Kāpēc dažās valstīs brauc pa labo un citās pa kreiso ceļa pusi? [2]

Apmēram viena ceturtdaļa pasaules valstu iedzīvotāju brauc pa ceļa kreiso pusi. Pārsvarā tās ir Lielbritānijas bijušās kolonijas.

 

Kādreiz gandrīz visi ceļoja pa ceļa kreiso pusi tāpēc, ka tā bija visprātīgākā rīcība, ko varēja veikt tālaika feodālā, mežonīgā sabiedrība. Tā kā tikai neliela daļa cilvēku ir kreiļi, paukotāji centās turēties tuvāk kreisajai pusei, lai varētu vieglāk aizsniegt pretinieku ar savu zobenu, kuru turēja labajā rokā, un paši turētos tālāk no ienaidnieka zobena maksts. Labrocis visbiežāk kāpj zirga mugurā no kreisās puses. To būtu diezgan sarežģīti izdarīt no pretējās puses, ja līdzi ir zobens, tā kā tas tiek nēsāts kreisajā pusē. Turklāt drošāk kāpt zirga mugurā ir ceļa malā nevis brauktuves vidū, kur ir dzīva satiksme, un, ja jātnieks kāpj no kreisās puses, tad arī vajadzētu jāt, pieturoties ceļa kreisajā pusē.

 

Pēdējo gadu laikā dažādas tautas lielākoties devušas priekšroku braukšanai ceļa labajā pusē. Lai Jums nesajuktu, pa kuru ceļa pusi braukt, esam izveidojuši sarakstu ar dažādām pasaules valstīm, norādot, pa kuru ceļa pusi attiecīgajā valstī pārvietojas transportlīdzekļi.

 

Pēc valstu saraksta atradīsiet izņēmumus, kur, piemēram, ja valstī brauc pa labo pusi, var nākties tomēr braukt arī pa kreiso pusi.

 

Valstis, kurās brauc pa kreiso ceļa pusi

Zemāk ievietots saraksts ar tām pasaules valstīm, kuru iedzīvotāji brauc pa ceļa kreiso pusi. Pārsvarā šo valstu braucēji izmanto transportlīdzekļus, kuru stūres iekārta atrodas labajā pusē.

 

Angilja

Antigva un Barbuda

Austrālija

Austrumu Timora

Bahamas

Bangladeša

Barbadosa

Bermudu salas

Botsvāna

Bruneja

Butāna

Dienvidāfrika

Dominika

Džersija (Normandijas salas)

Falklandu salas

Fidži

Gajāna

Gērnzija (Normandijas salas)

Grenāda

Honkonga

Indija

Indonēzija

Īrija

Jamaika

Japāna

Jaunzēlande

Kaimanu salas

Kenija

Kipra

Kiribati

Kokosu (Kīlinga) salas (Austrālija)

Kuka salas

Lesoto

Lielbritānija

Makao

Malaizija

Malāvija

Maldivija

Malta

Maurīcija

Mena

Montserrata

Mozambika

Namībija

Nauru

Nepāla

Niue

Norfolka sala (Austrālija)

Pakistāna

Papua-Jaungvineja

Pitkērna salas (Lielbritānija)

Seišelu salas

Sentkitsa un Nevisa

Sentlūsija

Sentvinsenta un Grenadīnas

Singapūra

Surinama

Svazilenda

Svētā Helēnas sala

Šrilanka

Taizeme

Tanzānija

Tērksas un Kaikosas salas

Tokelau (Jaunzēlande)

Tonga

Trinidāda un Tobāgo

Tuvalu

Uganda

Virdžīnu salas (ASV)

Virdžīnu salas (Lielbritānija)

Zālamana salas

Zambija

Ziemassvētku sala (Austrālija)

Zimbabve

 

 

Valstis, kurās brauc pa labo ceļa pusi

Zemāk ievietots saraksts ar tām pasaules valstīm, kuru iedzīvotāji brauc pa ceļa labo pusi. Pārsvarā šo valstu braucēji izmanto transportlīdzekļus, kuru stūres iekārta atrodas kreisajā pusē.

