Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/tourprom.ru
Sakarā ar Krievijas militāro iebrukumu Ukrainā arī pasaules viesnīcu zīmolu pamet vai arī domā par Krievijas naktsmītņu biznesu. Pirmie Krievijas tirgu pamet Somijas holdinga kompānija «S-Group», kas apsaimniekoja viesnīcu tīkla «Sokos» viesnīcas Sanktpēterburgā. Šobrīd Krievijas tūrisma biznesā tiek apspriests, ka drīzumā Krievijas tirgu varētu atstāt «Hilton», «Marriott», «Radisson» un citi.
Vairāki ārzemju viesnīcu zīmoli vēlētos palikt Krievijas tirgū, taču politiskā spiediena dēļ lēmums par aiziešu var tikt pieņemts dažu dienu vai nedēļu laikā. Ārzemju viesnīcu biznesa operatoriem pametot Krievijas tirgu, rodas problēmas viesnīcu ēku īpašniekiem, kuri pārsvarā ir Krievijas juridiskās personas. Krievijā kvalitatīvas viesnīcas atrodas pārsvarā tikai Maskavā un Sanktpēterburgā. Krievijā ir jau daži pozitīvi piemēri, kad ārzemju viesnīcu zīmoli ir pārņemti Krievijas uzņēmēju rīcībā. Piemēram, Gelendžikā viesnīca «Kempinski» tika pārņemta no Krievijas uzņēmēju grupas «Азимут» un pārsaucot to par «Метрополь». Krievijas tūrisma bizness rēķina, ka ārzemju viesnīcu zīmolu aiziešana no Krievijas neradīs lielus zaudējumus, jo šīs viesnīcas pārsvara apkalpo ārzemniekus, bet tagad ārvalstu tūristu gandrīz nav. Krievijas viesnīcniekus uztrauc naktsmītņu globālās rezervēšanas sistēmas («Oracle» programma ''Opera''), kuras var atslēgt Krievijas teritorijā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.