Autors: Marta Mackeviča
Avots: Miltton.com
Kā noteicošo faktoru, kas ietekmē izvēli par labu kādam alus veidam vai zīmolam, liela daļa patērētāju (40%) norādījuši patīkamu garšu, 34% respondentu svarīgākais ir pieņemama cena, liecina tirgus pētījuma uzņēmuma “Rait” aptauja, ko iniciējis zīmols “Mežpils alus”. 35% aptaujāto minējuši, ka svarīgākais aspekts ir atlaides vai akcijas, 29% - zīmola uzticamība, bet 28% - pieejamība veikalos, bet 27% svarīgākais ir kvalitatīvas sastāvdaļas. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus.
Retāk minētie, bet arī būtiskie faktori ir citu cilvēku ieteikumi (22%), pieejamība pasākumos, festivālos (20%), konkrētā alus saderība ar noteiktu ēdienu (19%), kā arī tam, vai zīmols atbalsta kultūras un sporta pasākumus (13%).
Reklāma

“Liela daļa patērētāju vēlas izteiktu, līdzsvarotu un nemainīgu garšu. Izvēlē liela nozīme ir arī ražošanas metodēm. Zīmīgi, ka arī laba pašsajūta nākamajā dienā tiek uztverta kā kvalitātes rādītājs un kalpo kā viens no izvēles kritērijiem. Analizējot patērētāju izvēles veikalos, varam secināt, ka liela nozīme ir arī iepakojuma dizainam un tam, vai alus ir novietots ledusskapī, savukārt, bāros un kafejnīcās svarīgi ir tas, vai alus ir lejamais vai pildīts tarā, kā arī bārmeņu ieteikumi,” skaidro zīmola “Mežpils alus” vadītāja Ieva Anita Rieksta.
Pētījuma liecina, ka bāros un kafejnīcās cilvēki ir arī vairāk atvērti izmēģināt jaunas alus garšas un zīmolus, īpaši, ja to ieteikuši bārmeņi vai personāls vai tas vizuāli izskatās pievilcīgs (piemēram, skaistas glāzes, lejamais alus). Garša un atmosfēra bāros spēlē lielāku lomu, nekā cena.
Alus izvēlē pastāv atšķirības starp vīriešu un sieviešu pieeju - vīrieši biežāk vadās pēc garšas, iepriekšējās pieredzes un ieradumiem. Viņiem ir svarīgas tradicionālas un pārbaudītas vērtības, mudinot izvēlēties zīmolus, kas šķiet “īsti” un “vīrišķīgi”. Savukārt sievietes izvēlē vairāk vadās pēc kopējā zīmola tēla – svarīgs ir ne tikai alus garšas līdzsvars un kvalitāte, bet arī vizuālais noformējums, ieskaitot pudeles vai glāzes dizainu. Sievietes biežāk pievērš uzmanību sastāvdaļu kvalitātei un tam, kā alus liek justies – gan baudīšanas brīdī, gan nākamajā dienā. Viņas ir atvērtākas izmēģināt jaunas garšas un zīmolus, īpaši bāru vai pasākumu vidē, kur liela nozīme ir atmosfērai.
Dati liecina, ka patērētāju izvēli par labu konkrētam alus zīmolam vai veidam visvairāk ietekmē personiskā pieredze un sajūtas. Alus izvēle ir daudzslāņaina un tajā lielu lomu spēlē konteksts - veikalos dominē racionāli apsvērumi, piemēram, atlaides un zīmola atpazīstamība, savukārt bāros svarīgāka kļūst pieredze, atmosfēra un citu cilvēku – tostarp bārmeņu – ieteikumi.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.