Autors: Ilze Salna
Avots: BalticTravelnews.com/Sueddeutsche.de
Daudziem ceļotājiem izdevies atvaļinājums sen vairs nesaistās ar labu grāmatu un patīkamu iedegumu vien. Kāpēc tūristi meklē arvien jaunus un ekstrēmus piedzīvojumus, skaidro tūrisma eksperti un psihologi.
Niršana pie haizivīm Azoru salās, kamanu suņu ekspedīcija Aļaskā, ceļojums zemūdenē uz „Titānika” vraku par 50 tūkstošiem eiro vai pat ceļojuma rezervācija lidojumam kosmosā – to visu var vienkārši rezervēt ar interneta starpniecību. Piemēram, Vācijas tūristu aptauju dati liecina, ka jau šobrīd vairāk nekā desmit procenti vāciešu dodas ekstrēmos atvaļinājumos: vīrieši divas reizes vairāk nekā sievietes un jaunieši divdesmit reizes biežāk nekā seniori. Analizējot, kāpēc cilvēki tiecas pēc jauniem, trakiem ceļojumiem, pētnieki runā par tā saukto „narko-kapitālisma” efektu, kur arvien jauna adrenalīna deva ekstrēmā atvaļinājumā izraisa zināmu narkotisku efektu. Svarīgs kritērijs ir arī tūrista naudas maka biezums. Ja vidēji Rietumeiropas iedzīvotājs gadā dodas atvaļinājumā par 1000 eiro, tad ekstrēmie piedzīvojumi nereti maksā ievērojami dārgāk. Psihologi gan ir nedaudz konkrētāki: viņuprāt galvenais jaunu cilvēku motīvs izvēlēties ekstrēmu atvaļinājuma pavadīšanas veidu ir ieilgusi pubertāte, bet vecākiem, labi nodrošinātiem cilvēkiem – garlaicība. Vienlaikus jāatceras vēl viena pavisam vienkārša atziņa – atvaļinājums daudzās aptaujās tiek dēvēts par pašu populārāko laimes formu, kas piedāvā divas svarīgas lietas, - atpūtu un kontrastu ikdienai.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.