Virsskaņas privātās lidmašīnas var kļūt par realitāti jau drīzumā

Leģendārais aviolaineris Concorde lidojumus neveic jau krietnu laiku un, šķiet, virsskaņas pasažieru aviopārvadājumi kļuvuši par vēsturi. Taču tas nebūt netraucē vairākiem uzņēmumiem aktīvi strādāt pie jauniem, revolucionāriem projektiem, lai jau drīzumā atkal ierasto astoņu stundu vietā Atlantijas okeānu būtu iespējams šķērsot divreiz ātrāk.

"Aerion Corporation" patlaban strādā pie revolucionāras privātās lidmašīnas, kas varētu sasniegt 1,6 mahus jeb teju 2 000 kilometru stundā lielu ātrumu un pirmo lidojumu veikt 2020. gadā. Tikmēr kompānija "Spike Aerospace" paziņojusi par plāniem būvēt Spike S-512, kas spētu lidot teju divreiz ātrāk par skaņu – šis lidaparāts varētu nonākt tirgū jau ap 2018. gadu.

Taču nākas uzdot jautājumu: kādēļ bijusi nepieciešama teju puse gadsimta, lai atkal atdzīvinātu virsskaņas pasažieru lidojumu konceptu?

Kā atzīst Viks Kačorja, "Spike Aerospace" vadītājs, viena no galvenajām problēmām Concorde lidojumos bija saistīta ar triecienviļņa izplatīšanos, pārsniedzot skaņas barjeru. Tas bija tik spēcīgs, ka vairākas valstis aizliedza virsskaņas komerciālos lidojumus virs to gaisa telpas. Tādēļ aviācijas industrijai nācies pētīt dažādus risinājumus, kā šo efektu mazināt.

Kačorja atzīst, ka patlaban loģisks solis ir izstrādāt virsskaņas privāto lidaparātu – nelielu reaktīvo lidmašīnu, kas, šķērsojot skaņas barjeru, izplatītu mazāku triecienvilni.

Lai gan daudzas būtiskas detaļas par gaidāmo lidmašīnu Spike S-512 pagaidām izpaustas netiek, Kačorja paziņojis, ka tai nebūs salona iluminatoru, lai samazinātu gaisa pretestību un tās gala cenu – logi tiks aizstāti ar displejiem, kuri reāllaikā attēlos ārpusē notiekošo. Jāpiebilst, ka kopumā viena šāda lidaparāta izstrādes izmaksas lēšamas no 60 līdz 80 miljoniem ASV dolāru.

Savukārt otra uzņēmuma – "Aerion Corporation" – pārstāvji kā galveno šķērsli ceļā uz virsskaņas pasažieru lidojumiem saskata tieši izmaksas.

"Iemesli, kādēļ jau kopš 20. gadsimta 60. gadiem aviolaineru maksimālais ātrums nav īsti mainījies, meklējami nevis tehnoloģijās, bet gan ekonomikā. Gluži vienkārši nav iespējams ceļot ātrāk par skaņu, par aviobiļeti maksājot niecīgu summu – un tieši tam dod priekšroku vairums pasažieru," atzīst "Aerion" pārstāvis Džefs Millers. Taču viņš piebilst, ka tas gan neattiecas uz privātajām lidmašīnām, tādēļ tieši šajā lauciņā plānots spert pirmos soļus.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.03.2024 - 03.04.2024 LIELDIENU IZPĀRDOŠANA Novatours
Ķer savu ceļojumu ar izdevīgu cenu! Ceļo ar ģimeni vai draugiem un saņem atlaidi! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 13.03.2024 - 01.04.2024 Lieldienu pasākums mini ZOO "Lāčplēši" Talsu novada TIC
Mini Zoo “Lāčplēši” 31.martā no plkst. 10.00 gaida ciemos lielus un mazus uz Lieldienu lustēm ar visiem saviem četrkājainajiem draugiem. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.03.2024 - 30.03.2024 DENISS PASHKEVICH TRIO Valmieras TIC
29. martā pl.19:00 kultūrtelpā Akustika viesosies Deniss Paškevičs, Kaspars Rolšteins un Arkādijs Gotesmans festivāla “JAZZ ROOM FEST ’24” | Skatīt vairāk
20 EUR
Pieteikšanās MKD Augšdaugavas novadā TAKA
‘’Mājas kafejnīcu dienas 2024’’ Augšdaugavas novadā šogad notiks 27.- 28.jūlijā | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.57370591sec.