna tuneļa neesamība ir radījusi iespēju izveidot līdzenu grīdu un radīt vēl vairāk vietas kājām. Turpmāk automobiļa salonā tiks nodrošinātas tādas izjūtas, kādas līdz šim bija iespējams gūt tikai augstāka tirgus segmenta automobiļos.

"MORPHOZ" - prasībām pielāgojams personiskais automobilis

"Renault MORPHOZ"  ir 100 % elektriska modulāra krosovera konceptmodelis, kas uzlādējas ar indukciju pat braukšanas laikā. Tas ir satīklots un apgādāts ar 3. līmeņa autonomās braukšanas funkcijām. Tāpat kā konceptautomobilis "SYMBIOZ", ar kuru mēs iepazīstinājām 2017. gadā, arī šis ir personiskais automobilis, kas tagad lepojas ar noteiktām koplietošanas funkcijām.

"MORPHOZ" modularitāte ir vērojama fiziskā transformācijā abās tā versijās: īsajā pilsētas versijā un garajā ceļojuma versijā. Automobilis nudien spēj pielāgoties lietotāju dzīvesveidam - t. i., gan ikdienas lietošanai, gan, piemēram, brīvdienu ceļojumiem.

Lai to panāktu, pilsētas versijai ir ikdienas prasībām atbilstīga akumulatora ietilpība, savukārt ceļojuma versija nodrošina papildu ietilpību, kas ir nepieciešama, piemēram, veicot lielus attālumus pa automaģistrālēm.

Pilsētas režīms

"Renault MORPHOZ" īsā pilsētas versija ir 4,40 metrus gara. 2,73 metru garenbāze ir rekords šāda garuma automobilim, tāpēc tajā viegli ietilpst standartaprīkojumā uzstādītie 40 kWh akumulatori, bet automobilis joprojām ir viegls un nerada liekas papildu izmaksas. Savukārt sajūtas salonā ir nākamā augstākā segmenta cienīgas.

Šajā konfigurācijā "MORPHOZ" lepojas ar īpašiem firmas lukturiem, kas piešķir tam īpašu izskatu, ko pastiprina papildu LED segmenti. Tā stilu paspilgtina īsais motora pārsegs, izliektie buferi, pārkaru trūkums, kura dēļ riteņi ir izvietoti tālāk automobiļa stūros, lai atainotu ar elektroenerģiju darbināma pilsētas automobiļa manevrējamību.

Ceļojumu režīms

"Renault MORPHOZ" garā ceļojuma versija ir 4,80 metrus gara. Tā garenbāze ir proporcionāli garāka, t. i., 2,93 metrus gara, lai būtu iespējams automobilī ievietot papildu akumulatoru un izveidot plašu salonu. Tādējādi tas var uzņemt papildu akumulatorus, kas nodrošina 50 kWh elektroenerģijas (kopējā ietilpība 90 kWh), un nodrošina vairāk vietas pasažieru kājām, kā arī pietiekami daudz vietas vēl divām ceļasomām. Turklāt šai versijai, kam ir īpaša gaismas identitāte, ir arī raksturīgs konusveida priekšgals un profils, lai optimizētu tās aerodinamiskos raksturlielumus, pielāgojot to tālam ceļam.

"Travel Extender" princips

"Renault MORPHOZ" akumulatora nominālā 40 kWh ietilpība pilsētas režīmā nodrošina 400 km nobraucamo attālumu, kas ir pilnīgi pietiekams ikdienas lietošanai pilsētā un piepilsētā. Tas sniedz arī noteiktu elastību, kas apmierinās vairāk nekā 90% lietotāju vajadzības.

Pārējie 10%, kam ir jāveic lielāki attālumi, "MORPHOZ" automobilim var izmantot papildu akumulatoru bloku "Travel Extender". Automobilis tiek pārveidots ceļojuma režīmā īpašā stacijā, un pārloks līdzenās grīdas dibenā atveras virs stacijas pārloka. 50 kWh akumulatoru uzstādīšana automobilī ilgst tikai dažas sekundes. Atstājot staciju, "MORPHOZ" pa automaģistrālēm spēs nobraukt 700 km.

Atgriežoties lietotājam ir jāierodas stacijā, lai atdotu papildu akumulatorus un atgrieztos pie automobiļa pilsētas konfigurācijas oriģinālās 40 kWh ietilpības. Tad stacijā tiek uzlādēti akumulatori, lai tie būtu gatavi lietošanai. Kamēr tie nav nepieciešami citam automobilim, akumulatori tur tiek izmantoti arī papildus, piemēram, velosipēdu uzlādes pašapkalpošanās stacijas darbināšanai, elektroenerģijas uzglabāšanai no atjaunīgiem energoresursiem vai infrastruktūras vai blakus esošās ēkas apgaismošanai (sīkāk skatīt 15. lpp.).

