Latvijas teritoriju šķērsos kilometru garš kravas vilciena sastāvs no Ķīnas

Šajā nedēļā pa VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) uzturēto dzelzceļa infrastruktūru tiek plānots īpaši gara kravas vilciena pārvadājums, kas, turpinot attīstīt sadarbību ar Krievijas dzelzceļu un pamatojoties uz februāra beigās noslēgto vienošanos starp abiem uzņēmumiem par īpaši garu kravas vilcienu pārvadājumu organizēšanu, tiek nosūtīts no Ķīnas uz Kaļiņingradas apgabalu.

Kravas vilciens, kura sastāvā ir simts 20 pēdu konteineri, ir vienu kilometru garš. Maršrutā no Ķīnas uz Kaļiningradu tiek nogādāti izejvielu materiāli.

Vilciens 2020. gada 2. aprīlī, sāka ceļu maršrutā Ķīna - Krievija – Latvija - Kaļiņingradas apgabals. Kravas vilciens galamērķi Kaļiņingradā sasniegs aptuveni deviņās diennaktīs, bet Latvijas teritoriju tas šķērsos desmit stundās, ieskaitot muitas un robežšķērsošanas procedūrām nepieciešamo laiku.

Neskatoties uz pašreizējo ekonomisko situāciju pasaulē, ko ietekmē COVID-19, un kā rezultātā vairums uzņēmumu ir apturējuši ražošanu, vai būtiski samazinājuši ražošanas tempus, šis būs jau piektais konteinervilcienu sastāvs dažu nedēļu laikā, kas maršrutā Ķīna-Zabaikaļska (Krievija) - Kaliņingrada dodas, šķērsojot Latvijas teritoriju. Šādu regulāru pārvadājumu organizēšana apliecina, ka arī izaicinājumiem bagātajā periodā LDz meklē un atrod iespējas kravu apjoma palielināšanai un jaunu sadarbības virzienu attīstīšanai.

Gan šis īpaši garais kravas vilciena sastāvs, gan arī iepriekšējie četri tiek formēti, sadarbojoties LDz, Krievijas dzelzceļam, kā arī Krievijas uzņēmumam "Transcontainer" un LDz meitas sabiedrībām SIA "LDZ CARGO" un SIA "LDz Loģistika", kas ir atbildīgas par vilciena pārvadāšanu Latvijas teritorijā, loģistikas un muitas pakalpojumu organizēšanu.

LDz jau ir pieredze šādu garu kravas vilcienu sastāvu pārvadājumu organizēšanā cauri Latvijai, kas apliecina LDz uzturētās infrastruktūras kvalitāti un kapacitāti nestandarta kravas vilcienu sastāvu uzņemšanai. Līdz šim garākais vilciena sastāvs, kas tranzītā šķērsojis Latvijas teritoriju no Krievijas uz Kaļiņingradu, bija ar 75 ritošā sastāva vienībām un tas svēra 7460 tonnu.

Latvijā, salīdzinājumā ar vairākām citām Eiropas Savienības valstīm, ir iespēja pārvadāt garākus un smagākus kravas vilcienu sastāvus. Saskaņā ar auditorkompānijas "Ernst & Young" 2018.gadā veikto salīdzinošo analīzi par Eiropas valstu dzelzceļa infrastruktūru, vidējais kravas vilciena smagums, kas tiek pārvadāts pa Somijas un Polijas dzelzceļa infrastruktūru, ir līdz 1500 tonnām, bet Vācijā - ap 500 tonnu smagi kravas vilcieni. Tikmēr Latvijā dzelzceļa infrastruktūra pilnā apjomā atbilst 22,5 tonnu ass noslodzei jeb spēj nodrošināt smago kravu pārvadājumus.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 11.05.2025 - 13.05.2025 Krāmu tirdziņš "Bazār bagāž" Balvu TIC
Aicinām uz pērļu medībām tradicionālajā krāmu tirdziņā Balvos 17.maijā! | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 08.05.2025 - 17.05.2025 17. maijā - EJAM VISI! pārgājienā LUBĀNĀ Madonas TIC
Pārgājienu seriāls EJAM VISI! šoreiz aicina iepazīt Lubānu: ģimenēm, nūjotājiem, dzīvnieku mīļiem kopā ar saviem četrkājainajiem draugiem, | Skatīt vairāk
Jūrtakas pārgājiens: Apšuciems - Engure Tukuma TIC
Pārgājiens no Apšuciema līdz Engurei – 14 kilometru garā maršrutā, kas ved gar plašiem liedagiem, priežu mežiem un piekrastes ciematiem! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 08.05.2025 - 14.05.2025 Vislatvijas zirgu parāde Balvos Balvu TIC
17.maijā Balvu pilsētā norisināsies viena no neparastākajām un aizraujošākajām parādēm Latvijā – Vislatvijas zirgu parāde. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.41057587sec.