 

Afganistāna

Albānija

Alžīrija

Amerikāņu Samoa

Amerikas Savienotās Valstis

Andora

Angola

Apvienotie Arābu Emirāti

Argentīna

Armēnija

Aruba

Austrija

Azerbaidžāna

Bahreina

Baltkrievija

Beliza

Beļģija

Benina

Bolīvija

Bosnija un Hercegovina

Brazīlija

Britu Indijas okeāna teritorija (Diego Garsija)

Bulgārija

Burkinafaso

Burundi

Centrālāfrikas Republika

Čada

Čehijas Republika

Čīle

Dānija

Dienvidkorejas Republika

Dominikanas Republika

Džibutija

Ēģipte

Ekvadora

Ekvatoriālā Gvineja

Elsalvadora

Eritreja

Etiopija

Farēru salas (Dānija)

Filipīnas

Francija

Franču Gviāna

Franču Polinēzija

Gabona

Gambija

Gana

Gazas sektors

Gibraltārs

Grenlande

Grieķija

Gruzija

Guama

Gvadelupa (Franču Rietumindijas salas)

Gvatemala

Gvineja

Gvineja-Bisava

Haiti

Hondurasa

Horvātija

Igaunija

Irāka

Irāna

Islande

Itālija

Izraēla

Jaunkaledonija

Jemena

Jordānija

Kaboverde

Kambodža

Kamerūna

Kanāda

Katara

Kazahstāna

Kirgizstāna

Kolumbija

Komorosa

Kongo

Kongo (bijusī Zairas Republika)

Korejas Tautas Demokrātiskā Republika (Ziemeļkoreja)

Kostarika

Krievija

Kuba

Kuveita

Ķīna

Laosa

Latvija

Libāna

Libērija

Lībija

Lietuva

Lihtenšteina

Luksemburga

Madagaskara

Maķedonija

Mali

Maroka

Māršalu salas

Martinika (Franču Rietumindijas salas)

Mauritānija

Meijota (Francija)

Meksika

Midveja (ASV)

Mikronēzija

Mjanma (bijusī Birma)

Moldova

Monako

Mongolija

Nīderlande

Nīderlandes Antiļu salas (Kurakao, Senmartēna, Sintestatiusa, Saba)

Nigēra

Nigērija

Nikaragva

Norvēģija

Omāna

Palau

Panama

Paragvaja

Peru

Polija

Portugāle

Puertoriko

Rejuniona

Rietumkrasts

Rietumsahāra

Ruanda

Rumānija

Samoa

Sanmarīno

Saotome un Prinsipi

Saūda Arābija

Senegāla

Senmartēna (Franču Rietumindijas salas)

Senpjēra un Mikelona (Francija)

Sentbartelema (Franču Rietumindijas salas)

Serbija un Melnkalne

Sīrija

Sjerraleone

Slovākija

Slovēnija

Somālija

Somija

Spānija

Sudāna

Svalbarda (Norvēģija)

Šveice

Tadžikistāna

Taivāna

Togo

Tunisija

Turcija

Turkmenistāna

Ukraina

Ungārija

Urugvaja

Uzbekistāna

Vācija

Vanuatu

Veika salas (ASV)

Venecuēla

Vjetnama

Volisa un Futūna salas (Francija)

Ziemeļu Mariannas salas

Ziloņkaula Krasta Republika

Zviedrija

 

 

 

 

Izņēmumi

 

ASV

Diezgan liela daļa Interstate iedzīvotāju brauc pa ceļa kreiso pusi. Šis ceļš ir Five Mile Grade, kas ienāk Losandželosas apkaimē no ziemeļiem. Tā kā četras joslas aizved katra savā virzienā, atšķirība ir vairāku jūdžu garumā. Bez tam, abas ielas braucamās daļas atrodas katra savā kanjona pusē, līdz ar to efekts ir iespaidīgs.

 

Francija

Francijā ir divas vietas, kur iedzīvotāji brauc pa ceļa kreiso pusi. Viena no tām ir automaģistrāļu krustošanās vieta starp Parīzi un Versaļu, kur satiksme tiek regulēta ar luksoforu, kas piestiprināti pie augstāka līmeņa šķērsojoša tilta, signālu palīdzību. Ir dažas vietas uz autostrādēm, kur brauktuves šķērsojas uz viadukta, lai ļautu transportlīdzekļiem vieglāk sasniegt dažādas pakalpojumu vietas, kas atrodas starp brauktuvēm.

 

Īrija

Parnell tilts Korkā. Vienvirziena satiksme, kas tuvojas no krastmalas pretējām pusēm apskauj ceļa labo pusi pār tiltu.

 

Itālija

Divi tilti Romā: Ponte Palatino un Ponte Pietro Nenni, kā arī Via Cernaia Romā.

