Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Canberratimes.com.au/BalticTravelnews.com
Pēdējā laika komerciālās aviācijas incidenti ASV liecina par visai satraucošu tendenci – lidaparāti visbiežāk avarē tieši nosēšanās laikā. Turklāt, kā atzīst eksperti, ja lielā daļā no šiem gadījumiem piloti būtu spējuši laicīgi pārtraukt piezemēšanās procedūru, iespējams, no katastrofām varētu izvairīties.
Trīs aviokatastrofās ASV, tostarp Air Asia Boeing 777 avārijā pie Sanfrancisko lidostas skrejceļa, kopš 2013. gada 6. jūlija kopumā bojā gājuši pieci cilvēki. Šie negadījumi, ekspertu prāt, atspoguļo lidmašīnu pilotu nespēju vai nevēlēšanos pārtraukt nosēšanos pat tad, ja radušos apstākļu dēļ atbildīgais manevrs noteikti būtu jāatceļ, atgriežoties gaisa telpā virs lidostas.
Reklāma

Kā liecina aviobūves giganta Boeing pētījuma rezultāti, lielākā daļa aviokatastrofu notiek tieši nosēšanās laikā. Lielākais riska faktors ir lidmašīnas tuvošanās skrejceļam nepiemērotā ātrumā, augstumā un virzienā. Eksperti neslēpj, ka gadījumā, ja aviācijas drošības regulatori spētu pilotus pārliecināt, ka nosēšanās procedūra noteikti jāpārtrauc, ja kaut niecīgākā iemeslu dēļ viņiem nav pārliecības par manevra drošību, būtu iespējams glābt dzīvības un samazināt lidsabiedrībām nodarītos zaudējumus norakstāmu aviolaineru dēļ.
ASV Lidojumu drošības fonda (USFSF) veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka teju visi (97 procenti) no 2 340 aptaujātajiem pilotiem vismaz reizi veikuši nosēšanos par spīti manevram nepiemērotiem apstākļiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.