Adaptīvs automobiļa salons autovadītājam un pasažieriem

Kad tuvojas autovadītājs, "Renault MORPHOZ" aktivizē gaismas signālu virkni, lai parādītu, ka automobiļa sensori ir pamanījuši un atpazinuši autovadītājā personu, kas sēdīsies pie stūres. Pietiek tikai pamāt ar roku, lai atslēgtu automobili un atvērtu tā durvis. Virās pretēji iestiprinātās durvis un centrālā statņa trūkums atvieglo braucēju iekļūšanu patīkamajā salonā, ko gaišāku padara sēdekļu auduma un centrālās konsoles dzeltenais tonis. Tāpat kā virsbūve, arī salons ir pārveidojams atbilstoši autovadītāja un pasažieru prasībām.

Ievelkamais panelis "LIVINGSCREEN"

Automobilim ir futūriska stūre, kuras vidū atrodas 10,2 collu ekrāns, kas parāda galveno braukšanas un drošības informāciju. Aiz stūres ir apņemošs instrumentu panelis, kurā no pirmā acu uzmetiena nav manāms ne īsts instrumentu panelis, ne multivides ekrāns.

Pēc autovadītāja pieprasījuma, kurš var nolemt, vai ekrāniem jāpazūd, šis instrumentu panelis atveras, lai panelis "LIVINGSCREEN" varētu vienmērīgi atlocīties. Šajā vienā platajā ekrānā tiek attēlota gan braukšanas, gan multivides sistēmas informācija.

Paneli "LIVINGSCREEN" var izvērst gan manuālās, gan autonomās braukšanas režīmā.

Grozāms blakussēdētāja sēdeklis

"MORPHOZ" salonā ir režīms "Share", kas ļauj pasažieriem, bet ne autovadītājam, kurš vienmēr ir vērsts ar skatu braukšanas virzienā, sēdēt cits citam pretī, lai sarunātos vai piedalītos kopīgā nodarbē.

Absolūti simetriskais priekšējais pasažiera sēdeklis spēj pilnībā pagriezties ar skatu uz aizmuguri. Tad pasažieri var izmantot cauri salonam novietoto centrālo konsoli un tās ekrānu, lai darbotos tā, it kā atrastos dzīvojamajā istabā mājās.

Bīdāmi aizmugurējie sēdekļi

Kad "MORPHOZ" no pilsētas režīma pārslēdzas ceļojuma režīmā, aizmugurējie sēdekļi automātiski pavirzās atpakaļ, izmantojot papildu telpu salonā.

Tad pasažieriem rodas vairāk vietas kājām. Tādējādi viņiem ir ērtāk darboties tā, it kā viņi sēdētu atzveltnes krēslos ap galdu, jo kā galdu var izmantot cauri salonam novietotās centrālās konsoles ekrānu.

3. līmeņa autonomā braukšana

"Renault" konceptautomobilis "MORPHOZ" nodrošina 3. līmeņa autonomo braukšanu atbilstīgi organizācijas "SAE International"  autobūves inženieru definīcijai. Šis līmenis, ko mēdz dēvēt arī par brīvroku braukšanu, ļauj autovadītājam pa atļautiem ceļiem noteiktās situācijās atlaist stūri un uzticēt braukšanu automobilim, piemēram, braucot pa automaģistrāli vai satiksmes sastrēgumos.

Automobilis spēj uzturēt atstatumu līdz priekšējam transportlīdzeklim, palikt braukšanas joslā pat līkumos, mainīt braukšanas joslu (piemēram, lai apdzītu) un virzīties satiksmes sastrēgumos. Tomēr autovadītājam ir jāspēj ļoti ātri (dažās sekundēs) pārņemt atpakaļ vadību iespējami bīstamās situācijās vai ja automobiļa sensori vairs nespēj pareizi nolasīt trajektoriju (piemēram, sliktos laikapstākļos vai ja nav ceļa apzīmējumu). Tāpēc "MORPHOZ" stūre vienmēr paliek savā vietā pat tad, ja lielais instrumentu paneļa ekrāns ir ievilkts ierīču panelī.

Izmantojot 3. līmeņa autonomo braukšanu un nododot vadību automobilim, autovadītājs var brīvi raudzīties apkārt un kustināt rokas, bet citām darbībām (e-pasta vai īsziņas diktēšanai, multivides satura lasīšanai utt.) viņš nevar izmantot nevienu (skārienjutīga planšetdatora vai viedtālruņa) ekrānu, kā vien tos, kas atrodas tieši priekšā.

Pašlaik "Renault""  jaunākajos automobiļos ("Clio", "Captur" un jaunajos "Espace" un "Mégane") piedāvā automaģistrāļu un satiksmes palīgsistēmu. Apvienojumā ar adaptīvo ātrumturi (ar "Stop & Go" funkciju) un centrēšanu braukšanas joslā tā nodrošina 2. līmeņa autonomiju.

