Foto: Vidzemes Augstskola
Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com
Saka, ka statistika nemelo. Un tā rāda savdabīgu ainu - teju 80% no Latvijas tūrisma nozares ir koncentrēta ap galvaspilsētu - Rīgu. Vai tas ir labi vai slikti - un vai tūrismu vajadzētu attīstīt arī ārpus galvaspilsētas? Ja jā, tad kā to darīt? Ar šiem jautājumiem vērsāmies pie cilvēkiem, kas ikdienā strādā gan akadēmiskā, gan profesionālā vidē - un var tieši ietekmēt tūrisma nozares attīstību.
Ilgvars Ābols, Vidzemes Augstskolas Tūrisma un atpūtas virziena direktors
Reklāma


Jā, Rīgā, kā Baltijas lielākajā pilsētā, koncentrējas lielākā daļā viesmīlības un tūrisma nozares uzņēmumi, tas ir fakts. Rīga ir vārti uz pārējo Latviju! Taču tūristu skaits ar katru gadu pieaug arī reģionos. Labs piemērs ir Gaujas Nacionālā parka klāsteris, kur aktīvi darbojas arī Vidzemes Augstskola un ir izveidojusi veiksmīgu zīmolu "Enter Gauja". Otrs piemērs ir Vidzemes tūrisma asociācija, kas svinēs šogad 20 gadu jubileju, kas tika izveidota ar Vidzemes Augstskolas atbalstu, un aktīvi darbojas tūrisma attīstībā Vidzemē. Vietējais tūrisms un arī kaimiņu - Igaunijas un Lietuvas tūristu plūsmas reģionos ir jūtamas vairāk. Arī rīdzinieki dodas uz reģioniem - un visumā pieaug arī ārzemju tūristu skaits, kas izvēlas izbaudīt tūrisma piedāvājumu arī ārpus Rīgas!
Ēriks
Lingebērziņš, Biznesa augstskolas "Turība" docents, Tūrisma
stratēģiskās vadības programmas direktors, Tūrisma pētniecības centra
direktors
Taisnība. Tūrisms koncentrējas ap Rīgu. Bet tas nav jautājums, uz kuru var atbildēt ar labi vai slikti. Tas ir labi, jo tas liecina par to, ka Rīga ir attīstījusies kā starptautiski atpazīstam galamērķis. Rīga - tas ir vērtīgs zīmols un patērētajam tas interesē. No otras puses ir Latvijas reģioni un tas ir slikti, ka tajos viesu skaits ir mazāks. Ir jāsaprot un jāapzinās, ka reģionu tūrisma attīstībai ir nepieciešama spēcīga valsts tūrisma politika – jo tas lielā mēra ir politisks jautājums. Latvija, manuprāt, neizmanto savu tūrisma potenciālu pilnībā un šāda disproporcija ir rezultāts tam. Te ir jābūt sinerģijai starp sadarbību starp LIAA, pašvaldībām un uzņēmējiem, kuriem ir jābūt zinošiem un motivētiem attīstīt tūrismu reģionos.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.