Autors: Elīna Andersone
Avots: Foxnews.com
Bieži vien terminoloģija vai frāzes, ko profesionāļi izmanto, runājot
par ceļojumiem, var būt visai mulsinošas. Travelnews.lv piedāvā uzzināt,
kādas ir lidostu darbinieku un aviokompāniju biežāk izteiktās frāzes,
kā arī piedāvā to skaidrojumu.
Kad viņi saka: "Atvaino, mums tevi jāpagrūž."
Reklāma
Tas nozīmē, ka aviokompānijai ir pārpildīts lidojumu grafiks, līdz ar to ieplānotais reiss, visticamāk, būs jāpārceļ. Par laimi, mūsdienās šis "piespiedu grūdiens" nav tik bieži sastopams, kā tas bija kādreiz, bet joprojām ir šādi gadījumi. Labākais ir tas, ka šādā situācijā tev ir tiesības aviokompānijai lūgt naudas atlīdzību.
Kad viņi saka: "Aizpildiet bojātas bagāžas ziņojumu."
Šis teikums var nozīmēt, ka bagāža ir pazaudēta, bojāta, vai arī tā kavējas. Augusta beigās kompensācija par zaudējumiem palielināsies līdz pat 3100 EUR, bet tu varētu saņemt mazāk, nekā uzskati par vajadzīgu, ja savā bagāžā esi pārvadājis lietas, ko aviokompānijas ir aizliegušas pārvadāt, piemēram, elektroniku. Ja bojātas bagāžas ziņojumu neaizpildīsi, tev nebūs nekādas iespējas dabūt kādu kompensāciju var zaudējumu vai sabojāto mantu.
Kad viņi saka: "Mēs aplidosim šo negaisu."
Tas nozīmē, ka lidmašīna varētu ielidot vēlāk, nekā paredzēts. Lidojot sliktos laika apstākļos, lidmašīna, izvairoties no negaisa, var nolidot vairāk kilometru, kā paredzēts, taču nokavēties ir daudz labāk, nekā piedzīvot turbulenci.
Kad viņi saka: "Piesprādzē savu drošības jostu."
Tieši to tas arī nozīmē - piesprādzējies! Nepaklausot lidojumu apkalpi, sekas var būt pat izraidīšana no lidmašīnas - apkalpes loceklis var tev vienkārši palūgt izkāpt.
Kad pilots kliedz caur domofonu: "Pagaidi, paskaties!"
Apkalpe ir labi apmācīti cilvēki, taču arī viņiem patīk ik pa reizei pajokot, piemēram, nopūšoties, kad lidmašīna jau ir piezemējusies.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.