TŪRISMA BIZNESS | TN.LV

Eksperte: Pasākumu organizēšanas aizkulisēs ir smags darbs, nevis nebeidzama bohēma

Latvijā organizētie pasākumi ir ļoti labā līmenī. Pasākumu producēšanas nozare aug un attīstītās, un, lai gan vadošie uzņēmumu jau vairākus gadus ir nemainīgi, nozarē nepieciešami jauni cilvēki ar jaunām idejām. Visvairāk nepieciešami tādi, ko var dēvēt par cilvēku – orķestri, stāsta viena no pieredzes bagātajām korporatīvo pasākumu rīkotājām, aģentūras “Meduza” direktore Dace Ozola.

Visa dzīve nepaiet ballītēs

Pasākumu producēšanas nozare ir apvīta dažādiem mītiem – vieniem šķiet, ka nozarē strādājošajiem visa dzīve paiet ballītēs un svētkos un tāda īsta darba nevar nav, citi domā – labu pasākumu var noorganizēt pēdējā brīdī vai ieguldot pēc iespējas vairāk naudas. Darbs nozarē nav bohēma, un gatavošanās pasākumam patiesi ir ļoti interesanta, taču smags process, tas nenotiek omulīgi mētājot idejas pie šampanieša glāzes. Un, lai gan daļai sabiedrības varētu šķist dīvaini, ka šai jaukajai laika pavadīšanai vēl ir arī jāgatavojas, jāstudē un jāpilnveido savas teorētiskās un praktiskās zināšanas, arī bez tā neiztikt.

Pasākumu rīkošanas nozares lielākie uzņēmumi Latvijā patiešām ir pierādījuši, ka mēs spējam radīt kvalitatīvus pasākumus nereti pārspējot pat vidējo Eiropas līmeni. Mūsu speciālisti aizvien biežāk tiek iesaistīti starptautiskos projektos, kas tikai apstiprina nozares attīstību.

Balanss starp teoriju un praksi

Pasākumu producēšanas joma ir daudzpusīgs, dzīvs un augošs organisms. Un, kā jau augošam organismam, tam nepieciešami jauni prāti. Nozares specifika pieprasa, lai cilvēki būtu ne tikai ar teorētiskām, bet arī ar praktiskām zināšanām, tāpēc tiem jauniešiem, kuri vēlas karjeru pasākumu producēšanā, darbā jāiesaistās jau studiju laikā. Jāsāk kaut vai ar maziem darbiņiem, piesakoties kā brīvprātīgajam, lai pēc iespējas ātrāk gūtu izpratni par to, kā darbojas visi mehānismi un kā lietas notiek realitātē. Kā nozares eksperts varu uzteikt Biznesa augstskolu Turība, kur studiju procesā ir labs balanss starp teoriju un praksi – tas palīdz topošajiem pasākumu organizatoriem iegūt izpratni par nozares procesiem.

Tiem, kas tikai plāno savu karjeru pasākumu organizēšanā, es ieteiktu nekoncentrēties tikai uz vienu jomu, bet apgūt pēc iespējas vairāk, lai veidotos plašāks skatījums. Ja nākotnē ir vēlme vadīt pasākumu producēšanas uzņēmumu, ir jābūt izpratnei par pilnīgi visu, kas notiek nozarē – no tehniskajiem risinājumiem līdz radošajiem elementiem, lietvedībai un pat psiholoģijai.

Nepieciešams “cilvēks – orķestris”

Pasākumu organizēšana Latvijā ir patiešām labā līmenī, mūsu uzņēmumiem ir daudz starptautisku klientu, tāpēc jauniešiem, kas vēlas veidot karjeru pasākumu vadībā, iesaku padomāt arī par stažēšanos ārvalstīs. Nozare pieprasa tādus cilvēkus, par kuriem saka – “cilvēks – orķestris”. Lai gūtu panākumus, jābūt atvērtam, gatavam komunicēt un noteikti pozitīvi noskaņotam. Par sliktu nenāks arī zināšanas psiholoģijā – tas palīdzēs veiksmīgāk atrast pieeju katram klientam.

Aiz visiem skaistajiem svētkiem slēpjas ne tikai rūpīgi veikta analīze, īpaši veidota radošā koncepcija, bet arī sarežģīts un laikietilpīgs analītiskais, tehniskais un organizatoriskais darbs, kā arī finanšu un dažādu risku plānošana. Labam pasākumu producentam ir jāspēj pārredzēt pasākumu vienlaikus visās dimensijās, zināt, ko var optimizēt, kur var ietaupīt, lai klients sasniegtu mērķi sev pieņemamos budžeta rāmjos. Pasākumu producēšana ir darbs ar augstu atbildības pakāpi, neraugoties uz to, vai plāno pasākumu 40 vai 1400 personām. Tas ir kā šahs, kurā jāspēj paredzēt vairākus gājienus uz priekšu un arī paralēli, sadarbojoties ar māksliniekiem, gaismotājiem, pavāriem, tehniķiem, skaņotājiem u.c.

Izklaides industrijā darbojas tie paši likumi, kas citās

Mīts, ka izklaides industrija ir kaut kas maģisks un tajā darbojas citādāki likumi, nekā citās biznesa nozarēs, pastāv joprojām. Tiem, kas šajā industrijā nav darbojušies, šķiet, ka viss, kas saistās ar pasākumu organizēšanu, ir kaut kas līdzīgs brīnumu pasaulei un ka organizatoriem pietiek pamāt ar savām burvju nūjiņām, lai apturētu laiku, paplašinātu telpas, noorganizētu papildus šovu, vienlaikus samazinot esošo izmaksu tāmi, un tamlīdzīgi. Tiem, kas vēlas darboties nozarē un darīt to veiksmīgi, jāapzinās, ka mēs dzīvojam kopējā realitātē ar līdzīgiem likumiem.

Nav noslēpums, ka arī pasākumu producēšanā aizvien lielāku lomu spēlē tehnoloģijas, jo tās maina mediju telpu. Taču nav jābaidās, ka mākslīgais intelekts un tehnoloģijas aizēnos šo nozari. Kamēr nebūs izgudrota telepātija, cilvēkiem būs vēlme tikties un būt vienotā enerģētiskajā telpā, un tikmēr būs vajadzīgi svētki.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Pilna Servisa Līzings Passat Europcar
Pilna Servisa Līzinga piedāvājums VW Passat Variant MY24 Elegance. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.03.2024 - 02.04.2024 Jautrās Lieldienas Katiņkalnā  Alūksnes TIC
1. aprīlī 14.00 Veclaicenes pagasta “Katiņkalnā” Jautrās Lieldienas – April, april! Ripināsim, krāsosim olas un brauksim ar Pupsikbāni! | Skatīt vairāk
Daiļslidošanas sacensības  Valmieras TIC
No 6. līdz 7. aprīlim Valmieras Olimpiskā centra ledus hallē notiks starptautiskas daiļslidošanas sacensības “Wolmar Spring Cup 2024”. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 27.03.2024 - 03.04.2024 Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.134835sec.