Kā rodas zaudējumi lidsabiedrībām: «airBaltic» pirms pandēmijas un tagad

Visā pasaulē lidsabiedrības sūdzas par katastrofāliem zaudējumiem, samazina floti un darbinieku skaitu, un pauž cerību, ka varbūt izdosies izdzīvot… Latvijas Nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” gan var nedaudz atviegloti uzelpot, jo valsts lidsabiedrības pamatkapitālā ieguldīja 250 miljonus eiro.

Tiesa gan, “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss paudis, ka lidsabiedrība varētu atkal vērsties pie valdības pēc atbalsta, ja situācija aviācijas nozarē neuzlabosies arī nākamajā pavasarī. Bet līdzšinējie miljoni galvenokārt izmantoti ar Covid-19 saistītās situācijas zaudējumu segšanai un izmaksājot kompensācijas atlaistajiem darbiniekiem.

Bija 38 lidmašīnas, tagad 23

Kā mainījās “airBaltic” pandēmijas laikā? “Latvijas lidsabiedrības airBaltic floti 2020. gada sākumā veidoja 38 lidmašīnas: 22 Airbus A220-300, 4 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen. Pavasarī, pārskatot uzņēmuma biznesa plānu, tika lemts savlaicīgāk pāriet uz vienotu Airbus A220-300 lidmašīnu floti. Šobrīd uzņēmuma flotē ir 23 Airbus A220-300 lidmašīnas,” Travelnews.lv vēsta lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Lidmašīnu izmantojums

Laika posmā no 2020. gada marta līdz maijam 62 dienas airBaltic nebija iespējams veikt regulāros lidojumus. Uzņēmums izmantoja vien dažas lidmašīnas, lai veiktu repatriācijas lidojumus un atsevišķus kravas lidojumus, kas uz Latviju nogādāja nepieciešamās sejas maskas un respiratorus.

“18. maijā airBaltic pamazām atsāka regulāros pārvadājumus, sākotnēji piedāvājot lidojumus uz vien dažiem nozīmīgākajiem galamērķiem un ar katru turpmāko nedēļu pakāpeniski atjaunojot lidojumus uz papildu galamērķiem. Jūlija mēnesī jau visas 23 uzņēmuma rīcībā esošās lidmašīnas veica komerciālos lidojumus. Jau vasaras nogalē, kad Eiropas valstīs atjaunojās dažādi ceļojumu ierobežojumi un samazinājās pasažieru pieprasījums, lidsabiedrība pārskatīja maršrutu tīklu un lidojumu skaitu. Šobrīd regulāri tiek izmantotas vien sešas lidmašīnas,” vēsta Briede.

Cik izmaksā lidmašīnu dīkstāve?

“Flotes dīkstāves izmaksas galvenokārt veido lidmašīnu īres maksājumi, regulāru tehnisko apkopju un pārbaužu izmaksas. Eiropas aviācijas tirgum raksturīgās augstās konkurences dēļ konkrētas izmaksas uzņēmums nevar atklāt,” pauž Briede.

Lidsabiedrības darbinieki

2020. gada sākumā airBaltic nodarbināja vairāk nekā 1 700 darbinieku. Pašlaik airBaltic komandu veido vairāk nekā 1 000 darbinieku.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Pārgājiens Alūksnē Alūksnes TIC
Ieplāno 13.aprīli, lai trīs stundu aizraujošā pārgājienā uzzini viduslaiku mantojuma faktus, nostāstus un teikas! Dosimies Alūksnes viduslaiku pils | Skatīt vairāk
Latvija 12 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.03.2024 - 01.04.2024 Kokmuižā “Kocēnu pavasaris 2024” Valmieras TIC
31. martā no plkst.10.00-15.00 Kokmuižā “Kocēnu pavasaris 2024”. No plkst.11.00 svētku koncerts kopā ar pašdarbības kolektīviem. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.03.2024 - 01.04.2024 Lieldienas Tukuma novadā  Tukuma TIC
Lieldienas rītā, saulei lecot, jāmazgā mute, jo tad tiekot skaists. Nu, kad mute nomazgāta, var doties svinēt Lieldienas. Svini Tukuma novadā! | Skatīt vairāk
Aicina uz putnu vērošanas ekskursiju Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
7.aprīlī, pulksten 9.30 no Jelgavas Sv.Trīsvienības baznīcas torņa pagalma sāksies velo ekskursija “Braucam vērot putnus”. Pieteikšanās 63005447 | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


airBaltic
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.62909007sec.