Kad noteikumi un tehnoloģiju attīstība ļaus plaši izmantot 3. līmeni, "Renault" modeļi tiks apgādāti ar 3. līmeņa autonomās braukšanas tehnoloģiju. Līdz tam tiks uzlabotas braukšanas palīgsistēmas, piemēram, automaģistrāļu un satiksmes palīgsistēma, pievienojot sakarus ar citiem automobiļiem un infrastruktūru, lai pilnveidotu prognozējošās funkcijas.

Konceptauto "SYMBIOZ" 2017. gadā apliecināja, ka "Renault" tad varēs piedāvāt automobiļus ar 4. līmeņa autonomo braukšanu.

Efektivitāti un individualitāti akcentējoša elektrokonstrukcija

Atkarībā no režīma 4,40 vai 4,80 metrus garais (2 metrus platais un 1,55 metrus augstais) "Renault" konceptautomobilis "MORPHOZ"  ir krosovers ar tīrām, bet jutekliskām līnijām un konstrukciju, kurā ir apvienotas sedana, SUV un kupejas īpašības. Šo vienreizīgo stilu iespējamu padara pilnīgi jaunā modulārā platforma "CMF-EV", kas ir īpaši paredzēta elektromotoriem (skatīt 4. lpp.). Virsbūvei ir eleganta metāliska apdare "Ivory Gold" zeltainajā krāsā, savukārt "Electric Yellow" krāsas detaļas kontrastē ar salona spīdīgo melno krāsu.

Daudzi "Renault" konceptautomobiļa "MORPHOZ" virsbūves konstrukcijas elementi atspoguļo tā motora elektrisko būtību, turpretī citi uzsver automobiļa energoefektivitāti vai pauž tā individualitāti.

LIVINGLIGHTS

"Renault" konceptautomobilim "MORPHOZ" ir jauni firmas lukturi, kas tiks uzstādīti arī zīmola turpmākajiem elektromobiļiem. Raksturīgais "LIVINGLIGHTS" apgaismojums ir pagarināts, lai tas stieptos gar visu buferi. Pilsētas režīmā "MORPHOZ" izskatās citādi nekā ceļojuma režīmā - tā acu zīlītes atgādina jaunā "Captur" priekšējos lukturus.

Priekšējais buferis

Tā kā elektromotors nav daudz jādzesē, "MORPHOZ" ir slēgts radiatora režģis. Lai uzlabotu aerodinamisko efektivitāti, braucot pa automaģistrāli, gaisa ieplūdes atveres buferī ceļojuma režīmā tiek samazinātas.

Vēdkanāli

Motora pārsegā ir divi augsto tehnoloģiju vēdkanāli, lai dzesētu automobiļa galvenos datorus, kas ir sagrupēti ap motora bloku.

Atpakaļskata kameras spogulis

Durvju spoguļu vietā "Renault" konceptautomobilim "MORPHOZ" ir uzstādītas augstas izšķirtspējas digitālās kameras. Iegūtie attēli tiek projicēti salona ekrānos un izmantoti kā ievaddati mākslīgajam intelektam, kas tos apvieno ar datiem no dažādiem ārējiem sensoriem, lai brīdinātu autovadītāju par iespējamām briesmām.

Logotips

"Renault" konceptautomobiļa "MORPHOZ" priekšējos spārnus rotā izgaismota emblēma. Ceļojumu režīmā tā parāda automobiļa nosaukumu.

Aerodinamiski riteņi

Koncepcija, kurā apvienotas dekoratīvo disku un disku ar briljanta efektu īpašības, ir ļāvusi mums daļēji nosegt "Renault" konceptautomobiļa "MORPHOZ" 22 collu riepu sānmalu plūdenākam izskatam. Šie platie, pilnīgi apņemtie riteņi mazina aerodinamisko plūsmu traucējumus un uzlabo automobiļa efektivitāti. Riepas ir optimizētas, lai samazinātu rites pretestību.

Dubļu sargi

Līdzīgi kaujas lidmašīnas sānu aizspārņiem  "MORPHOZ" aktīvā virsbūve par dažiem centimetriem izvirzīs aizmugurējos spārnus, lai ļautu šasijai slīdēt, kad automobilis pārslēdzas no viena režīma otrā, vienlaikus saglabājot virsmas nepārtrauktību.

Sānu logi

Aizmugurējo sānu logu statņi simbolizē "MORPHOZ" modularitāti. Pilsētas režīmā tie ir tāda pati eleganta dzeltenu un melnu līniju kombinācija, kāda ir redzama instrumentu panelī. Šīs līnijas veido divas atsevišķas virsmas, taču tas kļūst redzams tikai ceļojuma režīmā, kad automobilis ir pagarināts.

