Eksperti: Kanibalizācija un sankciju apiešana ļaus Krievijas civilajai aviācijai «izvilkt» gadu

Krievijas iebrukums Ukrainā un ieviestās sankcijas tieši skar Krievijas civilo aviāciju. Taču, par spīti ekspertu prognozēm kara sākumā, Krievijas aviācija vēl joprojām turpina eksistēt, taču mūžs šā brīža apstākļos nebūs ilgs.

Pēc Krievijas iebrukuma Rietumu valstis aizvēra savas debesis Krievijas gaisa flotei, virkne lidsabiedrību pārtrauca sadarbību ar Krievijas kompānijām, bet lidmašīnu būvētāji “Airbus” un “Boeing” pārtrauca piegādāt Krievijai detaļas. Toreiz pastāvēja uzskats, ka šādos apstākļos Krievijas aviācija nespēs izdzīvot pat divas nedēļas, bet pēc teju deviņiem mēnešiem lidmašīnas turpina lidot.

Kā norāda ASV konsultāciju kompānijas “AeroDynamic Advisory” aviācijas eksperts Ročards Abulafija, civilās aizsardzības flotes pastāvēšana ir atkarīga no dažādu iemeslu kombinācijas. Sankcijas var apiet, kreatīvais risinājums izjaukt lidmašīnas detaļās arī palīdz.

Līdz karam Krievijas civilajā gaisa flotē bija vairāk nekā 800 lidmašīnu, no kurām lielākā daļa tieši ārvalstu ražojumi. Ja 2019. gadā ap 120 miljoniem pasažieru izmantoja Krievijas lidsabiedrību pakalpojumus, lielākoties ārpus valsts, tad, sākoties karam, starptautiskie maršruti krietni samazinājās. Šis samazinājums kļuva par trumpi Krievijas aviācijai, jo radās iespēja izjaukt detaļās jeb kanibalizēt uz zemes stāvošās lidmašīnas. Kā glābiņu aviācijai šo situāciju komentēja arī Krievijas aviācijas eksperte Anastasija Dagajeva.

Taču te jāatceras vēl viena nianse – lielākā daļa no mūsdienīgajiem “Airbus” un “Boeing” laineriem patiesībā pieder ārvalstu līzinga kompānijām. Taču, pateicoties agresorvalsts prezidentam Vladimiram Putinam, kurš parakstīja likumu par iespēju ārvalstu lainerus pārreģistrēt Krievijā, līzinga kompānijas savas lidmašīnas neatguva. “Kopumā mēs nozagām šīs lidmašīnas,” teic Krievijas aviācijas eksperts Vadims Lukaševičs, kurš piebilda, ka tagad vien jāatrod veids, kā nozagt trūkstošās detaļas.

Krievijas aviācija lika cerības uz Irānu, kas dzīvo zem sankcijām jau daudzus gadus. Bet šī iespēja izrādījās neefektīva, jo Irāna izmanto pagājušā gadsimta 70. un 80. gados būvētās lidmašīnas, kurām jaunākie atjauninājumi un elektronikas iekārtas nav tik būtiskas. Bet Krievija savā flotē bija izvēlējusies mūsdienīgākos lidaparātus.

Kādas prognozes? Pesimistiskas. Lidmašīnu kanibalizācija ir īstermiņa risinājums  ar to var pietikt apmēram gadam. Kas notiks pēc tam? To nezina neviens. Un vēl viena nianse – pat, ja situācija atrisināsies miermīlīgā veidā, diezin vai ārvalstu līzinga kompānijas vairs būs gatavas sadarbībai ar Krieviju, ņemot vērā šobrīdējo pieredzi. Un tas nozīmē, ka Krievijas civilā aviācija visai drīz paliks bez jaunām lidmašīnām.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
 Populārākais Itālijas pludmales kūrorts Latvia Tours
Pludmales kūrortā ir smilšu, platas un lēzenas, jūra silta un, turklāt, nav dziļa. Brīnišķīgi attīstīta infrastruktūra ar tradicionāli sirsnīgu | Skatīt vairāk
no 495 EUR
Kļūsti par sesto spēlētāju! SKY24.LV
Aviobiļešu speciālie reisi vēl ir pārdošanā! Nepalaidiet garām izdevību! | Skatīt vairāk
no 180 EUR
Pilna Servisa Līzings Passat Europcar
Pilna Servisa Līzinga piedāvājums VW Passat Variant MY24 Elegance. | Skatīt vairāk
JAUNUMS! 𝐄𝐕𝐈𝐉𝐀𝐒 𝐒𝐀𝐋𝐀  Latvia Tours
Ceļotāji izvēlas Eviju, lai izvairītos no tūristu burzmas un izbaudītu vietējo kultūru. Šeit tūristiem tiek sniegta autentiska grieķu pieredze. | Skatīt vairāk
no 539.00 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.35766602sec.