Pētījums atklāj mobilo fotogrāfiju uzņemšanas paradumus

Aizvadītajā nedēļā mobilo tehnoloģiju izstādē MWC 2023 Barselonā tehnoloģiju uzņēmums Huawei prezentēja jaunu pētījumu "XMAGE Trend Report", kurā izceltas un apkopotas galvenās tendences un secinājumi par fotogrāfiju uzņemšanu ar viedtālruni. Sadarbībā ar vizuālo analītiķu komandu tika izpētīti gandrīz četri miljoni fotogrāfiju, kas nosūtītas no 170 dažādām valstīm. Pētījuma rezultāti atklāj jaunākās tendences fotogrāfiju uzņemšanā un pārmaiņas sabiedrībā.

Tiek lēsts, ka ik gadu pasaulē tiek uzņemti vairāk nekā 1,4 triljoni fotogrāfiju, no kurām vairāk nekā 89 % tiek uzņemtas ar viedtālruni. Viedtālruņu tehnoloģijas ne tikai maina fotogrāfijas būtību, bet arīdzan palīdz cilvēkiem labāk novērtēt apkārtējo pasauli. Šī tendence atspoguļojas arī Huawei kopš 2017. gada rīkotajā foto konkursā Next Image, kas ir “XMAGE Trend Report” pētījuma pamatā, kurā apkopotas dažādas fotogrāfiju uzņemšanas tendences.

“XMAGE Trend Report” pētījumu grupas vadītāja, socioloģe Nikola Fernandesa (Nicole Fernandes) norāda, ka, piemēram, mūsdienu sievietes fotogrāfijās izvēlas uzsvērt jaunus sociālos akcentus, salīdzinot ar rezultātiem pirms dažiem gadu desmitiem. “Apkopojot pētījuma rezultātus, mēs secinājām, ka mūsdienu sievietes vairāk cenšas izcelt savu tēlu – viņu apģērbs ir rūpīgi pārdomāts, un fotografējoties viņas dod priekšroku dažādiem filtriem. Taču svarīgi, ka mūsdienu sieviete cenšas atklāt arī savu spēcīgo raksturu – viņa izskatās stipra un pašpārliecināta," norāda N. Fernandesa. Savukārt mūsdienu vīrieši fotogrāfijās vairāk uzsver savu ģimenes statusu. Analizētajās fotogrāfijās lielākoties redzami vīrieši, kas nododas savām ikdienas aktivitātēm, hobijiem vai vienkārši pavada laiku kopā ar ģimeni, turklāt arvien vairāk vīriešu fotogrāfijās cenšas parādīt savu tēvišķo pusi. Fotogrāfijas atspoguļo arī sabiedrības tendences – mūsdienu vīrietim ir svarīga ģimene un kvalitatīva laika pavadīšana ar to.

Iegūtie rezultāti apliecina, ka pusmūža vecuma cilvēki (40-60 gadi) fotografē retāk, turklāt šajā vecuma grupā daudz biežāk tiek fotografēti vīrieši, nevis sievietes – gandrīz katrā trešajā fotogrāfijā, ko sūta pusmūža vecuma cilvēki, ir attēlots vīrietis, un tikai 10,7 % fotogrāfiju ir tās pašas vecuma grupas sievietes.

​​Prezentācijas kopsavilkumā Huawei eksperti uzsvēra, ka viedtālruņiem ir būtiska ietekme uz to, kā cilvēki sazinās un socializējas. Pat tad, kad cilvēki pavada laiku kopā, viņi savstarpēji aplūko tālrunī uzņemtās fotogrāfijas un videoklipus, piemēram, attēlus no pēdējās tikšanās reizes, vai dalās iespaidos, rādot pašu iemūžinātos  mirkļus.

Veicot pētījumu, Huawei sadarbojās ar FactStory vizuālo analītiķu komandu, lai izpētītu un raksturotu iesniegtās fotogrāfijas un videoklipus, pievēršot uzmanību, kādas emocijas izraisa attēlu socioloģiskie un psiholoģiskie aspekti.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Riga Reggae Acoustic Valmieras TIC
6.aprīlī pl.18.00 kultūrtlpa Akustika ielūdz uz sirsnīgu, mīlestības un miera pilnu vakaru pozitīvās regeja noskaņās ar apvienību RIGA Reggae | Skatīt vairāk
15 EUR
Kruīzs uz Visbiju, no Tallinas Estravel Latvia
Pirmatnīgā un neatkārtojamā - Gotlandes sala // Vietu skaits ierobežots, kruīzs no Tallinas // 2 naktis // | Skatīt vairāk
no 121 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.03.2024 - 30.03.2024 DENISS PASHKEVICH TRIO Valmieras TIC
29. martā pl.19:00 kultūrtelpā Akustika viesosies Deniss Paškevičs, Kaspars Rolšteins un Arkādijs Gotesmans festivāla “JAZZ ROOM FEST ’24” | Skatīt vairāk
20 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.03.2024 - 01.04.2024 Taizeme - dažādām gaumēm Estravel Latvia
Taizeme - piedzīvojumi // atpūta spa kūrortos // Izvēlieties ceļojumu atbilstoši savai gumei! Piedzīvojumu ceļojumiem - atlaides! | Skatīt vairāk
no 367 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.12923717sec.