Aizmugurējais buferis

Pilsētas režīmā "Renault" konceptautomobiļa "MORPHOZ" bagāžnieks ir ievilkts, lai samazinātu pārkari un atvieglotu braukšanu un novietošanu stāvvietā pilsētā. Ceļojuma režīmā tas iegūst izstieptu, aerodinamisku formu. Pārveidošanās laikā automobiļa nosaukums parādās uz bufera ūdenszīmes veidā.

Deflektori

Divi gaisa deflektori mugurpusē paplašina "MORPHOZ" līdzeno dibenu. Šīs aktīvās detaļas pielāgojas automobiļa klīrensam, lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti jebkādos apstākļos.

Gaismas

"MORPHOZ" šaurie aizmugurējie gabarītlukturi rada mirgojošu efektu un veido vienlaidu joslu, lai automobilis ceļu satiksmē izskatītos platāks un vēl iespaidīgāks.

Bremžu signāllukturis

Tāpat kā 2017. gada konceptautomobilim "SYMBIOZ", arī "MORPHOZ" vertikālais augšējā līmeņa bremžu lukturis ir piestiprināts pie jumta spoilera lāpstiņas. Tā veidolu atkārto aizmugurējais zem bufera novietotais miglas lukturis.

Uzlāde

"Renault" konceptautomobilim "MORPHOZ"  ir indukcijas uzlādes režīms. Uzlāde tiek veikta noteiktā vietā (mājās vai publiskā autostāvvietā) vai braucot pa ceļa posmiem, kur ir ierīkota šī tehnoloģija.

Jauna konstrukcijas īpatnība kā nobraucamā attāluma pieauguma simbols

Pilsētas versijā "MORPHOZ" priekšējā spārna vertikālā daļa ir ļoti slaida, taču ceļojuma versijā, pagarinoties automobiļa virsbūvei un garenbāzei, tā paplašinās. Kaut gan tās galvenais uzdevums ir parādīt uzstādīto akumulatoru ietilpības mērītāju, melni dzeltenā apdare liek tai izcelties uz pārējās virsbūves fona.

Tas ir automobiļa palielinātā nobraucamā attāluma un jaudas simbols. Nākotnē šī jaunā konstrukcijas īpatnība tiks ieviesta atsevišķiem "Renault"  klāsta elektromobiļiem.

Šis simbols kalpo kā atzinības apliecinājums pagātnei un "Renault"  bagātajai vēsturei, jo tas atgādina sānu ventilācijas režģus, kas bija raksturīgi vairākiem modeļiem no 1910. līdz 1920. gadam, piemēram, "Type DG"; toreiz nebija nepieciešama ventilācija caur priekšgala paneli… tieši tāpat kā mūsdienu elektromobiļiem.

"MORPHOZ" - automobilis, kas nodrošina ilgtspējīgu mobilitāti visiem

Mobilitāte vairs neatrodas uz revolūcijas sliekšņa. Šī revolūcija jau ir sākusies, un tā ir dziļa un daudzšķautņaina. Tā aptver dažādus transporta veidus, paradumus, tehnoloģijas un izmantošanas jomas. Parasti šādas pārmaiņas balstās uz inovācijām un divām izvēlēm, no kurām vienas veic valsts iestādes, izdodot noteikumus (par jaunu transportlīdzekļu CO2 līmeņa samazināšanu, automobiļu ar iekšdedzes dzinēju aizliegumu pilsētu centros utt.), bet otras izdara patērētāji, kas tiecas izmantot jaunus pārvietošanās veidus.

Pirmkārt, elektromotoru ienākšanas tirgū dēļ mobilitātes revolūcija ir tīrāka, tomēr ir jāražo ne tikai bezemisiju* automobiļi. Tie gan ir pamatā elektriskajai ekosistēmai, taču tā ietver arī akumulatorus, infrastruktūras utt., kas turpinās paplašināties. Vairāki piemēri liecina (skatīt 16. lpp.), ka "Renault" saprata šo stratēģisko dinamiku un uzsāka attiecīgus projektus pirmais.

Otrkārt, šī revolūcija skar arī lietojuma veidus. "Renault"  joprojām uzskata, ka personiskajiem automobiļiem ir nākotne, taču uzņēmums atzīst, ka tam būs jāatbalsta jauni īpašumtiesību un koplietošanas veidi, lai ieguvēji būtu ģimenes, draugi un apkaime. Ir pamatots vispārējs priekšstats, ka tas ir draudzīgāk gan sabiedrībai, gan planētai.

Treškārt, tā ir cilvēka ģeogrāfijas revolūcija. Pēc dažiem gadiem 70% pasaules iedzīvotāju dzīvos pilsētās. Savukārt pilsētas pārveidojas par viedajām pilsētām ar jaunām pilsētas dzīves koncepcijām, kas balstās uz pīlāriem, ko veidojušas infrastruktūras, digitāli rīki un dekarbonizēta enerģija. Viedās pilsētas ekosistēma pat aptver nākotnes pilsētas sabiedrības koncepciju.

