Autors: Arnis Jaudzems
Avots: Arnis Jaudzems
"Atsakoties no nomas automašīnām, valsts gadā varētu ietaupīt miljonu","Saeimas komisija: Daļa no valsts institūcijām varētu atteikties no savu autoparku veidošanas","Deputātu ziņojums: Valsts iestādes ietaupītu miljonu gadā, ja automašīnu nomu aizstātu ar to iegādi" – šādi un līdzīgi skaļi ziņojumi izskan gan radio, gan publicēti internetā.
Kas zem tā slēpjas? Visās šajās un līdzīgās publikācijās ir viennozīmīgs ziņojums – valsts pārvaldes institūcijām jāizmanto Saeimas autobāzes autoparks. Izrādās, ka tieši tas ļaus ietaupīt solīto miljonu.
Reklāma

Ejam tālāk! Kas ir Saeimas autobāze un ko tā dara savādāk, ja jau ļaus ietaupīt miljonu nodokļu maksātāju naudas gadā?
Kā liecina pieejamā informācija, Saeimas autobāzes pamatuzdevums ir nodrošināt automašīnas pakalpojumus valsts pārvaldes iestādēm. 73 automašīnu apkalpošanai nodarbināti 126 cilvēki, tostarp 77 autovadītāji. 2016. gada Saeimas autobāzes budžetu veidoja 2,2 miljoni eiro, iekļaujot darbaspēka izmaksas.
Jautājums, kuram ir izdevīgi lobēt institūciju, kas nestrādā pēc tirgus principiem? Vai kāds no privātā kapitāla uzņēmumiem varētu atļauties turēt štatā 4 apkopējus, kuru atalgojums pārsniedz 1000 eiro mēnesī, divus ēdināšanas pakalpojumu speciālistus, medicīnas speciālistu, 8 dežurantus un citus, lai kopumā apkalpotu tikai 73 automašīnas (dati no http://www.saeima.lv/at_12/darbin/autobaze.pdf)?
Salīdzinājumam - profesionālos autoparku vadības uzņēmumos un privātā kapitāla uzņēmumos līdzvērtīgu automašīnu parku pilnībā spēj apkalpot vien pāris cilvēku. Savukārt, Saeimas autobāzē parka apkalpošanā strādā ap 40 darbiniekiem, ieskaitot iepriekš minētās 4 apkopējas, 2 ēdināšanas speciālistus un citus ar pamatdarbību nesaistītos darbiniekus.
Un par šo maksājam mēs, Latvijas nodokļu maksātāji!
Šodien nosūtīju atklāto vēstuli Inārai Mūrniecei, Latvijas Republikas Saeimas priekšsēdētājai; Andrim Bērziņam, Saeimas Publisko izdevumu komisijas vadītājam un plašsaziņas mēdijiem.
Gaidīšu atbildi un informēšu par tālāko.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.