Kia izstrādā riteņos integrētu sniega ķēžu tehnoloģiju

Kia Corporation prezentējusi automašīnas ritenī integrētu sniega ķēžu tehnoloģiju, kas braukšanu ziemas apstākļos var padarīt daudz drošāku. Novatoriskās tehnoloģijas demonstrācijas video var noskatīties interneta vietnē .

Ritenī integrēto sniega ķēžu tehnoloģija balstās uz īpaša metālu sakausējuma formas atmiņas īpašībām. Sakausējuma moduļi, kas atrodas diskā un riepā, izbīdās virs riepas profila, tiklīdz saņem elektrisku signālu. Vizuāli tie nelīdzinās klasiskajām sniega ķēdēm, taču pilda identisku funkciju.

Atšķirībā no tradicionālajām sniega ķēdēm, kuru uzmontēšanai un vēlāk arī noņemšanai ir nepieciešamas iemaņas, jaunā tehnoloģija dod iespēju riepā integrētās sniega ķēdes aktivizēt ar vienu pieskārienu atbilstošajam slēdzim automašīnas salonā. Tas nozīmē, ka autobraucējs drošību uz slidena ceļa var paaugstināt bez mazākās piepūles.
“Ceram, ka šī inovācija kādreiz tiks ieviesta Kia un Hyundai automobiļos. Tā atspoguļo mūsu apņemšanos pārvērst progresīvās tehnoloģijas reālos risinājumos, kas var palīdzēt mūsu klientiem,” sacīja Parks Jūnmo, nākamās paaudzes šasiju izstrādes vadītājs. “Mēs turpināsim izstrādāt tehnoloģijas, kas paaugstina mūsu automašīnu drošību, komforta līmeni un pievienoto vērtību.”

Ritenis ar integrēto sniega ķēžu tehnoloģiju sastāv no diska un riepas, kuras protektorā ar noteiktu intervālu ir radiālas rievas jeb kanāli, kuros iegulti metāla sakausējuma moduļi ar formas atmiņu.

Tehnoloģija izmanto metālu sakausējuma spēju atgūt sākotnējo formu, ja tam tiek pievadīta elektriskā strāva. Normālos apstākļos atmiņas sakausējuma elementi ir saspiesti L formā un nepieskaras ceļa virsmai. Kad vadītājs aktivizē sniega ķēžu funkciju, integrētajiem elementiem tiek pievadīta elektriskā strāva un tie ieņem sākotnējo J profilu, kas izspiežas virs riepas protektora un uzlabo saķeri uz sniegota ceļa.

Riepas ar integrētajām sniega ķēdēm ir jāmaina tad, kad protektora gumija ir nodilusi līdz ķēžu moduļiem saspiestā pozīcijā. Ja būs pienācis laiks veikt riepu nomaiņu, autobraucējs to varēs viegli pamanīt.

Jaunā tehnoloģija ir patentēta gan Dienvidkorejā, gan ASV. Taču, lai apsvērtu masveida ražošanu, riepas ir nepieciešams ne tikai tehnoloģiski pilnveidot, bet arī rūpīgi pārbaudīt izturības un veiktspējas testos, kā arī pārliecināties par to atbilstību normatīvu prasībām.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.04.2024 - 30.04.2024 NBS orķestra DŽEZA DIENA Tukumā Tukuma TIC
30. aprīlī plkst. 19.00 Tukuma pilsētas Kultūras namā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku orķestra “Džeza dienas koncerts”. Ieeja bez | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 15.04.2024 - 04.05.2024 Golfa diena Madonā Madonas TIC
Pļavu golfa laukums "Kalnozoli" atklāj jauno sezonu ar Vislatvijas golfa dienu. | Skatīt vairāk
Tornī gleznu izstāde “Gaismas frekvences” Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
No 23. aprīļa līdz 26. maijam Jelgavas Sv. Trīsvienības baznīcas torņa izstāžu zālē skatāma gleznu izstāde “Gaismas frekvences”. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.04.2024 - 01.05.2024 Rīko konferences un seminārus Bauskā! Bauskas TIC
Iepazīsties ar Bauskas novada konferenču un semināra telpu piedāvājumu! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.25302601sec.