"MORPHOZ" iekļaujas šajās dažādajās ekosistēmās, lai nodrošinātu ilgtspējīgāku, vienotāku un iekļaujošāku mobilitāti.

*Bezemisiju lietošana: nav CO2 emisiju un braukšanas laikā nav kontrolējamu gaisa piesārņotāju, izņemot dilstošās daļas.

Vairāku kopīgo ekosistēmu centrā

"Renault"  konceptautomobilis "MORPHOZ" simbolizē pārmaiņas tehnoloģijās, sabiedrībā, vidē un cilvēka uzvedībā vienlaikus. Tas ir būtiska daļa no vairākām ekosistēmām, kas visas kā vienu no pamatprincipiem līmenī izvirza koplietošanas ideju. Šīs ekosistēmas atrodas pārveides procesā, kurā "Groupe Renault" jau ir aktīvi iesaistījusies, lai ar saviem ražojumiem, pakalpojumiem un risinājumiem atbalstītu mobilitātes revolūciju. Uzņēmuma stratēģija ir kļūt par viedās mobilitātes risinājumu piegādātāju nākotnes pilsētām un reģioniem.

Elektriskā ekosistēma

Elektromobiļu loma pārejā uz citu enerģijas veidu izmantošanu kā daļai no viedākas, arvien visaptverošākas elektriskās ekosistēmas ir tik ļoti svarīga, ka tā tagad sniedzas tālāk par automaģistrāli un mājas uzlādes punktu. Tam piemērs ir eksperimentālā intelektiskā ekosistēma Portusantu.

Protams, akumulatori viens no šīs darbības galvenajiem aspektiem. "Groupe Renault"  ir veltījusi daudz laika akumulatoru otrās dzīves nodrošināšanai, piemēram, uzlabotās akumulatoru krātuves projektam vai elektrolaivai Melnais gulbis. Ar konceptautomobili "MORPHOZ" uzņēmums tagad pievēršas citai jomai - akumulatoru divējādai izmantošanai.

Kad "MORPHOZ" akumulatori netiek izmantoti braukšanai, tie paliek automobilī, bet ar tiem var darbināt ierīces mājā vai apkaimē, izmantojot viedās uzlādes ierīces un divvirzienu tehnoloģiju "V2G" (no automobiļa tīklā). Ceļojuma režīmā izmantotie akumulatori tiek izņemti no automobiļa un glabāti uzlādes stacijā, lai tos varētu izmantot citiem automobiļiem vai citu iekārtu, piemēram, velosipēdu uzlādes pašapkalpošanās stacijas vai ielu apgaismojuma, darbināšanai.

Šajā pārejā uz citu enerģijas veidu izmantošanu "Renault" un līdzīgiem ražotājiem ir būtiska loma, kas paredz pienākumu darīt visu iespējamo, lai samazinātu savu transportlīdzekļu un tehnoloģisko risinājumu radīto oglekļa dioksīda pēdu. Izmantojot "MORPHOZ" un tā akumulatoru koplietošanas sistēmu, nav jāražo akumulatori ar nominālo 90 kWh ietilpību katram automobilim. Šāda veida ražošanas ierobežošana samazina oglekļa pēdu un nāk par labu videi.

Ģimenes un jauna apkaimju ekosistēma

"MORPHOZ" iemieso es/mēs koncepciju, kura nosaka, ka tas, kas ir mans, var būt arī jūsu. Tas izaicina vieglā automobiļa privātuma ideju un tā vietā veicina kopīgu izmantošanu. Automobilis atbilst visām ģimenes prasībām, kas nozīmē, ka ģimenei nav jāpērk otrais vai pat trešais automobilis, kad tas nav nepieciešams. Vairs nav jāizvēlas lielgabarīta automobilis tāpēc, ka reizēm ir vajadzīga lielāka ietilpība.

"MORPHOZ" ir ģimenes automobilis, bet jau daudz plašākā izpratnē – tas ietver arī vietējo sabiedrību. Tas apmierina vajadzības tādām jaunām vietējām sabiedrībām, kas attīstās uz digitālo infrastruktūru, atjaunīgo resursu, sociālās labklājības un tamlīdzīgiem pamatiem. Tā ir individuālās mobilitātes vienība, kas var kalpot arī kolektīvajai vai sabiedriskajai labklājībai, tā atbilst jaunajiem dzīves modeļiem šajās pilsētu sabiedrībās, piemēram, jaunajai dzīvojamo ēku kopīgas apdzīvošanas tendencei.

