TŪRISMA BIZNESS | Bizness

Pētījums: šogad cilvēki uz Ziemassvētkiem mēģinās taupīt

Jaunākais EY patērētāju svētku sezonas uzvedības tendenču pētījums atklāj, ka 69% cilvēku šogad plāno iepirkties izpārdošanās, piemēram tā saucamajās “Singles Day” vai “Melnās piektdienas” akcijās. Tomēr 64% apšauba atlaižu/akciju patieso vērtību un 58% secina, ka preces, kuras viņi vēlas, nav iekļautas akcijā.

Tāpat pētījums arī parāda, ka cilvēki visā pasaulē mēģinās taupīt dažādos veidos, piemēram, 78% centīsies samazināt ēdiena daudzumu, kas pēc svētkiem paliek pāri, 49% savukārt taupīs elektrību un nedegs papildu gaismas svētku laikā, bet 40% plāno rīkot mazākas svinības kā parasti, lai taupītu izmaksas.

Interesanti, ka šie rādītāji dažādos pasaules reģionos atšķiras tikai nebūtiski, kas norāda uz kopēju taupības tendenci šajā svētku sezonā.

EY pētījums arī atklāj, ka pasaulē kopumā 38% cilvēku jau ir sākuši veikt savus svētku pirkumus, kamēr 37% plāno to darīt novembrī, lai pagūtu dāvanas saņemt pirms svētkiem. Atbilstoši EY pētījumam, tikai 15% patērētāju pirkumus atliek uz decembri. Savukārt, katrs desmitais pētījuma respondents atzīst, ka nekādus svētku pirkumus veikt neplāno.

“Dzīves dārdzības spiediens pēdējos gados ir atstājis iespaidu, taču mūsu pētījuma galvenais secinājums nav pesimistisks un mēs varam redzēt, ka cilvēki faktiski visā pasaulē svētkus joprojām svinēs un joprojām pirks dāvanas, tikai darīs to arvien pārdomātāk. Cilvēki savu rocību vēlas iztērēt gudri un meklē vērtību – šī ir tendence, kas ir jāņem vērā veikaliem un uzņēmumiem arī Latvijā,” saka Zane Caune, EY Latvija Partnere.

Jāatzīmē, ka finanšu uzvedība svētku laikā atšķiras starp cilvēkiem ar bērniem un tiem, kuriem bērnu nav. Piemēram, katrs otrais pētījuma dalībnieks, kuram ir bērni, norāda, ka viņu uztrauc, vai būs iespējams atļauties svētku tēriņus. Šis satraukums ir mazāks cilvēkiem bez bērniem, bet tas joprojām ir būtisks – to norāda 40% cilvēku. 43% cilvēku, kuriem nav bērnu norāda, ka svētku pirkumiem ir veikuši uzkrājumus, bet tie, kuriem ir bērni, uzkrājumus svētkiem ir veikuši daudz biežāk – 57% gadījumu. Tāpat arī 49% patērētāju ar bērniem plāno veikt pirkumus, izmantojot kredītus vai kredītkartes, bet to darīs tikai 34% to pircēju, kuriem nav bērnu.

68% patērētāju pasaulē šogad svētku pirkumus joprojām izdarīs veikalos, taču pirkumu lēmumi un kanāli kļūst arvien sarežģītāki. Piemēram, dāvanu idejas 25% pircēju joprojām meklēs veikalos, taču 27% to darīs tieši interneta veikalos, un vēl 28% idejas iegūst no sociālo mediju satura.

Vērtējot paaudžu atšķirības, pārliecinošs vairākums jauniešu vecumā līdz 27 gadiem, jeb 78%, iegādāsies dāvanas paši sev, galvenokārt izvēloties apģērbus un aksesuārus, bet arī tehnoloģijas un dažādas “pieredzes” kā ceļojumus, muzeju un pasākumu apmeklējumus.

EY pētījums ir veikts šī gada septembrī un oktobrī, aptaujājot 13 tūkstošus patērētāju 19 valstīs, kas pārstāv visus pasaules reģionus. Pilns pētījuma saturs pieejams šeit.


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 09.01.2025 - 19.01.2025 🍩 Donutu ballīte outlet ciematā!  ViaJurmala
- Virtuļu apgleznošanas meistarklase 🍩 - Bērnu uzlīmju tetovējumi - Atrakcijas bērnu laukumā 🎠 - Diplomi visiem bērniem! 🏅 | Skatīt vairāk
Viktors Lapčenoks Valmierā Valmieras novada Tūrisma pārvalde
25. janvārī, 18:00 kultūrtelpā AKUSTIKA viesosies leģendārais latviešu estrādes mākslinieks VIKTORS LAPČENOKS. | Skatīt vairāk
25 EUR
Pirmā pasaules kara muzejs Medumos TAKA
Pirmā pasaules kara muzejs Medumā aicina ikvienu no 17.01. līdz 25.01. sanākt kopā, lai iepazītu tā laika notikumus. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.56603098sec.