Motoreļļas automašīnām, kas aprīkotas ar LPG sistēmām

Mūsdienās dzinēji darbojas augstā temperatūrā un augstā darba spiedienā. Tas veicina eļļas oksidēšanos un negatīvi ietekmē molekulāro struktūru, izraisot paaugstinātu pretestību, piesārņojumu un nogulsnes dzinējā. Gāzes padeve var pastiprināt šīs parādības, īpaši, ja uzstādītā sistēma nav pietiekoši kvalitatīva vai ir slikti noregulēta.

Būtiskas atšķirības

Viens no svarīgākajiem faktoriem, kas jāņem vērā saistībā ar gāzes iekārtu, ir sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) sadegšanas temperatūra. Benzīnam tā ir zemāka nekā ar gāzi darbināmam dzinējam. Augstāka temperatūra sadegšanas kamerā (noturīga ilgākā laika periodā) noved pie visa dzinēja temperatūras paaugstināšanās, kas tiešā veidā ietekmē cilindru-virzuļu sistēmas izturību. Viena no galvenajām eļļas funkcijām ir siltuma mazināšana šajās dzinēja vietās. Attiecībā uz dzinējiem, kas sevi pierādījuši kā modeļi, kas labi darbojas ar gāzi, norādītās novirzes ir konstrukcijas rezervju robežās.

Temperatūra un motoreļļa

Augstāka temperatūra neietekmē motoreļļu – tā paātrina oksidēšanos. Šī parādība pasliktina eļļošanas īpašības un sūknējamību. Savukārt šis process palielina eļļas viskozitāti, paaugstinot tās skābes līmeni. Tas var radīt nogulsnes, kas nosēžas uz dzinēja sastāvdaļām. Nogulšņu veidošanos veicina arī naftas nitrēšana. Tas ir nevēlams stāvoklis, kas liecina, ka eļļa ir piesātināta ar slāpekļa oksīda savienojumiem. To reakcija ar ogļūdeņražiem, kas atrodas motoreļļā, izraisa organisko nitrātu veidošanos. Tam var būt destruktīva ietekme uz eļļā esošo piedevu darbību.

Sēra ietekme

Vēl viens svarīgs faktors, kas ietekmē sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) degvielas ietekmi uz motoreļļu, ir degvielā esošais sērs. Patiesībā LPG degvielā to ir daudz vairāk nekā benzīnā. Sadegšanas kamerā sadedzinātā gāze tiek pārnesta uz karteri un līdz ar to arī uz eļļu. Tas izraisa eļļas paskābināšanos, kas savukārt var izraisīt dzinēja mehāniskās daļas koroziju, galvenokārt krāsaino metālu buksēs, tāpat veicināt eļļas viskozitātes un sūknējamības izmaiņas un nosēdumu veidošanos. Šī iemesla dēļ automašīnām, kas ir aprīkotas ar LPG sistēmām, ieteicama biežāka eļļas nomaiņa īsākos intervālos.

“Ja izmantojat augstākās kvalitātes pussintētiskās vai sintētiskās eļļas, piemēram, “TotalEnergies”, tad nebūs nepieciešams iegādāties citu eļļu, jo tās lieliski veiks savu darbu. Pats svarīgākais, lai eļļa atbilstu auto ražotāja ieteiktajai kvalitātes un viskozitātes klasei. Tomēr eļļas paskābināšanās procesa dēļ ieteicams saīsināt intervālu starp eļļas maiņu par aptuveni 30% – 50%. Tie, kas izmanto lētākās minerālās motoreļļas, var apsvērt iespēju aizstāt esošo eļļu ar augstākas kvalitātes produktu,” norāda Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński), “Total Polska” tehniskās nodaļas vadītājs.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ilgtspējīgs tūrisms = jēgpilna ceļošana Biznesa augstskola Turība
ALTA prezidents Ēriks Lingebērziņš par jēgpilnu ceļošanu! | Skatīt vairāk
Latvija
Iepazīsti kaimiņus Zemgalē! Bauskas TIC
Piedalies vērienīgākajā Latvijas - Lietuvas tūrisma akcijā! Apmeklē 16 objektus, izpildi uzdevumus, nofotografējies un pretendē uz lieliskām balvām! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.05.2022 - 28.05.2022 Piedāvājums skolēniem Bauskas novadā Bauskas TIC
Idejas, kur doties ar klasi - piedzīvot, darboties, uzzināt, degustēt! | Skatīt vairāk
Iestartē vasaru ar velo un bānīti! Gulbenes novada TIC
Velotūristi vasaras mēnešos aicināti apvienot velobraucienus ar izbraucienu ar Gulbenes-Alūksnes bānīti, izmantojot Bānīša īpašo velopiektdienu | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2022 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2022 1st-studio.com

 
Total Timed::0.13229108sec.