 

Kanāda

Monreālas (Kvebeka, Kanāda) dienvidrietumos stiepjas 10 – 20 km garš ceļa posms, pa kura kreiso malu pārvietojas transportlīdzekļi. Katrā ceļa posma galā atrodas šķērsojoši tilti, kas norāda mašīnām, ka izbeidzas šis posms un jāpārkārtojas uz ceļa labo pusi. Šī automaģistrāle ar numuru 20 atrodas netālu no Lančīnas krācēm, kur tās ieplūst Otavas upē. Lai gan cilvēki brauc pa ceļa kreiso pusi, tomēr pamatlikums “turēties ceļa labajā pusē” vēl joprojām ir spēkā.

 

Lielbritānija

Savoy Court ir neliels privātais ceļš, kas dod iespēju piekļūt Savojas teātrim Londonā. Labās puses likums šajā ceļa posmā tika ieviests neilgi pēc 1929.gada, tā, lai transportlīdzekļi, kas apstājas pie Savojas teātra, lai izlaistu cilvēkus uz vakara izrādi, nenobloķētu pieeju Savojas viesnīcai. Tas ir īpaši pieminēšanas vērts ceļš, tā kā tas krustojas ar Strandu, galveno ielu Londonas centrālajā daļā.

 

Iepriekšējie šī dokumenta izdevumu ziņojumi par to, ka transportlīdzekļi ASV bāzēs, kas atrodas Lielbritānijā, brauc pa ceļa labo pusi, ir nepareizi, tā kā satiksme tiek ievērota šeit tāpat kā pārējā Londonas daļā, t.i., cilvēki brauc pa ceļa kreiso pusi.

 

Nīderlande

Laika posmā starp 2000 un 2002 gadu, daļa holandiešu militāro iekārtu Zeistas nometnē Nīderlandes centrālajā daļā tika plānotas skotu teritorijā, lai atļautu Lokerbijas bumbvedēju tiesas procesam norisināties neitrālā valstī saskaņā ar skotu likumdošanu. Iepriekš tika nepareizi ziņots, ka Zeistas nometnē skotu likumi tika ievēroti pilnībā, ieskaitot braukšanu pa ceļa kreiso pusi un nevis labo, kā to dara holandieši. Kāda persona, kas piedalījās šajā Skotijas tiesas sēdē, paziņoja, ka “nometnes teritorijā mēs braucām pa ceļa labo pusi, tomēr tam nebija jēgas, tā kā visiem nometnes transportlīdzekļiem stūres iekārta bija ierīkota kreisajā pusē. Tomēr tas nebija ļoti svarīgi, jo nometnei cauri gāja tikai viens nozīmīgs ceļš, kurš bija tik šaurs, ka dažviet tam bija nepieciešami paplašinājumi. Lai vai kā, drošības barjeras tika ierīkotas, lai cilvēki varētu braukt pa ceļa labo pusi.

 

Portugāle

Lisabonā, Picoas apkaimē esošā Viriato ielā iedzīvotāji brauc pa ceļa kreiso pusi. Šī situācija ir izveidojusies, pateicoties apkārtējo ielu izvietojumam. Gājējiem, kas šķērso Viriato ielu, tas vienmēr ir licies mazliet savādi. Pirms ielas šķērsošanas cilvēkiem vienmēr jāpaskatās uz pretējo pusi nekā viņi ir ieraduši.

 

Spānija

Barselonā daļa Carrer de Ramon Trias ielas, kas iet caur Parc de les Cascades, ir domāta braukšanai pa ceļa kreiso pusi, nevis labo.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 Aigars 04/11/2014 07:46 Labs

2 Aigars 04/11/2014 07:46 Labs


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.05.2024 - 31.05.2024 Iedvesmojies savam sapņu ceļojumam! Latvia Tours
NORĀDI VĒLMES -> SAŅEM PIEDĀVĀJUMU ČARTERCEĻOJUMAM 30 MIN LAIKĀ MĒS PALĪDZĒSIM SAPŅIEM ĪSTENOTIES! ;) | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 09.05.2024 - 30.05.2024 Māmiņai, sieviņai miļajai... Estravel Latvia
Lutinošais SPA piedāvājums - atpūta Siguldā // Pārsteidziet, ieprieciniet - uzdāviniet atpūtu // Dienas SPA | Skatīt vairāk
no 115 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.05.2024 - 31.05.2024 Populārākais Itālijas pludmales kūrorts! Latvia Tours
Pludmales kūrortā ir smilšu, platas un lēzenas, jūra silta un, turklāt, nav dziļa. Brīnišķīgi attīstīta infrastruktūra ar tradicionāli sirsnīgu | Skatīt vairāk
no 487 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.05.2024 - 04.06.2024 Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.13517904sec.