Eksperti: «vertikālas sēdvietas» lidmašīnās gaidāmas jau drīz [1]

Jauns pētījums liecina, ka "vertikālas sēdvietas" lidmašīnās ļautu ievērojami samazināt aviobiļešu cenas. Taču vai pasažieri būtu gatavi lidojuma laikā stāvēt kājās?

Vertikālās pasažieru vietas varētu būt nākamais lielais aviokompāniju solis ceļā uz izmaksu samazināšanu, tā norāda nesen veikta pētījuma autors. Viņš piebilst, ka šāds koncepts varētu tikt ieviests jau tuvāko piecu gadu laikā.

"Šāda ideja man ienāca prātā, izskatot veidus, kā samazināt aviobiļešu cenas," atzīst izdevumā "International Journal of Engineering and Technology" publicētā pētījuma autors Fairuzs Romli.

Aviācijas inženierijas profesors no Malaizijas Putra universitātes stāsta, ka viņš vēlas panākt, lai aviobiļetes būtu iegādājamas ne dārgāk par autobusu vai vilcienu biļetēm. Kā piemēru izmantojot visā pasaulē populāro aviolaineri "Boeing 737-300", Romli savā pētījumā aprēķinājis, ka stāvvietas lidmašīnā ļautu par 21 procentu palielināt pasažieru ietilpību, vienlaikus biļešu cenas samazinot par 44 procentiem.

"Es lidoju ļoti bieži, un nereti iekšzemes reisos šķiet, ka lidojums ir ļoti īss. Pirms pasažieriem ļauts atsprādzēt drošības jostas, piloti jau samazina augstumu un gatavojas nosēsties," viņš atzīst. "Tieši tādēļ uzdevu sev jautājumu: vai tik īsos lidojumos mums tiešām ir jāsēž?"

Romli drīz vien gan noskaidroja, ka jau iepriekš pasaulē veikti vairāki līdzīgi pētījumi, turklāt ir izstrādāti arī dažādi stāvvietu prototipi. Viens no tiem ir "vertikālā sēdvieta" "SkyRider" (attēlā), kuru uzņēmums "Aviointeriors S.p.A." prezentēja 2010. gadā. Savukārt aviokompānijas "Ryanair" vadība 2012. gadā izskatīja iespēju gaisa kuģos ieviest gandrīz vertikālas "atzveltnes" ar drošības jostām pāri pasažieru pleciem. Tiesa, nesen "Ryanair" pārstāvis CNN norādījis, ka no šādiem plāniem kompānija atteikusies.

Pats Romli, kura pētījumā apskatītas dažādas vertikālās sēdvietas, uzskata, ka šāds koncepts nebūt nav zemē metams. Viņš noskaidrojis, ka to varētu itin viegli optimizēt īsākiem lidojumiem. "Esmu redzējis, kā ļaudis pat veselu stundu stāv kājās autobusos un vilcienos. Tādēļ domāju, ka stāvvietas lidmašīnā nemaz nav tik peļama ideja." Romli gan atzīst, ka šāds jaunievedums varētu tikt plaši kritizēts, turklāt tas, visticamāk, neatbilstu civilās aviācijas drošības aģentūru prasībām. Taču, neskatoties uz to, viņš tic, ka stāvvietas vai "vertikālās sēdvietas" pasažieru aviolaineros varētu kļūt par realitāti jau tuvāko piecu vai sešu gadu laikā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 buma 08/27/2014 23:11 Nu ja vinam ta gribas stavet ,lai pats un stav.Tas ir gaisa stavet ,nevis uz zemes braukt.Laikam par daudz smadzenu galva!

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Arābijas kruīzs - AAE, Omāna, Katara Latvia Tours
Dodies aizraujošā ceļojumā Arābijas burvībā – kruīzs cauri AAE, Omānai un Katarai! Katru nedēļu jauns piedzīvojums Tuvajos Austrumos | Skatīt vairāk
no 639 EUR
Atklāj Adrijas jūras pērli no 319 € Latvia Tours - Berga bazārs
Melnkalne vilina ar kristāldzidru jūru, gleznainiem kalniem un viduslaiku pilsētiņu šarmu – vieta, kur ik brīdis kļūst par piedzīvojumu, | Skatīt vairāk
no 319.00 EUR
Vaboles muižas apbūve TAKA
Muižas veidošanu 19.gs. sākumā sāka grāfs Boļeslavs Plāters-Zībergs. Līdz mūsdienām no muižas apbūves saglabājusies klēts, pārvaldnieka māja | Skatīt vairāk
Kipra - atpūtas sezona sākusies Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, transfēri un 7 naktis viesnīcā ar izvēlēto ēdināšanas programmu | Skatīt vairāk
no 528 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.13871312sec.