Šajā filozofijā galvenās ir "MORPHOZ" koplietošanas iespējas. Konceptautomobilis ir veidots, ņemot vērā aizdedzes atslēgu un pat durvju un iedarbināšanas karšu paredzamo izzušanu. Tāpat tiek ņemti vērā gaidāmie noteikumi, kas drīzumā prasīs visu vieglo automobiļu koplietošanu. Viss notiek, izmantojot viedtālruni, kas darbojas kā digitālā atslēga. Tas atvieglo koplietošanu, jo vairs nav jāapmainās ar atslēgām - jūs tikai saņemat atbloķēšanas kodu, kas, aktivizēts viedtālrunī, ļauj iekļūt automobilī un lietot to iepriekš noteiktu laiku.

"Groupe Renault" atrodas kopīgas mobilitātes priekšgalā, it sevišķi ar "Renault Mobility", "Zity" un tamlīdzīgiem pakalpojumiem. Koplietošana ar vietējo sabiedrību ir pieeja, kas jāīsteno, jo tai piemīt potenciāls ar vienkāršu koplietošanu padarīt mobilitāti pieejamāku gan piekļuves, gan finansiālajā ziņā (un ne tikai pilsētās). Tas ir ceļš pretī ikvienas personas vēlmju un vajadzību apmierināšanai. Konceptautomobilis "MORPHOZ" pilnībā paredz gaidāmās pārmaiņas.

Viedās pilsētas ekosistēma

"MORPHOZ", kas simbolizē "Groupe Renault" elektromobilitātes redzējumu pēc 2025. gada, ir paredzēta būtiska loma esošo pilsētu pārveidē par viedajām pilsētām, kur sakaru tehnoloģijas, viedos un atvērtos datus, lietu interneta ierīces, viedos energotīklus, jaunos materiālus un tīrās enerģijas var izmantot, lai izstrādātu un veidotu pozitīvu nākotni. Lūk, trīs konkrēti pierādījumi.

-    "MORPHOZ" var saskanīgi līdzpastāvēt ar citiem pilsētas satiksmes dalībniekiem. Tā 3. līmeņa autonomā braukšana uzlabo drošību pilnīgi visiem, jo tā novērš cilvēka kļūdu, kas izraisa gandrīz 90% ceļu satiksmes negadījumu*. Turklāt tā sensori pamana gājējus un riteņbraucējus un manuālajā režīmā aktīvi brīdina autovadītāju par viņiem, lai novērstu negadījumus.

-    Elektromotors palīdz uzlabot gaisa kvalitāti, tādēļ to var izmantot vietās, kur nedrīkst braukt ar iekšdedzes motoru. Ar samazinātu ietekmi uz vidi, ne tik plašu automobiļa aprīkojumu, labāku ceļa koplietošanu ar citiem satiksmes dalībniekiem utt. īsākā pilsētas versija ir ideāli piemērota pilsētas satiksmei.

-    Ar akumulatoru staciju sistēmu šis automobilis var būt nozīmīgs pilsētas apkaimju enerģētiskās neatkarības radīšanā. Stacijās glabātie neizmantotie akumulatori var apgādāt ar enerģiju infrastruktūras, ēkas, pakalpojumus utt. Tie glabā atjaunīgu enerģiju un palīdz apmierināt maksimālo pieprasījumu, atdodot enerģiju, kad nepieciešams. Turklāt akumulatoru koplietošana ļauj samazināt akumulatoru ražošanas apjomus.

*BCG 2016. gada skaitļi

"Groupe Renault" pūliņu centrā ir ļaudis

Vairāk nekā 120 gadus projektējot un izstrādājot automobiļus, "Renault" vienmēr ir koncentrējies uz cilvēku vēlmēm un vajadzībām. Šī uzmanība liecina par zīmola centieniem atbalstīt klientu vēlmes un vajadzības jebkurā viņu dzīves posmā, kā rezultātā ir radīti tādi īsti ģimenes automobiļi kā, piemēram, "R16", "Twingo", "Scénic" un "Espace".

Šī filozofija atkal ir īstenota konceptautomobilī "MORPHOZ", turklāt pat vēl izteiktāk, jo salonā pilnīgi viss ir pakārtots lietotājiem un cilvēku saskarsmei. Mākslīgā intelekta, sakaru un citu prasmīgi izstrādātu līdzekļu sinerģija nodrošina autovadītājam un pasažieriem labvēlīgu un mierpilnu vidi.

Sakari un mākslīgais intelekts kā pasažieru savstarpējās saskarsmes veicinātāji

"Renault MORPHOZ" vadītāja un pasažieru rīcībā ir nodots pievilcīgais un plašais "LIVINGSPACE" salons. Pilnīgi atsevišķajos sēdekļos ērti iekārtojušos braucējus uzrauga mākslīgais intelekts, kas izmanto sakarus, lai nodrošinātu viņu vajadzības, vēlmes un intereses. Nolūks ir maksimāli vairot personisko saskarsmi, lai veicinātu miera un labklājības sajūtu.

