Pasažieri nav apmierināti ar gaisa kvalitāti lidmašīnās

Lai gan gaiss lidmašīnās tiek filtrēts, sildīts un nomainīts vismaz divdesmit reižu stundā, liela daļa pasažieru tomēr nav apmierināti ar gaisa kvalitāti lidmašīnās. Visbiežāk sūdzas par to, ka gaiss ir par sausu, par retinātu vai arī neatbilstošā temperatūrā.

Lai nodrošinātu gaisa cirkulāciju lidmašīnās, tiek izmantotas sarežģītas iekārtas, kas iesūc lidmašīnā aukstu un svaigu gaisu no ārpuses, sasilda to un sajauc ar silto gaisu salonā. Mūsdienās lidmašīnu klimata kontroles ierīces ir aprīkotas ar spēcīgiem filtriem, kas rūpējas par gaisā esošo vīrusu un baktēriju aizturēšanu. Lidaparātu ražotāji apgalvo, ka filtri tiekot galā ar 94 – 99,9% mikrobu.

Gaisa cirkulācija ir nepieciešama ne tikai tādēļ, lai nodrošinātu pasažierus ar vajadzīgo skābekļa daudzumu – Eiropas Savienības projektā, kas veltīts klimata kontrolei slēgtās telpās, izpētīts, ka biežāka gaisa cirkulācija samazina saslimšanas risku garajos pārlidojumos. Lidmašīnās gaiss tiek nomainīts vismaz divdesmit reižu stundā, savukārt parastā biroja ēkā – tikai divpadsmit reizes.

Tomēr pašreizējie filtri ne vienmēr tiek galā ar vīrusiem. Jaunie aukstās plazmas filtri, kas izstrādāti slimnīcu vajadzībām, ir daudz jaudīgāki, taču ieviešanas summa priekš viena Boeing 757 ir 50000 eiro vērtībā.

Pasažieriem nepietiekot tikai ar tīru gaisu – sūdzības ienākot arī par „caurvēju”, kas patiesībā tieši nodrošina gaisa tīrību, kad no ārpuses pievadītais gaiss tiek sajaukts ar lidmašīnas kabīnē esošo gaisu. Lai arī gaiss tiek novadīts gar bagāžas novietošanas plauktiem un teorētiski tam nevajadzētu radīt vēju, tas pārvietojas arī vertikāli un pasažieri to jūt.

Tiek domāts arī par skābekļa piejaukšanu gaisam, jo atmosfēras spiediens lidmašīnās nav normāls un gaiss ir tik retināts, kāds tas ir kalnos 2 500 metru augstumā. Protams, ka tas ietekmē cilvēka organismu – asinīs nonāk par pieciem procentiem mazāk skābekļa un pasažieri jūtas neērti, ātrāk sajūt nogurumu un stresu.

Arī gaisa sausums ir bijis biežs iemesls sūdzībām, ko varētu atrisinātu gaisa mitrinātāji katrā lidmašīnā. Taču aviokompānijas iebilst pret mitrinātāju ieviešanu, jo mitrāks gaiss varētu izraisīt koroziju un īssavienojumus lidmašīnu mehānismos. Jaunie materiāli, ko izmanto lidmašīnu būvniecībā, šo problēmu ir novērsuši, taču gaisa mitrinātāji vēl nav ieviesti.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 14.06.2025 - 21.06.2025 Tiksimies Rožu laukumā! Liepājas reģiona TIB
Katru dienu plkst. 12:00 liepājniekiem un pilsētas viesiem ir dota iespēja kopā ar zinošu gidu doties divu stundu garā pastaigā, lai iepazītu | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.06.2025 - 22.06.2025 Velokross “Mazsalacas aplis 2025” Valmieras novada Tūrisma pārvalde
21. jūnijā 10.00 aicinām uz Mazsalacu, kur norisināsies jau tradicionālais velokross "Mazsalacas aplis"! | Skatīt vairāk
no 2 EUR
Brīvdienu māja “Pakrasti” TAKA
Brīvdienu māja “Pakrasti” piedāvā 2 guļbaļķu mājas, jauku lauku pirtiņu ar slotām, lapenes pie ezera un pludmali, laivu nomu. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.45765781sec.