Foto: Commons.wikimedia.org
Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: NBCNews.com/BalticTravelnews.com
Maskava, kas jau iepriekš bijusi bēdīgi slavena ar autotransporta problēmām, nu nodēvējama par pasaules "sastrēgumu galvaspilsētu".
Kā liecina Nīderlandes GPS navigācijas iekārtu ražotāja "Tom-Tom" veiktais pētījums, auto sastrēgumu īpatsvars Krievijas galvaspilsētā ir 74 procenti. Šis rādītājs iegūts, salīdzinot pārvietošanās laikus pilsētā atšķirīgās diennakts stundās. Kopumā "Tom-Tom" pētījumā analizētas autosatiksmes īpatnības 60 pasaules pilsētās.
Reklāma
Maskavas ielās stundu ilgs brauciens automašīnā vakara vai rīta sastrēgumstundās aizņem par aptuveni 74 minūtēm ilgāk nekā tajā diennakts laikā, kad sastrēgumi nav novērojami. Savukārt viena gada laikā, ja ik dienu jāveic pusstundu ilgs brauciens, maskaviešiem sastrēgumos nākas pavadīt vidēji 128 stundas.
"Zināms, ka pēdējo gadu laikā Krievijā, jo īpaši Maskavā, ievērojami pieaudzis transportlīdzekļu skaits," sarunā ar ASV telekanālu "CNBC" atzinis Niks Kons, "Tom-Tom" sastrēgumu eksperts. "Īpaši noslogotas ir ne tikai galvenās transporta artērijas, bet arī mazākas nozīmes ielas. Patiesībā autovadītājiem Maskavā grūti uzmeklēt kādu alternatīvu, lai galamērķī nokļūtu ātrāk."
"Tom-Tom" autosatiksmes noslogotāko pasaules pilsētu topā otrajā vietā ierindota Turcijas metropole Stambula, kur sastrēgumu īpatsvaru atspoguļojošais rādītājs ir 62 procenti. Tas nozīmē, ka autovadītājiem sastrēgumstundās brauciens ar plānoto laiku viena stunda ieilgst vidēji par 66 minūtēm salīdzinājumā ar laiku, kad sastrēgumu nav, bet, ja ik dienu tiek veikts pusstundu ilgs brauciens, gadā sastrēgumos Stambulas iedzīvotājiem nākas pavadīt vidēji 120 stundas.
Salīdzinot ar citām pasaules pilsētām, īpaši augsts ielu noslogojums konstatēts arī Latīņamerikas lielpilsētās. Piemēram, Riodežaneiro sastrēgumu īpatsvars ir 55 procenti, Mehiko – 54 procenti, bet Sanpaulu – 46 procenti, tā liecina "Tom-Tom" apkopotie dati.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.