Labvēlīga klātbūtne:

Aicinājums iekāpt

Mākslīgais intelekts darbojas arī ārpus automobiļa, lai, izmantojot sensorus, konstatētu un atpazītu tuvojošos autovadītāju. Tas aktivizē gaismas signālu virkni durvīs, lai norādītu, ka autovadītājs ir atpazīts. Autovadītājam ir tikai jāpamāj, lai aktivizētu sagaidīšanas darbības, kas atslēdz un atver durvis, automātiski noregulē sēdekli un salona apgaismojumu atbilstīgi autovadītāja vēlmēm un noskaņojumam. Turklāt autovadītājs dzird patīkamo mākslīgā intelekta balsi.

Mugurkauls

Caur "Renault" konceptautomobiļa "MORPHOZ" salonam stiepjas paaugstināta centrālā konsole, kas ir mākslīgā intelekta smadzenes. Tajā ir īpašs autovadītāja viedtālruņa turētājs, kas tiek ievilkts konsoles koka panelī, lai kalpotu par mākslīgā intelekta galveno datu avotu. Ja tiek dota atļauja, mākslīgais intelekts izmanto viedtālruņa datus un informāciju, lai veiktu savus uzdevumus.

Apkārtnes attēlošana

Mākslīgais intelekts ļauj autovadītājam skatīt apkārtni, apstrādājot reāllaika datus no ārējiem sensoriem un attēlus no automobiļa kamerām, it īpaši no tām, kas aizstāj durvju spoguļus. Gaismas displeji durvju un logu iekšpusē signalizē par, piemēram, gājēja vai riteņbraucēja klātbūtni aklajā zonā.

Proaktīvs virtuālais personiskais palīgs:

Trīs izsaukšanas režīmi

Kad "Renault" konceptautomobiļa "MORPHOZ" mākslīgais intelekts veic virtuālā personiskā palīga funkcijas, to var izsaukt un vadīt trijos veidos: pieskaroties ekrāniem vai konsolei, ar rokas žestiem vai ar balsi.

Plānošana

Ikdienas braukšanai pilsētas režīmā mākslīgais intelekts pārveido autovadītāja dienasgrāmatu efektīvā braucienā, optimizējot maršrutu un laiku starp divām tikšanās reizēm vai sanāksmēm. Ceļojuma režīmā, piemēram, ceļā uz brīvdienu galamērķi, tas iesaka interesantas vietas, vienlaikus ņemot vērā vēlamo ierašanās laiku un atlikušo nobraucamo attālumu, tāpat kā elektrobrauciena plāns "Renault" elektromobiļiem paredzētajā lietotnē "MY Renault". Abos gadījumos lielais ekrāns instrumentu panelī nodrošina brauciena attēlojumu 3D formātā.

Nepārtrauktība

"MORPHOZ" salonā autovadītājam un pasažieriem nav jāzaudē saikne ar savu digitālo dzīvi. Viedtālruņi tiek noteikti automātiski, un ikviens var turpināt klausīties iemīļoto mūziku, kas tiek retranslēta caur skaļruņiem sēdekļos. Mājās izplānoto braucienu automātiski uztvers navigācijas sistēma, kas pēc tam uz autovadītāja viedtālruni nosūtīs pēdējā kājām ejamā attāluma maršrutu, tiklīdz automobilis būs novietots pie galamērķa.

Draudzības un apmaiņas veidotājs

Atļauja

Mākslīgais intelekts "Renault" konceptautomobilī "MORPHOZ" automātiski noteiks katra pasažiera ierīces, piemēram, visus viedtālruņus, kuros tas var meklēt datus, taču tas nevarēs bez atļaujas izmantot šādus datus. Tādējādi tiek automātiski saglabāta visu iekāpušo draugu vai jebkuras personas, kas izmanto automobiļa koplietošanas funkcijas, konfidencialitāte.

Kopīgs ekrāns

Par mākslīgā intelekta sociālo lomu "MORPHOZ" salonā liecina kopīgais ekrāns, kas atrodas centrālajā konsolē starp sēdekļiem. Pasažieri tajā var, piemēram, caurlūkot mūzikas bibliotēku kādā no viedtālruņiem vai spēlēt savā starpā videospēles. Tāpat šis ekrāns ļauj lietotājiem regulēt komfortu salonā, izmantojot "Multi Sense" iestatījumus.

Ieteikumi

Mākslīgais intelekts negaida pasažieru rīcību, lai sniegtu ieteikumus. Piemēram, tas piedāvās ceļojuma mūzikas izlasi, kas atbilst katra braucēja noskaņojumam un vēlmēm. Tas pielāgojas situācijai, izmantojot faktisko informāciju (piemēram, katras personas dienasgrāmatu), un nosaka iespējas atbilstīgi vēlmēm un gaumēm.

