Autors: Ilze Salna
Avots: BalticTravelnews.com/Welt.de
Nedēļas nogalē notikušās kruīzu kuģa Costa Concordia avārijas vietā glābšanas darbi notikuši visai haotiski, ziņo mediji. Vācijas kuģniecības eksperti dalās padomos, kā pasažieriem pareizi rīkoties līdzīgās situācijās.
Ko noteikti nedarīt?
Reklāma
Pasažieriem nevajadzētu vienkārši lēkt pār bortu ūdenī. Izņēmums būtu vienīgi situācija, ja uz kuģa izcēlies ugunsgrēks, degšana notiek tieši aiz muguras un visas citas evakuācijas ejas ir slēgtas. Iemesls – ūdenī esošie kuģa komandai jāglābj vispirms, un tas aizkavēs pārējo pasažieru glābšanu.
Svarīgākais ir nekrist panikā un savaldīties, - viegli teikt, bet tas patiešām ir pats prātīgākais, ko darīt. Modernie kruīzu kuģi ir būvēti tā, ka pat sūces gadījumā tie grimst ļoti lēni.
Kā notiek evakuācija?
Pasažieri pa rāciju tiek aicināti uz pulcēšanās vietām. Tur apkalpe pasažierus sadalīs pa glābšanas laivām un izsniegs glābšanas vestes. Šāda kārtība ir uz visiem kruīzu kuģiem, atšķiras tikai glābšanas ceļi.
Kā atrast savu pulcēšanās vietu?
Apkalpei ir pienākums pirmo 24 stundu laikā pēc uzkāpšanas uz klāja kopā ar pasažieriem vienu reizi izspēlēt evakuācijas gaitu un sapulcēties pulcēšanās vietās. Ja kuģis ceļā dodas vakarā, parasti šis mēģinājums notiek no rīta. Turklāt visās kajītēs ir jāatrodas kuģa plānam ar norādītām pulcēšanās vietām.
Vai uz kuģa ir pietiekami daudz glābšanas laivu?
Glābšanas laivu ietilpība ir noteikta starptautiski saistošos noteikumos un sasniedz vismaz 125 procentus no pasažieru skaita. Tas nozīmē, ka katriem četriem pasažieriem ir vismaz piecas vietas glābšanas laivās. Noteikums „sievietes un bērni vispirms” attiecībā uz iekāpšanu glābšanas laivās nepastāv.
Vai vienmēr jāklausa apkalpes norādījumiem?
Jā. Apkalpe pazīst kuģi un zina, kas jādara. Kuģu personālam regulāri jāiziet apmācības, kurās ietilpst arī rīcība kuģa evakuācijas gadījumos.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.