8 "Renault" gara izpausmes

 Daudzi "Renault"  konceptautomobiļa "MORPHOZ" salona komponenti atspoguļo "Renault" filozofiju "Easy Life" (vienkārša dzīve), kā arī uzņēmuma pagātni un, tiešām, arī nākotni.

Stūre

Caurspīdīgajā stiklā ar izgaismotām līnijām, kas veido futūriskās stūres iekšējo daļu, atrodas vadības skārienpogas ar taktilu atgriezenisko saiti. Viena no tām ļauj autovadītājam piekļūt "Multi Sense" iestatījumiem.

Instrumentu panelis

"MORPHOZ" peldošais instrumentu panelis stiepjas gar salona priekšdaļu līdz pat durvīm, lai ieskautu braucējus. "CMF-EV" platforma nodrošina, ka tas atrodas tuvāk vējstiklam un ir šaurāks par parasto instrumentu paneli, tādējādi nodrošinot vairāk vietas salonā.

Skārienjutība

Parastā braukšanas režīmu pārslēgsvira elektromobiļos ir aizstāta ar četrām skārienpogām (P, R, N un D) konsoles galvgalī, lai atbrīvotu vietu un neierobežotu autovadītāja un pasažiera kustības.

"LIVINGSCREEN"

"MORPHOZ" ekrāns "LIVINGSCREEN"  simbolizē intelektu kā dzīves centru automobilī. Izliektais OLED ekrāns ir 80 centimetrus plats un attēlo braukšanas, navigācijas un izklaides informāciju. Tā pirmsākumi bija vērojami konceptautomobiļos "TreZor" 2016. gadā un "SYMBIOZ" 2017. gadā.

Pārstrāde

Līdzīgi jaunā "ZOE" sēdekļu audumam, arī "MORPHOZ" salonā ir izmantots daudz pārstrādātu materiālu: koksne ierīču panelim, plastmasa durvju iekšpusei, audums sēdekļiem utt. Tos ir izstrādājuši/ražojuši sociāli atbildīgi uzņēmumi, piemēram, "Aggebo & Henriksen" Dānijā, AS "Gudbrandsdalens Uldvarefabrik" Norvēģijā un "Plasticiet" Nīderlandē.

Uzglabāšanas vieta

Nav aizmirsts arī par braucēju praktiskajām vajadzībām - centrālajā konsolē ir nodrošināta vieta dažādu priekšmetu uzglabāšanai.

Grozāmsēdeklis

Priekšējais pasažiera sēdeklis ir grozāms, lai "Share" režīmā pasažieris varētu sēdēt ar seju pret aizmugurējā sēdeklī sēdošajiem. Šī modularitāte ir atgādinājums par to, kas astoņdesmitajos gados jau bija iespējams pirmās paaudzes "Espace".

Optiskās ilūzijas

Dzelteno un melno līniju šķietamā kustība "MORPHOZ" ierīču panelī atgādina gleznotāja Viktora Vazareli opārta pasauli - sadarbībā ar "Renault" viņš radīja aptuveni četrdesmit mākslas darbu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Svarīgākais iemesls ceļojumam uz Taizemi ir?

Kultūra: tempļi, muzeji, reliģija, mūzika…

Daba: pludmales, kalni, salas, džungļi, dzīvnieki…

Viesmīlība: cilvēki, ēdiens, viesnīcas, izklaide

Aktivitātes: golfs, riteņbraukšana, pārgājieni, aktīvā ūdens atpūta

Pievilcīgas ceļošanas cenas

Es neceļotu uz Taizemi

Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Romantiska atpūta 4* viesnīcā L’Ermitage Estravel Latvia
Laipni lūgti Tallinā! 4* viesnīca L’Ermitage atrodas netālu no vecpilsētas, piedāvā dažādu standartu numurus un romantisku atmosfēru. | Skatīt vairāk
Latvija no 75 EUR
Slutišķu sādža un vecticībnieku lauku sēta TAKA
Daugavas ielejas ielokā no ziņkārīgām svešinieku acīm paslēpies Slutišķu vecticībnieku ciems, kas ir mīklains un nezināms. | Skatīt vairāk
Biznesa pusdienas Mārupes terasē! Hercogs Mārupe
Pusdienu piedāvājums darba dienās no 11:00-15:00. Piedāvājumā salāti, zupas, pamatēdieni un deserts. Iknedēļas jaunais piedāvājums Hercoga | Skatīt vairāk
no 5 EUR
VELOMARŠRUTS NR. 778 “AUGŠZEMES EZERU LOKI TAKA
Izzinošs velomaršruts, kas ietver sevī gan Daugavpils pilsētas Grīvas mikrorajonu ar savu savdabīgo apbūvi, gan lauku apvidu. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.10827422sec.